Curiositats de la història del Metro de BCN

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Re: Curiositats de la història del Metro de BCN

Entrada Autor: BRILL 18 » Diumenge 27/07/2008 13:19

BCN2008 ha escrit:Hola.
Fa pocs dies vaig trobar aquesta foto per internet:
http://home.swipnet.se/~w-21791/u-barcelona.jpg
Sembla la estació de plaça catalunya de la L3, l'extrany es que no hi ha catenaria!
Va circular algun temps tota la L3 amb 3r Rail?

Si , efectivament durant un temps, tret de la la linea 5, totes las lineas de metro de Barcelona varen funcionar amb presa de corrent per tercer carril, com a curiositat et dire que la protecció del tercer carril, era una mena de plastic, desconeg exactament quin material exactament era, del color representatiu de la linea, excepte la Linea 1 que era de fusta, es va arrivar a instalar tercer carril, al tram de la linea 5 que originariament era Linea 2 amb el protector de color toronga ,que era el originariament previst per representar la Linea 2.
Aquest tercer carril,de la linea 2 , es va treure sense arrivar a entrar en servei, ja que tal como he dit la Linea 5 no ha tingut mai tercer carril com a presa de corrent,



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 31/07/2008 23:26

BRILL 18 ha escrit: la Linea 5 no ha tingut mai tercer carril com a presa de corrent,
N'estàs segur, d'això? Jo diria que recordo veure-hi tercer carril.

Per cert, el recobriment de fusta a la línia 1 és a causa de que la presa era per dalt i, per tal d'evitar electrocucions accidentals, hi havia aquella protecció; en canvi, a totes les altres línies, la presa de corrent era per sota del carril.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Divendres 01/08/2008 10:14

Guigui ha escrit:
BRILL 18 ha escrit: la Linea 5 no ha tingut mai tercer carril com a presa de corrent,
N'estàs segur, d'això? Jo diria que recordo veure-hi tercer carril.

Per cert, el recobriment de fusta a la línia 1 és a causa de que la presa era per dalt i, per tal d'evitar electrocucions accidentals, hi havia aquella protecció; en canvi, a totes les altres línies, la presa de corrent era per sota del carril.
Segurisim, pot ser veuries el tercer carril al tram de l'antiga linea 2, es va colocar pero mai no va entrar en servei, que jo recordi al tram orignal de linea 5 no es va arrivar a instalar mai el tercer carril,



Respon

Torna a “Història del transport”