Proposta de localització de museu del metro

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Proposta de localització de museu del metro

Entrada Autor: metring » Dilluns 04/08/2008 20:07

La idea ha estat d'orig440, en aquest fil: http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 06#p112506

Sabem que l'estació Paral·lel de la L2 del metro deixarà de funcionar, per tal que aquesta arribi fins a Poble Sec, a les hores, quina millor utilitat que fer un petit museu del metro, al estil Chamberí, o, en escala més gran com el New york Transit Museum, a on les andanes estan plenes de cotxes antics de metro?

I a les parets es podrien exposar plànols antics, tickets, panells amb la història del metro...No seria una idea genial????



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dilluns 04/08/2008 20:42

Mira, ja teniu una cosa a proposar a les reunions amb el Consell Assessor de TMB :D

Ara bé, lo ideal seria adaptar alguna estació antiga, però millor a Paral·lel que enlloc, no?


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dilluns 04/08/2008 21:59

Però d'aquí a que l'estació de Paral·lel diexi de funcionar TMB ja es pot aver polit tot el material historic.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 04/08/2008 22:41

LA veritat que seria una iniciativa molt bona, però no creieu que quan es deixi d'utilitzar potser la fan servir per guardar trens, tant de L2 com L3?


Salutacions,

Oriol

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 04/08/2008 22:44

oriolp13 ha escrit:LA veritat que seria una iniciativa molt bona, però no creieu que quan es deixi d'utilitzar potser la fan servir per guardar trens, tant de L2 com L3?
És l'ús que se li vol donar, en un principi.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 04/08/2008 22:48

victorcasta ha escrit:És l'ús que se li vol donar, en un principi.
Túnel, estació i cua de maniobres? Almenys, podrien deixar aquests dos darrers per al museu. Si és així, com és que no utilitzen més la via morta a la sortida de Lesseps, que duia abans als tallers?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 05/08/2008 10:05

Doncs, veient que l'idea agrada força, en parlarem al Consell Assessor ;)



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 06/08/2008 10:11

no queda una mica justet d'espai com a museu?


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 06/08/2008 10:15

No creguis, tenir el 300, 1100 i les maquetes dels 5000 i 9000 a les vies, plànols a les parets, plafons informatius a les andanes, no creguis que ocupa tant. Potser, el millor, en lloc de dir-li museu, seria explsició permanent, o centre d'interpretació, nom que es fa servir bastant, darrerament.

Hi ha l'exemple del New York Transit Museum, a on a una estació antiga, a les vies, tenen unagran quantitat de trens antics, un darrera l'altre, Val que aquí és més petita, però es pot fer igualment. I a Chamberí, no ho he vist, però alguna cosa similar deu ser.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 06/08/2008 10:53

Penso que un lloc perfecte per a er-hi un Museu del transport públic seria l'estació de França.

Imatge



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 06/08/2008 10:57

Si, però parlem concretament d'un museu de la història del metro.



orig440

Entrada Autor: orig440 » Dimecres 06/08/2008 13:05

Lo de l'estació de França seria ideal per fer un museu del ferrocarril, ficar tots els trens que estan abandonats a l'aire lliure a Delícies (Talguillo, 433, MZA 1701, etc) ;) , però ara mateix preocupa més la situació del metro de Barcelona, veient com estan tractant el patrimoni històric ;) . Per cert, no m'ho esperava que hagués tingut tant èxit la idea :o :D .



Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Diumenge 10/08/2008 14:37

A Chamebrí l'anomenat centro d'inetrpretacion del metro (anden 0), no es mes que l'estació preservada al seu estat original, però no es veuen trens ni res nomes videos, i objectes de l'època que estaven a l'estació.



Avatar de l’usuari
Peter
N5
N5
Entrades: 153

Entrada Autor: Peter » Dilluns 11/08/2008 15:06

Un lloc que estaria bé serien els antics tallers del metro de Mercat Nou, que són edificis grans i amb història. Crec que deixaran de prestar servei quan estiguin les vies cobertes (no em feu molt de cas, però algo així vaig llegir).
L'unic inconvienient és que el material que vagi a parar allà està condemnat a no circular més o si més no, ho tindria difícil.
Per evitar confusions, són els tallers que hi ha darrera la antiga parada de Mercat Nou (uns edificis on posa ferrocarril transversal) i no les cotxeres de Sta. Eulàlia.



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 728
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dilluns 11/08/2008 15:31

A mi com a proposta del museu del metro, en sembla be tant Paral·lel com aquesta especie d'edifici de Mercat Nou. El que passa es que amb el pas que tenim, TMB no fara pas cap museu,pero estaria molt i molt be que tinguesim un.


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dilluns 11/08/2008 16:10

També haguessin estat bé les antigues cotxeres de FGC de Sarrià, les de Via Augusta, llàstima que ja no hi son...



orig440

Entrada Autor: orig440 » Dilluns 11/08/2008 17:08

També es podria fer com a la Vall de Núria: Exposició de material històric a les cotxeres de Mercat Nou i Paral·lel fer com a Chamberí, amb panells que mostrin la història del metro i la decoració original del GMB, o bé de la pròpia Paral·lel.
Au revoir :hola .



orig440

Entrada Autor: orig440 » Dimarts 12/08/2008 19:52

Ara, això sí: que el dipòsit de Mercat nou segueixi tenint enllaç per tal de poguer fer circular les unitats històriques ;) .
Au revoir :hola .



Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 13/08/2008 10:45

IMPOSIBLE!!!!!
La sèrie 100 i 400 no hi caben a Paral·lel, i les 300 i 1100 no poden enllaçar amb la L-1.
I d'aquí a que Paral·lel ja no sigui una estació, ja sens haurà jubilat el 3000 i el 4000.

PD: No heu dit res, peró la S.100 i S.400 encara existeix.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 13/08/2008 10:48

Exacte, el 100 a Can Boixeres, i el 400 a Sagrera.

El que si es podria arribar a fer, si tirés la proposta endavant, seria tapar una de les vies de Paral·lel, amb una plataforma i un tros de via d'ample espanyol, i exposar aquests dos trens, i l'altre via, per als cotxes d'ample internacional. Per entrar els primers, caldria fer un pla inclinat des d'algun lloc, per poder-los entrar.



Respon

Torna a “Història del transport”