Set. 09 - Can Zam - Can Peixauet (sense Sta. Rosa)
Des. 09 - Ca Zam/Gorg - Bon Pastor
Març 10 - Can Zam/Gorg - Sagrera Meridiana (via túnel L4)

Hora i data actual: Divendres 02/05/2025 7:18
Entrada Autor: George85 » Divendres 01/08/2008 13:27
Entrada Autor: sergi » Divendres 01/08/2008 16:40
Entrada Autor: George85 » Divendres 01/08/2008 18:33
Doncs ara no sabria dirte en quin estat es troben les obres de "Sagrera Meridiana" però en principi les coses anaven sobre el previst, planificades en calçador, però sobre el previst.sergi ha escrit: "Març 10 - Can Zam/Gorg - Sagrera Meridiana (via túnel L4) "
Esto lo veremos,dijo un ciego...
Porque de la estación Sagrera-Meridiana lo único que han hecho es cortar la calle Felip II y un carril de la Meridiana...¿ Creeis que se puede construir una estación tan compleja en apenas año y medio ?
Correcte, de la partida de 50 trens de la S9000, els últims a entregar-se (una quinzena) serviran per a l'entrada en servei dels tram Can Zam/Gorg - Sagrera Meridiana.sergi ha escrit: Y en cuanto al material móbil que circulará por el tramo inaugural,un forero me comentó hace tiempo que no se habían entregado todos los 9000,y que esta partida sin entregar haría el tramo "piloto".
¿ Es correcto ?
Digo yo,que aún así,cuando se inauguren más tramos de la línea 9 harán falta muchos más trenes,y no tengo noticia que se haya "encargado" ninguna remesa más.
Entrada Autor: victorcasta » Divendres 01/08/2008 21:42
Los 9000 se entregan con la planificación prevista. Lo que no va a hacer Alstom es tenerlos en un depósito esperando a que TMB le venga bien tenerlos porque no Alstom no está para esta labor. Los guardará TMB donde crea necesario guardarlos.sergi ha escrit:Y en cuanto al material móbil que circulará por el tramo inaugural,un forero me comentó hace tiempo que no se habían entregado todos los 9000,y que esta partida sin entregar haría el tramo "piloto".
Que jo sàpiga, l'ATM no ha adquirit més 9000 dels 50 contractats. Altra cosa és que en tingui les intencions. El que sí que no farà l'ATM és tornar-se a enganxar els dits fent comandes de trens sense assegurar-se que no haurà de tenir-los aturats perquè els trens han arribat abans que l'infraestructura s'acabi.George85 ha escrit:
L'ATM he fet una nova comanda de trens de la S9000 per a cobrir les necessitats de la L9 completa que aniran arribant a mesura que es vagin inaugurant trams.
Entrada Autor: George85 » Dissabte 02/08/2008 2:18
Si no tinc entés malament, Alstom s'ha amotllat en lo possible a la situació. Recordem que l'ATM (TMB) és el client i que no li podia dir "ho sento, haber-t'ho planificat millor". ATM, Alstom i TMB treballen conjuntament.victorcasta ha escrit:
Los 9000 se entregan con la planificación prevista. Lo que no va a hacer Alstom es tenerlos en un depósito esperando a que TMB le venga bien tenerlos porque no Alstom no está para esta labor. Los guardará TMB donde crea necesario guardarlos.
Desconec si ha formalitzat la compra, però "estan en ello". Fins fa poc ATM i TMB discutien quants trens es necessitaven comprar. No poden tardar gaire. L'ATM s'enganxarà els dits tant com PTOP ja que és IFERCAT qui marca les dates. Al cap i a la fi, son familia.victorcasta ha escrit: Que jo sàpiga, l'ATM no ha adquirit més 9000 dels 50 contractats. Altra cosa és que en tingui les intencions. El que sí que no farà l'ATM és tornar-se a enganxar els dits fent comandes de trens sense assegurar-se que no haurà de tenir-los aturats perquè els trens han arribat abans que l'infraestructura s'acabi.
Entrada Autor: metring » Dimecres 06/08/2008 19:12
Entrada Autor: orig440 » Dimecres 06/08/2008 19:16
Entrada Autor: uriol108 » Dijous 07/08/2008 17:59
El tram de la L-9 de Diagonal a Mandri estarà a punt el 2014
La Conselleria d'Obres Públiques ha tret a informació pública l'últim projecte pendent de la línia 9 del metro, el que va des de la Diagonal fins a Mandri, un tram que, com va avançar el 26 de juny EL PERIÓDICO, el departament ha variat per reforçar la seguretat dels treballs, minimitzar les afectacions a la superfície a l'evitar talls de trànsit i millorar la ubicació de les sis estacions que hi haurà en un trajecte de 3,8 quilòmetres. S'estima que les obres, amb un pressupost de 523 milions d'euros, estaran finalitzades el 2014.
L'estudi alternatiu al del 2002, que s'ha fixat a partir de 14 nous sondejos, amb una informació geològica que s'afegeix a la de les 32 cales realitzades llavors, preveu la creació de dos pous d'explotació de la tuneladora (en lloc d'un) que s'ubicaran al costat de les estacions de Campus Sud, a l'avinguda del Doctor Marañón, i Campus Nord, al carrer del Tinent Coronel Valenzuela, als dos costats de la Diagonal.
Aquests dos pous permetran l'entrada en funcionament de la línia de manera parcial abans de completar l'execució del tram Zona Universitària-Mandri. Amb l'explotació del pou de la zona sud, el tram contigu de la L-9 de l'Hospitalet del Llobregat es podrà posar en funcionament fins a Collblanc, on tindrà correspondència amb la L-5. I una vegada la tuneladora avanci cap al segon, la L-9 estarà operativa fins a Zona Universitària, amb enllaç amb la L-3.
EL PERIÓDICO
BARCELONA
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... _PK=533325
Entrada Autor: metring » Dijous 07/08/2008 19:03
Entrada Autor: uriol108 » Divendres 08/08/2008 16:52
La Generalitat recorre al sector privat per construir la L-9
• Una concessió per 30 anys de 26 estacions alleujarà la càrrega pública
• La fórmula, aplicada ja en carreteres, es trasllada per primera vegada al metro
Obres al túnel de la futura L-9 entre les estacions de Mas Blau i l'aeroport, el maig passat. Foto: DANNY CAMINAL
La Generalitat ha recorregut a una nova fórmula financera per pagar una part (les 26 estacions dels extrems de la línia) de les costoses obres del metro de la L-9, que transcorrerà per Badalona, Santa Coloma i travessarà la part alta de Barcelona per acabar a l'aeroport. El Departament de Política Territorial entregarà les obres de les estacions a un concessionari que s'encarregarà de construir, mantenir i gestionar les instal.lacions durant 30 anys. En comptes d'assumir els costos íntegrament, l'administració pública pagarà en 30 quotes anuals --amb els respectius interessos-- les obres dels trams 1 i 4 de la línia, que van des del Prat fins a la Zona Universitària i des de Badalona i Santa Coloma fins a la Sagrera.
CANVI DE MANS
Després d'elaborar un complex pla d'enginyeria financera que transformarà les condicions dels treballs ja iniciats, les empreses constructores hauran de renunciar al contracte que havien firmat amb les empreses públiques Gisa i Ifercat, encara que queda garantida la continuïtat dels treballs contractats que supervisaran les noves concessionàries. Els guanyadors assumiran l'obra el primer de gener de l'any que ve.
"És una fórmula de pagament més fàcil que l'acordada en el seu moment", va explicar Joaquim Nadal, conseller de Política Territorial. La nova concessió implicarà que les empreses guanyadores s'encarreguin del manteniment de les infraestructures de les estacions, però no podran explotar comercialment els espais ni participar en els ingressos percebuts per la venda de bitllets. Totes les empreses han acceptat la supressió del contracte anterior, encara que no quedaran perjudicades, segons la conselleria. "Tot està previst perquè guanyin les mateixes empreses que ara construeixen", va afegir Nadal, per precisar que el concurs no serà "dirigit ni predeterminat".
Obres Públiques va reconèixer que l'operació suposa "un endeutament encobert" i que el cost final serà superior al calculat ara: 1.600 milions d'euros els primers trams (1 i 4) i 6.500 milions d'euros tota la línia.
La fórmula de la concessió, l'anomenat peatge en l'ombra utilitzat en vies com l'Eix Transversal o la conversió en autovia de l'eix Vic-Ripoll, s'aplicarà per primera vegada en una obra ferroviària a Catalunya. "No és gaire just que hàgim de pagar, d'una sola vegada, un servei que operarà a llarg termini i durant molt de temps", va dir Xavier Casas, president de Gisa.
Els concessionaris pagaran a la Generalitat el total dels túnels i les obres ja fetes, valorades en 773 milions d'euros. També hauran de comprometre's que la resta de les obres adjudicades i no executades --valorades en 500 milions d'euros-- siguin acabades per les actuals constructores.
DAVID PLACER
BARCELONA
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
http://www.elperiodico.com/EDICION/ED08 ... 27mR99.PDF
Entrada Autor: metring » Divendres 08/08/2008 19:20
Entrada Autor: Guigui » Diumenge 10/08/2008 0:04
Una de dues: o el Sr. Quimet no sap català, o ens està aixecant descaradament la camisa."Tot està previst perquè guanyin les mateixes empreses que ara construeixen", va afegir Nadal, per precisar que el concurs no serà "dirigit ni predeterminat".
Entrada Autor: wefer » Diumenge 10/08/2008 13:18
Jo no entenc com és possible que no es demani la dimissió d'aquest senyor, quan la seva gestió està essent encara més dolente que la nefasta Maleni. A sobre se'n riu de nosaltres una vegada més amb frases com aquesta que atempten a la intel·ligència, per després reblar el clau dient que simplement es pagarà amb "còmodes terminis" (textual).Guigui ha escrit:Una de dues: o el Sr. Quimet no sap català, o ens està aixecant descaradament la camisa.
Entrada Autor: orig440 » Dilluns 11/08/2008 17:24
Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 13/08/2008 15:10
Entrada Autor: EUKibo » Dijous 14/08/2008 11:28
Entrada Autor: Guigui » Diumenge 14/09/2008 23:59
Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”