Benvinguts al subfòrum d'història del transport

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Benvinguts al subfòrum d'història del transport

Entrada Autor: metring » Dilluns 15/09/2008 14:12

Inauguro el subfòrum d'història del transport, reivindicat per uns quants usuaris, a on podreu penjar fotografies, documents antics, explicar vivències sobre transports dels vostres "años mozos", sobre museus de transport i material preservat.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 15/09/2008 16:07

Moltes gràcies per aquest nou subfòrum. En gaudirem. Col.laborarem. :plas


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 15/09/2008 19:30

estem d'enhorabona. Estic segur que entre tots, farem d'aquest fòrum una de les senyes d'identitat del FTC. Felicitats a tothom :ok



tren250

Entrada Autor: tren250 » Dijous 18/09/2008 14:17

Contentíssim de que es faci aquest fòrum :ok col·laboraré sobretot en temes d'un senyor que es deia Charles Chapelon, el coneixeu?
Au revoir :hola C.A.C.V.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 18/09/2008 14:31

tren250 ha escrit:Contentíssim de que es faci aquest fòrum :ok col·laboraré sobretot en temes d'un senyor que es deia Charles Chapelon, el coneixeu?
Au revoir :hola C.A.C.V.
André Chapelon.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

tren250

Entrada Autor: tren250 » Divendres 19/09/2008 17:52

Bueno, jo em referia al enginyer que va participar notablement en la construcció de la línia Paris-Lyon, que també té el seu nom en una de les estacions de París, ara, també em sona l'André Chapelon. Família?
Au revoir :hola C.A.C.V.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 22/09/2008 9:26

tren250 ha escrit:Bueno, jo em referia al enginyer que va participar notablement en la construcció de la línia Paris-Lyon, que també té el seu nom en una de les estacions de París, ara, també em sona l'André Chapelon. Família?
Au revoir :hola C.A.C.V.
No ho sé si són família. Jo he sentit parlar de l'André Chapelon, enginyer i director de la SNCF durant molts anys i revolucionador de la locomora de vapor.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Chapelon

Salut


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

tren250

Entrada Autor: tren250 » Dimecres 24/09/2008 17:31

Sí, m'he liat :x :x André Chapelon és, com diu aquí i dius, enginyer i innovació de les locomotores de vapor. Charles Chapelon és més recent, molt més desconegut, però el que va projectar la línia Paris-Lyon als anys 1939. Buscaré informació per internet, ja posaré també informació pròpia.
Au revoir :hola C.A.C.V.



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Divendres 26/09/2008 10:27

Bonissima idea la d'aquest sub-forum, hi ha uns quants que el tema ens interesa forÇa i sens dubte en gaudirem i aportarem el que humilment poguem.



Respon

Torna a “Història del transport”