No vaig a descobrir res de nou, només a titul de resum del que més o menys heu estat parlant diré:
Les tapes es poden trobar a tot arreu, és més, encara que originalment hagin estat per a "tapar" les conduccions eléctriques soterrades dels tramvies, com tenen la mateixa mida que les tapes de la senyalització semafórica, han estat infinitat de vegades canviades de lloc, per tant no et pots refiar de que si en veus una, poder afirmar que per allà sota la canonada havía estat de tranvies. Ës més, hi pots trobar tapes de tranvias allá on no hi han passat mai, simplement perque el empleats del semafors els hi hagi "petat" posar-la allà.
Les rosetes, però, son un testimoni clar i evident del pas de un sistema de transport alimentat per conducció aèria elèctrica, osia Tramvia o Troleibus.
En un altre lloc estem parlant aquest dies (indirectament) sobre alguns aspectes relacionats amb aquest tema, i aprofitant la invitació de Maria Luque, ho he traslladat aquí. El tema estava en que, curiosament hi han llocs a Barcelona (més d'un carrer i llargs) en que, malgrat no haver pasat mai un tramvia ni un troleibus per devant, tenen rosetes a les façanes de les cases. Pot ser sia una tonteria, peró fa uns anys a mi em va semblar curiòs. De moment us deixo amb la pregunta i a veure si algú en troba (i de pas pot ser descubriu alguna novetat).
Una reflexió final, encara que no ho sembli estem parlant d'uns elements històrics que, en alguns casos, tenen més de 100 anys = 1 segle. I no son simplement curiosos perque siguin tan antics sinò pel fet d'haver susbsistit a reformes de façanes, pintures, etc, etc. Jo realment no acabo d'entendre com després de fer una reforma integral d'una façana, els propietaris conservin encara elements així... Sempre hi ha de tot, i alguns ho deuen fer perque els consideren com son "peçes históriques" qu formen part de la história del seu edifici... En altres casos perque actualment tenen una altre funció, com podem veure en la foto adjunta... Però en altres casos, perquè ??.

Us deixo amb dues preguntes...
Salutacions.