Sira Riera - Judith Arnalot / Sabadell compta amb una nova línia d'autobusos que uneix directament per autopista el Vallès Occidental, el Vallès Oriental i el Maresme. Es trata d'un recorrregut que va de Mataró a Granollers i arriba finalment a Sabadell. Realitza 14 expedicions d'anada i tornada, de dilluns a divendres feiners (de 6,30 a 22,15h). Paco Bustos, tinent d'alcalde de Territori de l'Ajuntament de Sabadell, ha valorat molt positivament la posada en marxa d'aquesta línia: "Era una de les poques connexions que faltaven a Sabadell i situa a la nostra ciutat en un nivell d'importància més elevat". A més, això facilitarà la vida de molts ciutadans; es calcula que al voltant de mig milió de persones gaudeixin d'aquest nou servei. D'aquesta manera, es vol potenciar el transport públic i la interrelació de la segona àrea metropolitana.
Amb la posada en marxa d'aquesta nova línia, el govern català aposta, un cop més, pel transport públic. Manel Nadal, secretari per la Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, ha parlat sobre les mancances del transport públic que hi havia fins ara: "El transport públic estava molt concentrat en l'àrea metropolitana i a poc a poc l'hem d'anar extenent". Per Nadal, "els autobusos són un primer pas". El secretari també ha remarcat que "s'ha de construir una via metropilitana que articuli aquest territori" i en aquest, el Ministeri de Foment ja ha licitat aquest tram entre Abrera i Terrassa. "Esperem que arribi també fins a Sabadell", ha afegit Manel Nadal.
A més, és una línia que fa ús de vehicles adaptats per transportar persones amb mobilitat reduïda, per tal de contribuir a la millora de la seguretat viària, la sostenibilitat ambiental i el foment del transport públic. Es trata d'una iniciativa, doncs, que se suma a les últimes millores en transport públic. Però aquesta no és la única: al setembre es va ampliar el recorregut de la línia 2 de la Tus, amb l'objectiu de connectar-la amb l'Estació de Sabadell Sud. La setmana passada, també es van iniciar els primers passos per dissenyar el Pla de Mobilitat Urbana de Sabadell.
http://apprsc01.radiosabadell.fm/JSPS/D ... =Transport
