
Per cert per que el meu post no sigui tan off-topic. De Ryanair se'n diu que apart de pagar sous com els que heu dit tenen una política "estricta" amb el combustible.
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 15:51
Entrada Autor: Jefe de C.T.C. » Dijous 10/01/2008 17:35
Entrada Autor: wefer » Dimarts 29/04/2008 23:51
Entrada Autor: dungeons » Dimarts 25/11/2008 8:01
Entrada Autor: dungeons » Dimarts 25/11/2008 9:04
Entrada Autor: wefer » Dilluns 19/01/2009 21:24
Entrada Autor: dungeons » Dimarts 27/01/2009 10:22
Entrada Autor: Guigui » Divendres 10/04/2009 23:06
Entrada Autor: Guigui » Dilluns 25/05/2009 14:07
Entrada Autor: Guigui » Dimecres 14/10/2009 9:44
Entrada Autor: Guigui » Dimecres 28/10/2009 15:53
Entrada Autor: Guigui » Dilluns 14/12/2009 23:49
Entrada Autor: Guigui » Dijous 31/12/2009 16:18
Entrada Autor: Guigui » Dimecres 20/01/2010 16:09
Entrada Autor: Guigui » Dijous 28/01/2010 9:31
Entrada Autor: Guigui » Dijous 28/01/2010 10:44
Entrada Autor: cristian26 » Dijous 28/01/2010 21:15
Entrada Autor: genissimon » Divendres 05/02/2010 14:34
Segons les dades de la Vikipèdia, molt justet. La pista actual fa 2400 metres. Si l'allarguen 400 metres, quedarà en 2800 metres.cristian26 ha escrit:Un Airbus A380 hi podria aterrar?
Entrada Autor: cristian26 » Dissabte 06/02/2010 0:20
Gracies.genissimon ha escrit:Segons les dades de la Vikipèdia, molt justet. La pista actual fa 2400 metres. Si l'allarguen 400 metres, quedarà en 2800 metres.cristian26 ha escrit:Un Airbus A380 hi podria aterrar?
Per a l'A380 (http://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A380) amb el màxim pes a l'enlairament (MTOW), necessita entre 2750 (A380-800) i 2900 (A380-800F) metres.
En comparació, per a un 747 (http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_747) en les mateixes condicions les llargades de pista són:
3190 metres per als 747-100 i -200B
3320 metres per als 747-300
3018 metres per als 747-400
3090 metres per als 747-400ER i -8
Per a aterrar les distàncies es redueixen molt, entre altres coses, perquè els avions pesen bastant menys que a l'enlairar-se (han cremat el combustible). Així l'A380 passa de 560 Tm. MTOW a 386 MLW. El 747-8 passa de 340 MTOW a 306 MLW (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ai ... off_Weight)
Salut !!
Entrada Autor: Guigui » Dijous 11/02/2010 10:26
Torna a “Aeri, marítim i altres”