El tramvia Cadener núm. 58
Restaurat el tramvia Cardener 58 per TMB!!!
Em sembla que no s'ha comentat per aqui, però TMB va anunciar a la revista "hora punta" la restauració del tramvia 58 conegut també com "el cadener". Algú sap on es troba i si el faran circular pel tramvia blau?
Us passo el link per si algú no ho ha vist, la veritat és que llegint l'article sembla com si TMB tingués una gran consciència en preservar patrimoni històric, però tots sabem que la realitat és una altra.
http://www.tmb.net/ca_ES/tmb/queestmb/r ... apunta.jsp
Revista 82 pàg. 23
Us passo el link per si algú no ho ha vist, la veritat és que llegint l'article sembla com si TMB tingués una gran consciència en preservar patrimoni històric, però tots sabem que la realitat és una altra.
http://www.tmb.net/ca_ES/tmb/queestmb/r ... apunta.jsp
Revista 82 pàg. 23
Fa messos que s'està restaurant, així com d'altres vehicles provinents de l'antic Museu del Transport. A veure si un dia el fan circular!!! 

A la imatge de la revista sembla que està acabat.... ara bé, l'han restaurat i està en estat de marxa o tals sols per deixar-lo estàtic?
Instagram: Ferrocarril | Aviació
Mai circulara, es un cadener... Cadener vé pel seu fre, a cadenes. Aques fre es enterament manual i ningu a TMB firmaria per que circuli a la línia del tibidabo. A part, ja abans de la seva reconstrucció, no tenia motors de traccio. Fins on jo se, no han pogut trobar-ne d'iguals i no es tornaran a muntar. L'intenció oficial, desde el principi de la intervencio, era una restauracio estatica. Realment sensacional, l'he vist en persona, pero es una restauracio estatica.
Un extracte del resum de la darrera reunió del Consell Assessor de TMB:ping ha escrit:Mai circulara, es un cadener... Cadener vé pel seu fre, a cadenes. Aques fre es enterament manual i ningu a TMB firmaria per que circuli a la línia del tibidabo. A part, ja abans de la seva reconstrucció, no tenia motors de traccio. Fins on jo se, no han pogut trobar-ne d'iguals i no es tornaran a muntar. L'intenció oficial, desde el principi de la intervencio, era una restauracio estatica. Realment sensacional, l'he vist en persona, pero es una restauracio estatica.
Les restauracions han partit de la manca de documentació tècnica, sense plànols, i només a partir de fotografies. Tampoc es troben els motors, amb la qual cosa, caldrà continuar buscant. L'interior del tramvia és de fustes nobls, i en tots dos casos, s'ha posat molta cura per a que el resultat sigui esplèndid, estan tots dos vehicles preciosos! A mitjans de juny es baixaran al Triangle, en el cas del tramvia, es farà una via pròpia. Tenen pensat d'aconseguir la catalogació de Vehicle Històric per a tots dos.
Què significa això?ping ha escrit:la catalogacio es per a BIC
Val, ara tenim el tramvia restaurat, però no tenim museu on posar-lo.... Esperem que no li toqui quedar-se allà dins com el 300 acumulant pols.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
Metring, ar m'he perdut una mica, quan dius "estan tots dos vehicles preciosos" quin vols dir a part del cadener?
Per cert, a veure si podem veure fotos de les restauracions.
Merci!
Per cert, a veure si podem veure fotos de les restauracions.
Merci!
Em referia al Chausson, també el van restaurar.xevi ha escrit:Metring, ar m'he perdut una mica, quan dius "estan tots dos vehicles preciosos" quin vols dir a part del cadener?
Per cert, a veure si podem veure fotos de les restauracions.
Merci!
Amb semble perfecte i m'en alegro molt de la restauracio tant del tranvia com del chausson, aquest darrer amb especial carinyo, pero de que ens seveix si no es poden visitar ?, per tenirles tancades a cotxeres?
D'Hora Punta de TMB de juliol-agost de 2008:
El tramvia ‘cadener’ número 58
Aquest 2008 ha quedat
reconstruït aquest tramvia
supervivent per deixar
testimoni d’una part de la
història dels tranports de la
ciutat. Construït a principis
del segle XX i retirat de la
circulació el 1964, TMB
va encarregar la seva
restauració l’any passat.
A quest tramvia té un valor històric excepcional i és el cotxe a
motor més antic que es conserva dels tramvies de Barcelona, ja
que formava part de la primera sèrie (núm. 1-124) de tramvies
elèctrics que, construïts entre el 1898 i 1901 als tallers de Can
Girona (Material para Ferrocarriles y Construcciones, SA), van prestar
servei a la Ciutat Comtal.
Aquests tramvies, que eren denominats popularment cadeners pel fet
de disposar només d’un fre de mà accionat mitjançant una cadena,
van circular des de 1899. El 26 de gener de 1899 es posa en servei a
Barcelona el primer tramvia elèctric. Van començar a ser retirats a
partir de 1926. Però aquest cotxe número 58 va continuar circulant
fins als anys seixanta. Va ser retirat l’any 1964, quan circulava a la línia
12 (Pl. Sarrià-Pl. Borràs). El 7 de gener de 1965 va circular per última
vegada (sense agafar passatge) en el comiat de la línia 23.
Amb l’objectiu de conservar-lo en bon estat, des del 1964 fins enguany
ha estat traslladat i apartat a diferents dependències de Transports de
Barcelona: tallers de Sarrià (1966), cotxeres de Sants (1968), cotxera de
Diputació (1973), cotxeres de Sant Martí (1984). Cal resaltar que l’any
1976 es pinta de color groc per filmar la pel·lícula La ciutat cremada.
Entre 1991 i 2004 es troba a Castellar de n’Hug, a càrrec de la Fundació
Museu del Transport del Clot de Moro. L’escola de restauració de la
fundació inicia el 2003 la restauració del tramvia. Però el 2004 queda
inacabada. Al llarg de l’any 2006 TMB torna a fer-se càrrec dels vehicles
de la fundació que havien circulat per Barcelona, amb la intenció de
recuperar-los i restaurar-los.
El 2007 TMB encarrega a l’empresa Tradinsa la finalització de la
reconstrucció d’aquest tramvia. Per fer el seguiment de la reconstrucció
es va crear un grup assessor per a la recuperació del tramvia, que
comptava amb la col·laboració desinteressada de persones expertes
pertanyents a associacions, assessors històrics, tècnics i especialistes
de TMB. La direcció tècnica del projecte va ser assumida per TMB.
El tramvia ‘cadener’ número 58
Aquest 2008 ha quedat
reconstruït aquest tramvia
supervivent per deixar
testimoni d’una part de la
història dels tranports de la
ciutat. Construït a principis
del segle XX i retirat de la
circulació el 1964, TMB
va encarregar la seva
restauració l’any passat.
A quest tramvia té un valor històric excepcional i és el cotxe a
motor més antic que es conserva dels tramvies de Barcelona, ja
que formava part de la primera sèrie (núm. 1-124) de tramvies
elèctrics que, construïts entre el 1898 i 1901 als tallers de Can
Girona (Material para Ferrocarriles y Construcciones, SA), van prestar
servei a la Ciutat Comtal.
Aquests tramvies, que eren denominats popularment cadeners pel fet
de disposar només d’un fre de mà accionat mitjançant una cadena,
van circular des de 1899. El 26 de gener de 1899 es posa en servei a
Barcelona el primer tramvia elèctric. Van començar a ser retirats a
partir de 1926. Però aquest cotxe número 58 va continuar circulant
fins als anys seixanta. Va ser retirat l’any 1964, quan circulava a la línia
12 (Pl. Sarrià-Pl. Borràs). El 7 de gener de 1965 va circular per última
vegada (sense agafar passatge) en el comiat de la línia 23.
Amb l’objectiu de conservar-lo en bon estat, des del 1964 fins enguany
ha estat traslladat i apartat a diferents dependències de Transports de
Barcelona: tallers de Sarrià (1966), cotxeres de Sants (1968), cotxera de
Diputació (1973), cotxeres de Sant Martí (1984). Cal resaltar que l’any
1976 es pinta de color groc per filmar la pel·lícula La ciutat cremada.
Entre 1991 i 2004 es troba a Castellar de n’Hug, a càrrec de la Fundació
Museu del Transport del Clot de Moro. L’escola de restauració de la
fundació inicia el 2003 la restauració del tramvia. Però el 2004 queda
inacabada. Al llarg de l’any 2006 TMB torna a fer-se càrrec dels vehicles
de la fundació que havien circulat per Barcelona, amb la intenció de
recuperar-los i restaurar-los.
El 2007 TMB encarrega a l’empresa Tradinsa la finalització de la
reconstrucció d’aquest tramvia. Per fer el seguiment de la reconstrucció
es va crear un grup assessor per a la recuperació del tramvia, que
comptava amb la col·laboració desinteressada de persones expertes
pertanyents a associacions, assessors històrics, tècnics i especialistes
de TMB. La direcció tècnica del projecte va ser assumida per TMB.
- foronda 141
- N8
- Entrades: 864
- Ubicació: Poblenou
M'agradaria saber quand el podrem veure, al igual que el bus Chausson 59 de Urbas, que segons semble també esta restaurat.
Esta molt be i es mot necesari restaurar material antic, pro sense un museo de transport no se com ho faran per fer la presentació oficial.
Salutacions.
Esta molt be i es mot necesari restaurar material antic, pro sense un museo de transport no se com ho faran per fer la presentació oficial.
Salutacions.
Què dieu d'un tramvia al Cardener? Me n'esperaria un al llit del Llobregat (arrossegat des del Clot del Moro) o sepultat al llot del pantà de La Baells, però al Cardener, quan a les poblacions que banya no hi ha hagut mai cap tramvia tret de tren-tramvia del FC Económico Manresa-Olvan...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Evidentment, li sobra una R. El tramvia és cadener, perquè els frens s'accionaven amb una cadena.Platanito ha escrit:Què dieu d'un tramvia al Cardener? Me n'esperaria un al llit del Llobregat (arrossegat des del Clot del Moro) o sepultat al llot del pantà de La Baells, però al Cardener, quan a les poblacions que banya no hi ha hagut mai cap tramvia tret de tren-tramvia del FC Económico Manresa-Olvan...
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Por favor alguien tiene alguna fotografía, del 58 restaurado, le agradecería mucho la pusiera, pues tengo muchos recuerdos de verlo en la cochera de Vilana
us intentaré ajudar. El tramvia 58 es veu de refilada en aquestes fotos i a més estava cobert per un plàstic, però es el que hi ha.






Perdon, lo que se ve al lado del lima vias 2 es el remlque de la jardinera, se aprecia bien el toldillo de los ventanales.
-
- N1
- Entrades: 4
hola yo e construido un tranvia de barcelona de la serie 200 en la escala 22,5 , me gustaria poner alguna foto para que lo puedan ver, ¿COMO LO HAGO?
pueden visitar mi pagina web si lo desean para ver unas fotos de la maqueta en cuestion
http://www.cuadrilatero.eu
muchas gracias
pueden visitar mi pagina web si lo desean para ver unas fotos de la maqueta en cuestion
http://www.cuadrilatero.eu
muchas gracias
tranvia-armatoste l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 13/01/2009 17:25, en total s’ha editat 2 vegades.
Hola, bienvenido al foro!!
Cuando escribas el mensaje donde quieras que aparezca la foto, después miras abajo y buscas "Penja un fitxer adjunt". Debajo pulsas el recuadro "Navega", vas a buscar el archivo donde tienes la foto, la cargas, y pulsas "Afegeix el fitxer".
Cuando escribas el mensaje donde quieras que aparezca la foto, después miras abajo y buscas "Penja un fitxer adjunt". Debajo pulsas el recuadro "Navega", vas a buscar el archivo donde tienes la foto, la cargas, y pulsas "Afegeix el fitxer".
-
- N1
- Entrades: 4
muy agradecido por su informacion , no obstante no e podido cargar las fotos dado que son de mas de 400KB pero si le viene de gusto ver algunas fotos de mi trabajo dirijase a mi pagina web http://WWW.CUADRILATERO.EU Gracias de nuevo