Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 03/12/2008 20:22

Guigui ha escrit:
jordidr ha escrit:Aixo de "nomes" es relatiu, hi ha linies com la de Canfranc amb 2 trens o d'altres que nomes en tenen 1
"Només 3 circulacions al dia" és absolut. Que hi hagi situacions encara més lamentables en d'altres indrets, no li treu dramatisme.
Tens raó, crec qué amb més serveis, la zona entre Balaguer i la Pobla de Segur guanyaria molt, també haurien d'implementar la T-10 ATM de Lleida més amunt.
Per exemple, el primer tren direcció la Pobla, passa per Sant Llorenç de Montgai (l'estació on haig de vaixar si bull anar a Camarasa) a les 09:40 h del matí, i obviament crec que encara trigarà uns 40 minuts fins arrivar a la Pobla, si vens de Barcelona amb l'Avant, si agafes el primer no se si surt a les 6 o les 7 del matí, arrives en 1h10min, allà t'has d'esperar 1 o 2 hores per esperar a que marxi, si agafes el següent, al arrivar a Lleida, ja faràs 10 minuts tard (ja que surt avans) i t'has d'esperar al tren del mitgdia que crec que surt al voltant de les 14h. Crec que era així, recordo haver-ho mirat al diari El Segre on apareixen els horaris de trens.


El metro de Barcelona amb motoristes!

jordidr
N7
N7
Entrades: 615

Entrada Autor: jordidr » Dissabte 06/12/2008 1:16

Es veritat que 5 trens diaris anirien molt be, i fins i tot crec que l'objectiu hauria de ser arribar als 6 trens diaris per sentit. A part d'això, és molt necessari que es coordinin els horaris Avant, AVE i altres MD de Lleida amb la linia de la Pobla com heu dit anteriorment.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 10/01/2009 0:53

Informar que tant el 592.224M-212R-223M com el 596.022 ja tenen logotips de FGC, coexistint al seu costat amb el de RENFE.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 10/01/2009 19:01

Ufff ufff ufff...! Hi ha fotos??????

i ara a Valldenúria, logotips de MetroRipollès ja!!!!

UT596001 ha escrit:Informar que tant el 592.224M-212R-223M com el 596.022 ja tenen logotips de FGC, coexistint al seu costat amb el de RENFE.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Diumenge 11/01/2009 1:06

Doncs no, no n'hi han fotos ja que fa temps que no porto la càmera de fotos a sobre.
liniadelRipollés ha escrit:Ufff ufff ufff...! Hi ha fotos??????



Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 12/01/2009 18:35

Només per curiositat, porten el logo antic o el nou d'FGC?


El metro de Barcelona amb motoristes!

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 12/01/2009 22:44

Miquel ha escrit:Només per curiositat, porten el logo antic o el nou d'FGC?
El nou, el de color Taronja, incloent les sigles FGC.



Avatar de l’usuari
erbuki
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: St. Boi (L70, E79, SB1)

Entrada Autor: erbuki » Dimarts 13/01/2009 0:13

Si puc durant aquesta setmana em passaré per Lleida-Pirineus a veure si hi puc fer algunes fotos per penjar-es aqui :D



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 20/01/2009 19:21

UT596001 ha escrit:Informar que tant el 592.224M-212R-223M com el 596.022 ja tenen logotips de FGC, coexistint al seu costat amb el de RENFE.
I FGC té previst números de sèrie propis per aquests automotors?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1916
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 29/01/2009 3:24

El tren turístico de la Pobla será una realidad dentro de un año

El tren turístico de Lleida a la Pobla de Segur puede ser realidad dentro de un año, según anunció ayer en Fitur el director general de Turisme de la Generalitat, Joan Carles Vilalta, el cual puso como fecha finales del 2009 o principios de 2010 para que fructificaran los trabajos para llevarlo a cabo.

Joan Carles Vilalta calificó de “diamante en bruto” la línea de tren y los recursos turísticos de su entorno. “Hay que pulirlo pero puede dar excelentes resultados”, decía.
El director general de Turisme explicaba que él había descubierto las posibilidades de este proyecto merced al director territorial de su Departamento, Vidal Vidal, el cual “me introdujo casi literalmente en el tren, para que lo conociera”.

La explotación turística del tren de la Pobla y su entorno quedó desencallada en cuanto Turisme, Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) y la Diputación adquirieron el compromiso económico para tirar adelante esta iniciativa, a la cual piensan invitar a los ayuntamientos afectados.

Un estudio encargado a la consultoría Stoa es el documento de partida a través del cual las instituciones piensan conjurar el ferrocarril con los recursos turísticos del territorio.

Los trabajos están todavía en una fase embrionaria, pero Vilalta confía en que den resultados. “No hemos de engañarnos. La línea de Lleida a la Pobla, sólo como medio de transporte no es viable. En cambio, si somos capaces de dotarla de contenidos tiene muchas posibilidades, explicaba el responsable de Turisme en Catalunya, el cual añadía que ahora era el momento de ver como se organizaba toda la oferta turística.
Vilalta apuntaba que el estudio planificaba una oferta turística en cuatro fases, desde una inicial, que pasaba por los aspectos de rotulación y remodelación de estaciones, hasta una más ambiciosa que incidiría en coordinar paquetes de ofertas que incluyeran los diferentes recursos turísticos de la zona (castillos, Parc del Montsec, pantanos...), que están a pie de tren o en sus alrededores. “Sólo hemos de ser capaces de ver cómo explotarlos”, concluía el director general.

Para realizar el trayecto se barajan diferentes posibilidades, sin descartar ni el tren histórico –locomotora a vapor–, ni las unidades convencionales, ni especiales con vagones panorámicos para contemplar los paisajes y el patrimonio natural.

http://www.lamanyana.es/web/html/lanoti ... a=03:00:00



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1916
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 12/02/2009 20:08

La Diputació encarregarà un estudi sobre el perllongament del tren de la Pobla a Andorra

El president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert, ha anunciat aquest dijous a la Guingueta d’Àneu que la corporació encarregarà un estudi sobre la viabilitat i les possibilitats de perllongar la línia actual del tren de La Pobla fins al Pirineu de Lleida.

L’estudi es farà a petició dels alcaldes del Pallars Sobirà. Gilabert s’ha mostrat favorable a aquesta ampliació de la línia i ha afegit que perquè pugui ser rendible ha de tenir una destinació factible i potent, com és el cas d’Andorra. El president de la Diputació ha afirmat que en l’estudi que encarregaran s’analitzaran les diferents alternatives de traçat i la seva viabilitat.

http://www.bondia.cat/index.php?option= ... &Itemid=53



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 12/02/2009 21:59

El president de la Diputació ha afirmat que en l’estudi que encarregaran s’analitzaran les diferents alternatives de traçat i la seva viabilitat.
Si realment s'ho volen prendre seriosament, que també estudiïn el traçat per la vall del Segre, i no només si passarà un quilometret més amunt o més avall per sota el Coll del Cantó.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 13/02/2009 9:24

Si l'estudi el fa un enginyer de camins amb suficient llibertat per actuar, ha d'incloure el traçat que, remuntant la vall del Segre des de Balaguer, passi per Artesa de Segre, Ponts, Oliana, Organyà i La Seu d'Urgell.

La lògica em diu que aquest és el traçat més "natural". Altra cosa és la lògica política que és un sensesentit, perquè la política no és lògica i la lògica no entén de política.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Divendres 13/02/2009 21:57

Li veig poques esperances. La continuació natural seria cap a Sort i Llavorsí, la qual potser sí seria factible, però precisament a La Pobla es van construir cases vora l'actual estació, impedint el seu allargament (a menys que es faci alguna heroïcitat, és clar).



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3718
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 16/02/2009 12:30

Si se soterra la línia es pot continuar cap a Sort, fent 2 parades, una sota de l'actual i l'altre al centre de la Pobla.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 16/02/2009 12:36

Ecomobisostrans ha escrit:Si se soterra la línia es pot continuar cap a Sort, fent 2 parades, una sota de l'actual i l'altre al centre de la Pobla.
Només faltaria, haver de soterrar en un lloc com La Pobla! :osti


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 16/02/2009 12:58

Ecomobisostrans ha escrit:Si se soterra la línia es pot continuar cap a Sort, fent 2 parades, una sota de l'actual i l'altre al centre de la Pobla.
Això és un gra massa, i massa car.
No crec que sigui tan difícil desviar la linia des d'una mica abans de l'andana bordejant el riu (pel mig de l'actual camping), creuant un petit afluent, parant al costat de la vila, i seguir el curs del riu amunt passant per la Conca de Dalt, seguir pel curs del riu (com la N-260, Carretera La Seu-Andorra) fins a Sort.
Ara!
Després, per arribar a la Seu, s'ha de seguir bordejant el riu per on va la N-260, tot i que en comptes de tant de revolt, és millor, lògicament tractant-se d'un tren, fer túnel on calgui, però no tant!
Ara, si pot ser, que el reclamat aeroport de La Seu d'Urgell obri de nou! i connectar-lo amb Andorra la Vella amb tren.

Resum
-La Pobla de Segur
-Conca de Dalt
-Sort
-Soriguera
-La Ribera d'Urgellet
-La Seu d'Urgell
-**Aeroport de la seu**
-Les Valls de Valira
----------
frontera
----------
-Sant Julià de Lòria
-Andorra la Vella


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1916
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 18/02/2009 15:24

La Garrafeta farà 18 sortides turístiques fins a Balaguer a partir del mes d'abril

La Garrafeta funcionarà de forma estable a partir del proper 18 d'abril. La històrica locomotora a vapor iniciarà un recorregut turístic des que s'allargarà tots els dissabtes durant 18 setmanes des de Lleida ciutat fins a Balaguer. Des d'allí, una locomotora a dièsel substituirà la Garrafeta i enllaçarà el trajecte amb els mateixos convois fins a la Pobla de Segur. La iniciativa s'ha fet realitat després d'un acord entre la Generalitat, la Diputació i Ferrocarrils de la Generalitat. El president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert, ha avançat aquest dimecres que el projecte tindrà continuitat si acaba tenint èxit. També ha aclarit que la Garrafeta no farà el trajecte fins a la Pobla per preservar la màquina, una de les dos úniques al món de la seva categoria que encara funcionen. Fins ara, la màquina només feia sortides puntuals per encàrrec.

http://cat.lleida.com/actualitat/



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1916
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 19/02/2009 4:07

Sky l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 28/02/2009 4:34, en total s’ha editat 1 vegada.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 21/02/2009 21:27

Cal felicitar de nou a FGC que estimuli de nou els trens històrics en aquesta línia, és una bona iniciativa que espero doni bons resultats. Caldria fer l'observació a FGC que els seus plans de soterrament de Balaguer dificultarien l'explotació d'un tren així, per la qual cosa o bé no se soterra o si s'arriba a fer caldria considerar la possibilitat de deixar una via exterior mode explotació port que tant d'èxit té en altres països. Veure la garrafeta a "paso de hombre" per aquí fora, amb un pilot davant amb les banderes desplegades indicant proximitat "del perill" a vianants, ciclistes i altres personatges propis de les maquetes verdfuturistes seria impressionant i molt gratificant per mi.

Es podria plantejar plantejar que un dels 18 serveis fos més railfan, buscant un públic més específic dintre de la programació regular i per exemple fer el trajecte Lleida-Balaguer amb les Yeye i el Balaguer-La Pobla amb la garrafeta. En qualsevol cas, caldria veure la dificultat d'encarrilar aquest tren dins un túnel i altres temes de seguretat que de ben segur FGC ja haurà avaluat a l'hora de prendre la decisió de fer un canvi de tracció de Balaguer.
liniadelRipollés l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 21/02/2009 21:29, en total s’ha editat 1 vegada.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”