http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... lones.html
El trànsit a la Vila de Gràcia augmenta a tots els carrers on es van instal·lar pilones
En una de les dues àrees del districte on s'aplica el pla de mobilitat la circulació de vianants i bicicletes ha crescut un 10%
15/04/09 02:00 - Barcelona - francesc espiga
El balanç general és més que satisfactori, però hi ha aspectes puntuals que obtenen un suspens flagrant. L'auditoria sobre el resultat que ha donat la implantació del pla de mobilitat de Gràcia revela que el trànsit als carrers de la Vila d'una de les dues àrees de circulació restringida –la denominada superilla C-2– s'ha reduït un 14%. En proporció inversa, el pas de vianants i bicicletes hi ha crescut un 10%. Això és la cara. La creu és el funcionament de les tres pilones retràctils que, a priori, havien de limitar l'accés de vehicles en aquesta zona. Doncs bé, segons revelen les dades, s'ha aconseguit l'efecte contrari, ja que als carrers on s'han instal·lat pilones el trànsit s'ha incrementat, com a mínim, un 10%. Des de l'Ajuntament ja es pensa en un sistema alternatiu.
El pla de mobilitat es va començar a aplicar, per fases, a mitjan mandat passat, amb un repte genèric i terriblement complex: acotar, dràsticament, el pas de vehicles en diversos punts del districte, i molt especialment a la Vila. Els resultats de l'estudi encarregat pel districte de Gràcia demostren que els objectius es compleixen. Una dada el respecte d'això: des del 2002, la circulació pels carrers que formen l'illa C-2 (vegeu-ne els límits al gràfic) ha disminuït un 14%; el problema, però, és que aquest descens no ha estat ni de bon tros homogeni, des del punt de vista territorial. En vies especialment significatives, com el carrer Verdi, el descens ha estat més que notable. Paradoxalment, però, als carrers que des del 2006 tenen pilones (Encarnació, Torrent d'en Vidalet i Perla) o als limítrofs (Joan Blanques) la circulació ha augmentat des del 2002 com a mínim un 10%. Els experts atribueixen aquesta aparent contrarietat al mal funcionament d'aquests ginys. El fet que estiguin fora d'ús durant molts dies a l'any no només impedeix que tinguin l'efecte dissuasiu pel qual van ser col·locades, sinó que s'aconsegueixi tot al contrari. S'ha comprovat i constatat que molts conductors intenten travessar Gràcia per aquests carrers, comptant que les pilones, aquell dia, no funcionin. De fet, s'ha detectat que els dies que estan aixecades el trànsit en aquests carrers disminueix en un 58%. Aquesta situació ha fet que el districte ja treballi en diverses alternatives, concretament quatre, per corregir la disfunció. La que agrada més als tècnics seria l'opció de canviar les pilones actuals per unes altres d'un model nou que permet el pas de vehicles a partir de la matrícula. El govern municipal, però, també té clar que la decisió final està supeditada a un ampli debat ciutadà. El de les pilones, però, no és ni de bon tros l'únic detall del pla de mobilitat que s'ha de polir. No són pocs els comerciants que es queixen que aquesta reordenació viària ha provocat problemes amb els subministradors, que moltes vegades deixen les furgonetes de qualsevol manera per descarregar el gènere. I també hi ha la qüestió de les motos. A Gràcia, com en altres punts de Barcelona, n'hi ha moltes, moltíssimes, d'aparcades sobre la vorera.
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 18:49
Trànsit a les "superilles" de Gràcia
Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Trànsit a les "superilles" de Gràcia
Entrada Autor: Guigui » Dimecres 15/04/2009 10:50
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Mortadel·lo
- N9
- Entrades: 1381
Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 15/04/2009 13:12
personalment opino que es un nyap, fer fer voltes a la gent no és una cosa compatible amb la reducció de les emissions contaminants, i és totalment contrari al foment de l'us de la bicicleta (a no ser que no t'importi que els ciclistes vagin anant contradirecció)
ES PELIGROSO ASOMARSE
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos