Preguntes/proves relacionades amb l'història transportil
Preguntes/proves relacionades amb l'història transportil
Obro aquest fil creient que, ja que la història és de les coses més importants per entendre el present, posar a prova els nostres coneixements.
Començo de moment amb una pregunta molt general que pot estar enfocada a un sol tema:
Quins papers importants va tindre el ferrocarril durant la segona guerra mundial?
Començo de moment amb una pregunta molt general que pot estar enfocada a un sol tema:
Quins papers importants va tindre el ferrocarril durant la segona guerra mundial?
Personalment, crec que no té massa sentit obrir un fil gairebé tan genèric com la pròpia temàtica d'aquest subfòrum. Si volem indagar en preguntes concretes, crec que ja n'hi ha prou amb obrir un fil específic o bé agafar-ne un d'obert sobre el tema en qüestió. I si es tracta d'aportar coneixements, també hi ha la wiki.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
A veure: Per mi, l'objectiu del fil és posar a prova els nostres coneixements d'història, sempre relacionats amb la història transportil.
No sempre es tractaria de preguntes: Es podria ficar també una imatge/postal antigua i dir a què es refereix, entre d'altres proves.
Pensem que, quanta més informació traiem dels nostres coneixements, més podrem ampliar la wiki, saber coses que no sabíem...
Edito: Això que esteu comentant, a la viquipèdia comenta que 60 millons de persones moriren a causa de la 2a guerra mundial, però això no ve al cas.
No sempre es tractaria de preguntes: Es podria ficar també una imatge/postal antigua i dir a què es refereix, entre d'altres proves.
Pensem que, quanta més informació traiem dels nostres coneixements, més podrem ampliar la wiki, saber coses que no sabíem...
Edito: Això que esteu comentant, a la viquipèdia comenta que 60 millons de persones moriren a causa de la 2a guerra mundial, però això no ve al cas.
tren250 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 09/04/2009 20:09, en total s’ha editat 1 vegada.
- automotorserie 436
- N7
- Entrades: 557
Transporte de tropas
Transporte de material
Transporte de judíos, gitanos
Jugó un papel importantísimo, en aquella época el transporte por carretera no tenía la importncia de hoy en día, hubiera sido imposible una guerra de más de 40.000.000 de muertos sin el concurso del ferrocarril, es especial para los "imperios centrales", de ahí que uno de los objetivos para la aviación fueran las líneas ferreas.
No hay película de la segunda guerra mundial sin que haga acto de presencia un tren.
Transporte de material
Transporte de judíos, gitanos
Jugó un papel importantísimo, en aquella época el transporte por carretera no tenía la importncia de hoy en día, hubiera sido imposible una guerra de más de 40.000.000 de muertos sin el concurso del ferrocarril, es especial para los "imperios centrales", de ahí que uno de los objetivos para la aviación fueran las líneas ferreas.
No hay película de la segunda guerra mundial sin que haga acto de presencia un tren.
automotorserie 436 l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 10/04/2009 13:53, en total s’ha editat 1 vegada.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
M'ha agradat la explicació, és molt subjectiva, el qual és interessant envers el tema.
El ferrocarril, en idees generals, va servir per refugiar i/o exiliar civils, transportar presoners, tropes, alimentació per a les tropes...
És important saber que, també es van crear molts trens hospitals (a França una colla d'ABJ) i a Alemanya, entre d'altres trens, el famós Hamburguer Volador. Tots els líders de la època (Churchill, Hitler, Rommel, Stalin, Pétain...) van considerar el ferrocarril, com bé dius, en una part important de l'estratègia de cada país. A Alemanya van tindre una certa importància al ser les més utilitzades per transport de presoners, material de guerra... les locomotores de Vapor classe 52. Tot i la guerra, el ferrocarril va seguir avançant tecnològicament, cosa que demostra la seva importància.
Qualsevol que vulgui pot fer més aportacions dels seus coneixements sobre aquest tema. Pròximament ficaré una altra prova d'història
.
El ferrocarril, en idees generals, va servir per refugiar i/o exiliar civils, transportar presoners, tropes, alimentació per a les tropes...
És important saber que, també es van crear molts trens hospitals (a França una colla d'ABJ) i a Alemanya, entre d'altres trens, el famós Hamburguer Volador. Tots els líders de la època (Churchill, Hitler, Rommel, Stalin, Pétain...) van considerar el ferrocarril, com bé dius, en una part important de l'estratègia de cada país. A Alemanya van tindre una certa importància al ser les més utilitzades per transport de presoners, material de guerra... les locomotores de Vapor classe 52. Tot i la guerra, el ferrocarril va seguir avançant tecnològicament, cosa que demostra la seva importància.
Qualsevol que vulgui pot fer més aportacions dels seus coneixements sobre aquest tema. Pròximament ficaré una altra prova d'història

- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
a) 40 millonesautomotorserie 436 ha escrit:[...]más de 40.000.000 millones de muertos [...]
b) 40.000.000
I és que això que dius és com dir 40.000.000.000.000 de morts! Van arrasar, cert, van ser molt fill de putes i cabrons, però tampoc van extinguir la humanitat, no? som 6.771.212.727 actualment a la terra...
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- automotorserie 436
- N7
- Entrades: 557
Editado y corregido, te quedaste con la paja y no con el granoLluita1714 ha escrit:a) 40 millonesautomotorserie 436 ha escrit:[...]más de 40.000.000 millones de muertos [...]
b) 40.000.000
I és que això que dius és com dir 40.000.000.000.000 de morts! Van arrasar, cert, van ser molt fill de putes i cabrons, però tampoc van extinguir la humanitat, no? som 6.771.212.727 actualment a la terra...
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
automotorserie 436 ha escrit: Editado y corregido, te quedaste con la paja y no con el grano

També es fan servir per al transport d'armes.
Es diu que durant l'ocupació de Cuba per part de les milícies revolucionaries, anaven molts soldats americans en un tren blindat, però van tenir la sabiduria d'atacar per sota. Tot era blindat però el terra era de fusta, així que es van amagar entre el balast, i en passar el tren per sobre van disparar arrassant amb tots els que eren dins.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- foronda 141
- N8
- Entrades: 864
- Ubicació: Poblenou
De las germanas Ciutadella-Bogatell-Llacuna-Poblenou i Selva de Mar.
Selva de Mar i Ciutadella quedan descartadas docs tenan l'entrada per el costat Besós.
Aixi doncs nomes pot ser Bogatell, Llacuna i Poblenou.
Jo aposto per Poblenou L-4
Selva de Mar i Ciutadella quedan descartadas docs tenan l'entrada per el costat Besós.
Aixi doncs nomes pot ser Bogatell, Llacuna i Poblenou.
Jo aposto per Poblenou L-4
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Una de les històries menys conegudes però no per això menys interessants dels ferrocarrils durant la IIGM és els canvis d'ample de via de la xarxa russa, a mercè dels moviments del front oriental:
A mesura que les tropes alemanyes anaven entrant al territori rus, la xarxa ferroviària d'ample rus (1520mm) que quedava sota domini alemany era convenientment adaptada a l'ample UIC (1435mm) dels trens alemanys. Durant la reconquesta russa, les mateixes línies eren, altre cop, readaptades a l'ample rus. Aquesta tasca es veia facilitada per l'assentament de la via sobre travesses de fusta.
Una altra història seria el cobrament de les despeses de guerra per part dels països contendents veïns d'Alemanya en productes ferroviaris: des de locomotores, cotxes i vagons fins a quilòmetres i quilòmetres de carrils que foren arrancats de les vies.
Una altra història posterior, seria els efectes que sobre el ferrocarril causà la divisió d'Alemanya i el posterior aixecament del teló d'acer, no només sobre la xarxa general alemanya, sinó especialment sobre l'S-bahn berlinès. Efectes que, amb la reunificació de 1990, s'han anat superant progressivament.
Salut !!
A mesura que les tropes alemanyes anaven entrant al territori rus, la xarxa ferroviària d'ample rus (1520mm) que quedava sota domini alemany era convenientment adaptada a l'ample UIC (1435mm) dels trens alemanys. Durant la reconquesta russa, les mateixes línies eren, altre cop, readaptades a l'ample rus. Aquesta tasca es veia facilitada per l'assentament de la via sobre travesses de fusta.
Una altra història seria el cobrament de les despeses de guerra per part dels països contendents veïns d'Alemanya en productes ferroviaris: des de locomotores, cotxes i vagons fins a quilòmetres i quilòmetres de carrils que foren arrancats de les vies.
Una altra història posterior, seria els efectes que sobre el ferrocarril causà la divisió d'Alemanya i el posterior aixecament del teló d'acer, no només sobre la xarxa general alemanya, sinó especialment sobre l'S-bahn berlinès. Efectes que, amb la reunificació de 1990, s'han anat superant progressivament.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Proastiakos
- N5
- Entrades: 147
- Ubicació: Badalona
Espero no equivocar-me però crec que és Bogatell, hi ha una cabina a meitat d'andana del Cap d'estació i de les suposades estacions de la zona amb enclavament només hi ha Bogatell.