Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 18/07/2009 16:03

Realment no cal una cafeteria en tren regular, però FEVE i RENFE tenen trens regionals amb màquines autovenda de begudes i snacks i és un servei prou utilitzat.

El tren de vapor dels llacs sí que té cafeteria, crec que la gestiona la pastisseria Pons de Lleida.


Lluita1714 ha escrit:
Xesco 593 ha escrit:xd tens rao despres no em convidaran a pendre algo ...
Mira, tampoc aniria malament cafeteria al tren, però dubto que tingui èxit als trens regulars, per tant sóc partidari de posar cafetería al turístic, si no en té, que potser ja té una i no en sabia res.

Percert, el tren que us he mostrat abans és de via mètrica, què tal posar aquests vagons per la L-A? amb trajectes especials entre Barcelona i Monistrol-Vila. :P :P :P i aprofitar l'avinentesa, tenint vagons panoràmics a la línia de la pobla, posar-ne també a la línia de Puicerdà.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dissabte 18/07/2009 16:06

A la línia montserratina li falten alicients paisatgístics i ja està bé com està. De fet els incendis de 1986 i 1994 van esberlar gran part del paisatge per on transcorre el cremallera.

La nurienca té més possibilitats, malgrat el túnel.


Xesco 593 ha escrit:a la linia de monistrol i estarien molt be un parell de panoramics.
als tres regulars de la pobla i a tos els trens regionals que hi han a catalunya i podrien ficar una maquina expendedora de golosinas i patatetes, com les que hi ha a les uts 470 que fan la linia Madrid -Jaen , pero com semrpe a cat el minim del minim...


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 18/07/2009 16:20

liniadelRipollés ha escrit:A la línia montserratina li falten alicients paisatgístics i ja està bé com està. De fet els incendis de 1986 i 1994 van esberlar gran part del paisatge per on transcorre el cremallera.

La nurienca té més possibilitats, malgrat el túnel.
Cert, en tot cas, s'ha de mirar quina és la línia amb millor paisatge de Catalunya, jo diria que la línia de Puigcerdà, però bé, no va tirar endavant la iniciativa de fer la versió d'"el paisatge favorit de catalunya" en el ferrocarril aquí al fòrum? :P


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 18/07/2009 16:35

Sobre ample ibèric la de Puigcerdà, i sobre mètric, la de Núria. Per golejada.



Xesco 593
N4
N4
Entrades: 57
Ubicació: La Pobla de Segur

Entrada Autor: Xesco 593 » Diumenge 19/07/2009 11:48

avui men vaic cap a bcn amb el tren que surt de pobla a la una , i despres un rex a lleide direcio bcn via plana picamoixons ,ja os contare si ia alguna novetat :P

el ample de via bols dir que es un problema? pk els vagons cuan es demanen als fabricans tels fan a les teues nesecitats



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 19/07/2009 20:49

No té perquè ser cap problema l'ample de via.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 20/07/2009 10:20

A diferència de l'ample ibèric/UIC, prou petit per a poder fer material amb el mateix gàlib, l'ample mètric requereix unes característiques força diferents. Entre d'altres, s'hi fan línies que puguin circular per corbes més tancades i que estiguin més adaptades a una orografia complicada. En el cas de la L-A, com que es podria corregir el traçat amb relativa facilitat, això no comptaria tant (de fet, les 213 tenen gàlib UIC, si no m'erro), però amb ferrocarrils de muntanya com el FO, el material no pot ser de gàlib UIC (fixeu-vos, a la foto del cotxe panoràmic, que només hi ha espai per a 2+1 seients) i, per tant, construir cotxes per a ample UIC o ibèric requereix procediments diferents.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 20/07/2009 15:24

Em referia a l'hora d'encarregar el material de fàbrica...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 20/07/2009 23:07

Jo també.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1916
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimarts 21/07/2009 14:17

El Centre d’Observació de l’Univers pretén ser referència de la docència i la divulgació astronòmica i geològica a Catalunya

El Centre d’Observació de l’Univers (COU), ubicat a 3,5 km. d’Àger (la Noguera), ha estat dissenyat pel Consorci del Montsec com a gran multiespai lúdic que pretén esdevenir el centre de referència de la docència i la divulgació de l’astronomia i la geologia a Catalunya.

(...)

La Generalitat està treballant en un pla d’aprofitament turístic de la línia fèrria Lleida-La Pobla de Segur en el seu pas per l’àrea d’influència del Montsec que inclouria, entre altres actuacions, la rehabilitació d’algunes estacions i baixadors del recorregut per ubicar-hi diversos centres d’interpretació temàtics.
http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 21/07/2009 16:39

I... pregunto jo: no podrien aprofitar la línia per a observacions nocturnes, tipus fer un paquet per a acostar el personal des de Lleida (connexió AV) a Àger i d'allí al COU del Montsec?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Xesco 593
N4
N4
Entrades: 57
Ubicació: La Pobla de Segur

Entrada Autor: Xesco 593 » Dijous 23/07/2009 17:22

incidencies en el meu viatge de anda a bcn i tornada a la pobla,
-1 motor generador del 592 sobre escalfat a la mitat del tragecte. sense llums ni aire acondicionat

-2 ut 470 sense aire acondicionat

vai acabar ben suat de baixada!! :)

-3 tots els viatges que fet a rodalies durant la setmana , amb les ut 445 que e pujat san quedat parades duran una bona estona , sense cap sistema electric funsionan, incloent els compresors.

tornada:

ut 440 llansant aigua a l'interior ,a la plataforma on es troben els portes d'acces, l'aigua caive del texo entre les llums, suposo que ere el conducte de desaigue del aire acondicionat

ATENCIO!!!!!!!

avistament de nou material diesel en territorri catala!!!!!!!

entre juneda i lleida , es pot apresiar un automotor 594 TRD :o una mica grafitejat , i un coche gavina de un civia tambe grafitejat!!

pot ser que el fiquin cap a la pobla el TRD ???
Xesco 593 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 25/07/2009 22:03, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dijous 23/07/2009 19:19

Amb la retirada dels 594 de Terol per culpa de les 599 que en poques setmanes vindran, ja t'he donat la resposta. És possible.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 23/07/2009 19:21

Però essent una línia explotada per FGC, Renfe s'avindrà a cedir material així com així?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dijous 23/07/2009 19:27

Renfe operadora té per contracte ficar trens seus per els FGC de qualitat, per això van retirar els 593. O sigui, és molt possible que en les properes setmanes diguem adéu a els 592-596.
També és cert que transformacions dels 594 es fan a Tradinsa, pot anar allà aquest TRD. Però sabent el què sobre els 594 de Terol...


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dijous 23/07/2009 22:54

Entre Juneda i Lleida es troba l'estació de Puigverd de Lleida, lloc on també es guarda material que posteriorment serà reformat a les instal·lacuions de Tradinsa, que es troben molt a prop de l'estació. Segurament el 594 es troba allí per aquest motiu.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Diumenge 26/07/2009 0:29

Pere ha escrit:Entre Juneda i Lleida es troba l'estació de Puigverd de Lleida, lloc on també es guarda material que posteriorment serà reformat a les instal·lacuions de Tradinsa, que es troben molt a prop de l'estació. Segurament el 594 es troba allí per aquest motiu.
Encertes de ple, divendres hi vaig passar amb el ja extint Talgo "Miguel de Unamuno" i a dins de les naus hi havia un 594 reformat (tenien la porta oberta, per tant visible des de dins del Talgo que anava servidor), i a fora el 594 grafitejat que comenta en Xesco 593



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 27/07/2009 17:39

A partir d'avui, nous horaris a la línia. La novetat més notable segons FGC és que el primer tren del matí avança 10 minuts des de Lleida-Pirineus, com el primer tren de sortida de Balaguer, que avança 10 minuts:
http://www.fgc.net/downloads/avisos_fgc ... ul09tz.pdf


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 27/07/2009 17:58

Però no s'han ficat més trens...



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 27/07/2009 18:07

Realment necessari per a la línia.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”