Aleshores posaria reproduccions, i guardar els originals per al museu, què com deia, TMB no fa mai res bé, i ho faria a la meitat, i seria una llàstima separar una part de la resta de components.metring ha escrit:Nois, referent a lo del vandalisme, precisament els forjats són la cosa que més resisteix a aquests tipus d'atacs, no com el vidre, com havien posat en el seu moment a Liceu, per tant, crec que seria una iniciativa fantàstica restablir els forjats als accessos de les estacions que pertanyien, així tornarien a formar part de l'entorn de la ciutat, i de les mirades i fotografies dels turistes, tal i com hauria de ser.
Fundació TMB
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
Re: Fundació TMB
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Moltes felicitats, wefer!

metring ha escrit:De la meva dona?????????????????
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Només una pregunta: algú sap la raó del canvi de color del Dodge-Brothers ex-Igualada ??
Gràcies.
Salut !!
Gràcies.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Deien que per donar-li el color TMB.
Algú sap a que es deu aquest canvi tan radical cap al material històric a TMB, fa dos anys ens estiràvem els cabell pel desballestament dels 1000, i ara resulta que es gasten un fortuna guardant i reconstruint busos, tramvies i metros. Que ara això desgrava o potser reben subvencions??? 

De nou al FTC
- viscaelcat
- N6
- Entrades: 258
- Ubicació: Mataró
Crec que deu desgravar. Hi ha un munt d'empreses que fan de mecenes de la fundació. I també, obviament aprofiten les subvencions per a algun sobresou. Vist el cas del Palau de la Música, ves que no serveixi també per blanquejar diners.
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
No crec adequat afirmar que una fundació serveixi per a blanquejar diners...viscaelcat ha escrit:Crec que deu desgravar. Hi ha un munt d'empreses que fan de mecenes de la fundació. I també, obviament aprofiten les subvencions per a algun sobresou. Vist el cas del Palau de la Música, ves que no serveixi també per blanquejar diners.
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
De moment no es pot dir que s'hagin gastat una fortuna.marc ha escrit:Algú sap a que es deu aquest canvi tan radical cap al material històric a TMB, fa dos anys ens estiràvem els cabell pel desballestament dels 1000, i ara resulta que es gasten un fortuna guardant i reconstruint busos, tramvies i metros. Que ara això desgrava o potser reben subvencions???
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Gràcies per la resposta. Però no ho trobo correcte.metring ha escrit:Deien que per donar-li el color TMB.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7215
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
A mi tampoc m'agrada, però segons sembla era la condició que posava TMB per fer-se'n càrrec. Vaja, que o això, o es quedava al museu (cementiri) del tranport, amb futur més que incertgenissimon ha escrit:Gràcies per la resposta. Però no ho trobo correcte.
Salut !!

Jo sinserament prefereixo veure una peça històrica canviada de color (o fins-hi tot reformada), però que continui existint amb condicions.
De nou al FTC
- TramviaBlau
- N6
- Entrades: 239
genissimon ha escrit:Només una pregunta: algú sap la raó del canvi de color del Dodge-Brothers ex-Igualada ??
Gràcies.
Salut !!
Segons la pagina 13 del llibre que TMB va repartir el dia de la presentació del material es va pintar amb aquest colors i posar el anagrama de la Companyia General d´Autobusos per assimilar-lo amb un model semblant també de la Dodge que si va tenir TMB i que no s´ha conservat.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Insisteixo:TramviaBlau ha escrit:genissimon ha escrit:Només una pregunta: algú sap la raó del canvi de color del Dodge-Brothers ex-Igualada ??
Gràcies.
Salut !!
Segons la pagina 13 del llibre que TMB va repartir el dia de la presentació del material es va pintar amb aquest colors i posar el anagrama de la Companyia General d´Autobusos per assimilar-lo amb un model semblant també de la Dodge que si va tenir TMB i que no s´ha conservat.
Gràcies per la resposta. Però no ho trobo correcte.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Per als membres de la Fundació: si no poden fer moure el 300 finalment, suggereixo el sistema que tenen a Madrid, a on a l'estació d'Alto Arenal, tenen un tete d'aquest tren gairebé clavat, sobre unes vigues damunt de l'estació. Un gran sistema per exhibir-lo i anti-grafitis, perquè a veure qui té valor per penjar-se d'allà! 

- Fitxers adjunts
-
- tete2.jpg
- (84.89 KiB) S’ha baixat 538 vegades
-
- tete300.jpg
- (97.49 KiB) S’ha baixat 544 vegades
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Ni tu, ni arriscaria a dir-te que el 99% dels que ens interessem per la preservació de peces de transport històriques, ni segurament el 99% dels que estiguem llegint aquest tema en aquest fòrum.genissimon ha escrit:Insisteixo:TramviaBlau ha escrit:genissimon ha escrit:Només una pregunta: algú sap la raó del canvi de color del Dodge-Brothers ex-Igualada ??
Gràcies.
Salut !!
Segons la pagina 13 del llibre que TMB va repartir el dia de la presentació del material es va pintar amb aquest colors i posar el anagrama de la Companyia General d´Autobusos per assimilar-lo amb un model semblant també de la Dodge que si va tenir TMB i que no s´ha conservat.
Gràcies per la resposta. Però no ho trobo correcte.
Salut !!
Ara bé, per una banda és "Qui paga mana" (criteri prou discutible si vols, però inapelable), i per una altra, si més no, ens permet haver de preocupar-nos pel futur d'una peça menys, perquè, més o menys "maquillada" i "disfressada" d'allò que no és ni ha sigut mai, però amb el futur garantit, això sí.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Si no poden ferlo moure (cosa que dubto, ja que dieu que fan proves i m'han dit que de tant en tant el canvien de via) que l'arreglin, els tècnics del metro han fet coses molt rares per innovar (el pre-ATO del 600) o per solucionar (el per que arrivaven els 1000 amb les pestanyes com ganivets al final del dia). Si no ho fan es per que no volen, com tot generalment.metring ha escrit:Per als membres de la Fundació: si no poden fer moure el 300 finalment, suggereixo el sistema que tenen a Madrid, a on a l'estació d'Alto Arenal, tenen un tete d'aquest tren gairebé clavat, sobre unes vigues damunt de l'estació. Un gran sistema per exhibir-lo i anti-grafitis, perquè a veure qui té valor per penjar-se d'allà!
El metro de Barcelona amb motoristes!
Doncs a mi (llibre mencionat apart), no em consta que la CGA disposés mai de cap Dodge. La semblança entre el Dodge d'Igualada i els autobusos d'altres marques de què va disposar la CGA és a causa dels dissenys de l'època: un profà també pot perfectament confondre els autobusos actuals de TMB entre si, a causa de la seva simil·litud malgrat ser de diferents carrossers o marques (bueno, TMB no són profans...)TramviaBlau ha escrit: Segons la pagina 13 del llibre que TMB va repartir el dia de la presentació del material es va pintar amb aquest colors i posar el anagrama de la Companyia General d´Autobusos per assimilar-lo amb un model semblant també de la Dodge que si va tenir TMB i que no s´ha conservat.
Què és alló??
Ho trobo una bona solució de cara a exposar material de manera que en un moment donat, el cotxe és susceptible de ser reintegrat altra vegada a la marxa per poder realitzar circulacions històriques o bé traslladat a un hipotètic museu. En qualsevol cas, sempre millor que incloure'l al lot de nadal per al Servicio Militar de Ferrocarriles o com se digui.metring ha escrit:Per als membres de la Fundació: si no poden fer moure el 300 finalment, suggereixo el sistema que tenen a Madrid, a on a l'estació d'Alto Arenal, tenen un tete d'aquest tren gairebé clavat, sobre unes vigues damunt de l'estació. Un gran sistema per exhibir-lo i anti-grafitis, perquè a veure qui té valor per penjar-se d'allà!
M'ha fet il·lusió veure'l, perquè en aquests cotxes hi vaig arribar a viatjar farà sis o set anys, i els hi vaig fer moltes fotos que per desgràcia van acabar velades

Gràcies per les fotos!
Què és alló??
Que no ho havien presentat l'any passat? Jo creia que ja estava dat i beneït
Mireu la notícia de http://www.tmb.cat/ca_ES/siterelated/no ... 6&idioma=C :
Es constitueix la Fundació TMB, que difondrà el patrimoni històric i els valors del transport públic
Avui s’ha constituït formalment la Fundació TMB, que vetllarà per la conservació i la difusió del patrimoni històric i cultural de la companyia, alhora que treballarà en l’àmbit social, per al foment de la inclusió, l’accessibilitat, la cooperació, la solidaritat i els valors del transport públic com a opció sostenible.
El patronat de la fundació l’integren les tres empreses englobades dins la marca TMB (la de Metro, la de Bus i Projectes i Serveis de Mobilitat, que opera el telefèric de Montjuïc), junt amb la Fundació ECOM i la Fundació ONCE, dues entitats representatives del món de la discapacitat, que en reforcen el perfil social.
La Fundació TMB, com a entitat sense ànim de lucre, pretén assumir un paper destacat en la promoció del transport públic i els valors culturals, ambientals i socials que hi estan associats. Entre les activitats que portarà a terme hi haurà les relacionades amb l’inventari, conservació i protecció dels béns del patrimoni històric i cultural de l’empresa, del qual formen part més de 60 vehicles que han prestat servei a Barcelona des de finals del segle XIX fins a principis del XXI, i que ara passen a ser propietat de la fundació.
A més, la Fundació TMB organitzarà activitats culturals i de formació, cursos, seminaris o congressos; fomentarà la recerca sobre el transport públic col·lectiu, i en especial sobre millores ambientals que s’hi puguin incorporar; editarà publicacions, concedirà beques i farà tota mena d’iniciatives en la línia de promoure un transport públic accessible a tothom en el marc d’una cultura de la mobilitat sostenible.
Barcelona, 22 de juliol de 2010

Es constitueix la Fundació TMB, que difondrà el patrimoni històric i els valors del transport públic
Avui s’ha constituït formalment la Fundació TMB, que vetllarà per la conservació i la difusió del patrimoni històric i cultural de la companyia, alhora que treballarà en l’àmbit social, per al foment de la inclusió, l’accessibilitat, la cooperació, la solidaritat i els valors del transport públic com a opció sostenible.
El patronat de la fundació l’integren les tres empreses englobades dins la marca TMB (la de Metro, la de Bus i Projectes i Serveis de Mobilitat, que opera el telefèric de Montjuïc), junt amb la Fundació ECOM i la Fundació ONCE, dues entitats representatives del món de la discapacitat, que en reforcen el perfil social.
La Fundació TMB, com a entitat sense ànim de lucre, pretén assumir un paper destacat en la promoció del transport públic i els valors culturals, ambientals i socials que hi estan associats. Entre les activitats que portarà a terme hi haurà les relacionades amb l’inventari, conservació i protecció dels béns del patrimoni històric i cultural de l’empresa, del qual formen part més de 60 vehicles que han prestat servei a Barcelona des de finals del segle XIX fins a principis del XXI, i que ara passen a ser propietat de la fundació.
A més, la Fundació TMB organitzarà activitats culturals i de formació, cursos, seminaris o congressos; fomentarà la recerca sobre el transport públic col·lectiu, i en especial sobre millores ambientals que s’hi puguin incorporar; editarà publicacions, concedirà beques i farà tota mena d’iniciatives en la línia de promoure un transport públic accessible a tothom en el marc d’una cultura de la mobilitat sostenible.
Barcelona, 22 de juliol de 2010