
Estaria bé veure pujar i baixar un tren, ni que fos una reproducció, si no volen fer servir el 300.
Hora i data actual: 05 set. 2025, 23:39
Entrada Autor: metring » 30 ago. 2009, 01:27
Entrada Autor: Alemany » 30 ago. 2009, 01:55
Jo quan vaig anar a localitzar les cotxeres fa anys, ja només quedava un solar. Però m'ha picat la curiositat i crec haver localitzar el lloc exacte a on es trobava l'elevador prenent con a referència la imatge que he enviat en l'anterior missatge. Si us hi fixeu, en la imatge inferior surt un edifici antic amb persianes de fulla, i estic segur que és el mateix que ara queda a mà esquerra de la biblioteca. He marcat en vermell la zona aproximada a on dedueixo que es trobava l'elevador, que pel que sembla es trobava en un extrem vora la tàpia que llindava amb la pròpia pl. Lesseps. Si no m'equivoco correspon actualment a la marquesina monumental de la biblioteca. És la sala de lectura que dius? Encara no he estat dins la biblioteca...TramviaBlau ha escrit:---em sembla que la sala de lectura de la biblioteca de Lesseps hi queda a sobre just del pou....
Entrada Autor: TramviaBlau » 30 ago. 2009, 17:21
Entrada Autor: faristol » 30 ago. 2009, 20:38
Entrada Autor: Alemany » 31 ago. 2009, 15:44
Entrada Autor: faristol » 31 ago. 2009, 18:25
Entrada Autor: 122-042-132 » 31 ago. 2009, 21:42
Entrada Autor: Alemany » 01 set. 2009, 08:11
Entrada Autor: Alemany » 04 set. 2009, 07:10
Jo n'estic segur. No havia caigut mai fins que Faristol va treure l'assumpte, però realment quan hi havia que fer passar una via de tramvia per un lloc a on ja hi havia una claveguera, suposo que era la solució universal. Ja seria una mica estrambòtic el recorregut de la via si s'hagués de desviar uns cms per evitar la tapa, però el que no podia fer-se és traslladar el pou de lloc. A més, segur que eren peces completament artesanals, especialment perquè la "secant" del rail en cada cas, no podria caure sempre a la mateixa distància. Donen ganes de comprar una tapa nova i substituir-la per tal de preservar-la, perquè un dia d'aquests desapareixerà per sempre.metring ha escrit:Jo de moment, és el primer cop que ho veig, però no es pot descartar que amb la de carrers a on passaven tramvies, fos fins i tot habitual.
Entrada Autor: El LLOP » 08 set. 2009, 14:48
Entrada Autor: TramviaBlau » 08 set. 2009, 22:06
Entrada Autor: BCN2008 » 08 set. 2009, 22:07
Entrada Autor: faristol » 09 set. 2009, 08:46
Torna a “Història del transport”
Fem enquesta? Quins trens del metro de Barcelona dels més nous què funcionen ara són millors? #metroBCN
— transport.cat (@transportcat) August 31, 2025