Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Aparcament de motos a les voreres
Aparcament de motos a les voreres
Hola a tots,
Fa uns dies em van posar la meva primera multa amb la moto. Vaig aparcar la moto davant El Corte Inglés de Diagonal, al costat d'una dotzena de motos més i en una vorera que té els més de 3 metres.
La multa diu que vaig estacionar la moto fora de l'espai destinat a tal efecte.
No es podia estacionar les motos si es deixaven més de 3 metres lliures? Perquè no serà que ECI de Diagonal no té vorera davant!!! No entenc res.
Gràcies!!
Fa uns dies em van posar la meva primera multa amb la moto. Vaig aparcar la moto davant El Corte Inglés de Diagonal, al costat d'una dotzena de motos més i en una vorera que té els més de 3 metres.
La multa diu que vaig estacionar la moto fora de l'espai destinat a tal efecte.
No es podia estacionar les motos si es deixaven més de 3 metres lliures? Perquè no serà que ECI de Diagonal no té vorera davant!!! No entenc res.
Gràcies!!
Hi havia aprop algún espai destinat al aparcament de motos? Si es així probablement fos per això
Salutacions,
Oriol
Oriol
Depen del que s'entengui per prop. Els tres que hi havia a ¿100 metres? estaven complets. Tot i així no he conseguit trobar la normativa al respecte. Perquè si està permés, està permès. I sinó, doncs no.oriolp13 ha escrit:Hi havia aprop algún espai destinat al aparcament de motos? Si es així probablement fos per això
Diria que no està permés, però s'hi fa la vista grossa.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7072
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Està permès aparcar a les voreres de més de tres metres, sempre que no s'obstaculitzi una parada de bus o un aparcament de minusvàlids.
Sempre, l'aparcament s'ha de fer en paral·lel a la calçada. Si hi ha un senyal que prohibeixi expressament l'aparcament, òbviament, preval per sobre de la normativa general.
En cas de que creguis que la multa és injusta, caldrà que facis la reclamació corresponent perquè te l'anul·lin
Sempre, l'aparcament s'ha de fer en paral·lel a la calçada. Si hi ha un senyal que prohibeixi expressament l'aparcament, òbviament, preval per sobre de la normativa general.
En cas de que creguis que la multa és injusta, caldrà que facis la reclamació corresponent perquè te l'anul·lin
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/09 ... _71582.php
Selva de motos
Gràcia, Ciutat Vella i l’Eixample, els barris més conflictius per a l’aparcament en voreres i calçada. Cada any s’imposen unes 3.500 sancions per incomplir l’ordenança
Maria Ortega
Barcelona
Ult. Act. 14/09/2009 01:15
Aparcar la moto en una vorera deixant un mínim de tres metres d’espai lliure per a vianants, com es recull a l’ordenança de circulació que es va començar a aplicar a Barcelona fa dos anys, és una gesta especialment complicada a zones com Gràcia o el Raval, on bona part dels carrers incompleixen d’entrada aquesta amplada. Tot i així les motos sobre les voreres en punts com el carrer Torrent de l’Olla són una imatge habitual, així com també les que omplen de dalt a baix el passeig central del tram final de Via Augusta, pensat per a vianants, però ple de gom a gom de motos –fins i tot en doble filera i envoltant bancs i escocells–. Una realitat que es repeteix en tants altres carrers de Barcelona.
En total, més de 280.000 motos –93.382 ciclomotors i 193.902 motos matriculades– busquen el seu espai als carrers de la ciutat. I, en aquests moments, tot i la dinàmica a l’alça dels últims anys i la previsió de creixement, hi ha 42.023 places en superfície per estacionar-hi aquests vehicles. La resta ha de recórrer a aparcaments privats o voreres adequades. O, directament, a la infracció.
Durant el primer any d’aplicació de la nova ordenança es van sancionar gairebé 3.500 motos per incomplir la normativa, mentre que en el que portem d’any s’han registrat unes 3.200 sancions. La infracció que més es repeteix és la de circular pel carril bici –2.200 multes durant el 2008 i més de 1.300 fins a l’estiu de 2009–. Pel que fa a respectar la distància mínima per a vianants, el nombre d’infraccions volta les 150 per any –134, el 2008 i 155 en el que portem de 2009–, però l’estacionament en espais reservats a d’altres vehicles incrementa aquesta xifra. Posar ordre en aquest camp s’ha revelat un objectiu especialment complicat en alguns punts, sobretot a Ciutat Vella, l’Eixample i Gràcia, com reconeix el regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, que, tot i assegurar que “l’aplicació de l’ordenança i l’increment de places per a motos en superfície està donant bons resultats”, afirma que en aquests punts s’ha de treballar en actuacions sobre el territori.
A Gràcia, la Guàrdia Urbana va impulsar-hi l’any passat una campanya de conscienciació a través d’avisos a les motos mal estacionades, seguit d’una d’intensificació de les sancions. Aquí també hi ha l’únic pàrquing exclusiu per a motos i bicicletes. Una proposta que no acaba d’arrelar. Si la capacitat de l’aparcament és de 171 estacionaments per a motos i 30 per a bicicletes, de gener a juny, hi ha hagut 80 abonaments de motos i 24 de bicicletes i una rotació de 632 vehicles.
Selva de motos
Gràcia, Ciutat Vella i l’Eixample, els barris més conflictius per a l’aparcament en voreres i calçada. Cada any s’imposen unes 3.500 sancions per incomplir l’ordenança
Maria Ortega
Barcelona
Ult. Act. 14/09/2009 01:15
Aparcar la moto en una vorera deixant un mínim de tres metres d’espai lliure per a vianants, com es recull a l’ordenança de circulació que es va començar a aplicar a Barcelona fa dos anys, és una gesta especialment complicada a zones com Gràcia o el Raval, on bona part dels carrers incompleixen d’entrada aquesta amplada. Tot i així les motos sobre les voreres en punts com el carrer Torrent de l’Olla són una imatge habitual, així com també les que omplen de dalt a baix el passeig central del tram final de Via Augusta, pensat per a vianants, però ple de gom a gom de motos –fins i tot en doble filera i envoltant bancs i escocells–. Una realitat que es repeteix en tants altres carrers de Barcelona.
En total, més de 280.000 motos –93.382 ciclomotors i 193.902 motos matriculades– busquen el seu espai als carrers de la ciutat. I, en aquests moments, tot i la dinàmica a l’alça dels últims anys i la previsió de creixement, hi ha 42.023 places en superfície per estacionar-hi aquests vehicles. La resta ha de recórrer a aparcaments privats o voreres adequades. O, directament, a la infracció.
Durant el primer any d’aplicació de la nova ordenança es van sancionar gairebé 3.500 motos per incomplir la normativa, mentre que en el que portem d’any s’han registrat unes 3.200 sancions. La infracció que més es repeteix és la de circular pel carril bici –2.200 multes durant el 2008 i més de 1.300 fins a l’estiu de 2009–. Pel que fa a respectar la distància mínima per a vianants, el nombre d’infraccions volta les 150 per any –134, el 2008 i 155 en el que portem de 2009–, però l’estacionament en espais reservats a d’altres vehicles incrementa aquesta xifra. Posar ordre en aquest camp s’ha revelat un objectiu especialment complicat en alguns punts, sobretot a Ciutat Vella, l’Eixample i Gràcia, com reconeix el regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, que, tot i assegurar que “l’aplicació de l’ordenança i l’increment de places per a motos en superfície està donant bons resultats”, afirma que en aquests punts s’ha de treballar en actuacions sobre el territori.
A Gràcia, la Guàrdia Urbana va impulsar-hi l’any passat una campanya de conscienciació a través d’avisos a les motos mal estacionades, seguit d’una d’intensificació de les sancions. Aquí també hi ha l’únic pàrquing exclusiu per a motos i bicicletes. Una proposta que no acaba d’arrelar. Si la capacitat de l’aparcament és de 171 estacionaments per a motos i 30 per a bicicletes, de gener a juny, hi ha hagut 80 abonaments de motos i 24 de bicicletes i una rotació de 632 vehicles.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7072
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
A veure... les voreres per qui són? Pels vianants, oi? Doncs aleshores, les motos què hi pinten a la vorera? Es fa la vista grossa, igual que es feia amb els cotxes els anys 70, els quals ocupaven tots els passejos (Gran Via, Diagonal, etc). Per sort, la normativa cap els cotxes s'ha normalitzat (tot i que segueixen aparcant en molts carrers sobre la vorera sense que ningú digui res). Caldria començar a fer el mateix amb les motos.
- TramviaBlau
- N6
- Entrades: 238
Jo m´he passat uns anys baixant caminant a la feina pel carrer Balmes entre General Mitre i Travesssera de Gracia on les voreres son minuscules....i es tot plé de motos que encara deixen menys espai per passar; si et creues amb un cotxet de nens no es podia passar de cap manera.....i vinga motos i mes motos. Les voreres per les persones no per les motos; ja se el que diran els moters, que on deixen llavors les motos....pero aixo ha de cambiar, ningú no es planteja anar amb cotxe al centre i aparcar gratuitament, i era una cosa que es feia fa anys.
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
La llei és la llei, i tots els motoristes saben bé, que la vorera ha de tenir uns mínims, si mal no recordo, de dos metres i mig d'ample. Si no és així és multable.TramviaBlau ha escrit:Jo m´he passat uns anys baixant caminant a la feina pel carrer Balmes entre General Mitre i Travesssera de Gracia on les voreres son minuscules....i es tot plé de motos que encara deixen menys espai per passar; si et creues amb un cotxet de nens no es podia passar de cap manera.....i vinga motos i mes motos. Les voreres per les persones no per les motos; ja se el que diran els moters, que on deixen llavors les motos....pero aixo ha de cambiar, ningú no es planteja anar amb cotxe al centre i aparcar gratuitament, i era una cosa que es feia fa anys.
Jo, i no us torneu a venir assobre meu pel que dic, (com va passar la darrera vegada, en el fil de la Diagonal) és que ja n'hi ha prou de lucrar-se amb els ciutadans d'aquesta manera abusiva. Es lucren amb els alts i excessius preus del transport públic, es lucren amb zones verdes i blaves, i estem en un estat molt endeutat que ara necessita lucrar-se dels ciutadans pujant els impostos, els mateixos als que va regalar tants diners. Estic fart d'aquests impostors. A mi mentre no em baixin el preu del transport públic i en facin d'aquest negoci un servei al ciutadà, demanaré doncs que deixin de omplir-se les butxaques amb els aparcaments, cosa que sembla que vol dir que les administracions intenten immobilitzar-nos, i trencar el moviment necessari de la població contemporania. Mentre li roben els diners als ciutadans, us donaré unes dades del 2007:
Jordi Hereu, alcalde de Barcelona 117.398 euros anuals
Celestino Corbacho: President de la Diputació de Barcelona: 144.200 euros anuals
Jaume Gilabert; president de la diputació de Lleida 108.220 euros anuals
José Montilla: president de la Generalitat de Catalunya: 164.043 euros anuals
Josep Félix Ballesteros, alcalde de Tarragona: 33.264 euros anuals.
I estem en un dels estats europeus on la mitjana salarial és de les més baixes, i el SMI se situa als 600 euros. Però tranquils que nosaltres pagarem, amb la nostra necessitat de transport, els cafès de tots aquests espavilats.
Peatges, zones verdes, zones blaves, preus del transport públic, incompetència de les companyies de transport, incompetència, fins-i-tot, de les companyies elèctriques (apagada de fa uns anys), incompetència també i monopoli de companyies telefòniques, privatitzades de forma injusta. "Per qui, fins quan i per què, contra qui, com i contra què", que en diria Barbara.
Cito una frase que va dir Joan Clos, encara alcalde de Barcelona a "Una altra cosa": "Jo no pago a les zones d'aparcament i sovint deixo el cotxe en doble fila"
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Aquell personatge, realment, era impagable. En el sentit habitual i en el literal de la paraula.Lluita1714 ha escrit:Cito una frase que va dir Joan Clos, encara alcalde de Barcelona a "Una altra cosa": "Jo no pago a les zones d'aparcament i sovint deixo el cotxe en doble fila"
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7072
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Pensa que això és el seu sou normal. Si hi afegíssim tots els vavantatges que tenen (ho tenen tot pagat), cotxes oficials, despeses, etc, segur que això es pot multiplicar per 6 o per 7 com a mínim.Lluita1714 ha escrit:José Montilla: president de la Generalitat de Catalunya: 164.043 euros anuals
Amb el que cobren aquests personatges, es poden pagar 50 o 60 treballadors als sous actuals. Però en canvi, per rebaixar despeses, les administracuions ja han anunciat el que faran: acomiadar treballadors de serveis municipals (neteja, per exemple) per enviar-los a l'atur (quina gran idea, pagar-los la mateixa misèria perquè estiguin a casa sense fer res!!!). El sou dels alts càrrecs i tota la seva família, però, ni tocar-lo.
I mentrestant, als que treballem, ens doblaran els impostos perquè no puguem arribar a final de mes, i a les empreses també perquè així no puguin contractar més gent i continuï pujant l'atur.
I tot això diuen que és per mantenir la "política social", que tots sabem per experiència que consisteix en l'anunci d'ajudes que, quan vas a demanar-les, o ja s'ha acabat el plaç, o encara no s'ha obert, o no compleixes el requisit X i no en pots ser beneficiari.
M'encanta la manera com tenen les administracions d'ajudar-nos a passar la crisi.
Perdó, però és que un comença a estar-ne fart de tot plegat
Benvingut a la realitat socialista del nostre país. I ja és el segon cop que passa, exactament igual.wefer ha escrit:I tot això diuen que és per mantenir la "política social", que tots sabem per experiència que consisteix en l'anunci d'ajudes que, quan vas a demanar-les, o ja s'ha acabat el plaç, o encara no s'ha obert, o no compleixes el requisit X i no en pots ser beneficiari.
Per cert, la política social de pagar per no treballar... sé que hi ha molts casos dramàtics, però es que en conec tants de gent que apura sempre l'atur i després són tot plors... Vacances pagades, que me les mereixo, que per algo he pagat, diuen...
I si hi ha un 18% d'atur, tots sabem a quins diversos factors és degut, tot i que no es pugui dir per la tele perquè seria políticament incorrecte...
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
Ah! benvolguts senyors! Avui ha tornat la política. Després de passar un mes dient que apujarien l'impost de societats (mala idea) i dient que les classes baixes no pagaran la crisi... avui s'anuncia la pujada de l'IVA, però diuen que no pujaran als productes de "primeríssima" necessitat... no, no els de primera necessitat, amb un iva del 7%, sinó de primeríssima, l'exemple que dona Salgado és llet, ous, i pà...
Els bitllets de transport, tornaran a pujar, com sempre, i sumant l'exageració amb la pujada de l'IVA.
Abans de dir Back to topic, proposo un fil de política (si pot ser lligada al transport) a l'intercanviador.
Sóc el que vol estudiar política en un futur, i el decebut amb tots els polítics actuals. Com està la cosa
Els bitllets de transport, tornaran a pujar, com sempre, i sumant l'exageració amb la pujada de l'IVA.
Abans de dir Back to topic, proposo un fil de política (si pot ser lligada al transport) a l'intercanviador.
Sóc el que vol estudiar política en un futur, i el decebut amb tots els polítics actuals. Com està la cosa
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- lauria1226
- N7
- Entrades: 325
- Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà
El tema dels polítics, els sous, els casos de corrupució, etc, és com parlar i discutir de la xacolata del lloro. perque mentre ho fem, els poders reals o fàctics fan i desfan al seu aire tot fent servir els polítics de cap de turc. 160 i pico de mil Euros dieu que cobra el Montilla?
I aquell paio del Banc de Bilabao-Vizcaya que el jubilen per 52.000.000,- d'EURO amb una "Prestació" de 3.000.000,- d'EUROS anuals de per vida i amb 55 anyets que té ara el personatge?
I les comissions de la banca que ens pessiguen per respirar?
I les comissions que han estat cobrant per productes de risc que n'han enriquit uns quants tot enviant a mig mon a la ruina i l'atur?
I el Senyor Botín que sortia cada dos per tres per la tele proclamant beneficis multimilionaris i ara s'amaga sota les pedres?
I no segueixo perquè esgotaria els megabytes.
És en les grans empreses de Banca, Assegurances, finances, multinacionals on hi ha la part del lleó. Però clar, té més morbo parlar del reposapeus del Benach, del sou del Montilla dels Trajos del Camps, De les bosses de la Rita i ara amb el cas del Millet ja és que arribem al paroxisme.
I mentrestant els veritables artífex de l'èxit (del seu) anant fent que el seu mal no vol soroll.
En un pais d'aturats i mileuristes.
Ja podem anar garlant del polítics, ja. Que d'això es tracta.
I aquell paio del Banc de Bilabao-Vizcaya que el jubilen per 52.000.000,- d'EURO amb una "Prestació" de 3.000.000,- d'EUROS anuals de per vida i amb 55 anyets que té ara el personatge?
I les comissions de la banca que ens pessiguen per respirar?
I les comissions que han estat cobrant per productes de risc que n'han enriquit uns quants tot enviant a mig mon a la ruina i l'atur?
I el Senyor Botín que sortia cada dos per tres per la tele proclamant beneficis multimilionaris i ara s'amaga sota les pedres?
I no segueixo perquè esgotaria els megabytes.
És en les grans empreses de Banca, Assegurances, finances, multinacionals on hi ha la part del lleó. Però clar, té més morbo parlar del reposapeus del Benach, del sou del Montilla dels Trajos del Camps, De les bosses de la Rita i ara amb el cas del Millet ja és que arribem al paroxisme.
I mentrestant els veritables artífex de l'èxit (del seu) anant fent que el seu mal no vol soroll.
En un pais d'aturats i mileuristes.
Ja podem anar garlant del polítics, ja. Que d'això es tracta.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
Barcelona comença a multar les motos mal aparcades a la vorera
Les sancions poden arribar fins als 100 euros
https://www.ccma.cat/324/barcelona-come ... a/2991999/
Les sancions poden arribar fins als 100 euros
https://www.ccma.cat/324/barcelona-come ... a/2991999/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.