foto històrica
- lauria1226
- N7
- Entrades: 325
- Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà
Re: foto històrica
Aquesta imatge la poso aqui perque no sé exactament on, però em sembla prou interessant. Es tracta d'una postal de la dècada dels 20 del segle passat a Castallar del Vallès.
- Fitxers adjunts
-
- Auto de línia a Castallar del Vallès anys 20.jpg (243.9 KiB) Visualitzat 4594 cops
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
- lauria1226
- N7
- Entrades: 325
- Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà
Quan el tren arribava a Sant Joan de les Abadesses, per continuar fins a Camprodon o Vilallonga de Ter i Setcases calia servir-se de l'auto de línia de la que en tenia la concessió l' empresa "Autos Güell", aqui una foto que ens ajuda a fer-nos una idea del temps que viviem, Primavera del 1974.
- Fitxers adjunts
-
- Autos Güell.jpg (147.29 KiB) Visualitzat 4586 cops
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
- lauria1226
- N7
- Entrades: 325
- Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà
L'Avinguda Gaudí, encara no peatonal, amb un Monotral Artículat de la línia 50 l'any 1976. Encara conservava el "Blau-Pocioles"
- Fitxers adjunts
-
- Av Gaudi 1976 línia 50.jpg (218.75 KiB) Visualitzat 4567 cops
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
- lauria1226
- N7
- Entrades: 325
- Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà
Santa Eulàlia 1976, amb dos autobusos urbans de l'Hospitalet de diferents models.
- Fitxers adjunts
-
- Santa Eullalia 1976.jpg (217.61 KiB) Visualitzat 4551 cops
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
- lauria1226
- N7
- Entrades: 325
- Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà
Cotxeres de l'empresa Montferri de Capellades. Aquest vehícle fou usat per filamr la pel.licula de "Maki Navaja" el último shoriso. Va acabar aquí amb la intenció de reparar-lo per a fer serveis dels treballadors de les diferents fàbriques properes al municipi, però ignoro que se n'ha fet, finalment.
- Fitxers adjunts
-
- Cotxeres Montferri Capellades 2004.jpg (166.04 KiB) Visualitzat 4539 cops
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
Concretament és a la carretera de Sabadell a Prats de Lluçanès, actualment numerada com B-124 al tram Sabadell-Calders. Al fons, l'església de Sant Esteve de Castellar o Catedral del Vallès, dita així per les colossals dimensions per una església de un poble de 3.000 habitants que era a finals segle XIX.lauria1226 ha escrit:Aquesta imatge la poso aqui perque no sé exactament on, però em sembla prou interessant. Es tracta d'una postal de la dècada dels 20 del segle passat a Castellar del Vallès.
Per cert, aquesta mateixa foto que mostres va sortir en un dels calendaris que edita anualment l'Ajuntament fa uns quants anys (diria que el 2006).
He vist a Google Imatges que daten aquesta foto del 1915El LLOP ha escrit:M'han enviat un power point amb imatges antigues i he pensat que aquesta us agradaria.
El licor Calisay no se bebe, se saborea
- lauria1226
- N7
- Entrades: 325
- Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà
Y aqui tenim una foto ben bé històrica del reporter i fotograf barceloní Sagarra feta l'any 1941 quan la inauguració de la primera línia de trolebús. Cal dir que la febrada espanyolitzadora no s'acabava amb el català, altres llengues quedaven proscrites com el francès i l'anglès, per tant la paraula i prefix "Trole" considerat un anglicisme fou substituït per "Filo", així quedava prohibit dir Trolebús i s'implantà el "Filobús" d'aquí que les línies de trolebús (Com tothom continuà anomenant) anteposessin la lletra "F" a la tradicional de les linies d'autobús. La línia en qüestió era la FC (L'actual 40 n'és hereva directa) que començà de Sepúlveda a San Andrés (sic) per passar més tard i fins al final com a Marqués del Duero (Paral.lel)-San Andrés. El 1964 canviaren les lletres FC pel nº 40, fins que el desembre de 1967 foren substituïts els trolebusos per autobusos.
El vehícle de la foto de la sèrie 500 era el resultat de transformar autobusos tèrmics en trolebusos a causa de l'escasetat de combustibles, foren coneguts popularment com "Les Felipes". Als darrers temps de la linia el servei el feien Buds transformats a un pis com el que es conserva propietat de l'Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona.
La foto, com veieu, es comenta per si sola. Hi ha detalls que no tenen desperdici.
El vehícle de la foto de la sèrie 500 era el resultat de transformar autobusos tèrmics en trolebusos a causa de l'escasetat de combustibles, foren coneguts popularment com "Les Felipes". Als darrers temps de la linia el servei el feien Buds transformats a un pis com el que es conserva propietat de l'Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona.
La foto, com veieu, es comenta per si sola. Hi ha detalls que no tenen desperdici.
- Fitxers adjunts
-
- trolefacha.jpg (198.49 KiB) Visualitzat 4402 cops
lauria1226 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 06/10/2009 15:33, en total s’ha editat 1 vegada.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
Sí. Sembla que feia un dia rúfol i tothom mirava si queien gotes o no.lauria1226 ha escrit:La foto, com veieu, es comenta per si sola. Hi ha detalls que no tenen desperdici.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
un autobus (perdò, troleibus) buit al devant i tots parant un taxi, que rucs!!!


- lauria1226
- N7
- Entrades: 325
- Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà
Continuant amb els trolebusos, aqui tenim un altre exemplar emblemàtic de Barcelona, aquesta sèrie coneguda popularment com les "Gildes" estava equipada amb equips elèctrics similars o idèntics als de les "Felipes" i als tramvies de la sèrie 700. Això estalviava problemes de peces i manteniment. La foto de Feliu Zurita està presa a principis dels anys 60s a la Ronda Sant Pere entre Girona i Bruc. La línia que cobria, FH, es va inaugurar, provisionalment, el 1951 entre la Ronda de Sant Antoni i la Plaça Sanllehy que després de successives prolongacions quedà definitivament establerta el 1957 amb l'itinerari Rocafort-Plaça Catalana al barri del Guinardó, fins al 1962 en que fou substituïda per autobusos. Ha arribat fins als nostres dies amb el nº 5 primer i actualment 55.
- Fitxers adjunts
-
- Gilda ronda Sant Pere Bruc.jpg (216.87 KiB) Visualitzat 4342 cops
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1768
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Molt bons els comentaris d'en Guigui i el Llop, traspuen una fina ironia.
Les fotos conegudes, però molt bones. Salut
Les fotos conegudes, però molt bones. Salut

- lauria1226
- N7
- Entrades: 325
- Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà
Aquesta imatge és inèdita i pertany a l'arxiu de Roque Serna Martínez. És tracta d'un tren alemany volat per guerrillers espanyols a Rússia, l'any 1942.
- Fitxers adjunts
-
- Rumbararrumbararrumbalá.jpg (222.8 KiB) Visualitzat 4254 cops
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1768
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Més fotos històriques, el final del 51 a la Via Julia, finals 70, o primer trimestre del 71. Salut
- Fitxers adjunts
-
- Via Julia,tram 1600PCC.jpg (28.89 KiB) Visualitzat 4086 cops
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1768
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Demà 29 d'octubre fa 108 anys el tramvia i el funicular del Tibidabo. Salut companys
- Fitxers adjunts
-
- Audouard-Funicular_tibidabo108anys.jpg (97.84 KiB) Visualitzat 3865 cops
A http://www.elperiodico.com/default.asp? ... _PK=659789 es parla del fons fotogràfic d'en Rossend Torras, i la número 3 d'aquesta pàgina és del Tramvia Blau, al començament de la rotonda.