Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
sergi
N6
N6
Entrades: 261

Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat

Entrada Autor: sergi » Dimecres 07/10/2009 13:28

La L9 de Barcelona tendrá una longitud total de 42,6Km,a los que hay que restar los 4,10 Km.en viaducto;con lo que la longitud subterránea será de unos 38,5 Km.

El "Metrosur" de Madrid (integramente subterráneo) tiene 41 Km.,y la L9 del metro de Moscú (hasta donde sé también integramente subterránea) alcanza los 41,5 Km.

O sea,que ni siquiera cuela lo de la "línea de metro subterránea más larga de Europa".



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 07/10/2009 13:46

Percert, diumenge vaig anar a fer una visita guiada a la L9. Em vaig presentar allà, i em van dir que calia reservar, però una dona que hi era allà va dir que un company seu no va poder assistir per una indisposició, i afortunadament vaig poder entrar passat un quart d'hora.

El que vaig veure és la espectacular sincronització. Mentre erem a l'andana, van passar tres trens, i em va impactar la freqüència, ja que sembla que fan proves, doncs resulta que, en entre que un tren tancà portes i sortí de l'estació, i entrà un altre i les obrí, van passar 30 segons :P !!! Suposo que només eren proves, però, m'ha deixat bocabadat la capacitat de la línia. Si finalment, en un futur, acaben posant l'ATO a totes les línies (es veu venir), un dia es que es vegi que la línia es pot saturar, senzillament s'han d'augmentar els trens. :reve


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dimecres 07/10/2009 13:55

Lluita1714 ha escrit:El que vaig veure és la espectacular sincronització. Mentre erem a l'andana, van passar tres trens, i em va impactar la freqüència, ja que sembla que fan proves, doncs resulta que, en entre que un tren tancà portes i sortí de l'estació, i entrà un altre i les obrí, van passar 30 segons :P !!! Suposo que només eren proves, però, m'ha deixat bocabadat la capacitat de la línia. Si finalment, en un futur, acaben posant l'ATO a totes les línies (es veu venir), un dia es que es vegi que la línia es pot saturar, senzillament s'han d'augmentar els trens. :reve
Si no vaig gaire errat, una de les possibilitats que dona l'ATC es la de fer freqüencies més baixes.
BCN2008 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 07/10/2009 20:53, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 07/10/2009 14:21

Vaja, han d'esprémer-se encara més les neurones per dir que "la" tenen més llarga que ningú. Jo me'n sabria una, però no la diré, per no donar-los corda.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimecres 07/10/2009 14:28

sergi ha escrit:La L9 de Barcelona tendrá una longitud total de 42,6Km,a los que hay que restar los 4,10 Km.en viaducto;con lo que la longitud subterránea será de unos 38,5 Km.

El "Metrosur" de Madrid (integramente subterráneo) tiene 41 Km.,y la L9 del metro de Moscú (hasta donde sé también integramente subterránea) alcanza los 41,5 Km.

O sea,que ni siquiera cuela lo de la "línea de metro subterránea más larga de Europa".
i automàtica? XD


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 07/10/2009 14:37

I endarrerida més d'una dècada. :twisted:


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimecres 07/10/2009 14:45

Per cert, fa uns dies va sortir per TV3 una noticia (que ara no recordo), on apareixia un 9000 de la L9, amb un frontal força diferent als 9000 L2-L4. A que es deu aquesta diferencia?


De nou al FTC

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dimecres 07/10/2009 14:49

marc ha escrit:Per cert, fa uns dies va sortir per TV3 una noticia (que ara no recordo), on apareixia un 9000 de la L9, amb un frontal força diferent als 9000 L2-L4. A que es deu aquesta diferencia?
Questió de seguretat, si t'hi fixes bé, a l'ultim perllongament de la xarxa, entre Canyelles i Trinitat Nova, al costat del tren, durant tot el túnel hi ha una pasarel·la. Als túnels de la L9 no era possible fer aquesta pasarel·la, no se exactament per què, i llavors van decidir posar-hi una porta frontal, amb una pasarel·la que es desplega. Ara no se ón, pero fa poc vaig veure fotos del procés d'evacuació.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 07/10/2009 15:46

les fotos:

Imatge

frontal extern d'un 9000 de L9. Difereixen una mica dels anteriors.

Imatge

9000 amb la rampa desplegada. Apta també per a PMR



sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Dimecres 07/10/2009 19:12

Vilarrubla dijo:


"i automàtica? XD"

Pues me parece que ni por esas ! :'(

El mes de agosto me monté en el "Metrosur" y observé que la mayoría de estaciones estaban en obras para colocar puertas de andén.Supongo que será el paso previo para automatizar la línea.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimecres 07/10/2009 19:35

La L9 té 47'8 km, no? Llavors automàtica si, al menys comparat amb Madrid.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 07/10/2009 20:06

Mare de Déu, el frontal més lletg d'un tren de l'història del Ferrocarril Metropolità de Barcelona. Han tret els 1000 per vells, i posen monstres. :) :)


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 07/10/2009 21:02

El més lleig no diria, que aquí s'emporten la palma molts trens anglesos, però com a potencial paparra del vidre, sí que m'he quedat una mica decebut en veure que no ocupa tot el frontal sinó que tira més aviat a ull de bou.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 07/10/2009 21:04

Vilarrubla ha escrit:La L9 té 47'8 km, no? Llavors automàtica si, al menys comparat amb Madrid.
Però "automàtica i soterrada"? :twisted:


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimecres 07/10/2009 23:43

l'automàticosoterrada més llarga d'Europa XD

o la línia de metro catalana més llarga d'Europa XD


El que trobo dolç a tu t'amargue.

pokeroms
N6
N6
Entrades: 239
Ubicació: <M> Ciutat Meridiana

Entrada Autor: pokeroms » Dijous 08/10/2009 0:31

Miquel ha escrit:Mare de Déu, el frontal més lletg d'un tren de l'història del Ferrocarril Metropolità de Barcelona. Han tret els 1000 per vells, i posen monstres. :) :)
Homeee jo m'imagino que amb les portes d'andana no es veurà tant el frontal aquest tan macoooo :) :)

Salutacions!! ;)


Vagis on vagis,
Gaudeix del trajecte ;)

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 08/10/2009 8:33

El frontal dels 6000, amb els llums tant junts, Deu n'hi do també...



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dijous 08/10/2009 12:10

Serà la "línia automàtica més llarga d'Europa". Crec que és una opció molt publicitable.



Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 08/10/2009 17:04

metring ha escrit:El frontal dels 6000, amb els llums tant junts, Deu n'hi do també...
No comparem, el 6000 està força bé, millor que els 9000 originals, que ja fà mal veure l'horrorós logo de TMB al front del 9000, pero aquets 9200 son lletgos de (...), com entrar a la boca d'un llop.
Guigui ha escrit:El més lleig no diria, que aquí s'emporten la palma molts trens anglesos, però com a potencial paparra del vidre, sí que m'he quedat una mica decebut en veure que no ocupa tot el frontal sinó que tira més aviat a ull de bou.
Home, els trens anglesos no són pas propietat del FMB. :) :)


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 08/10/2009 18:09

Miquel ha escrit:Home, els trens anglesos no són pas propietat del FMB. :) :)
Tens raó, m'havia passat per alt aquest detallet quan vaig respondre. :martell1


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”