Notícies de la línia Lleida-Manresa
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Estat de les obres, diumenge
Diumenge hi vaig passar amb el cotxe, per la C-25, i vaig poder fixar-me en algunes coses:
Hi han travesses monobloc polivalents, cada 50/100 metres, apilades. De Manresa a Rajadell, ja hi ha tota la via aixecada, i poc abans d'arribar a Rajadell, hi han un parell de giratòries, que són les encarregades de treure la via antiga, i també hi ha la via amb travesses antigues apilada en un cantó de la via (marge esquerra, mirant cap a Calaf). I també, pel que em vaig fixar, caldria un canvi de pals de catenària, estàn força malament, tenint mènsules ben rovellades. En un punt, vaig veure una limitació de 30|50. I de moment això és el que us puc dir d'aquell tram. Dintre de 3 setmanes he de tornar a passar per allà, a veure si han avançat una mica més.
Hi han travesses monobloc polivalents, cada 50/100 metres, apilades. De Manresa a Rajadell, ja hi ha tota la via aixecada, i poc abans d'arribar a Rajadell, hi han un parell de giratòries, que són les encarregades de treure la via antiga, i també hi ha la via amb travesses antigues apilada en un cantó de la via (marge esquerra, mirant cap a Calaf). I també, pel que em vaig fixar, caldria un canvi de pals de catenària, estàn força malament, tenint mènsules ben rovellades. En un punt, vaig veure una limitació de 30|50. I de moment això és el que us puc dir d'aquell tram. Dintre de 3 setmanes he de tornar a passar per allà, a veure si han avançat una mica més.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Ahir, dirigint-me a Terrassa des de Lleida, vaig intentar d' observar -des de la carretera- l'estat de les obres al tram Calaf-Manresa. La meva impressió és que estan bastant endarrerides. No es veu que s'hagi col.locat una sola travessa (es veuen totes encara amuntegades arran del camí en què s'ha transformat el traçat ferroviari). I ni tan sols s'hi "endevina" la nova plataforma de balast. No sé si algú més ben informat podria donar més notícies (i mostrar-se més optimista) pel que fa l'execució i la finalització dels treballs en aquest sector de la línia. A mi em va fer l'efecte que difícilment el tram es podrà reobrir al novembre, com s'havia dit. (Per cert: l'autobús substitutori va fer -sense parades, és clar- el trajecte en vint minuts, per la qual cosa els passatgers que havíem de prosseguir el viatge ens va tocar d'esperar uns altres vint minuts a l'estació de Manresa fins que el tren no va arrencar... En fi, no se'ns va "permetre" arribar abans de l'hora prevista. Però -al marge d'això, que ja ho sabia i que té la seva lògica-, el fet em va fer pensar novament en el que és fàcil d'imaginar sobre la durada del trajecte.)
A dia d'avui, ja han començat a estendre via nova pel cantó Manresa.
Aprofito per comentar una cosa molt curiosa que he vist aquesta tarda a Manresa:
He arribat a Manresa en Rodalies a les quatre de la tarda, uns 20 minuts abans de la sortida del 15625. Quan he passat per el pont sobre el Cardener amb l'autobús urbà he vist ni més ni menys que vuit autobusos susbstituoris esperant en fila índia, a part del microbús que serveix als pobles. Com aquests dies s'està celebrant la Fira de Tàrrega, imagino que s'haurà reforçat el servei, ja que alguns autobusos (de fet, gairebé tots) portaven el rètol de "RENFE TÀRREGA DIRECTE" imagino per dos motius: un, evitar transbordar un munt de gent a Calaf, i segona, evitar circular un tren en doble composició entre Calaf i Lleida.
He arribat a Manresa en Rodalies a les quatre de la tarda, uns 20 minuts abans de la sortida del 15625. Quan he passat per el pont sobre el Cardener amb l'autobús urbà he vist ni més ni menys que vuit autobusos susbstituoris esperant en fila índia, a part del microbús que serveix als pobles. Com aquests dies s'està celebrant la Fira de Tàrrega, imagino que s'haurà reforçat el servei, ja que alguns autobusos (de fet, gairebé tots) portaven el rètol de "RENFE TÀRREGA DIRECTE" imagino per dos motius: un, evitar transbordar un munt de gent a Calaf, i segona, evitar circular un tren en doble composició entre Calaf i Lleida.
-
- N9
- Entrades: 2158
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
Del 13 d'octubre al 3 de novembre per obres que es realitzaran a l'estació de Calaf, pas inferior de vianants, estarà tallat també fins a Cervera. La reobertura de la linia de moment sense variacions pel 16 de novembre tot i que jo ho veig bastant just.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
L'altre dia vaig passar pel camí vell de Rajadell per anar cap al Congost i vaig veure que per allà ja hi ha la via nova posada.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Aquesta línia hauria de denonimar-se Sant Roc, en honor a les fantàstiques condicions d'inestabilitat dels talussos laterals, enlloc vistes a Catalunya.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Estàs dient que les obres que estan fent ara serviran de ben poc?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
No, en principi les obres inclouen l'estabilització de tots els laterals, cosa que donarà molta seguretat en la circulació. De retruc amb la renovació de via podrem tornar a veure mercaderies per la línia.
Guigui ha escrit:Estàs dient que les obres que estan fent ara serviran de ben poc?
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
A més a més que de ben segur que es reduirà el temps de trajecte, calculo jo que entre 20 minuts i mitja hora, ja que els trens no hauran d'anar a 50 km/h per seguretat.
- lauria1226
- N7
- Entrades: 325
- Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà
El dia 20 de Setembre d'enguany, la línia presentava l'aspecte de les imatges dins i pels voltants de l'estació d'Aguilar de Segarra.
- Fitxers adjunts
-
- Aguilar de Segarra des del Pont 20-09-2009.jpg (255.72 KiB) Visualitzat 6763 cops
-
- Aguilar de Segarra des de l'andana dia 20-9-2009.jpg (243.27 KiB) Visualitzat 6763 cops
-
- Aguilar de Segarra dia 20-9-2002.jpg (253.95 KiB) Visualitzat 6757 cops
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Sembla ser que la web de RENFE ja no ens deixa ni copiar els enllaços. Bé, doncs, benvingudes siguin les captures de pantalla. Obres entre el tram Manresa - Cervera, del 13 d'Octubre al 3 de Novembre:josep_serre ha escrit:Del 13 d'octubre al 3 de novembre per obres que es realitzaran a l'estació de Calaf, pas inferior de vianants, estarà tallat també fins a Cervera. La reobertura de la linia de moment sense variacions pel 16 de novembre tot i que jo ho veig bastant just.

By orikaiser
PDF adjunt

By orikaiser
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
I la necessitat d'aquest pas subterrani ha sorgit "casualment" després de fer les obres de millora del tram Calaf-Cervera, ja que fa un parell d'anys no sabien que s'hi aniria a fer...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Semblen algunes de les obres del pla "Zapatero". "No ens hi amoïnem gaire, que així tindrem una excusa per a tornar-hi, semblarà que fem alguna cosa i tindrem el personal entretingut". Com si ho estigués sentint.
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
No l'hi veig el per què. Si cal actuar sobre aquesta estació, que és la que fa d'origen i final en l'actual tall i ho era en el tall Calaf-Cervera, doncs es podia haver fet abans, com ara. La qüestió està en que, podent ser possible fer una obra així amb trens en circulació, calia deixar els trens circulant (encara que calgués el doble de temps en acabar aquest pas inferior) o, per 3 circulacions al dia, es pot tallar el tram sencer Cervera - Manresa?Guigui ha escrit:I la necessitat d'aquest pas subterrani ha sorgit "casualment" després de fer les obres de millora del tram Calaf-Cervera, ja que fa un parell d'anys no sabien que s'hi aniria a fer...
Recordeu que és avui mateix quan tallen la circulació entre Cervera i Manresa i es posa en funcionament el servei substitutori en bus.
He derivat els missatges sobre el canvi d'ample de la LAV Madrid-Sevilla i el NAFA cap a un nou fil: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=9986
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
El meu dubte es si mantindràn els apartadors a les diferents estacions secundàries com Rajadell o Aguilar o els eliminiaràn. Si no posen apartadors em sembla que la capacitat de la via continuarà éssent la mateixa que sempre i no s'haurà guanyat gaire gran cosa. Ja que fem les coses, fem-les correctament.
- Tony M. Nyphot
- N6
- Entrades: 221
Quan es va fer el tall entre Calaf i Cervera, l'estació de Calaf seguia en servei com a terminal dels trens procedents de Manresa, així que tampoc es podia fer aleshores. En algun moment o altre s'havia de tocar l'estació de Calaf i això suposa que no pugui parar-hi cap tren.Guigui ha escrit:I la necessitat d'aquest pas subterrani ha sorgit "casualment" després de fer les obres de millora del tram Calaf-Cervera, ja que fa un parell d'anys no sabien que s'hi aniria a fer...
And now for something completely different...