Estic d'acord amb Pe Jorba que aquest tren comença a semblar un Larga Distància sense cafeteria (bé, de fet puc dir que ho és: és un Larga Distància Media Distancia sense cafeteria ni hostessos/es)
I poca broma! caldria veure si no tindria èxit un tren de Media Distancia convencional amb un cotxe cafeteria non-stop! Pels viatges matinals molts cafetons, entrepans i begudes! Una cafeteria 2.0! Deixo la idea per als gestors de Renfe que llegeixen el fotracat.
Un dels defectes que li trobo als 449 és que per a ser trens de nova concepció no han aplicat la bigueta tranversal per subjectar els seients a la paret del tren. Ho han fet amb bases a terra, el que difuculta les tasques de neteja de manera prou important i amb el temps quedaran racons bruts de difícil accés.
Les 112 d'FGC són un bon exmple de bigueta tranversal i veureu el tren net ja que no hi ha espais cecs on no arribin els estris de neteja-
El meu viatge, per cert, anava complet de gent tot i el 19% d'augment del bitllet senzill.
Pe Jorba ha escrit:Jo també vaig estrenar ahir aquest nou servei de MD -vaig fer Barcelona-Girona d'anada i tornada- i em va quedar la sensació que estava fent un viatge amb un tren d'altes prestacions (com en diuen): amb un AVE, un Alaris, un Euromed... A més del que assenyala Líniadel Ripollès, s'ha de fer esment -és clar- que les comoditats del tren, i tot l'acabat (afegit al fet que les unitats siguin noves de trinca, i afegit a la consegüent netedat, i afegit a la poca ocupació dels trens que vaig agafar), fan -van fer almenys ahir- que el viatge transcorri/transcorregués amb una placidesa, una tranquil.litat, que de segur que sabran aprofitar els viatgers/usuaris/clients..., que hauran d' agrair a RENFE que el viatge tingui tanta durada, tanta, com el fet amb les 448, les 470 o les 440R) . (De fet., m'agradaria de saber si això de què parlo -placidesa, tranquil.litat, possibilitat de treballar...- seria aplicable en un viatge en una hora punta.)
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.