
Desaparició de les antigues boques de Metro
Re: Desaparició de les antigues boques de Metro
Un detall sobre la boca de Correus: d'on devien sortir les columnes i els pilars que van tapar durant anys el cantó de l'accés per on sortia la gent? 

- Vilarrubla
- N8
- Entrades: 673
- Ubicació: Urgell(et)
Tot i que l'actual "boca" de Fontana té certes millores, així en cantonada m'agrada força. És la única estació del metro de Barcelona que està en un lloc que hauria d'ocupar un edifici? És força londinenca en aquest sentit (no en el interior ja que no es conserva com era originalment)metring ha escrit:
Accés de l'estació Fontana de la L3 del Metro de Barcelona, al carrer Gran de Gràcia.
El que és estrany és que no aprofitin per construir-hi un edifici a sobre per a equipaments pel barri, però això ja és un altre tema.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Deu ser qüestió de fonaments.Vilarrubla ha escrit:El que és estrany és que no aprofitin per construir-hi un edifici a sobre per a equipaments pel barri, però això ja és un altre tema.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
L'estació d'Arc de Triomf després de la reforma també tindrà un accés per una parcel·la. Si aneu ha visitar les obres, veureu que s'està executant un vestíbul (costat Passeig Sant Joan) sota unes parcel·les que estavan edificades, ha calgut expropiar per poder fer l'obra. Però en aquest cas després de construir el vestíbul si edificaran, la coberta del vestíbul s'ha calculat per rebre les càrregues de futur edifici.
http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
a sobre de les cotxeres de Vilapicina es va aprofitar per construïr un edifici. Fins i tot es va fer un parc. Això sí, el nombre de columnes de les cotxeres es va doblar.
- Trytasa Baldaquino
- N7
- Entrades: 330
- Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76
Si algun dia es decidís finalment fer l'altre sortida de Fontana pel carrer Montseny... s'hauria de fer de la mateixa forma, ja que l'amplada dels carrers no permet una boca de metro de l'estil tradicional.
Proposo que s'utilitzi part de l'edifici de Correus del carrer Gran. No deixa de ser un equipament públic, i pel que veig amb molt d'espai desaprofitat.
Proposo que s'utilitzi part de l'edifici de Correus del carrer Gran. No deixa de ser un equipament públic, i pel que veig amb molt d'espai desaprofitat.
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
I una altre de desapareguda, també d'en Chausson Bs:

Accés de l'estació Arc de Triomf de la L1 davant de l'Estació del Nord. Estava situat en mig del carrer de Nàpols, com es veu a la imatge. Desaparegut.
Barcelona, agost de 1986.

Accés de l'estació Arc de Triomf de la L1 davant de l'Estació del Nord. Estava situat en mig del carrer de Nàpols, com es veu a la imatge. Desaparegut.
Barcelona, agost de 1986.
La posició d'aquesta sortida fa por.
Pero la ubicació actual, es deu a una canvi en la sortida o a un canvi en la urbanització?
Pero la ubicació actual, es deu a una canvi en la sortida o a un canvi en la urbanització?
http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.
Sí, sort que la boca no es trobava de cara als cotxes que baixaven, perquè si no, més d'un vehicle hauria acabat colant-se al metro.elbandero ha escrit:La posició d'aquesta sortida fa por.

a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Podria haber passat algo aixi:
http://www.motorpasion.com/otros/confun ... un-parking
Per cert a Madrid tambe hi ha qui busca estacions i boques perdudes:
http://viejomadrid.esforos.com/post302
http://www.motorpasion.com/otros/confun ... un-parking
Per cert a Madrid tambe hi ha qui busca estacions i boques perdudes:
http://viejomadrid.esforos.com/post302
Discrepo...la boca hi és...i és la mateixa. El que practicament ha desaparegut és aquesta imatge de l'entorn.metring ha escrit:I una altre de desapareguda, també d'en Chausson Bs:
Accés de l'estació Arc de Triomf de la L1 davant de l'Estació del Nord. Estava situat en mig del carrer de Nàpols, com es veu a la imatge. Desaparegut.
Barcelona, agost de 1986.
El licor Calisay no se bebe, se saborea
[img]C:\Documents%20and%20Settings\hfabrega\Mis%20documentos\Mis%20imágenes\\napols57.jpg[/img]metring ha escrit:I una altre de desapareguda, també d'en Chausson Bs:
Accés de l'estació Arc de Triomf de la L1 davant de l'Estació del Nord. Estava situat en mig del carrer de Nàpols, com es veu a la imatge. Desaparegut.
Barcelona, agost de 1986.
NO ÉS LA MATEIXA??????!!!!

El licor Calisay no se bebe, se saborea
Per a que aparegui la imatge del missatge del principi, has de carregar-la a "Penja un fitxer adjunt", no funciona amb l'"img".
pos va a ser que sí es la mateixa. 

El LLOP ha escrit:pos va a ser que sí es la mateixa.
- Fitxers adjunts
-
- boca a l'actualitat
- napols57_.JPG (61.84 KiB) Visualitzat 12144 cops
El licor Calisay no se bebe, se saborea
No voldria pas aixecar fals testimoni, però em temo que com a mínim tenim (o vam tenir) un segon cas: Jaume I. L'edifici de la pl. de l'Àngel que fa cantonada entre la via Laietana i el carrer de Jaume I, i que fortuna encara existeix, crec que va disposar als seus baixos d'un accés al metro. Més londinenc si cal que Fontana, doncs a Londres el que més s'estila és precisament aixó: ocupar la planta baixa d'un bloc de pisos. Quan investigui més o trobi les fonts us ho passo.Vilarrubla ha escrit:
Tot i que l'actual "boca" de Fontana té certes millores, així en cantonada m'agrada força. És la única estació del metro de Barcelona que està en un lloc que hauria d'ocupar un edifici? És força londinenca en aquest sentit (no en el interior ja que no es conserva com era originalment)
I si mentrestant algú en sap alguna cosa o té imatges cauràn com "miel sobre hojuelas". De moment us passo una imatge de l'aspecte actual de l'edifici al qual em refereixo, els baixos del qual avui dia són ocupats per una cafeteria de cadena.
- Fitxers adjunts
-
- jaume1.jpg (29.79 KiB) Visualitzat 12072 cops
Què és alló??
http://www.fotolog.com/antiquari/24189136Alemany ha escrit:No voldria pas aixecar fals testimoni, però em temo que com a mínim tenim (o vam tenir) un segon cas: Jaume I. L'edifici de la pl. de l'Àngel que fa cantonada entre la via Laietana i el carrer de Jaume I, i que fortuna encara existeix, crec que va disposar als seus baixos d'un accés al metro. Més londinenc si cal que Fontana, doncs a Londres el que més s'estila és precisament aixó: ocupar la planta baixa d'un bloc de pisos. Quan investigui més o trobi les fonts us ho passo.Vilarrubla ha escrit:
Tot i que l'actual "boca" de Fontana té certes millores, així en cantonada m'agrada força. És la única estació del metro de Barcelona que està en un lloc que hauria d'ocupar un edifici? És força londinenca en aquest sentit (no en el interior ja que no es conserva com era originalment)
I si mentrestant algú en sap alguna cosa o té imatges cauràn com "miel sobre hojuelas". De moment us passo una imatge de l'aspecte actual de l'edifici al qual em refereixo, els baixos del qual avui dia són ocupats per una cafeteria de cadena.
En aquest link que va aparèixer en aquest fil es veu l'accès a Jaume I que hi ha al costat del possible accés que dius. Llàstima que desde aquest angle no es veu gaire bé.

Em fa l'efecte que als baixos de la cantonada Via Laietana amb Jaume I hi ha un tendal, cosa que indicaria un comerç i exclouria la possibilitat d'una boca de metro. A més, havent-hi la de la Pl. de l'Àngel, tampoc tindria massa sentit.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Malgrat tot, és precisament la cantonada a la que em refereixo. Em posaré a buscar a veure si ho trobo.Guigui ha escrit:Em fa l'efecte que als baixos de la cantonada Via Laietana amb Jaume I hi ha un tendal, cosa que indicaria un comerç i exclouria la possibilitat d'una boca de metro. A més, havent-hi la de la Pl. de l'Àngel, tampoc tindria massa sentit.
Què és alló??
Heus aquí el que us deia. No es veu sencer, però es veu clarament que a l'edifici de la cantonada, com a mínim hi va haver infrastructura del metro. La foto està presa entre el 1925 i el 1928,Potser es va instal·lar allà l'accés allà mentre no estava feta la boca (què raro), o que es tractés d'unes oficines provisionals (més raro encara...!). En qualsevol cas i fins que no aparegui més documentació, apunto la possibilitat que el local de superficie estigui comunicat subterràniament amb el vestíbul del metro.
- Fitxers adjunts
-
- gmb via laietana.JPG
- (72.15 KiB) S’ha baixat 255 vegades
Què és alló??