Portes Automàtiques a la L11
Re: Portes Automàtiques a la L11
Als panells del metro avui anuncianven que desde avui la L11 es la segona linia de <M> sense conductor!!!!!
Fa 48h no hi havia cap, avui 2.
Fa 48h no hi havia cap, avui 2.
La línia de metro sense conductor més curta d'Europa! 

a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Hola nois!!
Doncs avui he estrenat "aquesta nova línia automàtica" i la veritat es que m'ha donat molt bona impressió.
Ha anat tot perfecte!!, els temps a les estacions perfecte, i les voltes a Can Cuiàs i Trinitat Nova també perfecte...PERÒ encara hi han motoristes a les cabines, però es nota que ja es automàtic..
Salutacions!!
Doncs avui he estrenat "aquesta nova línia automàtica" i la veritat es que m'ha donat molt bona impressió.
Ha anat tot perfecte!!, els temps a les estacions perfecte, i les voltes a Can Cuiàs i Trinitat Nova també perfecte...PERÒ encara hi han motoristes a les cabines, però es nota que ja es automàtic..
Salutacions!!

Vagis on vagis,
Gaudeix del trajecte
Gaudeix del trajecte

I no han fer re-inauguració? Haguessin gairebé coincidit amb el 6è aniversari!
Jo també hi he anat, peró crec que a Trinitat Nova, el canvi de sentit es fà manualment, ja que el tren no canvia la posició de llums, fins que el Motorista (bueno, motorista, crec que aquests es diuen TOLA desde avui, cert? ), ha entrat i ha tocat per allà, peró a Can Cuiàs, es fà automàticament, ja que quan el tren tancava portes, el TOLA estava a la meitat del tren.pokeroms ha escrit:Hola nois!!
Doncs avui he estrenat "aquesta nova línia automàtica" i la veritat es que m'ha donat molt bona impressió.
Ha anat tot perfecte!!, els temps a les estacions perfecte, i les voltes a Can Cuiàs i Trinitat Nova també perfecte...PERÒ encara hi han motoristes a les cabines, però es nota que ja es automàtic..
Salutacions!!
El metro de Barcelona amb motoristes!
El problema és que el sistema de sensors de Trinitat Nova encara està en fase de proves, per això l'entrada a Trinitat Nova s'ha de fer en ATO. Aviat es possarà en servei i ja la volta sencera serà en mode driverless.Miquel ha escrit: Jo també hi he anat, peró crec que a Trinitat Nova, el canvi de sentit es fà manualment, ja que el tren no canvia la posició de llums, fins que el Motorista (bueno, motorista, crec que aquests es diuen TOLA desde avui, cert? ), ha entrat i ha tocat per allà, peró a Can Cuiàs, es fà automàticament, ja que quan el tren tancava portes, el TOLA estava a la meitat del tren.
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
Renoi... aquests TOLA, sense ànim d'ofendre (tant de bó tingués una feina així) em sembla que d'aquí a poc estaran tot el trajecte a la "bar TOLA"Miquel ha escrit:Jo també hi he anat, peró crec que a Trinitat Nova, el canvi de sentit es fà manualment, ja que el tren no canvia la posició de llums, fins que el Motorista (bueno, motorista, crec que aquests es diuen TOLA desde avui, cert? ), ha entrat i ha tocat per allà, peró a Can Cuiàs, es fà automàticament, ja que quan el tren tancava portes, el TOLA estava a la meitat del tren.pokeroms ha escrit:Hola nois!!
Doncs avui he estrenat "aquesta nova línia automàtica" i la veritat es que m'ha donat molt bona impressió.
Ha anat tot perfecte!!, els temps a les estacions perfecte, i les voltes a Can Cuiàs i Trinitat Nova també perfecte...PERÒ encara hi han motoristes a les cabines, però es nota que ja es automàtic..
Salutacions!!

Disculpeu-me, l'acudit fàcil...
Com es nota que no volien treure-li protagonisme a la L9. És vergonyós que es preocupin més de la seva imatge que no pas del servei.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Home, a mi em sembla que el canvi del mode conducció ATO al driverless és transparent al client, no hi veig massa importància a inaugurar tot ràpid... a més, quant més temps de proves té un sistema, més fiabilitat dóna al possar-ho en marxa...Lluita1714 ha escrit:
Com es nota que no volien treure-li protagonisme a la L9. És vergonyós que es preocupin més de la seva imatge que no pas del servei.
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
El problema és que podria haver estat en proves des de fa cinc anys, i no ara. Però com que la L9 ha de ser la primera línia automàtica de l'estat, la més llarga d'Europa i tota aquesta publicitat extravagant, doncs no ho han volgut fer fins ara, i de cara al usuari ara és la "segona línia automàtica" restant-li importància.traveller ha escrit:Home, a mi em sembla que el canvi del mode conducció ATO al driverless és transparent al client, no hi veig massa importància a inaugurar tot ràpid... a més, quant més temps de proves té un sistema, més fiabilitat dóna al possar-ho en marxa...Lluita1714 ha escrit:
Com es nota que no volien treure-li protagonisme a la L9. És vergonyós que es preocupin més de la seva imatge que no pas del servei.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
I jo ho veig bé, en tots els aspectes no hi ha color entre L9 i L11...Lluita1714 ha escrit: El problema és que podria haver estat en proves des de fa cinc anys, i no ara. Però com que la L9 ha de ser la primera línia automàtica de l'estat, la més llarga d'Europa i tota aquesta publicitat extravagant, doncs no ho han volgut fer fins ara, i de cara al usuari ara és la "segona línia automàtica" restant-li importància.
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
I jo em pregunto... no és millor de cara a l'usuari haver implantat abans la MTO a la L11? Fa anys... és que per a alguns ja era una rutina obrir les mampares a la força!traveller ha escrit:I jo ho veig bé, en tots els aspectes no hi ha color entre L9 i L11...Lluita1714 ha escrit: El problema és que podria haver estat en proves des de fa cinc anys, i no ara. Però com que la L9 ha de ser la primera línia automàtica de l'estat, la més llarga d'Europa i tota aquesta publicitat extravagant, doncs no ho han volgut fer fins ara, i de cara al usuari ara és la "segona línia automàtica" restant-li importància.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Però no deien (oficiosament, això sí) que la L11 era el banc de proves de tot el metro, i que aquí podia raure el fet de ser aquella mena d'atac d'apendicitis de la xarxa de l'FMB?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
El Manless Train Operation només està implantat a L9, és un mode CBTC que permet recuperar remotament les possibles fallades que poguessin sorgir; mentres que el sistema implantat a L11 es el driverless, que es diferencia del MTO precissament en que no es poden recuperar remotament aquestes situacions, i cal la presència d'un tècnic embarcat.Lluita1714 ha escrit: I jo em pregunto... no és millor de cara a l'usuari haver implantat abans la MTO a la L11? Fa anys... és que per a alguns ja era una rutina obrir les mampares a la força!
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
Ja ho comentàveu abans... però per ser una línia on com a màxim circulen dos trens, jo crec que ja és hora de posar MTO, que suposo que serà l'objectiu final.traveller ha escrit: El Manless Train Operation només està implantat a L9, és un mode CBTC que permet recuperar remotament les possibles fallades que poguessin sorgir; mentres que el sistema implantat a L11 es el driverless, que es diferencia del MTO precissament en que no es poden recuperar remotament aquestes situacions, i cal la presència d'un tècnic embarcat.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Sí, s'han de muntar uns equips que permetin aquesta automatització, però encara no estan llestos. És complicat tot al ser uns trens que ja existien, haver d'adaptar-los a un nou sistema i tota la pesca...Lluita1714 ha escrit: Ja ho comentàveu abans... però per ser una línia on com a màxim circulen dos trens, jo crec que ja és hora de posar MTO, que suposo que serà l'objectiu final.
Havent-hi només 2 trens necessaris i 1 tren en reserva, es podrien muntar al tren de reserva els equips, i els altres dos mantenir-los circulant, fent rotacions fins tenir els 3 trens amb els equips de MTO.traveller ha escrit:És complicat tot al ser uns trens que ja existien, haver d'adaptar-los a un nou sistema i tota la pesca...
Se que hi ha el risc de que si s'avaria 1 dels trens en servei no n'hi hauria cap de reserva, pero es un risc assumible, no?

Suposo que un cop disenyats i fabricats tots els equips, muntar-los a una o a les 3 unitats no crec que sigui un problema. A més, es possible que a nivell de telecomandament (software i altres històries) sigui incompatible un tren MTO amb un altre driverless circulant a la vegada, s'hauria d'investigar...BCN2008 ha escrit: Havent-hi només 2 trens necessaris i 1 tren en reserva, es podrien muntar al tren de reserva els equips, i els altres dos mantenir-los circulant, fent rotacions fins tenir els 3 trens amb els equips de MTO.
Se que hi ha el risc de que si s'avaria 1 dels trens en servei no n'hi hauria cap de reserva, pero es un risc assumible, no?
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
Si això passa, que és poc probable, el poden substituir amb un 1100, sense el 1400 ni l'altre banda. Dos cotxes.BCN2008 ha escrit:Havent-hi només 2 trens necessaris i 1 tren en reserva, es podrien muntar al tren de reserva els equips, i els altres dos mantenir-los circulant, fent rotacions fins tenir els 3 trens amb els equips de MTO.traveller ha escrit:És complicat tot al ser uns trens que ja existien, haver d'adaptar-los a un nou sistema i tota la pesca...
Se que hi ha el risc de que si s'avaria 1 dels trens en servei no n'hi hauria cap de reserva, pero es un risc assumible, no?

"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Bones!!!
Només dir-vos que això del driverless a la L11 no sé si és una realitat, una joguina o un somni...
Ahir per la nit quan vaig tornar de l'escola els trens anaven manualment (ATO) en totes les estacions, ni rastre del MTO...
Encara seguim sent els conillets d'indies de la L9?
Salutacions!!!!
Óscar
Només dir-vos que això del driverless a la L11 no sé si és una realitat, una joguina o un somni...


Ahir per la nit quan vaig tornar de l'escola els trens anaven manualment (ATO) en totes les estacions, ni rastre del MTO...
Encara seguim sent els conillets d'indies de la L9?


Salutacions!!!!

Óscar
Vagis on vagis,
Gaudeix del trajecte
Gaudeix del trajecte

- Vilarrubla
- N8
- Entrades: 673
- Ubicació: Urgell(et)
Segons el DPTOP s'ha posat en marxa avui dia 16 de desembre.
El que trobo dolç a tu t'amargue.