Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 16/12/2009 0:20

Jo penso que la por no passa amb llums ni amb arguments. Passa amb el temps. Així va ser als inicis del metro, i feia trenta anys només, encara hi havia gent amb por a aquest mitjà de transport. Com qui avui dia encara diu que la fotografia roba l'ànima, no ho ha desmentit la ciència, sinó el temps.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Dimecres 16/12/2009 0:26

Lluita1714 ha escrit:Jo penso que la por no passa amb llums ni amb arguments. Passa amb el temps. Així va ser als inicis del metro, i feia trenta anys només, encara hi havia gent amb por a aquest mitjà de transport. Com qui avui dia encara diu que la fotografia roba l'ànima, no ho ha desmentit la ciència, sinó el temps.
Estem exagerant, espero que no costi tant de temps acostumar-se! Com a mínim és un metro igual que el que poden agafar a Sant Antoni o Llucmajor, l'unic que canvia és la tècnica que el porta... penso que amb una mica de concienciació al passatge és un canvi fàcil d'assumir, i aquestes petites coses (com les llums) ajuden força.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 16/12/2009 0:32

traveller ha escrit: Estem exagerant, espero que no costi tant de temps acostumar-se! Com a mínim és un metro igual que el que poden agafar a Sant Antoni o Llucmajor, l'unic que canvia és la tècnica que el porta... penso que amb una mica de concienciació al passatge és un canvi fàcil d'assumir, i aquestes petites coses (com les llums) ajuden força.
És cert, he exagerat, la comparació ha sigut extrema, però bé, penso que m'heu entès. Amb un any en funcionament ja ningú li tindrà por, i qui l'agafi usualment i ni li acabi de convèncer, als tres viatges ja se sentirà segur, potser més, fins-i-tot, que en un metro conduït per una persona.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2248
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 16/12/2009 0:50

foronda 141 ha escrit:¿Modificará Tusgsal la xarxa de Santa Coloma?
La xarxa de TUSGSAL a Santa Coloma i Badalona es va ampliar fà un any en vistes de la inauguració de la L9/L10 (fixeu-vos que línies com la BD5 o la B15 són d'aporació a les noves estacions de metro, però les van voler posar en marxa abans que el metro). Això sí, línies com la 800, la B20 o la B21 poden veure reduït el seu passatge al solapar-se amb el metro.

I TMB podría aprofitar per suprimir la 35 quan la L9/L10 arribi a Guinardó | Hospital de Sant Pau :(


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 16/12/2009 9:06

m.h.t. ha escrit:I TMB podría aprofitar per suprimir la 35 quan la L9/L10 arribi a Guinardó | Hospital de Sant Pau :(
No tinguis el més mínim dubte que, si la poden suprimir, ho faran.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 16/12/2009 12:03

Lluita1714 ha escrit:
traveller ha escrit: Estem exagerant, espero que no costi tant de temps acostumar-se! Com a mínim és un metro igual que el que poden agafar a Sant Antoni o Llucmajor, l'unic que canvia és la tècnica que el porta... penso que amb una mica de concienciació al passatge és un canvi fàcil d'assumir, i aquestes petites coses (com les llums) ajuden força.
És cert, he exagerat, la comparació ha sigut extrema, però bé, penso que m'heu entès. Amb un any en funcionament ja ningú li tindrà por, i qui l'agafi usualment i ni li acabi de convèncer, als tres viatges ja se sentirà segur, potser més, fins-i-tot, que en un metro conduït per una persona.
Coi, jo de por no en tinc, només hi tinc ràbia :riure :riure Motoristes al poder, ja!!! :) :)


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Dimecres 16/12/2009 13:05

m.h.t. ha escrit:
foronda 141 ha escrit:¿Modificará Tusgsal la xarxa de Santa Coloma?
La xarxa de TUSGSAL a Santa Coloma i Badalona es va ampliar fà un any en vistes de la inauguració de la L9/L10 (fixeu-vos que línies com la BD5 o la B15 són d'aporació a les noves estacions de metro, però les van voler posar en marxa abans que el metro). Això sí, línies com la 800, la B20 o la B21 poden veure reduït el seu passatge al solapar-se amb el metro.

I TMB podría aprofitar per suprimir la 35 quan la L9/L10 arribi a Guinardó | Hospital de Sant Pau :(
Ah, ara recordo quan no hi havia metro a SantaCo i la 35 anava a Plaça Catalunya i passava cada 10 min., anava sempre petada! A part de que hi havia unes 10 línies de bus per connectar amb BCN... (Parlo de 1982).
:o :o


Visca el metro!!

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 16/12/2009 13:56

m.h.t. ha escrit:I TMB podría aprofitar per suprimir la 35 quan la L9/L10 arribi a Guinardó | Hospital de Sant Pau :(
Per aixó encara falten uns anyets...



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1768
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 16/12/2009 14:47

A l'any 1983 jo anava amb Metro automàtic a Lille, i cap problema, i com jo mils de persones! D'això en fa vint-i-sis anys i que jo sàpiga no hi ha hagut cap accident ni cap problema en aquesta ciutat del nord de França. Mès proper a nosaltres hi ha el metro de Tolosa de Llenguadoc, que ja , també fa forces anys que funciona. També he anat amb el metro automàtic de Vancouver que funciona des de l'any 1996, i cap problema; i al Canada recordo també una petita línia als afores de Toronto que també desenvolupa la tecnologia de metro automàtic, i fa uns vint anys que funciona. També hi ha d'altres metros automàtics, com la línia 14 del metro de Paris, coneguda amb el nom de Meteor. També podriem comentar els serveis interns de diferents aeroports (de fet son com petits metros automàtics). Cap d'elles ha tingut incidencies. Salut



Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Dimecres 16/12/2009 14:58

122-042-132 ha escrit:A l'any 1983 jo anava amb Metro automàtic a Lille, i cap problema, i com jo mils de persones! D'això en fa vint-i-sis anys i que jo sàpiga no hi ha hagut cap accident ni cap problema en aquesta ciutat del nord de França. Mès proper a nosaltres hi ha el metro de Tolosa de Llenguadoc, que ja , també fa forces anys que funciona. També he anat amb el metro automàtic de Vancouver que funciona des de l'any 1996, i cap problema; i al Canada recordo també una petita línia als afores de Toronto que també desenvolupa la tecnologia de metro automàtic, i fa uns vint anys que funciona. També hi ha d'altres metros automàtics, com la línia 14 del metro de Paris, coneguda amb el nom de Meteor. També podriem comentar els serveis interns de diferents aeroports (de fet son com petits metros automàtics). Cap d'elles ha tingut incidencies. Salut
Si el problema no és que no sigui segur (que sí que ho és), sinó que a aquest estat es una cosa força nova i el passatge encara no està acostumat. Ningú no ha dit que hagin d'haver accidents ni que el metro automàtic sigui insegur...



Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Dimecres 16/12/2009 19:25

122-042-132 ha escrit:A l'any 1983 jo anava amb Metro automàtic a Lille, i cap problema, i com jo mils de persones! D'això en fa vint-i-sis anys i que jo sàpiga no hi ha hagut cap accident ni cap problema en aquesta ciutat del nord de França. Mès proper a nosaltres hi ha el metro de Tolosa de Llenguadoc, que ja , també fa forces anys que funciona. També he anat amb el metro automàtic de Vancouver que funciona des de l'any 1996, i cap problema; i al Canada recordo també una petita línia als afores de Toronto que també desenvolupa la tecnologia de metro automàtic, i fa uns vint anys que funciona. També hi ha d'altres metros automàtics, com la línia 14 del metro de Paris, coneguda amb el nom de Meteor. També podriem comentar els serveis interns de diferents aeroports (de fet son com petits metros automàtics). Cap d'elles ha tingut incidencies. Salut
Lille, Tolosa i Vancouver són metros lleugers i/o petits. Els he provat tots.
:D
L' M14 de París sí que és "full metro" automàtic. La línia D del metro de Lió també és metro convencional automàtic i data de 1991. No té portes d'andana!
;)


Visca el metro!!

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 16/12/2009 21:22

A mi el que em fa més por són les portes d'andana, ja que en aquest país tenim la maleïda costum de apurar fins a l'ultim moment dels xiulets per entrar al tren... i el sistema com detectara si hi ha un obstacle o persona entre les portes ?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 16/12/2009 21:33

Depèn del gruix de l'objecte que quedi entre les portes.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 16/12/2009 21:37

victorcasta ha escrit:Depèn del gruix de l'objecte que quedi entre les portes.
De fet, quan encara estava en obres, asseguraven que primer tancarien les portes del tren i després, les de la mampara, per tal de no deixar a a ningú atrapat. Ara resulta que tanquen alhora.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 16/12/2009 22:01

No crec que l'espai que hi ha entre les portes sigui suficientment gran com per que algú pugui quedar atrapat. A més suposo que deu haver-hi alguna peça a les portes de l'andana com les de l'L11, a més de sensors de presió, com els dels ascensors, que si malgrat fer força la porta no es tanca, es torna a obrir.

Bueno, tot això només són suposicions meves... Però segur que algun sistema tindràn per que no en passin accidents d'aquest tipus.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 16/12/2009 22:50

El que probablement passarà és que aquesta mania de saltar al tren a última hora en retardarà la sortida, ja que els sensors detectaran la presència de persones, cosa que impedirà el tancament de les portes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Dimecres 16/12/2009 23:04

Guigui ha escrit:El que probablement passarà és que aquesta mania de saltar al tren a última hora en retardarà la sortida, ja que els sensors detectaran la presència de persones, cosa que impedirà el tancament de les portes.
No hi ha sensors que detectin la presència, simplement la porta atrapa i pressiona. En teoria ha de fer el mateix que les portes del tren, rebotar 3 cops i pressionar, però no se exactament com està programat ara.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 16/12/2009 23:11

No seran sensors, però algun dispositiu ha d'haver-hi que impedeixi l'arrencada del tren amb un objecte (o persona!) enganxat a les portes tancades.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Dimecres 16/12/2009 23:12

Guigui ha escrit:No seran sensors, però algun dispositiu ha d'haver-hi que impedeixi l'arrencada del tren amb un objecte (o persona!) enganxat a les portes tancades.
Sí, lògicament, però em referia que no hi ha cap sensor que previngui els atrapaments; si es produeix un, el tren queda aturat i la porta intentant tancar.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 16/12/2009 23:21

Potser sona brutal, però millor que no hi hagi sensors que impedeixin el tancament. Quan a la U6 vienesa van introduir nous trens que, precisament, en tenien a les portes (no hi ha mampares), la sortida de cada estació era tot un xou, fins que l'empresa va decidir desactivar-los en fer el tancament.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”