Eix Occidental Sud
Eix Valira d'Orient

Hora i data actual: Dijous 01/05/2025 1:23
Entrada Autor: Vilarrubla » Dissabte 16/01/2010 13:48
Entrada Autor: Sagrerenc » Dissabte 16/01/2010 14:23
Entrada Autor: Vilarrubla » Dissabte 16/01/2010 15:38
Jo crec que la 3 i la 4 podrien ser una mateixa cosa, una línia Barcelona-Aran passant per Igualada, Cervera, Guissona, Ponts, Oliana, la Seu d'Urgell, Sort, Esterri d'Àneu, Viella i cap a Les, Bausen, etc.Sagrerenc ha escrit:3) La relació més important de l'Alt Pirineu és Barcelona-Andorra, i el tren de Vic-Ripoll-Puigcerdà no crec que ofereixi uns temps de viatge competitius. Caldria pensar en la possibilitat de fer un nou enllaç seguint la C-16 (Berga) o bé la C-14 (Oliana).
4) La prolongació del tren de la Pobla la faria cap a Sort, Vielha i França. Un túnel entre Sort i la Seu no el veig necessari.
Entrada Autor: brito_cat » Dissabte 16/01/2010 22:15
Per cobrir una distància tan gran amb un temps competitiu el millor seria l'AV. Jo proposo AVE fins a Martorell, ETF fins a Igualada i després fins a Manresa; d'aquí un nou ramal fins a Solsona, Oliana i La Seu.Vilarrubla ha escrit:Jo crec que la 3 i la 4 podrien ser una mateixa cosa, una línia Barcelona-Aran passant per Igualada, Cervera, Guissona, Ponts, Oliana, la Seu d'Urgell, Sort, Esterri d'Àneu, Viella i cap a Les, Bausen, etc.Sagrerenc ha escrit:3) La relació més important de l'Alt Pirineu és Barcelona-Andorra, i el tren de Vic-Ripoll-Puigcerdà no crec que ofereixi uns temps de viatge competitius. Caldria pensar en la possibilitat de fer un nou enllaç seguint la C-16 (Berga) o bé la C-14 (Oliana).
Entrada Autor: Guigui » Dilluns 18/01/2010 12:58
Però si hi hagués una línia de tren directa, segur que passaria a haver-hi més moviment. Penso, per exemple, en estudiants de les Terres de l'Ebre que podrien anar més fàcilment a la Universitat de Lleida.Sagrerenc ha escrit:L'Eix Occidental Sud (Lleida-Tortosa) no el veig justificat, almenys de moment. Les relacions entre Ponent i les Terres de l'Ebre són més aviat poques. De fet, fins i tot la Ribera d'Ebre té més relacions amb Tarragona i Reus que no pas amb Tortosa.
Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 18/01/2010 13:10
1. Tens raó que creant l'ofera, pot augmentar la demanda... ja sigui d'estudis o fins i tot treballant a Lleida, no hem d'oblidar que Lleida és una ciutat mitjana important i tbé té a prop Saragossa que està a punt d'arribar als 700.000 habitants, quasi bé com la província de Tarragona (800.000)Guigui ha escrit:Però si hi hagués una línia de tren directa, segur que passaria a haver-hi més moviment. Penso, per exemple, en estudiants de les Terres de l'Ebre que podrien anar més fàcilment a la Universitat de Lleida.Sagrerenc ha escrit:L'Eix Occidental Sud (Lleida-Tortosa) no el veig justificat, almenys de moment. Les relacions entre Ponent i les Terres de l'Ebre són més aviat poques. De fet, fins i tot la Ribera d'Ebre té més relacions amb Tarragona i Reus que no pas amb Tortosa.
Per cert (i em poso el barret d'administrador), el títol del fil és massa genèric. Proposaria quelcom semblant a "Proposta de nous eixos ferroviaris a Catalunya".
Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 18/01/2010 13:40
Entenc la vostra postura, però crec que és prioritari el ferrocarril en aquells eixos on la mobilitat ja existeix, com per exemple Girona-Banyoles-Olot-Ripoll.Vilarrubla ha escrit:Tens raó que creant l'ofera, pot augmentar la demanda... ja sigui d'estudis o fins i tot treballant a Lleida, no hem d'oblidar que Lleida és una ciutat mitjana important i tbé té a prop Saragossa que està a punt d'arribar als 700.000 habitants, quasi bé com la província de Tarragona (800.000)Guigui ha escrit:Però si hi hagués una línia de tren directa, segur que passaria a haver-hi més moviment. Penso, per exemple, en estudiants de les Terres de l'Ebre que podrien anar més fàcilment a la Universitat de Lleida.
Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 18/01/2010 17:33
Entrada Autor: genissimon » Dimarts 19/01/2010 13:08
Entrada Autor: Guigui » Dimarts 19/01/2010 13:19
Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 19/01/2010 13:21
genissimon ha escrit:Jo insisteixo.
Xarxa apta per a mercaderies (pendents inferiors al 15-20 ‰, apartadors de 800-1000 metres) en plataforma apta per a via doble d'ample normal (UIC, internacional, 1435mm) i disseny apte per a 160 Km/h . Amb un traçat evitant les poblacions, però amb "penetracions" als nuclis urbans on s'establirien les estacions de viatgers. Aquestes penetracions podrien tenir unes característiques de traçat menys exigents que les línies "troncals". Electrificació prevista a 25KVca i senyalització ERTMS.
Traçats previstos:
- Eix Transversal Ferroviari, amb fillola de Cervera (o Calaf) a Igualada i Martorell.
- Port de Barcelona-Manresa-Berga-Túnel del Cadí-Puigcerdà (enllaç amb l'SNCF) amb fillola del Túnel del Cadí a La Seu d'Urgell.
- Balaguer a La Seu d'Urgell passant per l'aeroport urgellenc amb fillola d'Oliana a Manresa.
- Lleida-Tortosa-Freginals.
- La Pobla de Segur-Vall d'Aran.
- Anella de Les Gavarres amb fillola de Cassà a l'Aeroport.
- Anella de la Garrotxa i Plà de l'Estany Girona-Olot (per Besalú i per Anglès) amb fillola d'Anglès a Santa Coloma de Farners i Maçanet.
- Figueres-Roses.
- Tercer túnel de rodalia a Barcelona: quàdruple via per a trens de rodalia de punta a punta de la Diagonal de Barcelona.
- Quàdruple via als accessos a Barcelona.
- Accessos al Port de Tarragona.
A més:
1.- Velocitat comercial mínima del ferrocarril: 60 Km/h per als trens de rodalia i 90-100 Km/h per a regionals.
2.- Subordinació del transport per carretera al mode ferroviari: eliminar les línies d'autobús paral·leles a línies ferroviàries. Potenciar que l'autobús funcioni com a aportador i dispersador de viatgers al ferrocarril, millorar la xarxa ferroviària en aquells llocs on l'autobús és més ràpid que el ferrocarril.
3.- Posar una estació de ferrocarril a menys de mitja hora en transport públic de qualsevol nucli de població superior als 1000 habitants. Per als nuclis més petits, s'accepta fins a una hora en transport públic.
4.- Park&ride a totes les estacions de ferrocarril.
Salut !!
Entrada Autor: genissimon » Dimarts 19/01/2010 13:58
Santfeliuenc ha escrit:Hola,
genissimon ha escrit:Jo insisteixo.
[...]
Salut !!
Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 19/01/2010 17:16
Crec que la millor opció per anar de Cervera a Manresa és passant per Igualada, i des d'allà una fillola a Martorell. El traçat actual entre Manresa i Cervera té molts revolts i, tot i que és vàlid per al trànsit local, cal buscar un nou traçat per als trajectes de mitjana distància, a més que tindríem l'avantatge de connectar directament Igualada i Manresa.genissimon ha escrit:- Eix Transversal Ferroviari, amb fillola de Cervera (o Calaf) a Igualada i Martorell.
Aquesta línia tindria la complicació de fer un nou túnel sota el Moixeró. Un traçat paral·lel al túnel viari no és possible, ja que el tram de la C-16 entre Bagà i la boca sud té un pendent mitjà del 6%. Una opció seria fer unes giragonses com les del port de Pajares. L'altra, la millor al meu parer, fer un túnel de base: la boca sud (850 msnm) hauria d'estar 2 km al nord-oest de Bagà i la boca nord (1075 msnm) a prop de Bor. Seria un túnel d'uns 10,5 km i uns 225 metres de desnivell. Seria tot en sentit ascendent (direcció Nord) i el pendent seria d'un 21,4‰, superant el màxim fixat del 20‰, però en tractar-se d'un tram singular es podria donar per bo. El traçat des de Cercs a Bagà tampoc és fàcil, s'hauria de fer bona part en túnel, ja que el congost del Llobregat és molt estret. Guardiola de Berguedà hauria de renunciar a tenir estació al poble.genissimon ha escrit:- Port de Barcelona-Manresa-Berga-Túnel del Cadí-Puigcerdà (enllaç amb l'SNCF) amb fillola del Túnel del Cadí a La Seu d'Urgell.
Crec que és més viable la proposta de Vilarrubla, és a dir, una línia Cervera-Guissona-Ponts-Oliana-La Seu d'Urgell. Així, amb una sola infrastructura podem connectar l'Alt Urgell tant a la regió de Lleida com a la de Barcelona. Les filloles de Balaguer a Ponts, i de Manresa a Oliana, les deixaria per més endavant.genissimon ha escrit:- Balaguer a La Seu d'Urgell passant per l'aeroport urgellenc amb fillola d'Oliana a Manresa.
En comptes d'acabar a Freginals, la faria passar per Amposta (fent un enllaç amb la línia Barcelona-València) i fent-la arribar a Sant Carles de la Ràpita (15.500 hab.). Així es podria donar un impuls al port de la Ràpita.genissimon ha escrit:- Lleida-Tortosa-Freginals.
Si volguéssim mantenir els paràmetres de pendents màxims, caldria fer un túnel d'uns 20 km des d'Esterri d'Àneu fins a Salardú. Un túnel des de l'Alta Ribagorça no seria menys problemàtic: hauria de tenir uns 17 km.genissimon ha escrit:- La Pobla de Segur-Vall d'Aran.
La fillola jo la faria des de Llagostera a Caldes de Malavella, així es podria anar de Barcelona al Baix Empordà directament. Per connectar l'aeroport de Girona hi faria passar l'ETF enllaçant amb la línia Barcelona-Girona al nord de Riudellots.genissimon ha escrit:- Anella de Les Gavarres amb fillola de Cassà a l'Aeroport.
Em sembla bé, però en primera instància prioritzaria la línia per Banyoles i Besalú.genissimon ha escrit:- Anella de la Garrotxa i Plà de l'Estany Girona-Olot (per Besalú i per Anglès) amb fillola d'Anglès a Santa Coloma de Farners i Maçanet.
Entrada Autor: francesc » Dimecres 27/01/2010 20:31
Entrada Autor: francesc » Dijous 28/01/2010 21:18
Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 29/01/2010 12:10
Entrada Autor: metring » Divendres 29/01/2010 14:45
Això de la via verda és cert, però i el tram que no es va arribar a posar en funcionament, el de Sant Carles de la Ràpita, amb l'esplanada ja feta? Aniria be o caldria rectificar-la, apart de fer-la arribar al port, cosa que no està feta?francesc ha escrit:No es tracta de reproduir el vell traçat. En primer lloc perquè ha quedat obsolet per les prestacions que al segle XXI es requereixen i en segon lloc perquè ara és una via verda.
La idea la vaig tenir després d´escoltar que a Alcanyís volen un enllaç ferroviari que els connecti amb Saragossa des de la Puebla de Híjar. Més tard vaig saber que s´havia reunit l´alcaldessa d´Alcanyís amb l´alcalde de Saragossa per reclamar la futura construcció d´una connexió ferroviària entre les dues ciutats.
Per tant, jo penso que primer caldria fer el tram de la via actual fins Alcanyís per permetre la connexió Alcanyís-Saragossa.
Un cop s´hagués fet la línia Lleida-Tortosa, es podria fer l´enllaç. Primer, des del Pinell de Brai fins Gandesa. Les estacions que jo posaria entre Gandesa i Alcanyís serien les de Batea, Caseres, Calaceit, Massalió i Valdealgorfa, intentant servir les poblacions més potents demogràficament.
És una obra a anys vista, però el fet que alguns càrrec electes en parlin, fa que puguem començar a dissenyar traçats.
Torna a “Propostes ferroviàries”