Això rai. Mentre es faci una connexió Terol-Saragossa per AV (no per anar a la capital aragonesa, sinó per anar al melic del món), els capitosts de la capitalíssima ja fan.437.001 ha escrit:No pensava que aquest by-pass s´anés a fer (Foment parlava d´una LAV Saragossa-Teruel-València), els aragonesos (sobretot a Teruel) estaran emprenyats, perquè si per una part podran anar directes a Salou en AVE, per l´altra les possibilitats d´una LAV per Teruel s´allunyen cada cop més, i més tenint en compte que tant per Castelló/Tarragona/Lleida com per Cuenca/Madrid/Guadalajara serà més curt el trajecte que per Teruel... i que quan el govern central se n´adoni...
Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona
A Madrid; la resta és "peccata minuta"
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Perdó per l´off-topic que vaig a fer:Vilarrubla ha escrit:És que abans es deia Berà, o això tinc entès, que ve de l'antropònim "Berà". Tot i que potser algú ho pot explicar millor XD
Roda de Berà amb E és una barcelonada.
Es diu Roda de BArà, amb A. I si abans es deia de Berà, que és cert, era a l´Edat Mitjana. ARA JA NO. I si concideix amb el nom castellà, QUÈ?
Tarragona i Reus també hi coincideixen, i no per això els han de canviar el nom, NO?
I la DeGeneralitat, a Tortosa no li voldrà dir Tartusha, no?
Igual que la mania que ténen de canviar-nos de nom els barris de Tarragona als mapes, i d´inventar-se coses.
A Molnars o Molnàs (l´etimologia no és clara), els de la Generalitat Barcelonina sempre li han volgut posar MoNNars. I no, QUE NO.
I el barranc de la BudAllera, sembla ser que li volen dir de la BudEllera, com si hi hagués budells per allà tirats. QUE TAMPOC.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 13/01/2010 20:19, en total s’ha editat 3 vegades.
Ja, però és que Teruel capital té més relació amb València que amb Saragossa... i bé, també en té amb Tarragona, de relació, i la veritat, poder anar amb Avant o similar de Camp de Tarragona a Teruel directe des de bCN em feia goig.Guigui ha escrit: Això rai. Mentre es faci una connexió Terol-Saragossa per AV (no per anar a la capital aragonesa, sinó per anar al melic del món), els capitosts de la capitalíssima ja fan.
Si no t'ho nego. Però a Madrid són molt Madrid...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
http://www.delcamp.cat/index.php?comman ... ws_id=5366
Salou pacta amb ADIF el retorn al municipi dels terrenys afectats per l’actual via del tren
Redacció - Salou (Tarragonès)
15 de gener de 2010
El consistori salouenc s'ha reunit amb ADIF per tractar el futur dels terrenys pels quals passa l’actual línia de ferrocarril pel centre de Salou. Segons les previsions oficials, el 2012 començarà a operar el corredor del Mediterrani, de manera que es desmantellarà el traçat urbà actual. L’alcalde, Pere Granados, ha expressat la seva preocupació als responsables d’ADIF –que gestionen el patrimoni de Renfe- sobre el traçat que va des del càmping Sangulí al límit de terme amb Cambrils i fins a la zona que creua per sota de l’autovia de Reus-Salou.
El govern municipal de Salou afirma que és "conscient que cal donar un impuls definitiu a una futura rambla per a la ciutat i trencar amb les actuals barreres que té Salou" i per això ha pactat amb ADIF que abans de l’estiu s’enllestirà un conveni bilateral pel qual es determinaran que els drets urbanístics de les sis hectàrees de terrenys repartits al llarg dels dos quilòmetres seran per al municipi de Salou amb la condició que els beneficis de la venda dels terrenys reverteixin en la construcció de la nova estació de la ciutat i en la urbanització de tot aquest tram.
El màxim responsable municipal, ha expressat als responsables d’ADIF la preocupació perquè s’acompleixin els terminis marcats ja que "no ens podem permetre que es desmantelli la via i que els terrenys del centre de Salou quedin deserts". I és que en aquesta mateixa rambla, a l’espai central de Salou, un cop desaparegui la via fèrria, s’hi instal·larà el traçat del Tramcamp. Malgrat tot, en cas que l’arribada del tramvia s’allargui en el temps, des de l’Ajuntament de Salou es preveu tirar endavant la urbanització de la zona i la reparcel·lació dels solars per tal que s’iniciï la construcció d’una rambla.
Salou pacta amb ADIF el retorn al municipi dels terrenys afectats per l’actual via del tren
Redacció - Salou (Tarragonès)
15 de gener de 2010
El consistori salouenc s'ha reunit amb ADIF per tractar el futur dels terrenys pels quals passa l’actual línia de ferrocarril pel centre de Salou. Segons les previsions oficials, el 2012 començarà a operar el corredor del Mediterrani, de manera que es desmantellarà el traçat urbà actual. L’alcalde, Pere Granados, ha expressat la seva preocupació als responsables d’ADIF –que gestionen el patrimoni de Renfe- sobre el traçat que va des del càmping Sangulí al límit de terme amb Cambrils i fins a la zona que creua per sota de l’autovia de Reus-Salou.
El govern municipal de Salou afirma que és "conscient que cal donar un impuls definitiu a una futura rambla per a la ciutat i trencar amb les actuals barreres que té Salou" i per això ha pactat amb ADIF que abans de l’estiu s’enllestirà un conveni bilateral pel qual es determinaran que els drets urbanístics de les sis hectàrees de terrenys repartits al llarg dels dos quilòmetres seran per al municipi de Salou amb la condició que els beneficis de la venda dels terrenys reverteixin en la construcció de la nova estació de la ciutat i en la urbanització de tot aquest tram.
El màxim responsable municipal, ha expressat als responsables d’ADIF la preocupació perquè s’acompleixin els terminis marcats ja que "no ens podem permetre que es desmantelli la via i que els terrenys del centre de Salou quedin deserts". I és que en aquesta mateixa rambla, a l’espai central de Salou, un cop desaparegui la via fèrria, s’hi instal·larà el traçat del Tramcamp. Malgrat tot, en cas que l’arribada del tramvia s’allargui en el temps, des de l’Ajuntament de Salou es preveu tirar endavant la urbanització de la zona i la reparcel·lació dels solars per tal que s’iniciï la construcció d’una rambla.
- Vilarrubla
- N8
- Entrades: 673
- Ubicació: Urgell(et)
Per no seguir amb l'off-topic:437.001 ha escrit:Perdó per l´off-topic que vaig a fer:Vilarrubla ha escrit:És que abans es deia Berà, o això tinc entès, que ve de l'antropònim "Berà". Tot i que potser algú ho pot explicar millor XD
Roda de Berà amb E és una barcelonada.
Es diu Roda de BArà, amb A. I si abans es deia de Berà, que és cert, era a l´Edat Mitjana. ARA JA NO. I si concideix amb el nom castellà, QUÈ?
El que trobo dolç a tu t'amargue.
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/01 ... _84796.php
Tarragona assegura que el futur by-pass solucionarà 'l'error històric' de l'estació del TGV
ACN / Valcàrcel, Esther
Tarragona
Ult. Act. 18/01/2010 15:01
Tot i estar pendent del document definitiu per observar tots els detalls, la Junta de Govern de Tarragona ha valorat 'positivament' l'aprovació del Pla Territorial del Camp de Tarragona, sobretot pel que fa a la contemplació del by-pass a la Pobla de Montornès (Tarragonès). 'Les llargues reivindicacions ja són una realitat', ha manifestat el regidor d'Urbanisme, Xavier Tarrés, referint-se a que el by-pass permetrà que l'alta velocitat arribi al centre de la ciutat solucionant així 'l'error històric' de la construcció de l'estació del TGV a Perafort (Tarragonès). Tarrés també ha destacat que mentre el by-pass no sigui una realitat l'alta velocitat arribarà, provisionalment, a l'estació actual.
Un cop inclòs el by-pass al pla terriroial, el debat se centra ara en la seva ubicació. I és que tot i que totes les institucions i entitats tarragonines han celebrat que el pla contempli aquesta llarga reivindicació, no tots estan d'acord en què el by-pass es faci a la Pobla de Montornès. Els que més s'han fet sentir són la Cambra de comerç i la plataforma ciutadana 'Mou-te', els quals proposen que, amb l'objectiu d'alleugerir els treballs, el by-pass es faci a l'altura de Sant Salvador.En aquest sentit, la portaveu socialista, Begoña Floria, ha assenyalat que la proposta de la Generalitat sempre ha apuntat la Pobla de Montornès com ubicació pel Bay-pass i ha recordat que en aquesta qüestió 's'ha de deixar treballar als tècnics'.
Tarragona assegura que el futur by-pass solucionarà 'l'error històric' de l'estació del TGV
ACN / Valcàrcel, Esther
Tarragona
Ult. Act. 18/01/2010 15:01
Tot i estar pendent del document definitiu per observar tots els detalls, la Junta de Govern de Tarragona ha valorat 'positivament' l'aprovació del Pla Territorial del Camp de Tarragona, sobretot pel que fa a la contemplació del by-pass a la Pobla de Montornès (Tarragonès). 'Les llargues reivindicacions ja són una realitat', ha manifestat el regidor d'Urbanisme, Xavier Tarrés, referint-se a que el by-pass permetrà que l'alta velocitat arribi al centre de la ciutat solucionant així 'l'error històric' de la construcció de l'estació del TGV a Perafort (Tarragonès). Tarrés també ha destacat que mentre el by-pass no sigui una realitat l'alta velocitat arribarà, provisionalment, a l'estació actual.
Un cop inclòs el by-pass al pla terriroial, el debat se centra ara en la seva ubicació. I és que tot i que totes les institucions i entitats tarragonines han celebrat que el pla contempli aquesta llarga reivindicació, no tots estan d'acord en què el by-pass es faci a la Pobla de Montornès. Els que més s'han fet sentir són la Cambra de comerç i la plataforma ciutadana 'Mou-te', els quals proposen que, amb l'objectiu d'alleugerir els treballs, el by-pass es faci a l'altura de Sant Salvador.En aquest sentit, la portaveu socialista, Begoña Floria, ha assenyalat que la proposta de la Generalitat sempre ha apuntat la Pobla de Montornès com ubicació pel Bay-pass i ha recordat que en aquesta qüestió 's'ha de deixar treballar als tècnics'.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Llavors això significa que l'estació actual del Camp de Tarragona deixarà d'estar operativa quan l'Alta Velocitat arribi al centre de Tarragona?
No, perquè seguirà prestant servei a la línia Barcelona-Lleida.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Vilarrubla
- N8
- Entrades: 673
- Ubicació: Urgell(et)
Jo crec que al Camp de Tarragona hi pararan els AVE i a la resta els Avant.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Ah, molt bé!!! I no e més llògic fer-ho JUSTAMENT AL REVERS???No, perquè seguirà prestant servei a la línia Barcelona-Lleida.
Adjudicadas por 54,7 millones las obras de la nueva estación deTarragona-Reus
Permitirá la conexión del Corredor Mediterráneo con la línea de alta velocidad Madrid-Barcelona
El Ministerio de Fomento ha adjudicado a Ferrovial Agromán las obras de la nueva estación ferroviaria de la provincia de Tarragona, en la conexión del Corredor Mediterráneo de alta velocidad con la línea de alta velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa. La situación de la nueva infraestructura, que cuenta con un presupuesto de 54.733.765,96 euros, será equidistante del aeropuerto de Reus y la ciudad de Tarragona.
http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 65&cs=infr
Las obras que ahora se adjudican se enmarcan dentro de las actuaciones que está llevando a cabo el Ministerio para completar el enlace del Corredor Mediterráneo de alta velocidad con la línea de alta velocidad Madrid-Barcelona y con la actual línea Reus-Tarragona, mediante sendos ramales de conexión. El enlace con esta última línea permitirá la conexión de Tarragona tanto con el Corredor Mediterráneo como con la línea de alta velocidad Madrid-Barcelona.
La estación estará localizada en el término municipal de Reus, en la provincia de Tarragona, al sur del aeropuerto de dicha localidad, y entre las ciudades de Tarragona y Reus, a unos seis kilómetros de ambas ciudades. Se sitúa junto al cruce de la autopista AP-7 y la carretera T-11 (antigua N-420), lo que permitirá un rápido acceso por carretera.
Descripción de las obras
Las obras adjudicadas incluyen las siguientes actuaciones:
-Playa de vías de la estación, incluyendo andenes, marquesinas e instalaciones.
-Edificio de la estación, que incluye: estructura, arquitectura, instalaciones y mobiliario.
-Acceso viario a la estación desde la rotonda que enlaza con la carretera T-11.
-Urbanización y aparcamientos.
Permitirá la conexión del Corredor Mediterráneo con la línea de alta velocidad Madrid-Barcelona
El Ministerio de Fomento ha adjudicado a Ferrovial Agromán las obras de la nueva estación ferroviaria de la provincia de Tarragona, en la conexión del Corredor Mediterráneo de alta velocidad con la línea de alta velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa. La situación de la nueva infraestructura, que cuenta con un presupuesto de 54.733.765,96 euros, será equidistante del aeropuerto de Reus y la ciudad de Tarragona.
http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 65&cs=infr
Las obras que ahora se adjudican se enmarcan dentro de las actuaciones que está llevando a cabo el Ministerio para completar el enlace del Corredor Mediterráneo de alta velocidad con la línea de alta velocidad Madrid-Barcelona y con la actual línea Reus-Tarragona, mediante sendos ramales de conexión. El enlace con esta última línea permitirá la conexión de Tarragona tanto con el Corredor Mediterráneo como con la línea de alta velocidad Madrid-Barcelona.
La estación estará localizada en el término municipal de Reus, en la provincia de Tarragona, al sur del aeropuerto de dicha localidad, y entre las ciudades de Tarragona y Reus, a unos seis kilómetros de ambas ciudades. Se sitúa junto al cruce de la autopista AP-7 y la carretera T-11 (antigua N-420), lo que permitirá un rápido acceso por carretera.
Descripción de las obras
Las obras adjudicadas incluyen las siguientes actuaciones:
-Playa de vías de la estación, incluyendo andenes, marquesinas e instalaciones.
-Edificio de la estación, que incluye: estructura, arquitectura, instalaciones y mobiliario.
-Acceso viario a la estación desde la rotonda que enlaza con la carretera T-11.
-Urbanización y aparcamientos.
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... 28939.html
Ara és el moment del ferrocarril
25/01/10 02:00 - xavier climent, ARQUITECTE. IMPULSOR DE LA PLATAFORMA tgn BYPASS I DE MOU-TE PER TARRAGONA
Contràriament al que pensen alguns analistes, la nostra visió del tema de les infraestructures a la demarcació de Tarragona és fortament optimista. Deixarem per a un altre dia el tema del decidit, i recent, impuls a l'autovia A-27 (Tarragona-Montblanc-Lleida-Sant Sebastià), i l'anunci d'aprovació definitiva, que no encara licitació, de l'autovia A-7 en el tram comprès entre l'accés a la Móra i Vilafranca del Penedès. Són dues notícies que cal seguir atentament.
Avui ens voldríem referir exclusivament al tema del ferrocarril a les comarques de Tarragona, sobre el qual incideixen tres esdeveniments recents.
1) Per ordre cronològic, començarem per l'anunci del Consell de Ministres del 18-12-2009, pel que autoritza al Ministeri de Foment a posar a licitació un «ramal de conexión en ancho ibérico desde el cambiador de anchos y la estación Central hacia Tarragona, lo que permitirá la implantación de servicios de alta velocidad, en ancho variable, desde el centro de Tarragona». Atents al concepte remarcat en negreta.
2) La segona notícia és l'anunci de Foment de l'adjudicació de l'estudi informatiu de la línia d'alta velocitat Castelló-Tarragona del corredor del Mediterrani. Això significa que, de l'única via en ample ibèric que existeix actualment entre Vandellòs i Tarragona, es passarà a dues d'ample ibèric i dues d'ample UIC.
3) La tercera, de caire més territorial, és l'aprovació definitiva del pla territorial parcial del Camp de Tarragona. De l'apartat ferroviari cal destacar la inclusió del desitjat bypass que elimina la situació en cul-de-sac prevista, i la plasmació sobre el mapa de l'alliberament de la façana marítima amb el trasllat cap a l'interior de la línia fèrria. També hi ha aspectes molt positius referits a altres temes, que comentarem en una propera ocasió.
Aquestes expectatives estan bé des del punt de la planificació, però estem massa acostumats que des de la planificació de les infraestructures fins a la seva materialització puguin passar massa coses que impedeixin que siguin una realitat. És aquí on hem de ser presents com a plataforma ciutadana.
Ara bé, si bé valorem que els fets comentats compleixen en part els objectius de la plataforma Tarragona Bypass, cal encara un altre pas endavant per assolir-los d'una manera més satisfactòria.
1) Primer cal que el ramal de connexió anunciat pel Consell de Ministres el 18-12-2009 en ample ibèric sigui com a mínim d'ample mixt amb tres rails. Això permetrà el trànsit de tota mena de trens i podria estalviar el pretès intercanviador abans de l'estació al sud de l'aeroport.
2) El segon punt a millorar és el plantejament, o com a mínim l'anàlisi de l'alternativa, del bypass curt presentat que proposa una connexió immediata amb el mateix corredor del Mediterrani sense travessar el riu, seguint-lo en paral·lel fins a l'alçada de Sant Salvador.
3) El tercer és l'estació intermodal: demanem la simplificació d'estacions, proposant una estació única per a les rodalies, mitjana distància i alta velocitat, dotant-la d'una veritable intermodalitat on, d'un cop per tots, confluïssin tots els sistemes de transport començant pel principal, que és el del vianant. La distància d'uns 1.500 metres entre el Francolí i la font del Centenari suposa prop de 20-25 minuts caminant. Pot semblar molt pel que estem acostumats a Tarragona, però pensem quants cops no hem fet distàncies similars a Barcelona (la distància equival a la llargada del passeig de Gràcia des de la Diagonal fins a plaça Catalunya).
Tot i que l'avanç respecte de la situació de fa vuit mesos és espectacular, encara no hem arribat al punt de destí. Arran de l'anunci del 18-12-2009, l'Ajuntament i la Cambra de Tarragona es van dirigir al director general de Infraestructuras Ferroviarias, Carlos M. Juárez, per sol·licitar diversos aclariments, que es reforcen amb les dues notícies que han arribat després.
Ara, més que mai, és el moment d'arrencar el compromís de l'administració perquè Tarragona tingui una estació intermodal urbana.
Hem de trobar l'interlocutor adient que sembla que és al Ministeri de Foment, que ha de rebre, i atendre, les nostres legítimes sol·licituds que estan fonamentades en una situació real, i amb una aportació d'usuaris molt superior a d'altres zones més afavorides per les inversions del Ministeri. Coneixem que el nostre Ajuntament i altres entitats s'estan movent en aquesta línia però ara no podem defallir. Tota la plataforma pel bypass i tot el moviment Mou-te hi poden donar el suport social necessari. Ens ho podem creure tot, però fins que Tarragona no estigui connectada realment en alta velocitat i tingui una estació intermodal la pressió ciutadana no pot parar.
Com a comentari final, sembla que ja s'ha entès que la demarcació de Tarragona necessitava una xarxa de rodalies. Properament analitzarem també el tema del tramvia, Tramcamp o Tramt, que sembla haver millorat la seva definició i traçat.
Ara és el moment del ferrocarril
25/01/10 02:00 - xavier climent, ARQUITECTE. IMPULSOR DE LA PLATAFORMA tgn BYPASS I DE MOU-TE PER TARRAGONA
Contràriament al que pensen alguns analistes, la nostra visió del tema de les infraestructures a la demarcació de Tarragona és fortament optimista. Deixarem per a un altre dia el tema del decidit, i recent, impuls a l'autovia A-27 (Tarragona-Montblanc-Lleida-Sant Sebastià), i l'anunci d'aprovació definitiva, que no encara licitació, de l'autovia A-7 en el tram comprès entre l'accés a la Móra i Vilafranca del Penedès. Són dues notícies que cal seguir atentament.
Avui ens voldríem referir exclusivament al tema del ferrocarril a les comarques de Tarragona, sobre el qual incideixen tres esdeveniments recents.
1) Per ordre cronològic, començarem per l'anunci del Consell de Ministres del 18-12-2009, pel que autoritza al Ministeri de Foment a posar a licitació un «ramal de conexión en ancho ibérico desde el cambiador de anchos y la estación Central hacia Tarragona, lo que permitirá la implantación de servicios de alta velocidad, en ancho variable, desde el centro de Tarragona». Atents al concepte remarcat en negreta.
2) La segona notícia és l'anunci de Foment de l'adjudicació de l'estudi informatiu de la línia d'alta velocitat Castelló-Tarragona del corredor del Mediterrani. Això significa que, de l'única via en ample ibèric que existeix actualment entre Vandellòs i Tarragona, es passarà a dues d'ample ibèric i dues d'ample UIC.
3) La tercera, de caire més territorial, és l'aprovació definitiva del pla territorial parcial del Camp de Tarragona. De l'apartat ferroviari cal destacar la inclusió del desitjat bypass que elimina la situació en cul-de-sac prevista, i la plasmació sobre el mapa de l'alliberament de la façana marítima amb el trasllat cap a l'interior de la línia fèrria. També hi ha aspectes molt positius referits a altres temes, que comentarem en una propera ocasió.
Aquestes expectatives estan bé des del punt de la planificació, però estem massa acostumats que des de la planificació de les infraestructures fins a la seva materialització puguin passar massa coses que impedeixin que siguin una realitat. És aquí on hem de ser presents com a plataforma ciutadana.
Ara bé, si bé valorem que els fets comentats compleixen en part els objectius de la plataforma Tarragona Bypass, cal encara un altre pas endavant per assolir-los d'una manera més satisfactòria.
1) Primer cal que el ramal de connexió anunciat pel Consell de Ministres el 18-12-2009 en ample ibèric sigui com a mínim d'ample mixt amb tres rails. Això permetrà el trànsit de tota mena de trens i podria estalviar el pretès intercanviador abans de l'estació al sud de l'aeroport.
2) El segon punt a millorar és el plantejament, o com a mínim l'anàlisi de l'alternativa, del bypass curt presentat que proposa una connexió immediata amb el mateix corredor del Mediterrani sense travessar el riu, seguint-lo en paral·lel fins a l'alçada de Sant Salvador.
3) El tercer és l'estació intermodal: demanem la simplificació d'estacions, proposant una estació única per a les rodalies, mitjana distància i alta velocitat, dotant-la d'una veritable intermodalitat on, d'un cop per tots, confluïssin tots els sistemes de transport començant pel principal, que és el del vianant. La distància d'uns 1.500 metres entre el Francolí i la font del Centenari suposa prop de 20-25 minuts caminant. Pot semblar molt pel que estem acostumats a Tarragona, però pensem quants cops no hem fet distàncies similars a Barcelona (la distància equival a la llargada del passeig de Gràcia des de la Diagonal fins a plaça Catalunya).
Tot i que l'avanç respecte de la situació de fa vuit mesos és espectacular, encara no hem arribat al punt de destí. Arran de l'anunci del 18-12-2009, l'Ajuntament i la Cambra de Tarragona es van dirigir al director general de Infraestructuras Ferroviarias, Carlos M. Juárez, per sol·licitar diversos aclariments, que es reforcen amb les dues notícies que han arribat després.
Ara, més que mai, és el moment d'arrencar el compromís de l'administració perquè Tarragona tingui una estació intermodal urbana.
Hem de trobar l'interlocutor adient que sembla que és al Ministeri de Foment, que ha de rebre, i atendre, les nostres legítimes sol·licituds que estan fonamentades en una situació real, i amb una aportació d'usuaris molt superior a d'altres zones més afavorides per les inversions del Ministeri. Coneixem que el nostre Ajuntament i altres entitats s'estan movent en aquesta línia però ara no podem defallir. Tota la plataforma pel bypass i tot el moviment Mou-te hi poden donar el suport social necessari. Ens ho podem creure tot, però fins que Tarragona no estigui connectada realment en alta velocitat i tingui una estació intermodal la pressió ciutadana no pot parar.
Com a comentari final, sembla que ja s'ha entès que la demarcació de Tarragona necessitava una xarxa de rodalies. Properament analitzarem també el tema del tramvia, Tramcamp o Tramt, que sembla haver millorat la seva definició i traçat.
M'he perdut: quan parla de l'estació intermodal, es refereix a la que volen construir al costat de l'aeroport de Reus, o d'una urbana, per exemple, sota la Pl. Imperial Tarraco?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Guigui ha escrit:M'he perdut: quan parla de l'estació intermodal, es refereix a la que volen construir al costat de l'aeroport de Reus, o d'una urbana, per exemple, sota la Pl. Imperial Tarraco?
No en facis cas, Guigui. No saben el què demanen. Ni per què ho fan. Ni polítics, ni periodistes.
I els que en saben UNA MIQUETA, ténen mentalitat "soterro-balagueriana", no sé si m´entens.
Així ens va, i no només és en transports, si fos això soles........... .... ...
Collons... per una vegada que en diuen una de bona (fer arribar l'Alta Velocitat A LA CIUTAT) no els hi fotis traves tu ara
Qui fa aquestes declaracions és de Mou-te per TGN, Jordi.Jordi Freixas ha escrit:Collons... per una vegada que en diuen una de bona (fer arribar l'Alta Velocitat A LA CIUTAT) no els hi fotis traves tu ara
Una plataforma suposadament neutral, però que en realitat és politiqueig pur i dur.
No sé si passa a fora de Tarragona, però a Tarragona no hi ha absolutament cap iniciativa que no estigui controlada per un partit o altre, i Mou-te és una excusa dels polítics per tenir entretinguda a la gent i que no pensi massa amb la crisi ni en els dues coalicions (CIU -que és qui està darrera de Mou-te-+PP abans, i PSC+ERC amb IV a l´ombra avui en dia) que han endeutat Tarragona fins a les celles...
No els hi foto traves, que facin el què vulguin, però les infrastructures que es demanen són excessives per a una província com la de Tarragona, més enllà del by-pass de Picamoixons i la reobertura del Reus-Roda en ample convencional, i de la creació de la LAV Camp de Tarragona-Castelló-València.
Haver tol.lerat la desaparició de l´Adif del centre de Salou i Cambrils és una estupidesa.
Ah, això sí, del TrampaCampa tothom en fa mapes i paperets, però ningú diu xifres ni dates.
Ni es planteja una línia de tramvia TGN-Valls per l´estació de l´AVE.
Això és planificació? Això és vetllar pel territori?
Això és simplement que avui en dia a Espanya només existeixen les capitals autonòmiques, les de província, i les ciutats de més de 100.000 habitants (i encara), la resta ja es pot podrir. Trist, però cert.
Ja t'entenc.Però mira, jo és que no acabo d'entendre què collons volen fer allà per reestructurar la zona i ja no sé si els propis tarragonins s'aclareixen amb el tema. Primer l'estació del Camp de Tarragona, que es troba a la quinta forca. Després, la futura estació del Corredor Mediterrani (Camp de Tarragona Central, vaig llegir per algun lloc... pot ser?) que no es trobarà gaire més a prop. I després... el tema de l'estació actual que la traslladaran a l'interior i diuen també de fer-hi arribar les vies d'ample UIC per als trens d'Alta Velocitat... I TOT PLEGAT PER NO HAVER CONSTRUÏT EL #### D'ESTACIÓ A ON TOCAVA DES D'UN BON PRINCIPI!!!!
És per torar-se boig...
PD: Després tot el tema que comentes del TramCamp i tota la pesca...
Editat per l'administració
És per torar-se boig...
PD: Després tot el tema que comentes del TramCamp i tota la pesca...
Editat per l'administració
- cristian26
- N7
- Entrades: 544
- Ubicació: Granollers
Perquè això donava mà d'obra als temps del totxo...Jordi Freixas ha escrit:Ja t'entenc.Però mira, jo és que no acabo d'entendre què collons volen fer allà per reestructurar la zona i ja no sé si els propis tarragonins s'aclareixen amb el tema. Primer l'estació del Camp de Tarragona, que es troba a la quinta forca. Després, la futura estació del Corredor Mediterrani (Camp de Tarragona Central, vaig llegir per algun lloc... pot ser?) que no es trobarà gaire més a prop. I després... el tema de l'estació actual que la traslladaran a l'interior i diuen també de fer-hi arribar les vies d'ample UIC per als trens d'Alta Velocitat... I TOT PLEGAT PER NO HAVER CONSTRUÏT EL #### D'ESTACIÓ A ON TOCAVA DES D'UN BON PRINCIPI!!!!
És per torar-se boig...
PD: Després tot el tema que comentes del TramCamp i tota la pesca...
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
- Vilarrubla
- N8
- Entrades: 673
- Ubicació: Urgell(et)
L'estació del Camp de Tarragona es va posar on es va posar com una concessió a la ciutat de Tarragona. La LAV s'havia de fer passar per Valls o més amunt i es va voler acostar lo més possible a Tarragona i van decidir que era millor posar una estació a Perafort que no posar-ne.
Jo no se si és una bona solució o no, però es va fer així per això.
El tema de la nova estació, el nom oficial és Estació Central, la gent (o la premsa) li'n diu d'una forma diferent segons d'on siguin... si és de Reus li'n diuen la nova estació de Reus, d'altres de l'Aeroport, d'altres la Central de Tarragona i d'altres la Central del Camp de Tarragona. Si es fa allà és per connectar amb l'aerport, tot i que crec que no s'acosta gaire a la terminal, i crec que és una xapussa.
I ara finalment el pla territorial del Camp de Tarragona estableix un bypass per fer arribar el TAV aprofitant l'enllaç del corredor mediterrani amb la LAV. És a dir servirà per entrar a Tarragona des del Corredor Mediterrani i des de la LAV. A més sembla que al final no serà en cul-de-sac sinó que tindrà continuitat per reenllaçar amb la LAV.
Jo crec, hipòtesis meves. Que els trens de llarga distància de la LAV i del CM no pararan a Tarragona sinó que pararan a la Central i al Camp i que els trens que faran parar a Tarragona seran els Avant. La Generalitat preveu la creació de fins a 5-6 línies d'avant, si no recordo malament i jo crec que faran alguna terminal a Tarragona, en comptes del Camp com estava previst, i que els que tenen com a terminal Tortosa tbé passaran per Tarragona en comptes de pel Camp, però ja dic això és una hipótesi meva.
Jo no se si és una bona solució o no, però es va fer així per això.
El tema de la nova estació, el nom oficial és Estació Central, la gent (o la premsa) li'n diu d'una forma diferent segons d'on siguin... si és de Reus li'n diuen la nova estació de Reus, d'altres de l'Aeroport, d'altres la Central de Tarragona i d'altres la Central del Camp de Tarragona. Si es fa allà és per connectar amb l'aerport, tot i que crec que no s'acosta gaire a la terminal, i crec que és una xapussa.
I ara finalment el pla territorial del Camp de Tarragona estableix un bypass per fer arribar el TAV aprofitant l'enllaç del corredor mediterrani amb la LAV. És a dir servirà per entrar a Tarragona des del Corredor Mediterrani i des de la LAV. A més sembla que al final no serà en cul-de-sac sinó que tindrà continuitat per reenllaçar amb la LAV.
Jo crec, hipòtesis meves. Que els trens de llarga distància de la LAV i del CM no pararan a Tarragona sinó que pararan a la Central i al Camp i que els trens que faran parar a Tarragona seran els Avant. La Generalitat preveu la creació de fins a 5-6 línies d'avant, si no recordo malament i jo crec que faran alguna terminal a Tarragona, en comptes del Camp com estava previst, i que els que tenen com a terminal Tortosa tbé passaran per Tarragona en comptes de pel Camp, però ja dic això és una hipótesi meva.
El que trobo dolç a tu t'amargue.