Deu estar al PDF, però em sembla que era negativa, la dada. Entenc que siguin deficitaris, i em va saber greu assabentar-me que era ben bé impossible fer un mitjà de transport rentable. Núria i Montserrat són capaces d'oferir un servei, turístic però servei necessari de transport, però el tren del ciment... no.marc ha escrit:Es logic que el cremallera de Nuria i La Molina tinguin perdues per les grans inversions que s'hi fan. A mes perque us penseu que FMGP propietari d'ambdues instal·lacions va fer fallida?
Per cert Lluita1714 tens la dada exacta de les perdues de vall de Nuria al 2008, perque al 2007 vall de Nuria va tenir beneficis per primer cop
Tren del ciment
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
Re: Tren del Ciment (Ferrocarril turístic de l'Alt Llobregat)
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Si parleu de beneficis son sempre abans de comptar les amortitzacions. Es a dir, que guanyen pel que gasten sense poder pagar l'hipoteca... Que corre a càrrec nostre!Lluita1714 ha escrit:marc ha escrit:Es logic que el cremallera de Nuria i La Molina tinguin perdues per les grans inversions que s'hi fan. A mes perque us penseu que FMGP propietari d'ambdues instal·lacions va fer fallida?
Per cert Lluita1714 tens la dada exacta de les perdues de vall de Nuria al 2008, perque al 2007 vall de Nuria va tenir beneficis per primer cop
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
Sí, a l'àrea metropolitana és així perquè són serveis públics, i queda en 0,00€, però al tren del ciment no, ja que és turístic. Ja vaig estar mirant bé això, que jo no sóc economista ni res, i vaig haver de mirar bé per no parlar en va.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
llavors qui paga l'hipoteca de les explotacions que no son les linies metropolitanes? perque els bitllets no donen per tant...
Nota de l'administració: fil resultat de la fusió de dos fils de la mateixa temàtica, un d'ells provinent de Trobades i esdeveniments, a on no es parlava de realitzar cap trobada.
Tu mateix ho dius:marcel ha escrit:llavors qui paga l'hipoteca de les explotacions que no son les linies metropolitanes? perque els bitllets no donen per tant...
marcel ha escrit:Es a dir, que guanyen pel que gasten sense poder pagar l'hipoteca... Que corre a càrrec nostre!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
dons llavors no hi ha diferencia entre el deficit que comporten els serveis considerats basics i els turistics.
Bé, a nivell economico-financer segurament deu haver-hi diferencies, pero ho desconec absolutament...
Bé, a nivell economico-financer segurament deu haver-hi diferencies, pero ho desconec absolutament...
Tot depèn de les implicacions macroeconòmiques, especialment les positives, que tingui. Malgrat que sigui un concepte força invocat, cap veu autoritzada deu haver sigut capaç de quantificar aquest impacte amb exactitud, atès que és posat en dubte massivament des de sectors molt diversos, i més encara si pensem que aquests càlculs rarament transcendeixen l'àmbit estrictament econòmic, tot deixant de banda aspectes socials, ambientals, laborals, urbanístics, etc.marcel ha escrit:dons llavors no hi ha diferencia entre el deficit que comporten els serveis considerats basics i els turistics.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Tampoca cal que surtim tant de barcelona per veure que la genaralitat esta mantenint un pilot d'empreses que no son rendibles o que al contrari ho son pero la generalitat els fa la feina bruta.
De nou al FTC
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... _CONVO.pdf
Amb lo deficitari que és la línia, no tenien prou amb les locomotores que hi ha?
Amb lo deficitari que és la línia, no tenien prou amb les locomotores que hi ha?
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Amb una sola locomotora podran arrossegar 4 cotxes en lloc de 2. Tampoc crec que els hagi costat gaires diners...
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
Pel que jo he pogut veure, amb prou feines omplen els dos que tenen.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Que trist, en teoria havia de fer el recorregut una locomotora de vapor i no aquella Schöma diésel...
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
Estació Tancada
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Aneu a La Pobla de relax i analitzeu el comportament dels viatgers del tren: on deixen el cotxe, quin trajecte fan, si visiten els jardins, si visiten el museu, si fan cap a la fonda...tot això us donarà idea de si el tren del ciment és globalment rendible o no.
Per cert, ja tenen DUES locomotores.
Per cert, ja tenen DUES locomotores.
Guigui ha escrit:Tot depèn de les implicacions macroeconòmiques, especialment les positives, que tingui. Malgrat que sigui un concepte força invocat, cap veu autoritzada deu haver sigut capaç de quantificar aquest impacte amb exactitud, atès que és posat en dubte massivament des de sectors molt diversos, i més encara si pensem que aquests càlculs rarament transcendeixen l'àmbit estrictament econòmic, tot deixant de banda aspectes socials, ambientals, laborals, urbanístics, etc.marcel ha escrit:dons llavors no hi ha diferencia entre el deficit que comporten els serveis considerats basics i els turistics.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Tal com hem parlat al fil de la recent visita:



Les fotos son d'iphone, que em vaig deixar la bateria de la càmera carregant-se, però reflexen aquest nou tren semi-automàtic.

Les fotos son d'iphone, que em vaig deixar la bateria de la càmera carregant-se, però reflexen aquest nou tren semi-automàtic.

Hi ha moviments molt interesants al tren del Ciment.
La ARMF ha anat a engegar la maquina de vapor AM-105 i veure el seu estat.
Prova de la locomotora AM 105 Armf.net
A veure si en breu tenim el tercer tren de vapor de FGC.
La ARMF ha anat a engegar la maquina de vapor AM-105 i veure el seu estat.
Prova de la locomotora AM 105 Armf.net
A veure si en breu tenim el tercer tren de vapor de FGC.
Aquesta 105 s´assembla bastant a les Orenstein & Koppel originals de la línia.
D´on l´han treta?
D´on l´han treta?
Ufff el tren de ciment amb tren de vapor canviaria el 200% a millor!
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
S'assembla... fins a cert punt. Totes dues són O&K. Però aquí s'acaben les diferències.
Les originals del Guardiola-Castellar eren locomotores-ténder 020.
La AM105 és una locomotora amb ténder separat i rodatge 050. Amb els eixos 1,2,4 i 5 dotats de cert moviment lateral per permetre la inscripció a corbes de radi reduït, típiques de l'ample de via de 600 mm. A més aquesta articulació dels eixos és de dos sistemes diferents: un per a l'eix 1 i 5 i un altre per als 2 i 4. Inicialment prestà serveis a la Azucarera Madrileña (d'aquí l'AM) a La Poveda, on ara hi ha el CIFVM.
Foto de la 13 original del Guardiola-Castellar a l'exterior del magatzem del ferrovellaire de Saragossa que n'és el propietari: http://www.locomotoravapor.com/fotosupl ... sa%206.jpg
Foto de la AM105 durant les proves després de posar-la en marxa a Gijón: http://www.locomotoravapor.com/fotosupl ... _4762b.jpg
Foto d'una "germana" de la 15 del Guardiola-Castellar, una locomotora-ténder Henschel 020, ara propietat de l'exèrcit:http://www.locomotoravapor.com/fotosupl ... enchel.jpg
Salut !!
Les originals del Guardiola-Castellar eren locomotores-ténder 020.
La AM105 és una locomotora amb ténder separat i rodatge 050. Amb els eixos 1,2,4 i 5 dotats de cert moviment lateral per permetre la inscripció a corbes de radi reduït, típiques de l'ample de via de 600 mm. A més aquesta articulació dels eixos és de dos sistemes diferents: un per a l'eix 1 i 5 i un altre per als 2 i 4. Inicialment prestà serveis a la Azucarera Madrileña (d'aquí l'AM) a La Poveda, on ara hi ha el CIFVM.
Foto de la 13 original del Guardiola-Castellar a l'exterior del magatzem del ferrovellaire de Saragossa que n'és el propietari: http://www.locomotoravapor.com/fotosupl ... sa%206.jpg
Foto de la AM105 durant les proves després de posar-la en marxa a Gijón: http://www.locomotoravapor.com/fotosupl ... _4762b.jpg
Foto d'una "germana" de la 15 del Guardiola-Castellar, una locomotora-ténder Henschel 020, ara propietat de l'exèrcit:http://www.locomotoravapor.com/fotosupl ... enchel.jpg
Salut !!
437.001 ha escrit:Aquesta 105 s´assembla bastant a les Orenstein & Koppel originals de la línia.
D´on l´han treta?
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.