Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3718
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 16/06/2010 16:30

Imatge virtual de l'intercanviador de Torrassa, de la web de TMB:
Imatge



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2409
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 16/06/2010 17:28

Platanito ha escrit:
Trenscat ha escrit:A la revista d'autobombo de l'Ajuntament de Barcelona que venia amb el 20 minutos deia que la inauguració de la L9/L10 de Bon Pastor a la Sagrera serà el proper dissabte 26 de juny, amb portes obertes de 15 a 22 hores.
No fotem, que nosaltres treballem amb la data del 27 de juny...!
Confirmat: la inauguració serà el dissabte 26 al matí, i l'entrada en servei a les tres de la tarda del mateix dia. Per ara sembla que es mantindrà una temporada l'horari reduït (de 6 a 22 h) de les línies 9 i 10.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dimecres 16/06/2010 18:39

He fet un ràpid calcul aproximat... tenint en compte que amb el tram inaugurat fins ara, la L9 triga uns 8,5 minuts a recórrer el tram de Can Zam a Can Peixauet, que són 5 parades actualment... per recórrer la totalitat de la Línia 9 fins a l'Aeroport, que seran unes 40 parades, he calculat, si no estic equivocat que trigarà 1 hora i 10 minuts... més o menys...



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3718
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 16/06/2010 18:48

Pel que em van dir fa temps en una caseta d'info. de la L9 es probable que la L9 en el tram comú sigui semidirecta i la L10 faci totes les parades.



Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 16/06/2010 18:50

Ecomobisostrans ha escrit:Pel que em van dir fa temps en una caseta d'info. de la L9 es probable que la L9 en el tram comú sigui semidirecta i la L10 faci totes les parades.
Però el tram és via única, com a molt el de la L9 podria fer la meitat de les parades, però no passar per devant del tren del davant, que suposadament és de la L10.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimecres 16/06/2010 20:37

Es sap si aquest cop repartiran bitllets commemoratius?


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 17/06/2010 8:47

La notícia, a L.V. d'avui:
Fitxers adjunts
lvg201006170311lb-1.jpg
lvg201006170311lb-1.jpg (175.55 KiB) Visualitzat 4229 cops



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1768
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 17/06/2010 9:31

S'en ha parlat força de la possibilitat de fer trens semidirectes, i és possible atès que, tot i que és disposa de dues vies, hi ha trams que en hi ha tres i fins i tot quatre i permet by-passar trens. Tot ben controlat, és possible. Sobretot tenint en compte la llargada de la línia, que en el cas del camí a l'aeroport seria massa llarg en quant a temps de recorregut. Salut!



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 17/06/2010 11:13

No hi ha cap tram de l'L9 amb tres vies. Els únics trams amb més d'una via, són per a canvis de sentit i culetons per a estacionament.

Sobre si tècnicament és possible instalar tres vies en el tram central, sí; però no serviria de res, perquè a l'arribar a les estacions, passaria a ser una sola via.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3718
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 17/06/2010 12:39

Em van dir que molts del trams tindran 2 vies a cada nivell, entre estacions, i allà es on uns trens adelantarien als altres. Si no m'equivoco, en el tram comú estava previst que a més de la 1ª i la ultima parada només en faci 4 o 5 més.
D'aqui dedueixo que podrien ser les següents: Sagrera-AVE, La Sagrera, Lesseps, Zona Universitaria i Torrassa.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 17/06/2010 13:03

Hola,
metring ha escrit:La notícia, a L.V. d'avui:
Entonces, ¿el 26 de Junio ya tendremos el tramo de Sagrera hacia el este en todo su trazado hasta Gorg y hasta Can Zam? ¿y las cercanías en Sagrera cuándo las tendríamos?

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 17/06/2010 13:11

Las obras de la estación de cercanías terminarán el 12 de septiembre, pero la estación no entrará en funcionamiento hasta noviembre, según dijeron en la rueda de prensa a la que asistí.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 17/06/2010 13:22

Ecomobisostrans ha escrit:Em van dir que molts del trams tindran 2 vies a cada nivell, entre estacions, i allà es on uns trens adelantarien als altres. Si no m'equivoco, en el tram comú estava previst que a més de la 1ª i la ultima parada només en faci 4 o 5 més.
D'aqui dedueixo que podrien ser les següents: Sagrera-AVE, La Sagrera, Lesseps, Zona Universitaria i Torrassa.
Insisteixo: si hi ha més d'1 via per nivell serà per a canvis de nivell o per a culetons. Fer avançaments en les intra-estacions es d'allò més inútil.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1768
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 17/06/2010 15:00

Quatre vies no, però sí alguns, pocs, llocs amb tres vies. També és cert que més haviat semblen zones d'estacionament, però poden tenir continuïtat.
Sí hi ha intenció de fer semidirectes, què en el cas de la Línia 9, insisteixo, únicament per anar a l'aeroport, és podria by-passar únicament a tres llocs, on hi haurà tres vies:
- entre 11 de setembre i Bon Pastor
- entre Collblac i La Torrassa
- entre Amadeu Torné i Fira
Com a mínim aquest son els llocs on hi poden haver operatives fins a tres vies
En principi Amadeu Torné - Fira, està previst més com zona d'estacionamnet ó fins i tot com a final de línia, per fer retorns.

Aquestes eren les previsions, segons plànols de ja fa un cert temps, desconec sí hi ha hagut modificacions.

Salut!



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 17/06/2010 15:15

Segons l'esquema de vies de trenscat, el que hi ha entre Onze de Setembre i Bon Pastor i entre Collblanc i Torrassa, és una doble rampa, útils per a poder fer serveis parcials en el tronc central, tant sigui motivats per alguna incidència, o com, per exemple, per a fer reforços en hora punta.

En cas d'existir bypassos, l'estalvi de temps seria mínim i la penalització per al 'tren lent' seria considerable.
victorcasta l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 17/06/2010 15:19, en total s’ha editat 1 vegada.



Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 17/06/2010 15:17

122-042-132 ha escrit:Quatre vies no, però sí alguns, pocs, llocs amb tres vies. També és cert que més haviat semblen zones d'estacionament, però poden tenir continuïtat.
Sí hi ha intenció de fer semidirectes, què en el cas de la Línia 9, insisteixo, únicament per anar a l'aeroport, és podria by-passar únicament a tres llocs, on hi haurà tres vies:
- entre 11 de setembre i Bon Pastor
- entre Collblac i La Torrassa
- entre Amadeu Torné i Fira
Com a mínim aquest son els llocs on hi poden haver operatives fins a tres vies
En principi Amadeu Torné - Fira, està previst més com zona d'estacionamnet ó fins i tot com a final de línia, per fer retorns.

Aquestes eren les previsions, segons plànols de ja fa un cert temps, desconec sí hi ha hagut modificacions.

Salut!
Però la freqüència global al tram comú és de 3 minuts, si un tren de la L9 ha d'avançar a un de la L10, el de la L10, s'hauria d'aturar al tunel per permetre el pas.

Jo no ho veig viable.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2409
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 17/06/2010 16:28

El traçat no ha estat dissenyat per facilitar avançaments, i a més en cap moment de l'execució del projecte s'ha parlat de l'avançament de trens. De fet, diria que el software de posicionament dels trens a la línia (al CCM) no ho permet.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3718
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 17/06/2010 16:40

He vist que no hi ha cap connexió entre L2 i L10 a Gorg. ¿No es podia haver fet, tenint en compte la poca diferencia de nivell?
Ecomobisostrans l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 18/06/2010 11:29, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Dijous 17/06/2010 16:57

Ecomobisostrans ha escrit:Pel que em van dir fa temps en una caseta d'info. de la L9 es probable que la L9 en el tram comú sigui semidirecta i la L10 faci totes les parades.
Qui hi ha a les casetes son hostesses molt amables però que no tenen la més mínima idea del que és una línia automàtica (no oblidem que estan pagades per la Gene). Sense anar més lluny, a la visita a La Salut, la noia que feia la visita ens va dir que quan un tren es quedava tirat al túnel, algú venia per la via, ficava una manivel·la pel frontal del tren i girant-la el tren es movia. :riure

Efectivament el sistema no està preparat per fer avançaments, i on sembla que hi hagi 3 vies és perquè hi ha incorporacions provinents d'una rampa (que de vegades són força allargades) o d'alguna via de pàrquing. Definitivament, qui vulgui anar a l'aeroport, ho tindrà molt més fàcil per l'L2.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2248
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 17/06/2010 21:02

Ecomobisostrans ha escrit:He vist que no hi ha cap connexió entre L2 i L10 a Gorg. ¿No es podia haver fet, teneni en compte la poca diferencia de nivell?
I tant que es podia haver fet. I més tenint en compte que la L2 està tallada cada estiu entre La Pau i Pep Ventura. Suposo que no s'han volgut complicar la vida, ja que existirà la connexió entre la L9 i la L4 a Sagrera, i que per fer aquesta connexió potser caldría un tall de més de 3 mesos a la L2.

També afegiría a aquesta pregunta si no es podia haver fet el tram Gorg - Port de Badalona de la L10 ja posats. No els venia d'uns quants metres més, i no sé si el canal de port sería un risc.


Salvem l'Estació de França!

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”