La cotxera d’autobusos de Llevant

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

La cotxera d’autobusos de Llevant

Entrada Autor: metring » Dissabte 04/09/2010 20:03

http://www.bcn.es/publicacions/b_barris ... _Marti.pdf , a la pàgina 4:

La cotxera d’autobusos de Llevant

El 26 de gener de 1963, amb motiu del 24è aniversari de
l’entrada de les tropes franquistes a Barcelona, l’Ajuntament
va inaugurar la cotxera d’autobusos de Llevant.
Aquest acte va comptar amb la presència de l’alcalde de la
ciutat, José María de Porcioles, i el director de la companyia
Tramvías de Barcelona, SA, Ildefonso Torrent, entre
altres autoritats.
Ubicada entre els carrers de Llull, Prim (rambla Prim), Segundo
Cinturón de Ronda (ronda Litoral) i les vies del tren,
disposava d’una superfície total de 34.119 m2 dels quals
16.000 configuraven la nova cotxera d’autobusos amb una
capacitat per a 220 vehicles, i va ser beneïda perMn. Jaume
Cuspinera, de l’església de Sant Pedro Armengol.
Considerada en l’època com una de les cotxeres més grans
d’Europa, comptava amb dos edificis annexats de dues
plantes, amb oficines, tallers, vestidors, menjador-bar, habitatges
i magatzem amb una superfície total de serveis de
800 m2. A més, amb la inauguració d’aquestes noves instal
·lacions s’acabava també amb un problema endèmic: haver
d’estacionar els autobusos fora de servei al carrer.
Aquesta nova cotxera, que prenia el nom de la seva situació
geogràfica, “terrenos de la denominada zona de Levante”,
va ser projectada i pensada per utilitzar les noves
maneres de fer el manteniment, un fet que en aquella
època va rebaixar un 50% lamà d’obra.
Amb la inauguració de la nova cotxera d’Horta, el mes de
desembre de 2003, la cotxera de Llevant va tancar les seves
portes i va traslladar els seus autobusos a la d’Horta.
Si té fotografies o documents del seu barri, en pot fer
donació a l’ArxiuMunicipal del Districte, 93 221 94 44
Fitxers adjunts
Sant_Marti-4.jpg
Sant_Marti-4.jpg (101.75 KiB) Visualitzat 1793 cops



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dilluns 06/09/2010 0:48

metring ha escrit: A més, amb la inauguració d’aquestes noves instal
·lacions s’acabava també amb un problema endèmic: haver
d’estacionar els autobusos fora de servei al carrer.
:riure :plas :x
Fitxers adjunts
llevant.jpg
llevant.jpg (61.43 KiB) Visualitzat 1716 cops


Què és alló??

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 864
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dilluns 06/09/2010 2:46

Aquesta magnifica foto es a la Rambla Prim, fora del recinte de las cotxeres de Llevant, on durant força temps s'estacionavan autobusos a la nit i allá mateix s'els hi feia el manteniment i la neteja, lo que ocasionava constants queixes dels veins.

Va durar força temps fins que degut a las protestas veinals, per fi van tancar tots els busos a la cotxera.



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dilluns 06/09/2010 15:24

foronda 141 ha escrit:Aquesta magnifica foto es a la Rambla Prim, fora del recinte de las cotxeres de Llevant, on durant força temps s'estacionavan autobusos a la nit i allá mateix s'els hi feia el manteniment i la neteja, lo que ocasionava constants queixes dels veins.

Va durar força temps fins que degut a las protestas veinals, per fi van tancar tots els busos a la cotxera.
I així van seguir fent almenys, si no em falla la memòria, durant els quinze anys posteriors a l'inauguració de les cotxeres...


Què és alló??

Respon

Torna a “Història del transport”