Seguiment del traspàs de Rodalies
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Doncs si, no s'entén que no puguin dir alguna cosa passant pels cotxes, encara que la megafonia no funcioni. Els hi farà vergonya?
Yo no entiendo como no puede funcionar la megafonía interna de un tren. En el Metro hay megafonía, y no creo que sea muy costos que el maquinista apriete un botón y diga algo. En trenes tipo Talgo o Arco, hay veces que la megafonía grabada no funciona y es el maquinista o el que toque quien manualmente canta las estaciones.
¿En serio que en un tren de Cercanías no hay instalado un micrófono en la cabina para que el maquinista pueda dirigirse al pasaje?. En caso de haberlo, ¿en serio el maquinista no puede comunicar qué está pasando, aunque no sepa nada, pero por lo menos "ya tranquiliza"?
La verdad es que empiezo a pensar mal de muchas cosas que pasan por aquí, luego te vas al culo del mundo, te subes en unos trenes mucho menos modernos que los de la flotamesmodennaduropa, pero te encuentras que el maquinista, a la mínima que el tren para en un lugar "que no toca", ya abre la megafonía para decirte que estaremos parados 2 minutos porque hay que cruzarse con otro tren de bajada (esto es una anécdota en concreto que viví en febrero en cierta isla).
¿En serio que en un tren de Cercanías no hay instalado un micrófono en la cabina para que el maquinista pueda dirigirse al pasaje?. En caso de haberlo, ¿en serio el maquinista no puede comunicar qué está pasando, aunque no sepa nada, pero por lo menos "ya tranquiliza"?
La verdad es que empiezo a pensar mal de muchas cosas que pasan por aquí, luego te vas al culo del mundo, te subes en unos trenes mucho menos modernos que los de la flotamesmodennaduropa, pero te encuentras que el maquinista, a la mínima que el tren para en un lugar "que no toca", ya abre la megafonía para decirte que estaremos parados 2 minutos porque hay que cruzarse con otro tren de bajada (esto es una anécdota en concreto que viví en febrero en cierta isla).
Potser es l'actitut dels treballadors de Renfe. No conec el cas.
Si el maquinista i l'interventor, si n'hi ha, es tanca a la cabina, com he vist algunes vegades, no hi ha res a fer.
Per exemple aquest agost anava en un TGV Lille - Perpinyà. Per un incendi forestal entre Nimes i Montpellier, ens va desviar a Orange on ens van tindre parar 3 hores amb les portes obertes. Els interventors van estar sempre accesible pels passatgers que podiem preguntar com estaba la situació. En alguna situació similar he vist com el personal d'altres companyies es tancaven a cabina o al despatx del cap d'estació.
Amb voluntat i sense megafonia es podia informar al passatge. Crec que a totstunel de Barcelona hi ha cobertura de movil i tren-terra. Per tant el maquinista pot moure's pel tren i suplir la megafonia.
Pero si el maquinista diu que informar als passatgers no es la seva funció, no pasa res.
Si el maquinista i l'interventor, si n'hi ha, es tanca a la cabina, com he vist algunes vegades, no hi ha res a fer.
Per exemple aquest agost anava en un TGV Lille - Perpinyà. Per un incendi forestal entre Nimes i Montpellier, ens va desviar a Orange on ens van tindre parar 3 hores amb les portes obertes. Els interventors van estar sempre accesible pels passatgers que podiem preguntar com estaba la situació. En alguna situació similar he vist com el personal d'altres companyies es tancaven a cabina o al despatx del cap d'estació.
Amb voluntat i sense megafonia es podia informar al passatge. Crec que a totstunel de Barcelona hi ha cobertura de movil i tren-terra. Per tant el maquinista pot moure's pel tren i suplir la megafonia.
Pero si el maquinista diu que informar als passatgers no es la seva funció, no pasa res.
- cristian26
- N7
- Entrades: 544
- Ubicació: Granollers
El que em pregunto és com pot el conductor anar vagó per vagó avisant de la situació si on es troba és en un comboi de dos trens...
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
No sé ben bé com va, però igual ell hauria de demanar permís per poder baixar d'un tren i poder pujar a l'altre, no crec que en un cas necessari, l'impedissin.cristian26 ha escrit:El que em pregunto és com pot el conductor anar vagó per vagó avisant de la situació si on es troba és en un comboi de dos trens...
Aquest és la millora de Rodalies amb la Generalitat;
A la vaga del 29-S mentres els altres nuclis de Rodalies tenen serveis mínims durant tot el dia del 25% i 30% en hores puntes,aquí a Catalunya,25% en hores i la resta del dia sense servei.
On coi és la millora?
Sí Rodalies aquest any haguès continuat sent de Foment,el 29 de Setembre tindriem trens durant tot el dia.Sincerament,vist aixó,transferència de Rodalies al Ministeri de Foment JA!S'haurà millorat la informació i tot el que volgueu,peró aixó que han fet amb Rodalies el 29-S és un INSULT,i la principal culpable és la Generalitat de Catalunya.
A la vaga del 29-S mentres els altres nuclis de Rodalies tenen serveis mínims durant tot el dia del 25% i 30% en hores puntes,aquí a Catalunya,25% en hores i la resta del dia sense servei.
On coi és la millora?

- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
Esperem al traspàs que hi haurà el 28 de Novembre.Mako448 ha escrit:On coi és la millora?Sí Rodalies aquest any haguès continuat sent de Foment,el 29 de Setembre tindriem trens durant tot el dia.Sincerament,vist aixó,transferència de Rodalies al Ministeri de Foment JA!S'haurà millorat la informació i tot el que volgueu,peró aixó que han fet amb Rodalies el 29-S és un INSULT,i la principal culpable és la Generalitat de Catalunya.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Avui, entre les reformes a Sitges, he pogut veure a l'edifici uns horaris inèdits fins ara: de MD de la línia de Tortosa!! El cas és que no s'atura a l'estació. Dues coses: o ho posen els horaris, de cara a la gent que baixi a Vilanova, o que com vaig dir fa un temps, s'estan pensant de fer parada a Sitges.
A l'estació de Vilafranca del Penedès també tenen penjats horaris de MD de la línia de Tortosa.metring ha escrit:Avui, entre les reformes a Sitges, he pogut veure a l'edifici uns horaris inèdits fins ara: de MD de la línia de Tortosa!! El cas és que no s'atura a l'estació. Dues coses: o ho posen els horaris, de cara a la gent que baixi a Vilanova, o que com vaig dir fa un temps, s'estan pensant de fer parada a Sitges.
A algunes estacions de la línia R2 Nord també tenen penjades horaris de regionals a estacions on no paren aquests tren, com ara Cardedeu. Normalment és per el primer motiu que cites.metring ha escrit:Avui, entre les reformes a Sitges, he pogut veure a l'edifici uns horaris inèdits fins ara: de MD de la línia de Tortosa!! El cas és que no s'atura a l'estació. Dues coses: o ho posen els horaris, de cara a la gent que baixi a Vilanova, o que com vaig dir fa un temps, s'estan pensant de fer parada a Sitges.
Una altra estació que disposa de cara al públic de totes les línies de regionals és l'Aeroport (en canvi, de les de rodalia, no, només del conglomerat de línies R2).
- uriol108
- N8
- Entrades: 919
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contacta:
Hola, aquesta tarda estava a l'estació de Rodalies de Plaça Catalunya cap a les 19:15 esperant un R1 a la via 1 quan he vist just que marxava un tren Rodalies que anava cap a Lleida ?
Era un Rodalies dels antics però portava enganxines de la R taronja, m'ha semblat curiós i estrany...
Era un Rodalies dels antics però portava enganxines de la R taronja, m'ha semblat curiós i estrany...

-
- N7
- Entrades: 458
- Facebook: pol.bielsa
- Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
- Contacta:
Si no vaig errat, els què passen per Pl.Catalunya (Regionals) amb destí Lleida, els únics que poden ser són un R4 que comença a L'Hospitalet i termina a Manresa per millores en un tram.. Però ara es fa aquell servei en doble 447... podria ser una 440?
I a sobre amb enganxines de Rodalies? Ho dubto molt..

- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Deuria ser una de les 2 447 que hi ha amb l'esquema de Rodalies de Catalunya, fent el regional a Lleida.victorcasta ha escrit:Un Rodalies dels antics?
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
El Regional de Lleida amb sortida de Plaça Catalunya a les 18:51 (avui concretament circulava amb +25) es cobreix entre l'Hospitalet i Manresa (recordeu el transbord per carretera entre Manresa i Calaf) amb una UT 447, i la destinació que té, Lleida, la marca als teleindicadors i s'anuncia per megafonia interior del tren. (Suposo que et refereies a això)
- Vilarrubla
- N8
- Entrades: 673
- Ubicació: Urgell(et)
Uy si com mola Foment... i els regionals que? De qui són?Mako448 ha escrit:Aquest és la millora de Rodalies amb la Generalitat;
A la vaga del 29-S mentres els altres nuclis de Rodalies tenen serveis mínims durant tot el dia del 25% i 30% en hores puntes,aquí a Catalunya,25% en hores i la resta del dia sense servei.
On coi és la millora?Sí Rodalies aquest any haguès continuat sent de Foment,el 29 de Setembre tindriem trens durant tot el dia.Sincerament,vist aixó,transferència de Rodalies al Ministeri de Foment JA!S'haurà millorat la informació i tot el que volgueu,peró aixó que han fet amb Rodalies el 29-S és un INSULT,i la principal culpable és la Generalitat de Catalunya.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
En altres nuclis per ser abusius en aquest sentit, no han tingut trens en tot el dia... tot i estar decretats serveis minims durant tota la jornada.. Aqui, tot i ser només en hora punta els trens han funcionat més o menys bé. Ja sabeu... La avaricia rompe el saco...
Desde que està la Generalitat al capdavant, la capacitat i la competitivitat a la R1 ha disminuit pero bestialment.
-Tots els trens a Mataró van en composicions de 465, 464 o 447 en simple
-Bastants trens de Calella segueixen sense disposar de trens de doble composició (essencial en viatges de més d'una hora)
-Temps de trajecte Blanes-Barcelona segueix igual (1h25 -> BARBARITAT)
-Freqüències de 30 minuts fins les 7 del matí de trens procedents de Mataró (a sobre circulant amb 465's)
-Última sortida de Mataró a les 22:30 o 22:15 (en feiner o cap de setmana respectivament)
Les úniques millores a la R1 les està duent a terme Foment que ja ha acabat de rehabilitar Montgat Nord i Llavaneres, molt aviat Badalona.
No és cap cosa que sorti de mí, avui mateix sentia dos viatgers parlant precisament d'això: trens cada cop més curts (corrides a les estacions quan et planten una 447 simple); estar d'empeus al matí per falta, novament, de capacitat; temps de viatge massa llarg y escassa circulació de trens nocturns cap a Barcelona. Molt mimada tampoc està, li salva que té la millor freqüència, pero digues: de què serveixen 6 trens l'hora, si quatre d'ells són en composició simple (és el mateix que tenir 4 trens l'hora en composició doble, és a dir, la mateixa capacitat que té l'R4 ara mateix).
Ens taladren dient que tenim un túnel que està saturat, pero són ells els que no milloren la capacitat dels trens podent pal·liar substancialment aquest problema.
S'han incorporat nous trens? On són?
Quina era la feina de la Generalitat? Amb la infraestructura de la qual disposa avui dia la xarxa de Barcelona poca cosa hi ha a millorar; el que vull dir es que amb una bona infraestructura Foment també és capaç d'oferir un bon servei (l'exemple el tenim a Madrid).
L'únic que comportarà el traspàs per els catalans seran més despeses que haurem d'assumir nosaltres mateixos. Siguem realistes, de què serveix passar una xarxa desastrosa d'un incompetent a un altre incompetent? Espero que això es solucioni, en part, amb el meu vot el 29N...
Salutacions a tots!
-Tots els trens a Mataró van en composicions de 465, 464 o 447 en simple
-Bastants trens de Calella segueixen sense disposar de trens de doble composició (essencial en viatges de més d'una hora)
-Temps de trajecte Blanes-Barcelona segueix igual (1h25 -> BARBARITAT)
-Freqüències de 30 minuts fins les 7 del matí de trens procedents de Mataró (a sobre circulant amb 465's)
-Última sortida de Mataró a les 22:30 o 22:15 (en feiner o cap de setmana respectivament)
Les úniques millores a la R1 les està duent a terme Foment que ja ha acabat de rehabilitar Montgat Nord i Llavaneres, molt aviat Badalona.
No és cap cosa que sorti de mí, avui mateix sentia dos viatgers parlant precisament d'això: trens cada cop més curts (corrides a les estacions quan et planten una 447 simple); estar d'empeus al matí per falta, novament, de capacitat; temps de viatge massa llarg y escassa circulació de trens nocturns cap a Barcelona. Molt mimada tampoc està, li salva que té la millor freqüència, pero digues: de què serveixen 6 trens l'hora, si quatre d'ells són en composició simple (és el mateix que tenir 4 trens l'hora en composició doble, és a dir, la mateixa capacitat que té l'R4 ara mateix).
Ens taladren dient que tenim un túnel que està saturat, pero són ells els que no milloren la capacitat dels trens podent pal·liar substancialment aquest problema.
S'han incorporat nous trens? On són?
Quina era la feina de la Generalitat? Amb la infraestructura de la qual disposa avui dia la xarxa de Barcelona poca cosa hi ha a millorar; el que vull dir es que amb una bona infraestructura Foment també és capaç d'oferir un bon servei (l'exemple el tenim a Madrid).
L'únic que comportarà el traspàs per els catalans seran més despeses que haurem d'assumir nosaltres mateixos. Siguem realistes, de què serveix passar una xarxa desastrosa d'un incompetent a un altre incompetent? Espero que això es solucioni, en part, amb el meu vot el 29N...
Salutacions a tots!
Baixador a Premià de Mar ja!
Estàs dient que prefereixes esperar 15 minuts per anar en un tren més llarg en comptes de 10 en un tren més curt? Millor que no ho diguis gaire alt. Es el somni humit de qualsevol operador ferroviari: posar un únic tren de doble llargària i doble pis a cada línia amb un únic servei cada hora, i donar-se cops al pit argumentant que estan proporcionant a l'usuari la mateixa capacitat de servei...laura ha escrit:li salva que té la millor freqüència, pero digues: de què serveixen 6 trens l'hora, si quatre d'ells són en composició simple (és el mateix que tenir 4 trens l'hora en composició doble, és a dir, la mateixa capacitat que té l'R4 ara mateix).
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7215
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Per això s'ha demanat sempre el traspàs. Perquè Foment només s'ha preocupat de donar bon servei a Madrid deixant Catalunya (i la resta d'Espanya) sota mínims.laura ha escrit:D el que vull dir es que amb una bona infraestructura Foment també és capaç d'oferir un bon servei (l'exemple el tenim a Madrid).
El problema és que ara manetx, tenir gestió del servei però no infraestructura, no serveix de gaire. I a sobre, de moment la Generalitat tampoc ho està fent millor que Foment.