Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Avant Barcelona-Lleida
Re: 28 Abril, AVANT Barcelona-Lleida-Saragossa?
Deixant de banda aquesta situació concreta, a mi em costa d'entendre que encara s'hagi de viatjar d'esquena (o s'hi pugui viatjar) en trajectes d'una certa durada. I -si més no- em fa mal a la vista veure Alaris, 449, Avants... amb una disposició de seients que obliguen la meitat de viatgers a seure en sentit contrari a la marxa del tren.
Això sempre ha sigut així, també quan abans la disposició eren 2+2 seients per cada finestra o en compartiments de 6 (o de 8). Personalment, tant se me'n dóna, i no em trec del damunt la idea que els mareigs que això suposa tenen una component psicosomàtica.
A mi em molesta molt més que tinguis un seient de "finestra" que doni a una paret. Resultat de disseny amb tiralínies i sense pensar en l'usuari final.
A mi em molesta molt més que tinguis un seient de "finestra" que doni a una paret. Resultat de disseny amb tiralínies i sense pensar en l'usuari final.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Totalment d'acord, però a part d'això, crec que no és el mateix seure en un seient enfrontat que en un seient on disposes de tauleta i reposapeus. Per a persones més o menys altes és força incomode anar amb les cames encongides durant el trajecte. És injust que aquest dos tipus de seients tinguin el mateix preu quan la comoditat del passatger no és la mateixa.
I ja com a opinió més personal, no m'agrada tenir que tragar-me un viatge on li he de veure la cara al passatger que tinc davant, o és més fotut si és un crio d'aquells inquiet...
I ja com a opinió més personal, no m'agrada tenir que tragar-me un viatge on li he de veure la cara al passatger que tinc davant, o és més fotut si és un crio d'aquells inquiet...
M'he permès de reanomenar el fil perquè, a aquestes alçades, queda claríssim que a Saragossa no arriba l'Avant, però el tema no ha deixat mai de girar al voltant del servei que hi ha actualment.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Prop d'un milió de viatgers en dos anys als trens TGV Avant
994.782 persones han utilitzat els trens Avant, els trens TGV que operen en distàncies mitjanes a la relació Barcelona - Camp de Tarragona - Lleida, des del 28 d'abril de fa dos anys, quan el servei va entrar en funcionament. En el segon any l'han utilitzat 510.815 viatgers, un 5,5% més que el primer. La relació Lleida - Barcelona ha estat la més demandada amb 395.242 usuaris, amb un increment del 5,7%. La Camp de Tarragona - Barcelona n'ha tingut 84.334 (+22%). L'única que ha baixat ha estat la Lleida - Camp de Tarragona amb 31.239 usuaris, una xifra que representa un 28% menys que l'any anterior.
Pel que fa els títols de transport, el més utilitzat és el bitllet Anada i Tornada el mateix dia (21%), la Tarifa General (18%), els bitllets amb descompte Carnet Jove (17,6%) i la Targeta Plus (17%). Segons una nota feta pública per Renfe, els usuaris valoren el servei amb un 7,69 en una escala de 0 a 10 punts. Es destaca la puntualitat (8,92 punts), el temps de viatge (7,20), la comoditat (7,50), el tracte i l'atenció del personal (7,45), i la relació qualitat-preu (6,87). La major part dels viatgers tenen entre 16 i 40 anys (un 73% dels clients), i durant els dies laborables són majoritàriament professionals i administratius que es desplacen fins a Barcelona per motius laborals. Els caps de setmana, a partir del divendres a la tarda i fins al dilluns al matí, la major part de la demanda la fan els estudiants que tornen a les seves poblacions per motius d'oci i familiars.
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/04 ... _96481.php
994.782 persones han utilitzat els trens Avant, els trens TGV que operen en distàncies mitjanes a la relació Barcelona - Camp de Tarragona - Lleida, des del 28 d'abril de fa dos anys, quan el servei va entrar en funcionament. En el segon any l'han utilitzat 510.815 viatgers, un 5,5% més que el primer. La relació Lleida - Barcelona ha estat la més demandada amb 395.242 usuaris, amb un increment del 5,7%. La Camp de Tarragona - Barcelona n'ha tingut 84.334 (+22%). L'única que ha baixat ha estat la Lleida - Camp de Tarragona amb 31.239 usuaris, una xifra que representa un 28% menys que l'any anterior.
Pel que fa els títols de transport, el més utilitzat és el bitllet Anada i Tornada el mateix dia (21%), la Tarifa General (18%), els bitllets amb descompte Carnet Jove (17,6%) i la Targeta Plus (17%). Segons una nota feta pública per Renfe, els usuaris valoren el servei amb un 7,69 en una escala de 0 a 10 punts. Es destaca la puntualitat (8,92 punts), el temps de viatge (7,20), la comoditat (7,50), el tracte i l'atenció del personal (7,45), i la relació qualitat-preu (6,87). La major part dels viatgers tenen entre 16 i 40 anys (un 73% dels clients), i durant els dies laborables són majoritàriament professionals i administratius que es desplacen fins a Barcelona per motius laborals. Els caps de setmana, a partir del divendres a la tarda i fins al dilluns al matí, la major part de la demanda la fan els estudiants que tornen a les seves poblacions per motius d'oci i familiars.
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/04 ... _96481.php
Estudis sobre l’ús dels Avant a Barcelona per estudiar l’ampliació dels horaris
• Ros assenyala que la reunió amb la secretària de Transports ha estat “positiva” i destaca que també s’analitzarà el nombre de clients potencials d’Avants amb Saragossa
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros ha qualificat de “positiva” la reunió que ha mantingut avui a Madrid amb la secretària d’Estat de Transports, Concepción Gutiérrez. El paer en cap ha explicat que Gutiérrez s’ha mostrat oberta a ampliar la freqüència de pas dels Avant a Barcelona sempre que els estudis que es portaran a terme per analitzar-ne l’ús ho avalin. Ros ha indicat que la secretària d’Estat s’ha compromès a encarregar aquests informes i que el mateix treball es realitzarà amb Saragossa, per tal d’estimar quina és la demanada potencial del servei Avant amb la capital aragonesa. L’alcalde ha precisat que en aquest cas caldrà un acord entre les dues comunitats autònomes per posar-ho en funcionament, en tractar-se d’un projecte que afecta dos territoris.
La primera autoritat de Lleida s’ha reunit amb Concepción Gutiérrez acompanyat de la presidenta de Turisme de Lleida, Montse Mínguez, i del diputat al Congrés, Fèlix Larrosa. En l’ordre del dia han figurat tres “reivindicacions bàsiques”, ha dit l’alcalde, que s’han posat sobre la taula en diferents sessions del ple municipal: l’increment dels Avant amb Barcelona, l’obertura d’aquest servei amb Saragossa i la millora de la política comercial per obtenir descomptes per als usuaris freqüents.
Sobre aquest darrer aspecte, Àngel Ros ha manifestat que el Govern és en fase d’aplicar la Directiva Comunitària de Serveis i que, en aquest sentit, s’està elaborant el Reglament de Serveis de Transport. Aquesta norma preveu que en els casos d’utilització del ferrocarril cinc dies a la setmana es puguin aplicar més descomptes, sempre que el servei mantingui l’equilibri financer. Ros ha explicat que, d’acord amb la Directiva Comunitària, no es poden subvencionar línies d’alta velocitat, excepte quan existeixi un equilibri financer. “Per tant”, ha assenyalat l’alcalde, “se’ns ha dit que la nostra reivindicació és possible però en el marc del desenvolupament d’aquest Reglament de Serveis de Transport”.
D’altra banda, Àngel Ros ha presentat a la secretària d’Estat els projectes i equipaments sobre el ferrocarril amb que compta Lleida des del punt de vista cultural i turístic: el taller de reparació de material ferroviari històric, la línia del Tren dels Llacs i la Fira del Ferrocarril amb la qual Lleida és ja és un referent internacional, juntament amb la que se celebra Nuremberg, ha dit l'alcalde. Concepción Gutiérrez s’ha compromés a visitar Lleida per tal de conèixer aquestes iniciatives.
http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... p&Pagina=1
• Ros assenyala que la reunió amb la secretària de Transports ha estat “positiva” i destaca que també s’analitzarà el nombre de clients potencials d’Avants amb Saragossa
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros ha qualificat de “positiva” la reunió que ha mantingut avui a Madrid amb la secretària d’Estat de Transports, Concepción Gutiérrez. El paer en cap ha explicat que Gutiérrez s’ha mostrat oberta a ampliar la freqüència de pas dels Avant a Barcelona sempre que els estudis que es portaran a terme per analitzar-ne l’ús ho avalin. Ros ha indicat que la secretària d’Estat s’ha compromès a encarregar aquests informes i que el mateix treball es realitzarà amb Saragossa, per tal d’estimar quina és la demanada potencial del servei Avant amb la capital aragonesa. L’alcalde ha precisat que en aquest cas caldrà un acord entre les dues comunitats autònomes per posar-ho en funcionament, en tractar-se d’un projecte que afecta dos territoris.
La primera autoritat de Lleida s’ha reunit amb Concepción Gutiérrez acompanyat de la presidenta de Turisme de Lleida, Montse Mínguez, i del diputat al Congrés, Fèlix Larrosa. En l’ordre del dia han figurat tres “reivindicacions bàsiques”, ha dit l’alcalde, que s’han posat sobre la taula en diferents sessions del ple municipal: l’increment dels Avant amb Barcelona, l’obertura d’aquest servei amb Saragossa i la millora de la política comercial per obtenir descomptes per als usuaris freqüents.
Sobre aquest darrer aspecte, Àngel Ros ha manifestat que el Govern és en fase d’aplicar la Directiva Comunitària de Serveis i que, en aquest sentit, s’està elaborant el Reglament de Serveis de Transport. Aquesta norma preveu que en els casos d’utilització del ferrocarril cinc dies a la setmana es puguin aplicar més descomptes, sempre que el servei mantingui l’equilibri financer. Ros ha explicat que, d’acord amb la Directiva Comunitària, no es poden subvencionar línies d’alta velocitat, excepte quan existeixi un equilibri financer. “Per tant”, ha assenyalat l’alcalde, “se’ns ha dit que la nostra reivindicació és possible però en el marc del desenvolupament d’aquest Reglament de Serveis de Transport”.
D’altra banda, Àngel Ros ha presentat a la secretària d’Estat els projectes i equipaments sobre el ferrocarril amb que compta Lleida des del punt de vista cultural i turístic: el taller de reparació de material ferroviari històric, la línia del Tren dels Llacs i la Fira del Ferrocarril amb la qual Lleida és ja és un referent internacional, juntament amb la que se celebra Nuremberg, ha dit l'alcalde. Concepción Gutiérrez s’ha compromés a visitar Lleida per tal de conèixer aquestes iniciatives.
http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... p&Pagina=1
És a dir, fins ara no hi havia cap mena d'estudis que aconsellessin o desaconsellessin l'ampliació d'horaris? És així que es gestiona un servei amb criteris empresarials?El paer en cap ha explicat que Gutiérrez s’ha mostrat oberta a ampliar la freqüència de pas dels Avant a Barcelona sempre que els estudis que es portaran a terme per analitzar-ne l’ús ho avalin.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Renfe pone los trenes que hagan falta siempre que se llenen, el problema es poner trenes por que lo pida el sr alcalde y el tren no salga rentable y mas en via AVE.Guigui ha escrit:És a dir, fins ara no hi havia cap mena d'estudis que aconsellessin o desaconsellessin l'ampliació d'horaris? És així que es gestiona un servei amb criteris empresarials?El paer en cap ha explicat que Gutiérrez s’ha mostrat oberta a ampliar la freqüència de pas dels Avant a Barcelona sempre que els estudis que es portaran a terme per analitzar-ne l’ús ho avalin.
És precisament el que dic. Segons la notícia, hi ha una demanda política (i també social) i l'empresa diu que l'estudiarà d'acord amb criteris econòmics. I la meva pregunta és: però aquests criteris no els tenen clars, que cal que algú de fora els ho digui i s'esperi a què ho estudiïn perquè sembla que no ho saben?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Una cosa es la demanda "social y política" y otra cosa la "real", yo me acuerdo cuando estrenaron la línea por el 2004 que hubo una gran demanda "social" (ayuntamiento, diputación, hoteleros) para que los altaria de aquel entonces (hoy S- 130) pudieran llevar skis y criticaban a Renfe por su poca visión en atraer este tipo de turista hacia Lleida, pues bien se modificaron los portaequipajes de los altaria para poder llevar los esquis y los viajeros que utilizaron el servicio fueron tantos que se podrian contar con los dedos.
Si llenan los trenes pondran mas servicios, mira el caso de MAD-BAR empezaron con 16 y ahora creo que son 27 servicios por sentido y podrian poner mas, me diras con razon que podrian hacer mas para llevar mas pasajeros(bajar prcios entre otras cosas), pero a ellos ya les va bien asi
Si llenan los trenes pondran mas servicios, mira el caso de MAD-BAR empezaron con 16 y ahora creo que son 27 servicios por sentido y podrian poner mas, me diras con razon que podrian hacer mas para llevar mas pasajeros(bajar prcios entre otras cosas), pero a ellos ya les va bien asi
Jo sóc usuari de l'Avant i crec que Renfe se'n podria estalviar uns quants només posant a la venda, a preus assequibles, els bitllets dels Alvia i d'alguns Ave que fan parada a l'estació de Lleida.
Per exemple l'Avant que surt de Lleida a les 21:05 surt darrere d'un Alvia que normalment va a la meitat de la capacitat com a molt! I si agafes aquell tren et cobren més tot i que les prestacions les disfrutes molt poc! (això si tens auriculars per veure 15 minuts de pel·lícula o ni això!)
Crec que el que haurien de fer és intentar omplir els trens i estalviar-se circulacions. Si dos trens no van ni al 50% i passen amb pocs minuts de diferència perquè no els ajunten? Seria molt més econòmic per la Renfe, no?
Per exemple l'Avant que surt de Lleida a les 21:05 surt darrere d'un Alvia que normalment va a la meitat de la capacitat com a molt! I si agafes aquell tren et cobren més tot i que les prestacions les disfrutes molt poc! (això si tens auriculars per veure 15 minuts de pel·lícula o ni això!)
Crec que el que haurien de fer és intentar omplir els trens i estalviar-se circulacions. Si dos trens no van ni al 50% i passen amb pocs minuts de diferència perquè no els ajunten? Seria molt més econòmic per la Renfe, no?
Posats a fer, també es podria fer amb els rodalies, per equlibrar una mica la quantitat de passatgers
De tota manera aquest "ja ho estudiarem" em sona a l'equivalent del "traslladem el seu missatge al departament corresponent" de moltes empreses.
Posats a fer, com que ens sobren els diners, podríem fer que cada 19 minuts surti un tren de Lleida a Barcelona i viceversa el primer tot de categoria preferent, al cap de 19 minuts un de turista i després un altre amb els seients de fusta! Així podem oferir un servei idoni per a cada client! Fem això i ho demanem, o proposem un servei eficient pels passatgers i per la pròpia empresa? A la gent li és igual com es digui el seu tren mentre li ofereixin preus adequats i temps de viatge correctes. Vaja com a mínim a mi m'és igual!Jacob.CH ha escrit:Posats a fer, també es podria fer amb els rodalies, per equlibrar una mica la quantitat de passatgers
EL cas que comentava del tren de les 9 és clamorós! Dos trens en 19 minuts de diferència, fent les mateixes parades i trigant exactament el mateix temps! Crec que no té sentit!
Sobretot, tractant-se de l'últim tren del dia, en un país on la gent volta fins tard.Ferry1ac1 ha escrit:EL cas que comentava del tren de les 9 és clamorós! Dos trens en 19 minuts de diferència, fent les mateixes parades i trigant exactament el mateix temps! Crec que no té sentit!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Usuaris habituals dels Avant se senten maltractats per Renfe i recorreran al síndic
• Denuncien que no poden escollir seient i que tots els abonaments estan limitats a un mes
Una cinquantena d'usuaris dels trens Avant que viatgen cada dia entre Lleida i Barcelona han presentat queixes a Renfe i preveuen anar al síndic de greuges per denunciar que la companyia els impedeix escollir seient al reservar bitllet, com sí que poden fer els viatgers ocasionals. Es tracta d'un problema en el sistema informàtic de la companyia, segons va reconèixer ahir la mateixa Renfe, que impedeix que els usuaris amb abonaments de viatge puguin escollir seient. Això fa que es quedin sempre amb els llocs més incòmodes, en especial els que estan agrupats en seients de quatre en lloc de files de dos. "Vas comprimit i és molt difícil treballar amb l'ordinador, perquè no hi ha safata on deixar-lo", va explicar Ana Rodríguez, una de les afectades, que va organitzar una recollida de firmes entre els seus companys de trajecte diari. "Som els viatgers més assidus i no podem elegir, és injust", va afegir. Fonts de Renfe van reconèixer el problema, que van atribuir al sistema informàtic de gestió dels bitllets i van admetre que "no és just" per a aquests usuaris. Per aquest motiu, la companyia treballa en una solució, encara que ahir ja va avançar que no estarà enllestida a curt termini, perquè tècnicament és força complexa.
Els viatgers també reclamen a Renfe que flexibilitzi la contractació de la targeta plus, l'abonament d'entre 20 i 50 viatges disponible per als trens Avant. Actualment, l'abonament només té validesa durant 30 dies, cosa que fa difícil que surti a compte comprar-lo, ja que cal anar i tornar un mínim de 10 vegades al mes. Els usuaris habituals reclamen que es pugui usar durant tres mesos, temps que dóna més marge per gastar els viatges adquirits. A més, hi ha un límit de dos viatges al dia, cosa que fa que si, per exemple, a un viatger se li escapa el tren de tornada per al qual ha agafat bitllet, no pugui fer ús de la targeta per comprar un altre bitllet amb descompte. Ha de comprar-lo al preu de la finestreta. Tot i així, Renfe es nega a canviar la seua política d'abonaments, adduint que forma part de la seua estratègia comercial.
http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... al-sindic/
• Denuncien que no poden escollir seient i que tots els abonaments estan limitats a un mes
Una cinquantena d'usuaris dels trens Avant que viatgen cada dia entre Lleida i Barcelona han presentat queixes a Renfe i preveuen anar al síndic de greuges per denunciar que la companyia els impedeix escollir seient al reservar bitllet, com sí que poden fer els viatgers ocasionals. Es tracta d'un problema en el sistema informàtic de la companyia, segons va reconèixer ahir la mateixa Renfe, que impedeix que els usuaris amb abonaments de viatge puguin escollir seient. Això fa que es quedin sempre amb els llocs més incòmodes, en especial els que estan agrupats en seients de quatre en lloc de files de dos. "Vas comprimit i és molt difícil treballar amb l'ordinador, perquè no hi ha safata on deixar-lo", va explicar Ana Rodríguez, una de les afectades, que va organitzar una recollida de firmes entre els seus companys de trajecte diari. "Som els viatgers més assidus i no podem elegir, és injust", va afegir. Fonts de Renfe van reconèixer el problema, que van atribuir al sistema informàtic de gestió dels bitllets i van admetre que "no és just" per a aquests usuaris. Per aquest motiu, la companyia treballa en una solució, encara que ahir ja va avançar que no estarà enllestida a curt termini, perquè tècnicament és força complexa.
Els viatgers també reclamen a Renfe que flexibilitzi la contractació de la targeta plus, l'abonament d'entre 20 i 50 viatges disponible per als trens Avant. Actualment, l'abonament només té validesa durant 30 dies, cosa que fa difícil que surti a compte comprar-lo, ja que cal anar i tornar un mínim de 10 vegades al mes. Els usuaris habituals reclamen que es pugui usar durant tres mesos, temps que dóna més marge per gastar els viatges adquirits. A més, hi ha un límit de dos viatges al dia, cosa que fa que si, per exemple, a un viatger se li escapa el tren de tornada per al qual ha agafat bitllet, no pugui fer ús de la targeta per comprar un altre bitllet amb descompte. Ha de comprar-lo al preu de la finestreta. Tot i així, Renfe es nega a canviar la seua política d'abonaments, adduint que forma part de la seua estratègia comercial.
http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... al-sindic/
-
- N9
- Entrades: 2158
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
No sabia que no es podien fer més de dues formalitzacions diàries per abonament tot i que em podria mirar la normativa comercial, el que sí que no es pot es formalitzar places per a diversos trens quan no hi ha temps material per a utilitzar-los tots, per exemple no es pot formalitzar un viatge per l'AVANT Barcelona-Lleida de les 16:10 i un per les 18:10 això es fa per evitar que es puguin formalitzar moltes places per una utlització real menor, cal tenir en compte que l'anul·lació d'una formalització de plaça no té cap cost.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Jo continuo pensant que el problema de fons és aquesta política de Renfe que no admet viatgers drets. En canvi, per al que deuen considerar transport de bestiar no tenen cap problema en encarxofar-los en composicions simples quan el passatge ni cabria als seients d'una doble.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Guigui, en un ICE, hi admeten viatgers de peu, en situació normal?
Entenc que un Avant no és un regional qualsevol.
Altra cosa és la idiotesa de la reserva obligatòria als regionals normals, que (toquem fusta) a Catalunya encara no existeix.
Entenc que un Avant no és un regional qualsevol.
Altra cosa és la idiotesa de la reserva obligatòria als regionals normals, que (toquem fusta) a Catalunya encara no existeix.
Quant temps de trajecte té un ICE, i quant un Avant?437.001 ha escrit:Guigui, en un ICE, hi admeten viatgers de peu, en situació normal?
Pel que fa al temps de trajecte, que és el més determinant per a la (in)comoditat d'anar dret, és menys que molts regionals qualssevol. Però preguntem-ho al revés: què prefereixes, anar dret o quedar-te a terra?437.001 ha escrit:Entenc que un Avant no és un regional qualsevol.
En això, d'acord.437.001 ha escrit:Altra cosa és la idiotesa de la reserva obligatòria als regionals normals, que (toquem fusta) a Catalunya encara no existeix.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.