llistat trens F.C.M.B (actualitzat 03-06-2011)
Re: llistat trens F.C.M.B (actualitzat 14-01-2010)
actualitzat el llistat amb els trens EN SERVEI de la L9 amb data d'avui.
actualitzat el llistat de trens amb data d'avui 13-03-2010.
-
- N5
- Entrades: 155
- Ubicació: L4 MARIOLA - L5 BORDETA - L17 BORDETA-CIUTAT JARDI
- Contacta:
On esta aquest llistat? 

-
- N5
- Entrades: 108
Bon dia,
Segur que vosaltres ho sabeu...Quina numeració fa el nou tren incorporat a la línia 5 arran de la prolongació a la Vall d´Hebron? El nou tren, té algun canvi amb respecte als seus precedents?
Salutacions,
MANEL
Segur que vosaltres ho sabeu...Quina numeració fa el nou tren incorporat a la línia 5 arran de la prolongació a la Vall d´Hebron? El nou tren, té algun canvi amb respecte als seus precedents?
Salutacions,
MANEL
la flota de trens de la L5 es de 33. S'ha passat de que circulin 29 trens a 30, però no s'ha afegit cap composició nova a la línia.
-
- N5
- Entrades: 108
Bona tarda,El LLOP ha escrit:la flota de trens de la L5 es de 33. S'ha passat de que circulin 29 trens a 30, però no s'ha afegit cap composició nova a la línia.
Ok. Per tant, el que volia dir el fulletó que repartien a l´estació de Sagrada Família a principis de setmana era que s´havia afegit un tren de la flota de la línia 5 formant un més al carrussel. El fulletó, peró, donava a entendre que s´havia comprat un tren nou.
Atentament,
MANEL
els fulletons, i més en època electoral, ja se sap.
-
- N2
- Entrades: 12
Llop com és que poses en el segon motor de la unitat un que no te cabina?
Línia 2:
1 M9001-R9501-9003
2 M9005-R9502-9007
Normalment per referir-se als motors dels 9000 es posen els dos que tenen cabina o els dos extrems, em sembla.
M9001-R9501-9004
M9005-R9502-9008
Línia 2:
1 M9001-R9501-9003
2 M9005-R9502-9007
Normalment per referir-se als motors dels 9000 es posen els dos que tenen cabina o els dos extrems, em sembla.
M9001-R9501-9004
M9005-R9502-9008
tradicionalment al FCMB s'han anomenat les composicions de trens anomenant el primer cotxe de les dues unitats que el formaven. Això bé dels temps dels 300/400 i 1000 i fins ara es manté.
-
- N2
- Entrades: 12
ah! val ara ho entenc!
però els 5000, 6000, 9000 no tenen dues unitats tenen dues semiunitats que se´n diu, perque van amb composició ma+mb+r+mb+ma. Ma és cotxe motor amb cabina, Mb cotxe motor sense cabina i R és remolc. una semiunitat Ma+Mb+R pot funcionar sola pero no una Ma+Mb perque li falten els equips que van al R. Per això em sembla que ara amb aquestes series es parla dels dos motors dels extrems, almenys als llistats on s´assignen els torns de cada composició als matins.
però els 5000, 6000, 9000 no tenen dues unitats tenen dues semiunitats que se´n diu, perque van amb composició ma+mb+r+mb+ma. Ma és cotxe motor amb cabina, Mb cotxe motor sense cabina i R és remolc. una semiunitat Ma+Mb+R pot funcionar sola pero no una Ma+Mb perque li falten els equips que van al R. Per això em sembla que ara amb aquestes series es parla dels dos motors dels extrems, almenys als llistats on s´assignen els torns de cada composició als matins.
de quina línia?motoristaMetroBCN ha escrit: almenys als llistats on s´assignen els torns de cada composició als matins.
-
- N2
- Entrades: 12
A la linia 2 i a la linia 5 on tots els trens son de dues semiunitats.
A la linia 2 on jo treballo, cada cop que es fa un canvi de motors (quan una unitat de tren es canvia per una altre que està de reserva o una que es va a retirar del servei en aquell moment) desde el CTC pregunten al motorista/agent que condueix el tren quins motors porta. Diu els motors dels MA, es a dir els extrems que tenen cabina en aquestes series 5000,6000,9000.
P.D: Quan em refereixo a trens que es retiren de servei es perque a les linies en hores punta circulen mes trens que durant la resta del dia.En el cas que comento a la linia 2 circulen en hora punta en dies laborables (entre les 7h i les 10h) 22 trens, a partir d´aquella hora se´n retiren 5 i en queden 17. Quan es retiren aquests trens van al triangle ferroviari on hi ha els tallers. Si alguns motors (Unitat de tren) està pendent de passar per tallers pero no és un dels que s´ha de retirar es quan es fa canvi de motors amb alguna unitat que es retira.
A la linia 2 on jo treballo, cada cop que es fa un canvi de motors (quan una unitat de tren es canvia per una altre que està de reserva o una que es va a retirar del servei en aquell moment) desde el CTC pregunten al motorista/agent que condueix el tren quins motors porta. Diu els motors dels MA, es a dir els extrems que tenen cabina en aquestes series 5000,6000,9000.
P.D: Quan em refereixo a trens que es retiren de servei es perque a les linies en hores punta circulen mes trens que durant la resta del dia.En el cas que comento a la linia 2 circulen en hora punta en dies laborables (entre les 7h i les 10h) 22 trens, a partir d´aquella hora se´n retiren 5 i en queden 17. Quan es retiren aquests trens van al triangle ferroviari on hi ha els tallers. Si alguns motors (Unitat de tren) està pendent de passar per tallers pero no és un dels que s´ha de retirar es quan es fa canvi de motors amb alguna unitat que es retira.
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
A L1 també es fa així i hi ha la sèrie 4000, que són dues unitats...
Ahir pel matí (cap a les 12 aprox.) un camió duia un cotxe intermig d'un 9000 per la Meridiana. Va baixar a l'alçada de Felip II (per allà no, que és de pujada, però jo anava en bus en sentit contrari i ja estava una mica lluny, però així a ull va baixar per allà a prop... suposo que cap a El Triangle). No vaig poder apuntar-me el número.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
actualitzat amb data d´ avui 4-02-2011, amb tres nous trens a L9. A mes a mes, els dos cotxes de la sèrie 1100 que estaven als viaductes de Zona Franca, ja tornen a ser amb els seus germans a les vies del Triangle.
Però tindrem el 1100 amb 5 cotxes com a tren preservat?El LLOP ha escrit:actualitzat amb data d´ avui 4-02-2011, amb tres nous trens a L9. A mes a mes, els dos cotxes de la sèrie 1100 que estaven als viaductes de Zona Franca, ja tornen a ser amb els seus germans a les vies del Triangle.
O els altres 2 han anat allà per esperar una trinxadora?

El metro de Barcelona amb motoristes!
En l'últim "Hora punta" hi ha una mica d'historia de la sèrie però nomes es fa referencia a M-1169,M-1170 i R-1418 que estan guardats al Triangle, dels altres dos no en diu res.Miquel ha escrit:Però tindrem el 1100 amb 5 cotxes com a tren preservat?
O els altres 2 han anat allà per esperar una trinxadora?
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Ens podem muntar les pel·lícules que volguem, però allò segur que sempre hem sentit (des que només quedava un tren), és que el 1100 preservat són aquests dos cotxes motors i el remolc, i, ens agradi o no, sembla que és així.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Home, el remolc m'agradaria més si el buidessin per dins i trinxessin aquelles barres a l'alçada de les costelles ideals per trencar-se l'esquena si t'hi reconzes. Pero també es podria conservar com a exemple de disseny antiergonòmic per a un futur museu de "dissenys contra la humanitat", juntament amb els seients dels 3000-R i 4000-R.Fran-Ikarus ha escrit:Ens podem muntar les pel·lícules que volguem, però allò segur que sempre hem sentit (des que només quedava un tren), és que el 1100 preservat són aquests dos cotxes motors i el remolc, i, ens agradi o no, sembla que és així.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.