Fer passar trens de mercaderies per la Línia 1 del metro
- davidbarna
- N5
- Entrades: 110
- Ubicació: Barcelona
Fer passar trens de mercaderies per la Línia 1 del metro
L'any 1929 es va plantejar la conversió de la línia de Puigcerdà a ample internacional. Aquesta proposta duia algunes complicacions, que van ser recollides a un llibre de Norte que ara ha estat digitalitzat i que podeu consultar aquí:
http://mdc.cbuc.cat/cdm4/document.php?C ... 0264&REC=6
El més curiós d'aquest estudi és que planteja utilitzar la Línia 1 (llavors Bordeta -Plaça Catalunya i amb una extensió fins a Arc de Triomf) per a trànsits de mercaderies, que a partir de la Bordeta anirien per una via nova que aniria més o menys paral·lela a la Riera Blanca fins a la Zona Franca.
Disfruteu-lo :-)
http://mdc.cbuc.cat/cdm4/document.php?C ... 0264&REC=6
El més curiós d'aquest estudi és que planteja utilitzar la Línia 1 (llavors Bordeta -Plaça Catalunya i amb una extensió fins a Arc de Triomf) per a trànsits de mercaderies, que a partir de la Bordeta anirien per una via nova que aniria més o menys paral·lela a la Riera Blanca fins a la Zona Franca.
Disfruteu-lo :-)
davidbarna l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 23/11/2010 0:06, en total s’ha editat 1 vegada.
- carles10000
- N6
- Entrades: 210
- Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram
dirás a ample internacional......circulacions esporadiques amb locomotora diesel i vagons de mercaderies s´hi que ho hagut a la linia 1, segons el llibre de Salmeron,apart de l'enllaç de plaça Catalunya per ficar unitats noves del metro.....davidbarna ha escrit:L'any 1929 es va plantejar la conversió de la línia de Puigcerdà a ample ibèric. Aquesta proposta duia algunes complicacions, que van ser recollides a un llibre de Norte que ara ha estat digitalitzat i que podeu consultar aquí:
http://mdc.cbuc.cat/cdm4/document.php?C ... 0264&REC=6
El més curiós d'aquest estudi és que planteja utilitzar la Línia 1 (llavors Bordeta -Plaça Catalunya i amb una extensió fins a Arc de Triomf) per a trànsits de mercaderies, que a partir de la Bordeta anirien per una via nova que aniria més o menys paral·lela a la Riera Blanca fins a la Zona Franca.
Disfruteu-lo :-)
- davidbarna
- N5
- Entrades: 110
- Ubicació: Barcelona
Gran, gran troballa! Cada cop es troben més documents interessants en línia!! 

-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Penseu que a la línia de Sarrià dels FGC hi havia trànsit de mercaderies fins no fa tant. De fet, tinc les tarifes de mercaderies línia Vallès d'FGC de 1982. Poca mercaderia, però es transportava diàriament.
metring ha escrit:Gran, gran troballa! Cada cop es troben més documents interessants en línia!!
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- davidbarna
- N5
- Entrades: 110
- Ubicació: Barcelona
Mercaderies a la línia del Vallès? Es tracta de paqueteria o de mercaderies en general? Recordo que alguns cotxes de les granotes tenien com una espècie d'apartat com si fos de furgó pe a paqueteria, una mica a l'estil de les UT 440
amb aquest objectiu es va projectar, en principi, la línia del Transversal. Intercalar trens de mercaderies i passatgers entre mig d'automotor per al servei urbà.davidbarna ha escrit:El més curiós d'aquest estudi és que planteja utilitzar la Línia 1 (llavors Bordeta -Plaça Catalunya i amb una extensió fins a Arc de Triomf) per a trànsits de mercaderies, que a partir de la Bordeta anirien per una via nova que aniria més o menys paral·lela a la Riera Blanca fins a la Zona Franca
Efectivament, hi havia un o dos furgons de mercaderies (crec que eren ex-grues reformades) que van poder-se veure estacionats al pati de vies de Sarrià diria jo que fins als darrers dies de la seva existència, fa uns anys (7 anys? 9?). Crec haver llegit al llibre d'en Salmerón que una de les mercaderies més transportades havia sigut llet (del Vallès cap a Barcelona, és clar).davidbarna ha escrit:Mercaderies a la línia del Vallès? Es tracta de paqueteria o de mercaderies en general? Recordo que alguns cotxes de les granotes tenien com una espècie d'apartat com si fos de furgó pe a paqueteria, una mica a l'estil de les UT 440
Fins als anys vuitanta, també va existir en "servei" (amb ús decadent amb el pas del anys) un muntacàrregues al carrer Vergara, a més d'una oficina de mercaderies situat també a Vergara, tot just baixant les escales de l'accés. El pis intermig del muntacàrregues coincidia amb la citada oficina de mercaderies. No confondre aquesta oficina amb una consigna de "bultos" que va existir fins als anys setanta entrant per l'accés de Balmes/Pelai.
Les pots penjar??liniadelRipollés ha escrit:De fet, tinc les tarifes de mercaderies línia Vallès d'FGC de 1982.

Què és alló??
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Aquí tens les de la línia de Sarrià, de forma analòga hi ha les de la línia Catalunya.
Sembla curiós avui dia poder enviar un paquet de Tibidabo al Putxet per 5 pessetes.
Rectifico: són tarifes de 1981, ho deia de memòria.
Sembla curiós avui dia poder enviar un paquet de Tibidabo al Putxet per 5 pessetes.
Rectifico: són tarifes de 1981, ho deia de memòria.
- Fitxers adjunts
-
- Puigcerda094.jpg
- (29.08 KiB) S’ha baixat 155 vegades
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Moltes gràcies!!! 

Què és alló??
Més ho és fer-ho de Pl. Molina a St. Gervasi. Ara em picaria la curiositat de saber si s'ha fet mai.liniadelRipollés ha escrit:Sembla curiós avui dia poder enviar un paquet de Tibidabo al Putxet per 5 pessetes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.