Notícies de la línia Lleida-Manresa

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 08/01/2011 10:05

victorcasta ha escrit:Crec que no entens el concepte tren-tram. No es tracta de tramvialitzar la línia sencera, sinó pel pas de les poblacions, fent que quan se surti d'aquestes, sigui un tren. De totes formes, primer cal que estigui fet l'eix transversal ferroviari, com a mínim, des de Lleida fins a Manresa, i per a això, encara falta bastant...
Segueixo sense entendre gens ni mica el concepte tramvialitzar la línia al pas de la població, amb posar un senyal de limitació a 50 Km/h al entrar al nucli, posar herba al costat de les vies i renovar semàfors ja n'hi ha prou.
No entenc la moda del tren-tram si el problema és baixar velocitat (que ja és baixa per aturar-se a l'estació).

El que caldria de veritat es modificar el traçat per a que no vagi fent S pel mitg dels camps, i esgarrapar un bon grapat de minuts, que el temps que es triga es vergonyòs a dia d'avui.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dissabte 08/01/2011 12:53

Crec que l'ETF no es farà mai, almenys en els propers 20 anys. Aquesta era una idea sorgida en època de bonança, i ara que hi ha pocs diners, seran prioritaris altres projectes més estratègics.

I dit això, crec que la prioritat a mig termini ha de ser adaptar aquesta línia a velocitats superiors, i fer un ramal de Cervera a Igualada. El tram-tren està molt bé per a trajectes comarcals tipus Manresa-Súria/Sallent, però no per a una línia que enllaça dues capitals de vegueria.



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dissabte 08/01/2011 12:58

Això del Tren Tram és definitivament una mala notícia! Si es tramviaritza la línia al seu pas per les poblacions podran circular trens de mercaderies? Quines limitacions de velocitat comportarà? Crec que és hipotecar el futur d'una línia.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 09/01/2011 0:36

El tren-tram està bé si el traçat tipus tramvia es troba en un extrem de la línia, però no pas al mig. Si se'n fa un entre Lleida i Cervera (tirant baix), significaria que per anar entre aquestes dues ciutats, el tren es ficaria pels carrers de Mollerussa i Tàrrega. La millor manera (i no pas la més barata, precisament) de matar la línia.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 18/01/2011 14:45

Regió-7 ha escrit: edició del 18 de gener de 2011

Queixes a ADIF pel retard de les obres del tren Manresa-Calaf

L'Ajuntament de Manresa aprova una moció per exigir la restitució del servei ferroviari en aquest tram

ACN/MANRESA L'Ajuntament de Manresa ha aprovat una moció presentada per la CUP que preveu fer arribar a ADIF la queixa del consistori pel retard produït per les obres del tren que uneix la capital del Bages amb Calaf.

A més, l'Ajuntament exigirà la immediata restitució del servei ferroviari en el tram entre Manresa i Calaf i el consistori farà arribar aquesta moció als ajuntaments d'Aguilar de Segarra, Rajadell i Sant Pere Sallavinera. La moció ha estat presentada per la CUP i aprovada per la unanimitat de tots els membres de l'Ajuntament. Segons el portaveu de la CUP, Adam Majó, el trajecte ferroviari entre Manresa i Lleida necessita inversions que permetin augmentar la freqüència de pas i la velocitat.

La línia de tren que uneix Barcelona i Lleida passant per Manresa continua al mateix pas que fa 151 anys, quan es va inaugurar. De Barcelona a Manresa, el trajecte dura els mateixos vuitanta minuts que quan va néixer, i de Manresa a Lleida els usuaris han de fer un transbord amb autocar per arribar al seu lloc de destí.

El 15 d'abril de l'any 2009 es va interrompre el servei entre Manresa i Calaf per a realitzar-hi unes obres de renovació integral de la via que, inicialment, havien de durar set mesos. La línia encara no s'ha reobert i tampoc s'ha fet pública la data en què això es produirà.

L'Ajuntament de Manresa ha manifestat en més d'una ocasió que les línies de tren que uneixen Manresa amb l'àrea metropolitana, amb les comarques de Ponent i amb els municipis propers, són un servei 'bàsic, estratègic i prioritari'.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 18/01/2011 15:09

El dissabte passat vaig preguntar a l'oficina d'informació de Lleida-Pirineus quan reobririen la línia de Manresa i em van contestar, textualment: "ui, encara acabaran abans la Sagrada Família".



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 18/01/2011 18:43

Fa pudor de socarrim aquest assumpte. Sembla una mica com el "Directo de Burgos" i les seves agulles embridades, sense CTC, etc...

Seria molt interessant que la Segarra calafina tornés a tenir tren!


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 24/01/2011 11:04

Regió-7 ha escrit: Edició del 24 de gener de 2011

Adif preveu restablir els trens entre Manresa i Calaf el juny

Si es compleix el darrer termini previst, el retard en la reobertura de la línia haurà estat de 19 mesos

DAVID BRICOLLÉ/MANRESA Els usuaris de la línia de Renfe entre Manresa i Calaf podran recuperar el tren com a mitjà de transport el proper mes de maig o juny. Aquesta és la previsió d'Adif, gestor de la línia, que confia que, finalment, d'aquí a entre quatre i cinc mesos s'hagin pogut completar les obres de millora previstes.

Si es compleix aquest pronòstic, el tram haurà estat sense servei ferroviari un total de 26 mesos i se n'haurà endarrerit la reobertura un total de 19 mesos.

En aquests moments s'ha començat a distribuir el material necessari per instal·lar la catenària -el cable que subministra el corrent elèctric als trens-, que és l'element que ha comportat més maldecaps als gestors de la línia i el que principalment ha provocat que el restabliment del servei s'acabi retardant prop de dos anys.

Tal com ja va informar Regió7, el servei -que des que es va interrompre la circulació ferroviària, el 15 d'abril del 2009, es cobreix amb autocars- s'havia de normalitzar el novembre d'aquell mateix any, però quinze mesos després de la data que s'havia anunciat inicialment encara s'hi han d'instal·lar els més de 30 quilòmetres de la catenària.

Segons va argumentar en el seu moment Adif, i tal com ja va informar aquest diari, el motiu principal d'aquest incompliment van ser els robatoris de material que van patir fa un any -bàsicament del cable de la catenària, que ja s'havia començat a instal·lar- i el fet que l'alt valor econòmic d'aquesta part dels treballs obligués a tornar-la adjudicar per concurs públic.

Tot i que el robatori va tenir lloc a principi del 2010, no va ser fins a final del mes de juliol passat que Adif va obrir la convocatòria, i els treballs es van acabar adjudicant a mitjan octubre per un import de 4,3 milions d'euros. Alhora es va adjudicar també, amb un pressupost d'1,5 milions, els treballs per potenciar les telecomunicacions en aquest tram, amb el muntatge del cablejat de telefonia i fibra òptica.

Fonts de l'empresa gestora de la infraestructura han confirmat que en aquesta ocasió també s'han reforçat les mesures de seguretat per evitar que es torni a repetir un episodi de robatori de material i que d'aquesta manera es pugui concloure definitivament l'obra.

L'actuació que ja s'ha dut a terme en aquest tram ha consistit en la renovació total de la via. Es va retirar tota la infraestructura existent, i les travesses de fusta, que estaven molt deteriorades i suposaven el principal perill per a l'estabilitat dels combois, s'han substituït per unes de formigó. El projecte global es va adjudicar per un import de 27 milions d'euros.

El tram afectat té una longitud d'un 35 quilòmetres i a banda de les de Manresa i Calaf inclou també les estacions de Rajadell, Aguilar de Segarra i Sant Pere Sallavinera.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 24/01/2011 13:58

Esperem que siguin capaços de evitar que ho tornin a robar, i sinó, que donin tensió als trams que van muntant cada dia, i segur que s'enganxa a aquesta gent que intenta robar-ho... (i de pas se'n dissuadeix a d'altres)


Salutacions,

Oriol

pandev92
N2
N2
Entrades: 10

Entrada Autor: pandev92 » Dimecres 26/01/2011 13:56

Ayer, estaba por las afuera de manresa, y he visto pasar por la linea de manresa-lleida, unos trenes que llevaban desde arena, cables etc, creo qu eya están trabajando XD



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1916
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 16/02/2011 12:57

Les obres a la línia de Manresa obligaran a mantindre els transbordaments fins a l'estiu

• Adif hi instal·larà a partir del març la catenària que subministrarà energia als trens entre Calaf i Manresa

Els transbordaments per carretera per viatjar entre Lleida i Barcelona per la línia ferroviària de Manresa es mantindran, com a mínim, fins a l'estiu que ve, quan està previst que torni a entrar en servei el tram de vies tallat per obres entre Calaf i Manresa. Així ho van indicar fonts de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), responsable d'instal·lar la catenària que subministra electricitat als trens i la xarxa de comunicacions i seguretat de la línia. Adif espera iniciar aquests treballs a partir del pròxim mes de març i finalitzar-los a l'estiu, en una data encara per precisar. Per la seua part, el ministeri de Foment porta a terme la renovació de les vies.

La posada en marxa d'aquest tram, prevista inicialment per al novembre del 2009, s'ha retardat pel robatori de 30 quilòmetres de catenària (com va informar SEGRE el passat 22 de juliol). Adif va puntualitzar ahir que la reposició d'aquestes instal·lacions ja està adjudicada i que les obres començaran el mes que ve. Al tancament del tram entre Manresa i Calaf per obres s'hi va sumar l'any passat una nova complicació. La construcció d'un intercanviador de vies a l'estació de la Sagrera va obligar a finalitzar el trajecte de la línia de Manresa a Sant Andreu Arenal en lloc de l'estació de Sants. Aquesta situació obligava els viatgers que es dirigien al centre de Barcelona a agafar el metro, després d'haver recorregut per carretera el tram entre Calaf i Manresa.

Encara que l'intercanviador de vies de la Sagrera no s'inaugurarà fins diumenge que ve, Rodalies de la Generalitat (titular de la línia després del traspàs del passat mes de gener) assegura que els trens ja tornen a circular fins a l'estació de Sants i prolonguen el trajecte fins a l'Hospitalet de Llobregat. La informació als passatgers de la línia de Manresa apunta que el tram entre Lleida i Calaf correspon a un tren amb categoria regional, i el recorregut entre Calaf i l'Hospitalet correspon a la xarxa de Rodalies.

Per la seua part, Foment va indicar que les noves instal·lacions de la Sagrera seran "un pol estratègic" per a la xarxa de transport públic, inclosa la línia Lleida-Manresa-Barcelona.

http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... -la-linia-



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 16/02/2011 15:05

La construcció d'un intercanviador de vies a l'estació de la Sagrera
Alça aquí!!!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 18/02/2011 19:29

:x :x
Si quan varen tallar el tram de La Sagrera, la R12 era desviada per Sant Andreu Comtal, jo mateix vaig tastar aquest desviament. :x


El metro de Barcelona amb motoristes!

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 14/03/2011 20:08

A partir de dimecres i fins a final d'abril tallat també entre Calaf i Cervera per renovar la via a l'estació i canviar el desviament del costat Manresa.

Pel que fa a les obres de reposar la caternària sembla ser que aquestes van avançant, ja que les dificultats previstes pel fred han estat menys de les esperades per haver tingu un hivern relativament benigne.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 14/03/2011 21:26

josep_serre ha escrit:A partir de dimecres i fins a final d'abril tallat també entre Calaf i Cervera per renovar la via a l'estació i canviar el desviament del costat Manresa.
Vejam, no van tallar aquell tros fa poc a causa de la construcció del pas soterrani a la mateixa zona? Això és imprevisió, deixadesa o, directament, mala fe?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 14/03/2011 21:52

josep_serre ha escrit:A partir de dimecres i fins a final d'abril tallat també entre Calaf i Cervera per renovar la via a l'estació i canviar el desviament del costat Manresa.
A partir de demà passat? I com és que a la web de rodalies.cat no diu res? Lamentable!



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 15/03/2011 8:24

Almenys quan tornin a reobrir Calaf-Cervera que ja sigui per poder fer per fi la línia completa Manresa-Cervera!!



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 15/03/2011 14:51

Em puntualitzo a mi mateix el tall comença dilluns vinent
Trenscat ha escrit:Almenys quan tornin a reobrir Calaf-Cervera que ja sigui per poder fer per fi la línia completa Manresa-Cervera!!


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1916
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 26/03/2011 13:11

'Aquest tren va massa lent', un festival dins del vagó per reclamar una millor connexió de Ponent amb Barcelona

• Un concert amb La Terrasseta de Preixens, Naraina i El Petit de Cal Eril, entre altres, reivindica l'agilització de les comunicacions amb la Catalunya interior

En l'actualitat, el tren de la Plana tarda més de 3 hores per recórrer els 120 quilòmetres que separen Tàrrega de Barcelona. L'exagerada lentitud del trajecte és la queixa principal d'aquest concert-reivindicació organitzat des de la capital de l'Urgell. sota el lema 'Tardem massa estona per arribar a Barcelona!', es reivindica una línia ferroviària que enllaci 'dignament' les terres de Ponent amb la ciutat de Barcelona, ja que la línia que passa per Manresa 'tarda molt més del que pot considerar-se raonable'. Aquest diumenge a les 16:00 començarà l'acció de protesta 'Aquest tren va massa lent' amb la lectura d'un manifest, que anirà seguit d'un concert dalt del tren en direcció a Cervera, on continuarà l'actuació musical mentre s'espera el tren que durà els manifestants de retorn a Tàrrega.

ICV de Tàrrega, Naraina. Comandante Rock, Dolton, La Terrasseta de Preixens, El Petit de Cal Eril, Pànic, La Reserva i el Casal Popular Lo Clot de l'Infern són algunes formacions i col·lectius que organitzen aquest concert-reivindicació.

Els organitzadors lamenten la falta de proporcionalitat amb els trens 'Avant' i 'Àlvia' Lleida-Barcelona, que recorren gairebé 2 vegades la distància del tren de la Plana en un temps aproximat d'una hora i 15 minuts, o amb l'AVE a Madrid, que tarda unes dues hores. Es queixen també dels preus 'que no resulten pas assequibles per a tothom'.

'Volem un transport públic assequible i adequat als temps presents per anar i tornar de Barcelona sense agafar el cotxe, sense contaminar, sense ser discriminats per pertanyer o viure a terres ponentines', declaren des de l'organització.

http://www.araponent.cat/noticia/18814/ ... aPonent%29



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1916
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 26/03/2011 13:12

Tallada sis setmanes la línia de tren a Cervera per obres

• Servei amb autobús de la Segarra a Manresa

Renfe ofereix des de dilluns passat un servei de transport alternatiu amb autobús entre Cervera i Manresa després que la interrupció dels trajectes entre Calaf i Manresa s'hagi ampliat fins a la capital de la Segarra per obres. La companyia va explicar ahir que es tracta de treballs vinculats a les obres de millora que porta a terme el ministeri de Foment en aquesta via des de fa mesos.

Per la seua part, l'alcalde, Joan Valldaura, va assenyalar que els treballs no es desenvolupen a Cervera, si bé afecten aquesta estació per qüestions operatives. S'ha de recordar que Adif tenia previst iniciar aquest mes la restauració de la catenària en aquest tram de via, que es preveu que estigui a punt per a l'estiu.

El servei continuarà interromput des de la capital de la Segarra com a mínim fins al 30 d'abril. Els usuaris amb destinació a Barcelona hauran d'agafar un autobús de Cervera a Manresa i recuperar el tren entre la capital del Bages i l'Hospitalet de Llobregat-Barcelona.

D'altra banda, diverses entitats, grups lúdics i musicals i Iniciativa per Catalunya han convocat un acte reivindicatiu, que inclourà interpretacions musicals a bord del tren, per reclamar la millora de la línia. La campanya denuncia la desproporció entre els temps de trajecte de Lleida a Barcelona (més de tres hores) i de Lleida a Madrid (dos hores i sis minuts en AVE), tot i la diferència de distàncies. L'organització preveia viatjar de Tàrrega a Calaf, però només farà el trajecte fins a Cervera per la interrupció del servei.

http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... per-obres/



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”