La nova C5 no és res més que el tram Sevilla-Benacazón de la línia convencional Sevilla-Huelva, en servei com sempre.
El que era incomprensible és que fes més de 20 anys, en alguns casos prop de 40, que no hi parava cap tren, en aquestes estacions!
Era senzillament surrealista, és com si entre BCN i Tarragona hi hagués només tres MD al dia, i cap d´ells parés a cap estació entre BCN i Cubelles, i les estacions intermèdies (Castelldefels, Gavà, Vilanova...) estiguéssin tancades i barrades, o directament demolides.
Els MD Sevilla-Huelva (3 per sentit al dia) i els Alvia Madrid-Huelva segueixen en servei, clar...
El que hi ha d´incomprensible en aquest cas és que no es preveu que els MD parin a Benacazón ni Sanlúcar la Mayor per donar enllaç als altres municipis de la comarca de l´Aljarafe, que ves per on, és la més poblada de l´àrea metropolitana de Sevilla.
Això de trens que no paren on haurien de parar, i freqüències increïblement estranyes i dolentes és un dels grans mals del ferrocarril espanyol, i molt en particular andalús...
Ja veurem com funciona...
Ps: l´estació de Valencina-Santiponce tindrà enllaç amb bus cap al centre de Santiponce, on es troben les ruines de l´antiga Italica romana.
