Aïllar la línia de la Pobla de l'estació Lleida-Pirineus em semblaria fragmentar encara més la fragmentadíssima xarxa ferroviària catalana. Crec, a més a més, que no està tan lluny del centre; peró en qualsevol cas, crec que no és imprescindible tenir les estacions als centres, n'hi ha prou amb tenir eficients transport urbans que connectin les estacions i terminals amb tots els barris de les ciutats.Ferrovi ha escrit:primer FGC s'hauria de "independitzar" de l'estació d'ADIF, soterrant la seva entrada a lleida, fins a fer una estació que arribi veritablement al centre de Lleida, el qual esta allunyat de l'estació Lleida-Pirineus. FGC no hauria de soterrar a Balaguer no creieu?, té pocs habitants comparats amb la capital de provincia, amés, si s'independitza d'ADIF, no dependria d'ella. 8)
Quan amés haguin zones, com a Barcelona, caldria un bon sevei, el qual crec que es imposible amb la via que té FGC a l'estació d'ADIF.
Notícies línia de La Pobla de Segur
Watermark ha escrit: Aïllar la línia de la Pobla de l'estació Lleida-Pirineus em semblaria fragmentar encara més la fragmentadíssima xarxa ferroviària catalana. Crec, a més a més, que no està tan lluny del centre; peró en qualsevol cas, crec que no és imprescindible tenir les estacions als centres, n'hi ha prou amb tenir eficients transport urbans que connectin les estacions i terminals amb tots els barris de les ciutats.
1- No dic fragmentar, dic independitzar.sequera ha escrit: Dos cosetes:
1.- La idea de "independitzar-se" de ADIF Lleida Pirineus es un gran error. Seria desaprofitar la intermodalidad que ofereix la estació.
2.-Arribar al centre de Lleida...doncs crec que hi han altres mitjans que ho podrien fer amb mes eficacia, per exemple un tramvia.
2- Somieu amb un tramvia, a Barcelona li falta tramvia, imaginat a lleida que casi es considera poble.
3- Somia amb un metro, somiar es gratuït
4 Millor a Lleida que a Balaguer, amb separació de FGC, aconseguiriem que la linia tingúes mes fluidesa, i per part meva, ajudaria a que ela Lleidatans valorin FGC, no com a Renfe, perque vaig preguntar a Lleida auna persona, i em contestà que la linia es de Renfe.
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
El tram d'Adif que usa FGC es prou independent de la resta de línies que allà hi conflueixen sense haver-hi cap cisallament. Un tramvia per Lleida i entre aquesta i les ciutats de la plana del Segrià, Pla d'Urgell, no em sembla pas una idea descabellada, ben al contrari. Per cert, com et senti algú de Lleida dir que es casi un poble.... ja pots fer testament! 

No comparteixo la teva opinió. Abans de tot, només comentar que Lleida és una ciutat feta exclusivament per als cotxes. Encara que hi hagi busos, no els agafa ningú (algun jubilat o estudiant, poca cosa més). Tothom té i utilitza el cotxe.Ferrovi ha escrit:Watermark ha escrit: Aïllar la línia de la Pobla de l'estació Lleida-Pirineus em semblaria fragmentar encara més la fragmentadíssima xarxa ferroviària catalana. Crec, a més a més, que no està tan lluny del centre; peró en qualsevol cas, crec que no és imprescindible tenir les estacions als centres, n'hi ha prou amb tenir eficients transport urbans que connectin les estacions i terminals amb tots els barris de les ciutats.1- No dic fragmentar, dic independitzar.sequera ha escrit: Dos cosetes:
1.- La idea de "independitzar-se" de ADIF Lleida Pirineus es un gran error. Seria desaprofitar la intermodalidad que ofereix la estació.
2.-Arribar al centre de Lleida...doncs crec que hi han altres mitjans que ho podrien fer amb mes eficacia, per exemple un tramvia.
2- Somieu amb un tramvia, a Barcelona li falta tramvia, imaginat a lleida que casi es considera poble.
3- Somia amb un metro, somiar es gratuït
4 Millor a Lleida que a Balaguer, amb separació de FGC, aconseguiriem que la linia tingúes mes fluidesa, i per part meva, ajudaria a que ela Lleidatans valorin FGC, no com a Renfe, perque vaig preguntar a Lleida auna persona, i em contestà que la linia es de Renfe.
Per això, cal millorar el deficient transport públic:
1. No té sentit independitzar FGC de Renfe/adif. Si vens de la Pobla i vols empalmar a Lleida amb un tren a Barcelona o Tarragona, què has de fer? Agafar un bus que et porti d'una estació a l'altra tenint en compte que les freqüències són ara de 30 min? L'estació de Lleida-Pirineus està al costat del carrer major, el "centre" de Lleida. No cal moure-la de lloc.
2. El tramvia crec que seria la millor solució per Lleida, ja que bona part dels carrers són força amples, més que no pas a Esplugues o Cornellà. A més, hi ha barris a Lleida que ben bé podrien ser pobles, doncs estan a 3km del nucli de Lleida i es comuniquen per una carretera principal. Un tramvia aniria de conya en aquests casos.
3. De metro, res. No té sentit fer aquesta inversió. Que es gastin el $$$ (€€€) en millorar el de Barcelona. Això sí, sense que es quedi ningú el 3% (jijiji).
4. La fluïdesa no té res a veure amb que FGC comparteixi instal·lacions amb Adif. La fluïdesa s'hauria de valorar en funció dels moviments reals de gent entre Balaguer i Lleida. Balaguer deu tenir uns 15.000 habitants, no crec que sigui necessari posar un tren cada 10 minuts. Si la freqüència és de 30 ó 45 minuts, Lleida-Pirineus ho pot absorvir perfectament, i crec que amb això ja n'hi hauria prou.
5. I sobre l'opinió de la gent, de si la línia és de renfe o no.... pfff, em sembla una ruqueria. També paguem impostos a l'Estat (i molts). La gent ja sap que la línia ara és dels FGC (et devies trobar amb un cas aïllat). I si es vol millorar la percepció dels FGC, doncs que es fotin les piles a renovar les vies, els trens i les estacions, q al pas que van...
Ferrovi, crec que ja tens respostes suficients 

-
- N4
- Entrades: 47
El tramvia crec que seria la millor solució per Lleida, ja que bona part dels carrers són força amples, més que no pas a Esplugues o Cornellà. A més, hi ha barris a Lleida que ben bé podrien ser pobles, doncs estan a 3km del nucli de Lleida i es comuniquen per una carretera principal. Un tramvia aniria de conya en aquests casos.
De metro, res. No té sentit fer aquesta inversió. Que es gastin el $$$ (€€€) en millorar el de Barcelona. Això sí, sense que es quedi ningú el 3% (jijiji).
De metro, res. No té sentit fer aquesta inversió. Que es gastin el $$$ (€€€) en millorar el de Barcelona. Això sí, sense que es quedi ningú el 3% (jijiji).
Esport
-
- N4
- Entrades: 47
El tramvia crec que seria la millor solució per Lleida, ja que bona part dels carrers són força amples, més que no pas a Esplugues o Cornellà. A més, hi ha barris a Lleida que ben bé podrien ser pobles, doncs estan a 3km del nucli de Lleida i es comuniquen per una carretera principal. Un tramvia aniria de conya en aquests casos.
De metro, res. No té sentit fer aquesta inversió. Que es gastin el $$$ (€€€) en millorar el de Barcelona. Això sí, sense que es quedi ningú el 3% (jijiji).
De tranvia encara, pero de metro, res, en tot cas un metro lleuger, com la L-11 de BCN.
De metro, res. No té sentit fer aquesta inversió. Que es gastin el $$$ (€€€) en millorar el de Barcelona. Això sí, sense que es quedi ningú el 3% (jijiji).
De tranvia encara, pero de metro, res, en tot cas un metro lleuger, com la L-11 de BCN.
Esport
Ara ja veig la teva cita, que al principi pensava que m'havies plagiat....Marc Font Escales ha escrit:El tramvia crec que seria la millor solució per Lleida, ja que bona part dels carrers són força amples, més que no pas a Esplugues o Cornellà. A més, hi ha barris a Lleida que ben bé podrien ser pobles, doncs estan a 3km del nucli de Lleida i es comuniquen per una carretera principal. Un tramvia aniria de conya en aquests casos.
De metro, res. No té sentit fer aquesta inversió. Que es gastin el $$$ (€€€) en millorar el de Barcelona. Això sí, sense que es quedi ningú el 3% (jijiji).
De tranvia encara, pero de metro, res, en tot cas un metro lleuger, com la L-11 de BCN.

Un tramvia a Lleida? Impossible. Coneixent la mentalitat de la gent d'aquí, si un partit presentés un projecte de tramvia només aconseguiria perdre les eleccions estrepitòsament, i la idea seria motiu d'escarni durant generacions i generacions.
Per cert, no deixeu de mirar aquest fil:
http://wefer.com/forum/viewtopic.php?t=294


Per cert, no deixeu de mirar aquest fil:
http://wefer.com/forum/viewtopic.php?t=294

Ferrovi ha escrit:primer FGC s'hauria de "independitzar" de l'estació d'ADIF, soterrant la seva entrada a lleida, fins a fer una estació que arribi veritablement al centre de Lleida, el qual esta allunyat de l'estació Lleida-Pirineus. FGC no hauria de soterrar a Balaguer no creieu?, té pocs habitants comparats amb la capital de provincia, amés, si s'independitza d'ADIF, no dependria d'ella. 8)
Quan amés haguin zones, com a Barcelona, caldria un bon sevei, el qual crec que es imposible amb la via que té FGC a l'estació d'ADIF.
Amb el creixement urbanístic que ha experimentat Lleida en els darrers anys, sobre tot cap a la zona de on és actualment l'estació de Lleida-Pirineus, podem considerar que en pocs anys aquella zona ja podra èsser considerada per si mateixa el "centre" de Lleida.
En uns temps com els actuals on impera amb força el concepte d'estació d'enllaç no fora el mès adient segregar unes estacions d'altres.
Salutacions
A mi m'agrada més la idea de tindre una única estació on conflueixen diversos serveis. A més, dintre d'uns anys es construirà la nova estació d'autobusos de Lleida al seu costat.
És a dir, en un mateix lloc hom podrà/podria comptar amb els següents serveis:

És a dir, en un mateix lloc hom podrà/podria comptar amb els següents serveis:
- - Regionals Renfe
- Regionals FGC
- Rodalies FGC
- Rodalies Renfe
- Regionals d'Alta Velocitat
- Serveis de llarga distància Renfe
- AVE
- Busos urbans
- Busos interurbans
- Busos de llarga distància
- Taxis

-
- N9
- Entrades: 2158
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
Doncs jo sí que seria partidari de que els trens de la línia de La Pobla de Segur en comptes de sortir de l'estació de Lleida paressin a diferents llocs de la ciutat amb penetració tramviaire o en túnel per la ciutat.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
En tot cas, es podria afegir alguna altra estació en territori de la ciutat de Lleida, però... convertir-lo en un metro al seu pas per dins de Lleida, com amb els FGC al seu pas per Barcelona, crec que li faria perdre eficacia com a servei Lleida - La Pobla.
Realment necessita metro Lleida? No li escauria més el tramvia? Ho dic perquè Lleida (106.000 hab.) no és tan gran com Bilbao (950.000 hab.) o València (790.000 hab.).
Baixador per a Can Bonastre (entre Piera i Masquefa) ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!
Per les característiques de la ciutat crec que la millor solució per al TP passa per una xarxa de busos prou potent i millor gestionada que l'actual.
Sobre tindre una altra estació més al "centre" de la ciutat, doncs no ho vec massa clar tampoc. Suposo que hauria d'estar per la Pl. Rovira Roure, i des d'ahí poder agafar tots els serveis regionals i de "rodalies" disponibles, no només la línia de la Pobla.
Sobre tindre una altra estació més al "centre" de la ciutat, doncs no ho vec massa clar tampoc. Suposo que hauria d'estar per la Pl. Rovira Roure, i des d'ahí poder agafar tots els serveis regionals i de "rodalies" disponibles, no només la línia de la Pobla.
Total... que s'en sap alguna cosa de les remodelacions de la linia Lleida - La Pobla?
Se sap que fins el juny no s'inaugurarà.
O sigui ..... tot en obres.
O sigui ..... tot en obres.
Ja parlem de juny? Sembla l'obra de la Seu o la font de Vilafant!