Per tant, i com deia dos missatges més amunt, la història del material rodant per a justificar tarifes més cares és menys creïble. Perquè no em diran que no tenien cap altra unitat a mà.Pere ha escrit:Evidentment el tren s'ha tarificat com Regional.
Avistaments curiosos de trens
Cortina de fum
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Jo l'he agafat de baixada per fer Granollers-Barcelona (he perdut el tren a Montmeló) i he tornat gratis, ja que a aquelles hores la taquilla estava tancada, l'autovenda no ven bitllets de la meva tarifa (reducció amb família monoparental) i l'interventor no ha passat, és clar que hi havia un munt de gent que ha fet el trajecte de peu dret de lo ple que anava.
Doncs no. Precisament he tingut una petita conversa amb l'interventor i m'ha comentat que la 470 que havia de fer el tren s'havia quedat inútil instants abans de sortir de Bellvitge, i han hagut de tirar del que tenien més a mà : un 449. De tota manera no ho trobo malament...mentre no passi a l'inversa.Guigui ha escrit:Per tant, i com deia dos missatges més amunt, la història del material rodant per a justificar tarifes més cares és menys creïble. Perquè no em diran que no tenien cap altra unitat a mà.Pere ha escrit:Evidentment el tren s'ha tarificat com Regional.
Des de fa un parell de setmanes s'estàn deixant veure per aquí algunes Takargo, que surten de Castellbisbal amb un tren de Tramesa Steels. Avui per exemple, m'han comentat que hi era la 6006.
Ahir a la tarda a las 18'00 h. a Sant Vicenç es van creuar la Takargo 6006 amb el Tramesa Stell i la Traxx de Comsa 253-103, la mateixa que avui tornaba aillada direcció Tarragona.
Deixo el enllaç per si algú vol mirar-la.
http://www.flickr.com/photos/enric436/5 ... hotostream
Deixo el enllaç per si algú vol mirar-la.
http://www.flickr.com/photos/enric436/5 ... hotostream
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Cap al 1988-89 es va fer la "revolució" de rodalia Madrid (*), després dels amotinaments dels viatgers i d'un incendi en una 436 "suïssa" per generació espontània. La revolució a Madrid va consistir, en una primera fase, en sostreure totes les 440 de tot Espanya i portar-les a Madrid. A canvi, ens van portar les 436 que, segons horari, trigaven entre Girona i Barcelona 1h45', quan una 440 amb les mateixes parades trigava entre 1h25 i 1h35'.
Com que les 436 fallaven més que una escopeta de fira barata, més d'una vegada havia anat en primera d'una 432 o una 444 pagant tarifa general, com si fos una "vulgar" 436 o 440. Suposo que els 432 o 444 eren els que prestaven serveis a la xarxa de Pullmans, originats a partir del Pullman Empordà (**), i que als anys noranta van donar lloc als Catalunya Exprés.
* Després de Madrid van venir els altres nuclis. I d'aquella revolució n'han sorgit, entre moltes altres millores, les actuals sèries de trens específiques per a rodalia: 446, 447, civia, 450 i 451.
** Pullman l'Empordà, tarificat com a tren de Llarg Recorregut, sortia de Sants, parava a Passeig de Gràcia, Girona i Figueres. De Ps. de Gràcia a Girona trigava molt poc més d'una hora. Habitualment servit per 432 o bé 444 de color vermell. També van existir els Pullmans Ripollès, Bages (de poca durada), i Cerdanya. Aquest darrer servit per locomotora i cotxes convencionals.
Salut !!
Com que les 436 fallaven més que una escopeta de fira barata, més d'una vegada havia anat en primera d'una 432 o una 444 pagant tarifa general, com si fos una "vulgar" 436 o 440. Suposo que els 432 o 444 eren els que prestaven serveis a la xarxa de Pullmans, originats a partir del Pullman Empordà (**), i que als anys noranta van donar lloc als Catalunya Exprés.
* Després de Madrid van venir els altres nuclis. I d'aquella revolució n'han sorgit, entre moltes altres millores, les actuals sèries de trens específiques per a rodalia: 446, 447, civia, 450 i 451.
** Pullman l'Empordà, tarificat com a tren de Llarg Recorregut, sortia de Sants, parava a Passeig de Gràcia, Girona i Figueres. De Ps. de Gràcia a Girona trigava molt poc més d'una hora. Habitualment servit per 432 o bé 444 de color vermell. També van existir els Pullmans Ripollès, Bages (de poca durada), i Cerdanya. Aquest darrer servit per locomotora i cotxes convencionals.
Salut !!
Pere ha escrit:Doncs no. Precisament he tingut una petita conversa amb l'interventor i m'ha comentat que la 470 que havia de fer el tren s'havia quedat inútil instants abans de sortir de Bellvitge, i han hagut de tirar del que tenien més a mà : un 449. De tota manera no ho trobo malament...mentre no passi a l'inversa.Guigui ha escrit:Per tant, i com deia dos missatges més amunt, la història del material rodant per a justificar tarifes més cares és menys creïble. Perquè no em diran que no tenien cap altra unitat a mà.Pere ha escrit:Evidentment el tren s'ha tarificat com Regional.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
No se'ls havia arribat a anomenar Electrotrén, almenys durant un cert temps? Recordo haver-ne agafat algun cap a Girona.genissimon ha escrit:** Pullman l'Empordà, tarificat com a tren de Llarg Recorregut, sortia de Sants, parava a Passeig de Gràcia, Girona i Figueres. De Ps. de Gràcia a Girona trigava molt poc més d'una hora. Habitualment servit per 432 o bé 444 de color vermell. També van existir els Pullmans Ripollès, Bages (de poca durada), i Cerdanya. Aquest darrer servit per locomotora i cotxes convencionals.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
És possible que apliquessin la tarifa Electrotrén. De fet, els 432 i 444 habitualment prestaven servei Electrotrén. Però el seu nom era Pullman Empordà (o l'Empordà, no ho recordo del tot). Es va posar en servei el 1987.
Salut !!
Salut !!
Guigui ha escrit:No se'ls havia arribat a anomenar Electrotrén, almenys durant un cert temps? Recordo haver-ne agafat algun cap a Girona.genissimon ha escrit:** Pullman l'Empordà, tarificat com a tren de Llarg Recorregut, sortia de Sants, parava a Passeig de Gràcia, Girona i Figueres. De Ps. de Gràcia a Girona trigava molt poc més d'una hora. Habitualment servit per 432 o bé 444 de color vermell. També van existir els Pullmans Ripollès, Bages (de poca durada), i Cerdanya. Aquest darrer servit per locomotora i cotxes convencionals.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Jo parlo del començament dels anys 80.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
A Girona, que jo recordi, el "Valencia Expreso" anava tarificat com un electrotrén, tot i anar servit per japonesa i 9000's en colors "nueva imagen" blaus i grocs a l'època que parles. Recordo un Sitges-Figueres l'estiu del 1982 amb Bitllet Hugin blau (enlloc dels típics grocs) de cartulina amb la inscripció ELECTROTREN al mig.
Guigui ha escrit:Jo parlo del començament dels anys 80.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Ahir, al voltant de les 11 de la nit, va passar l'herbicida per Segur de Calafell, direcció Cunit. 

- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
L'anomenen El Atila, perquè per allà on passa no torna a créixer l'herba, com se li atribuïa al rei dels huns.
Salut !!
Salut !!
canalcole ha escrit:Ahir, al voltant de les 11 de la nit, va passar l'herbicida per Segur de Calafell, direcció Cunit.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
ahir a la nit una de les "noies" de Continental Rail fent nit a la estació de pla de vilanoveta a lleida 

No sé si considerar-ho com a avistament curiós... ahir el rodalies Aeroport (12.38)-Sant Celoni anava servit per les unitats 447.103+071, enlloc del doble 465+463 habitual. Els caps de setmana la línia R2 Nord està servida pràcticament només per trens Civia.
Si es el herbicida de SINTRA, ayer estaba haciendo noche en Can Tunis con una 319. Se veía desde la Ronda litoral.canalcole ha escrit:Ahir, al voltant de les 11 de la nit, va passar l'herbicida per Segur de Calafell, direcció Cunit.
Ahir per allà las 8 del vespre la Traxx de Comsa, 253-103 passant per Sant Vicenç amb el "drapaire" cap a Castellbisbal, el maquinista al veure tants aficionats va fer unas enormes piatades!


-
- N9
- Entrades: 2158
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
Demà entre els diferents trens especials que hi ha per la final de la Copa del Rei hiha un 449 Barcelona València amb sortida de Barcelona a les 12:30.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
De fet al meu Flickr tinc fotos de tant el doble 130 com de el doble 449, aquet últim el maquinista va fer unas bones pitades pasant per Sant Vicenç...tots dos van pasar amb una diferència de 5 minuts.
-
- N8
- Entrades: 728
- Ubicació: Horta L5
Solo fueron estos 2 trenes de ida y vuelta a Valencia? Creí que tal vez serían 4-5...Enric ha escrit:De fet al meu Flickr tinc fotos de tant el doble 130 com de el doble 449, aquet últim el maquinista va fer unas bones pitades pasant per Sant Vicenç...tots dos van pasar amb una diferència de 5 minuts.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!