Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Noves publicacions de llibres de transport.
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
Des del bloc de Macosa, un interessant llibre!:
http://macosameinfesa.blogspot.com/2011 ... toric.html
Difusió de l'acte, via -> Museu Històric Social de la Maquinista i Macosa ->
Diverses dificultats van anar enrederint primer, la redacció i impressió del llibre “De la revolució industrial a la revolució tecnològica: 150 anys d’història de la Maquinista Terrestre i Marítima, S.A. i de MACOSA”, i desprès també, la seva presentació oficial.
Volíem que l’acte tingues una rellevància significativa a nivell social i polític i a la fi, l’acte s’ha pogut concretar. Serà presidit per el Sr. Jordi Hereu i Boher, alcalde de l’ajuntament de Barcelona i, es celebrarà el dia 27 de gener de 2011, a les 19 hores, al Salo de Cent de l’ajuntament de Barcelona, Plaça San Jaume 1.
Compartiran la presentació amb el Sr. Alcalde, en representació de la fundació l’empresa i els treballadors: el president de la nostra fundació, Sr. Miquel Valls i Maseda; el Sr. Pere Solé, president d’Alstom Espanya; i el Sr. Luis Álvarez, president del Comitè d’empresa d’Alstom Transporte a Santa Perpètua.
En nom de la Fundació, seran invitades nombroses personalitats del àmbit laboral, polític, econòmic i social.
Entre les activitats que desenvolupa la Fundació per fer realitat el projecte de Museu, aquest acte és molt rellevant, perquè la vostra història, la història col·lectiva de molts treballadors i treballadores no es perdi, i esdevingui una historia de tota la societat i el projecte de la Fundació sigui viu, participatiu i obert a la contribució de tots.
Per això us animo a difondre l’acte, a fi de convertir-lo en un acte d’ample ressonància mediàtica i social.
via -> http://baralez.blogspot.com
http://macosameinfesa.blogspot.com/2011 ... toric.html
Difusió de l'acte, via -> Museu Històric Social de la Maquinista i Macosa ->
Diverses dificultats van anar enrederint primer, la redacció i impressió del llibre “De la revolució industrial a la revolució tecnològica: 150 anys d’història de la Maquinista Terrestre i Marítima, S.A. i de MACOSA”, i desprès també, la seva presentació oficial.
Volíem que l’acte tingues una rellevància significativa a nivell social i polític i a la fi, l’acte s’ha pogut concretar. Serà presidit per el Sr. Jordi Hereu i Boher, alcalde de l’ajuntament de Barcelona i, es celebrarà el dia 27 de gener de 2011, a les 19 hores, al Salo de Cent de l’ajuntament de Barcelona, Plaça San Jaume 1.
Compartiran la presentació amb el Sr. Alcalde, en representació de la fundació l’empresa i els treballadors: el president de la nostra fundació, Sr. Miquel Valls i Maseda; el Sr. Pere Solé, president d’Alstom Espanya; i el Sr. Luis Álvarez, president del Comitè d’empresa d’Alstom Transporte a Santa Perpètua.
En nom de la Fundació, seran invitades nombroses personalitats del àmbit laboral, polític, econòmic i social.
Entre les activitats que desenvolupa la Fundació per fer realitat el projecte de Museu, aquest acte és molt rellevant, perquè la vostra història, la història col·lectiva de molts treballadors i treballadores no es perdi, i esdevingui una historia de tota la societat i el projecte de la Fundació sigui viu, participatiu i obert a la contribució de tots.
Per això us animo a difondre l’acte, a fi de convertir-lo en un acte d’ample ressonància mediàtica i social.
via -> http://baralez.blogspot.com
Llibre d'una editorial que només s'anuncia pel Facebook
Trobo que per trobar més clientela, el que cal és diversificar canals, i no restringir-los. Perdoneu, però algú ho havia de dir!
Trobo que per trobar més clientela, el que cal és diversificar canals, i no restringir-los. Perdoneu, però algú ho havia de dir!
El Mirador ha escrit:L’any 1848 el tren arribava a Mataró, a 30 km de Barcelona. La línia esdevenia la primera de la Península després de la construïda l’any 1832 a Cuba, encara sota administració espanyola. El tren de Mataró es va construir gràcies a la tenacitat del mataroní Miquel Biada, que va voler que la seva ciutat gaudís d’una millor comunicació amb la capital de Catalunya.
“El Carril de Mataró” és el setè llibre de la nostra col·lecció sobre la Història del Ferrocarril a Catalunya. El llibre explica, entre d’altres coses, els inicis del ferrocarril, la gènesis del projecte de Biada, i també el perquè de la decisió d’instaurar un ample de via diferent a l’internacional.
El treball està documentat amb més de 50 fotografies antigues de les estacions i el material que va circular per la línia fins els anys 60 del segle XX.
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
Em sap greu, però jo tinc el sisè llibre de la col·lecció "Els Catalans" i tenen una bona quantitat d'errades històriques.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Si? Ens podries fer cinc cèntims, si us plau?
- Lluita1714
- N9
- Entrades: 1963
- Ubicació: Aigüestoses
I tant!
A la pàgina 16, ens parla de les unitats 8000, les suïsses. Diu que es van rebre el 1998... quan realment es reberen el 1995.
A la pàgina 17 diu que el 2001 es va inaugurar el cremallera de Montserrat... quan va ser realment el 2003
I tantes coses les quals ignoro i poden estar errònies!
Quan pugui li faig una foto i la penjo
A la pàgina 16, ens parla de les unitats 8000, les suïsses. Diu que es van rebre el 1998... quan realment es reberen el 1995.
A la pàgina 17 diu que el 2001 es va inaugurar el cremallera de Montserrat... quan va ser realment el 2003
I tantes coses les quals ignoro i poden estar errònies!
Quan pugui li faig una foto i la penjo
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
http://www.fcaf.cat/portal/?p=4736
Llibre: “RENFE: Los años 70″
dijous, 07 abril 2011 | Font: Comunicats
Portada RENFE Los años 70En els ombrívols anys 70, a través de l’objectiu de la càmera de l’autor van desfilar tot el material mòbil de la RENFE, en un moment de convivència d’un passat que desapareixia i un futur de renovada modernitat iniciada en la dècada anterior. El 1971, coincidint amb el XXX aniversari de la Companyia s’aprovaria el Pla RENFE 72-75, avalat econòmicament pel Banc Mundial, i encara que no era molt espectacular en novetats, era el fermall que completava els anys d’esforç per tal de situar el ferrocarril en un eficaç mitjà de transport. El llibre és un homenatge al material de tracció d’aquest període.
Dades d’interès:
Preu: 40,00 €.
Idioma: Castellà.
Data de publicació: Abril 2011
Autor: Josep Miquel
Editor: Reserva Anticipada Ediciones.
Mides: 26 x 21,5 cm. 112 pàgines.
I.S.B.N.: 978-84-95493-34-9
Llibre: “RENFE: Los años 70″
dijous, 07 abril 2011 | Font: Comunicats
Portada RENFE Los años 70En els ombrívols anys 70, a través de l’objectiu de la càmera de l’autor van desfilar tot el material mòbil de la RENFE, en un moment de convivència d’un passat que desapareixia i un futur de renovada modernitat iniciada en la dècada anterior. El 1971, coincidint amb el XXX aniversari de la Companyia s’aprovaria el Pla RENFE 72-75, avalat econòmicament pel Banc Mundial, i encara que no era molt espectacular en novetats, era el fermall que completava els anys d’esforç per tal de situar el ferrocarril en un eficaç mitjà de transport. El llibre és un homenatge al material de tracció d’aquest període.
Dades d’interès:
Preu: 40,00 €.
Idioma: Castellà.
Data de publicació: Abril 2011
Autor: Josep Miquel
Editor: Reserva Anticipada Ediciones.
Mides: 26 x 21,5 cm. 112 pàgines.
I.S.B.N.: 978-84-95493-34-9
Hola,
Acaba de sortir publicat el llibre "Els tramvies de vapor de la ciutat de Barcelona", del qual tinc l'honor de ser autor i que ha estat editat per MAF. El llibre, de 290 pàgines i profusament il.lustrat, tal com indica el seu títol, és un repàs a la història dels tramvies de la ciutat de Barcelona durant la seva explotació mitjançant tracció vapor. I és que mitjançant aquest sistema van ser explotades quatre línies (de Barcelona a Sant Andreu de Palomar, Sant Gervasi-Sarrià, Badalona i Sagrera-Horta) i es van realitzar proves en la línia a Gràcia, en el període aproximat de 1877 a 1902, data de la seva electrificació.
El llibre dedica un capítol a cadascuna d'aquestes línies (història, explotació, material motor i mòbil ...) i als projectes no realitzats, així com una primera part introductòria sobre què són els tramvies de vapor (característiques, legislació, etc. ) i un resuemen en català.
Aquest volum serà completat pròximament amb altres sobre la resta de tramvies de vapor que han existit a Espanya, estant en preparació el volum dedicat a la ciutat de Madrid.
Més informació i comandes al web http://www.mafeditor.com/ficha.php?id=1549 i en la llibreries i botigues habituals.
Salutacions cordials,
Joan Alberich .-
Acaba de sortir publicat el llibre "Els tramvies de vapor de la ciutat de Barcelona", del qual tinc l'honor de ser autor i que ha estat editat per MAF. El llibre, de 290 pàgines i profusament il.lustrat, tal com indica el seu títol, és un repàs a la història dels tramvies de la ciutat de Barcelona durant la seva explotació mitjançant tracció vapor. I és que mitjançant aquest sistema van ser explotades quatre línies (de Barcelona a Sant Andreu de Palomar, Sant Gervasi-Sarrià, Badalona i Sagrera-Horta) i es van realitzar proves en la línia a Gràcia, en el període aproximat de 1877 a 1902, data de la seva electrificació.
El llibre dedica un capítol a cadascuna d'aquestes línies (història, explotació, material motor i mòbil ...) i als projectes no realitzats, així com una primera part introductòria sobre què són els tramvies de vapor (característiques, legislació, etc. ) i un resuemen en català.
Aquest volum serà completat pròximament amb altres sobre la resta de tramvies de vapor que han existit a Espanya, estant en preparació el volum dedicat a la ciutat de Madrid.
Més informació i comandes al web http://www.mafeditor.com/ficha.php?id=1549 i en la llibreries i botigues habituals.
Salutacions cordials,
Joan Alberich .-
Obro un nou front: els llibres d'editorials online, que s'imprimeixen i envien sota demanda. A http://www.lulu.com hi han alguns dedicats al món del ferrocarril, i alguns descarregables de pagament:
http://stores.lulu.com/vialibre
La vía doble en España y el sentido de la circulación de los trenes por ella
Por Alberto García Álvarez
Tapa blanda, 48 páginas
Los trenes circulan normalmente por la izquierda en las líneas de vía doble en una parte de la red básica ferroviaria española y en los Metros de Madrid y de Bilbao (como también ocurre en Francia, Gran Bretaña y muchos otros países); lo hacen por la derecha en la mayor parte de la red española y en Alemania. En este trabajo se analizan las ventajas e inconvenientes de la circulación por cada sentido -que pudieron en parte explicar los motivos de la elección-, los intentos de unificación, los cambios introducidos lo largo del tiempo y la situación actual. Se incluye un detallado estudio sobre a doble vía en la red básica española (tanto convencional como de alta velocidad), analizándose el proceso de desdoblamiento de vía, la situación actual en cuanto a la dotación de doble vía, el sentido de circulación en esta red, el entreeje existente y la influencia de la banalización y de los modernos sistemas de explotación sobre el sentido de la circulación.
Descripción del tramo Madrid-Cambiador de Lleida
Por Dirección de Explotación
Tapa blanda, 115 páginas
Vista previa
La línea de Madrid a Barcelona fue construida diez años después que la de Madrid a Sevila e incorpora numerosas novedades con respecto a aquélla, derivadas no solamente del tiempo transcurrido, sino de la decisión estratégica del GIF de incorporar nuevas tecnologías, desarrollos españoles y de integrar equipos de procedencias diversas en lugar de construir una línea "llave en mano". La utilidad (y vigencia) de este documento es doble: por una parte, permite conocer al detalle este tramo de línea, la ubicación de sus dependencias y elementos y la localización de sus equipos; por otra, describe de manera sencilla la funcionalidad y la solución tecnológica de cada uno de los subsistemas. Ofreciendo así una rica información,muy útil para analizar y diseñar las líneas de alta velocidad
Cambio automático de ancho de vía de los trenes en España
Por Alberto García Álvarez
Tapa blanda, 123 páginas
Se describen los sistemas de cambio automático de ancho de vía en los trenes de España que llevan en funcionaiento desde 1969, y se presentan las lineas de investigacion de mejora de estos cambiadores de ancho de vía.
(També hi ha versió en anglès)
Aquest dedicat a en Nozomi :
Shinkansen. El tren de la alta velocidad en Japón. Tecnología y efecto social
Por Comisión de estudio Tren alta velocidad. Japón
Tapa blanda, 377 páginas
Este libro analiza y describe de menera didáctica la innovación y las posibilidades del tren de alta velocidad en Japón, abarcando diversos aspectos tanto su fondo histórico, procedimiento para su implantación, impacto socioeconómico, así como la tecnología global que posibilita el transporte ferroviario de alta velocidad y de seguridad impecable.
http://stores.lulu.com/vialibre
La vía doble en España y el sentido de la circulación de los trenes por ella
Por Alberto García Álvarez
Tapa blanda, 48 páginas
Los trenes circulan normalmente por la izquierda en las líneas de vía doble en una parte de la red básica ferroviaria española y en los Metros de Madrid y de Bilbao (como también ocurre en Francia, Gran Bretaña y muchos otros países); lo hacen por la derecha en la mayor parte de la red española y en Alemania. En este trabajo se analizan las ventajas e inconvenientes de la circulación por cada sentido -que pudieron en parte explicar los motivos de la elección-, los intentos de unificación, los cambios introducidos lo largo del tiempo y la situación actual. Se incluye un detallado estudio sobre a doble vía en la red básica española (tanto convencional como de alta velocidad), analizándose el proceso de desdoblamiento de vía, la situación actual en cuanto a la dotación de doble vía, el sentido de circulación en esta red, el entreeje existente y la influencia de la banalización y de los modernos sistemas de explotación sobre el sentido de la circulación.
Descripción del tramo Madrid-Cambiador de Lleida
Por Dirección de Explotación
Tapa blanda, 115 páginas
Vista previa
La línea de Madrid a Barcelona fue construida diez años después que la de Madrid a Sevila e incorpora numerosas novedades con respecto a aquélla, derivadas no solamente del tiempo transcurrido, sino de la decisión estratégica del GIF de incorporar nuevas tecnologías, desarrollos españoles y de integrar equipos de procedencias diversas en lugar de construir una línea "llave en mano". La utilidad (y vigencia) de este documento es doble: por una parte, permite conocer al detalle este tramo de línea, la ubicación de sus dependencias y elementos y la localización de sus equipos; por otra, describe de manera sencilla la funcionalidad y la solución tecnológica de cada uno de los subsistemas. Ofreciendo así una rica información,muy útil para analizar y diseñar las líneas de alta velocidad
Cambio automático de ancho de vía de los trenes en España
Por Alberto García Álvarez
Tapa blanda, 123 páginas
Se describen los sistemas de cambio automático de ancho de vía en los trenes de España que llevan en funcionaiento desde 1969, y se presentan las lineas de investigacion de mejora de estos cambiadores de ancho de vía.
(També hi ha versió en anglès)
Aquest dedicat a en Nozomi :
Shinkansen. El tren de la alta velocidad en Japón. Tecnología y efecto social
Por Comisión de estudio Tren alta velocidad. Japón
Tapa blanda, 377 páginas
Este libro analiza y describe de menera didáctica la innovación y las posibilidades del tren de alta velocidad en Japón, abarcando diversos aspectos tanto su fondo histórico, procedimiento para su implantación, impacto socioeconómico, así como la tecnología global que posibilita el transporte ferroviario de alta velocidad y de seguridad impecable.
http://www.fcaf.cat/portal/2011/06/llib ... pallaresa/
Línia Lleida-La Pobla. El Ferrocarril Transpirinenc del Noguera Pallaresa
Document tècnic i històric que recull per primera vegada la crònica de la transferència a la Generalitat d’una línia de la xarxa estatal. Es tracta de la reedició i traducció al català d’un primer llibre publicat pels mateixos autors l’any 1995, amb la inclusió de noves investigacions i la història dels darrers anys.
Dades d’interès:
Preu: 30,00 €.
Idioma: Català.
Data de publicació: 2008
Autors: Lluís Prieto i Joan Carles Enguix
Edita: Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Col·lecció de llibres històrics d’FGC.
Mides: 28 cm. 187 pàgines.
I.S.B.N.: 978-84-93517-24-3
Línia Lleida-La Pobla. El Ferrocarril Transpirinenc del Noguera Pallaresa
Document tècnic i històric que recull per primera vegada la crònica de la transferència a la Generalitat d’una línia de la xarxa estatal. Es tracta de la reedició i traducció al català d’un primer llibre publicat pels mateixos autors l’any 1995, amb la inclusió de noves investigacions i la història dels darrers anys.
Dades d’interès:
Preu: 30,00 €.
Idioma: Català.
Data de publicació: 2008
Autors: Lluís Prieto i Joan Carles Enguix
Edita: Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Col·lecció de llibres històrics d’FGC.
Mides: 28 cm. 187 pàgines.
I.S.B.N.: 978-84-93517-24-3
http://www.fcaf.cat/portal/2011/07/llib ... fe-tomo-i/
Llibre “Los coches perdidos de Renfe – Tomo I”
dissabte, 02 juliol 2011 | Font: Federació
Los coches perdidos de RENFEEn breu estarà disponible el nou llibre “Los coches perdidos de Renfe – Tomo I”.
Aquest primer tom d’una col·lecció de dos, inclou l’album de cotxes de Renfe de quatre eixos (bogies) entre els anys 1941 i 1973) destinats a cotxes de llarg recorregut i amb caixa de fusta. Properament també s’editará el segon tom que inclourà els cotxes de caixa metàl·lica, i els d’altres serveis, com rodalies, salons, o furgons.
L’autor és en Carles Baranguá, i el llibre te les següents característiques: 216 pàgines en format 30 x 24 cm., enquadernat en tapa dura i sobrecoberta en color.
Llibre “Los coches perdidos de Renfe – Tomo I”
dissabte, 02 juliol 2011 | Font: Federació
Los coches perdidos de RENFEEn breu estarà disponible el nou llibre “Los coches perdidos de Renfe – Tomo I”.
Aquest primer tom d’una col·lecció de dos, inclou l’album de cotxes de Renfe de quatre eixos (bogies) entre els anys 1941 i 1973) destinats a cotxes de llarg recorregut i amb caixa de fusta. Properament també s’editará el segon tom que inclourà els cotxes de caixa metàl·lica, i els d’altres serveis, com rodalies, salons, o furgons.
L’autor és en Carles Baranguá, i el llibre te les següents característiques: 216 pàgines en format 30 x 24 cm., enquadernat en tapa dura i sobrecoberta en color.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
A través de l'Archiu Generau d'Aran he sabut de l'existència d'aquest llibre:
“Le tramway de Marignac au Pont du Roy”.
És una edició feta pel mateix autor i que ven ell. 25 euros.
Michel Baugeaud
biaugeaudmichel@orange.fr
“Le tramway de Marignac au Pont du Roy”.
És una edició feta pel mateix autor i que ven ell. 25 euros.
Michel Baugeaud
biaugeaudmichel@orange.fr
liniadelRipollés l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 22/10/2011 16:13, en total s’ha editat 1 vegada.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Un llibre que aviat es presentarà. De la web del Tren d'Olot:
VIA AMPLA, MENT ESTRETA. Crònica de 150 anys d'aïllament ferroviari (1848-1998)
divendres, 7 d'octubre de 2011
Dins els actes de commemoració del Centenari de l'arribada del tren a Olot, es portarà a terme la presentació del llibre "VIA AMPLA, MENT ESTRETA. Crònica de 150 anys d'aïllament ferroviari (1848-1998)" de Pere Macias i Arau.
En Pere Macias i Arau és Doctor Enginyer de Camins, Canals i Ports, professor titular de legislació urbanística a la UPC, president del Cercle d'Infraestructures i co-director de la Càtedra d'Empresa Iter. Ha estat alcalde d'Olot, president de la Diputació de Girona, president de l'Associació Catalana de Municipis, conseller de Medi Ambient i de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya, així com diputat al Parlament de Catalunya, senador autonòmic i actualment és diputat al Congrés.
La presentació del llibre anirà a càrrec de Josep Maria Corominas, alcalde d'Olot i Jordi Xuclà, advocat i professor de dret i es farà el dissabte 29 d'octubre, a les 7 de la tarda, al Saló de Sessions de l'Ajuntament d'Olot.
VIA AMPLA, MENT ESTRETA. Crònica de 150 anys d'aïllament ferroviari (1848-1998)
divendres, 7 d'octubre de 2011
Dins els actes de commemoració del Centenari de l'arribada del tren a Olot, es portarà a terme la presentació del llibre "VIA AMPLA, MENT ESTRETA. Crònica de 150 anys d'aïllament ferroviari (1848-1998)" de Pere Macias i Arau.
En Pere Macias i Arau és Doctor Enginyer de Camins, Canals i Ports, professor titular de legislació urbanística a la UPC, president del Cercle d'Infraestructures i co-director de la Càtedra d'Empresa Iter. Ha estat alcalde d'Olot, president de la Diputació de Girona, president de l'Associació Catalana de Municipis, conseller de Medi Ambient i de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya, així com diputat al Parlament de Catalunya, senador autonòmic i actualment és diputat al Congrés.
La presentació del llibre anirà a càrrec de Josep Maria Corominas, alcalde d'Olot i Jordi Xuclà, advocat i professor de dret i es farà el dissabte 29 d'octubre, a les 7 de la tarda, al Saló de Sessions de l'Ajuntament d'Olot.
Avui he vist al BCNRail, un llibre que me'n faig creus que no en sabés res d'ell abans:
"El Metro de la Innovació, L9-L10", que com indica el títol, parla de les noves línies de metro de Barcelona.de l'editorial Laia Libros, i patrocinat per Railgrup. Es troba en tres edicions: català, castellà i anglès, i és molt complert i interessant! Es pot adquirir a l'estand de Railgrup, pel mòdic preu de 10 €.
"El Metro de la Innovació, L9-L10", que com indica el títol, parla de les noves línies de metro de Barcelona.de l'editorial Laia Libros, i patrocinat per Railgrup. Es troba en tres edicions: català, castellà i anglès, i és molt complert i interessant! Es pot adquirir a l'estand de Railgrup, pel mòdic preu de 10 €.
Acabo de comprar el llibre "El ferrocarril a Catalunya. Del carril de Mataró a l'Alta Velocitat".
L'estructura del llibre m'ha semblat correcta.
Ara... ja li val a l'autor, el Sr. Jaume Fernández. Si hi ha algo que conec ben bé es el carrilet de Mollerussa a Balaguer. A les pàgines 126-127 hi apareix una breu ressenya i justament al costat una fotografia de la col·lecció d'Amadeu Aymerich.
Si aquest senyor s'hagués molestat mínimament en contactar amb el Sr. Aymerich, cosí de la meva àvia i que conec perfectament, podria permetre's la llicència de posar la foto amb tranquilitat. És fàcil de contactar ja que apareix a la guia telefònica. Però sé que no ha estat així, primer perquè el Sr. Aymerich no ha parlat amb aquest senyor. I és més, la suposada fotografia és una postal de la qual el senyor Aymerich sols té una còpia fotogràfica (si hagués preguntat, jo tinc la postal impecable). I per acabar... ha estat treta d'algun fòrum on jo la vaig publicar (em falta per mirar el FTC). I ho reconec perquè tot i haver estat retocada, distingeixo perfectament el requadre, originalment en negre i lletres blanques, que solia posar amb l'autor al cantó superior esquerre, que tot i haver estat borrat, la part superior es pot veure fixant-s'hi. I per acabar ho delata la mida de la fotografia, un pèl extranya respecte a la resta, i que vingui probablement motivada per les limitacions de mida que sovint tenen els fòrums i que per a la impressió no devia donar per més.
Així doncs, sols dir-li al Sr. Fernández que ha tingut una falta de delicadesa amb el tema i que la propera vegada, si necessita material del Mollerussa Balaguer, doncs aquí té una font que estarà encantada de nutrir-lo d'informació i material per omplir, al menys, dues pàgines més.
Salutacions,
Joan
L'estructura del llibre m'ha semblat correcta.
Ara... ja li val a l'autor, el Sr. Jaume Fernández. Si hi ha algo que conec ben bé es el carrilet de Mollerussa a Balaguer. A les pàgines 126-127 hi apareix una breu ressenya i justament al costat una fotografia de la col·lecció d'Amadeu Aymerich.
Si aquest senyor s'hagués molestat mínimament en contactar amb el Sr. Aymerich, cosí de la meva àvia i que conec perfectament, podria permetre's la llicència de posar la foto amb tranquilitat. És fàcil de contactar ja que apareix a la guia telefònica. Però sé que no ha estat així, primer perquè el Sr. Aymerich no ha parlat amb aquest senyor. I és més, la suposada fotografia és una postal de la qual el senyor Aymerich sols té una còpia fotogràfica (si hagués preguntat, jo tinc la postal impecable). I per acabar... ha estat treta d'algun fòrum on jo la vaig publicar (em falta per mirar el FTC). I ho reconec perquè tot i haver estat retocada, distingeixo perfectament el requadre, originalment en negre i lletres blanques, que solia posar amb l'autor al cantó superior esquerre, que tot i haver estat borrat, la part superior es pot veure fixant-s'hi. I per acabar ho delata la mida de la fotografia, un pèl extranya respecte a la resta, i que vingui probablement motivada per les limitacions de mida que sovint tenen els fòrums i que per a la impressió no devia donar per més.
Així doncs, sols dir-li al Sr. Fernández que ha tingut una falta de delicadesa amb el tema i que la propera vegada, si necessita material del Mollerussa Balaguer, doncs aquí té una font que estarà encantada de nutrir-lo d'informació i material per omplir, al menys, dues pàgines més.
Salutacions,
Joan
- foronda 141
- N8
- Entrades: 857
- Ubicació: Poblenou
Nova publicació:
D.BUS 125 URTE DONOSTIAKO TRANBIA KONPAINIA S.A.- 1886 TIK ZUREKIN BIDAIATZEN
(D.BUS 125 AÑOS COMPAÑIA DEL TRANVIA DE SAN SEBASTIAN S.A.-DESDE 1886 VIAJANDO CONTIGO)
autor: Juanjo Olaizola Elordi.
I.S.B.N.: 978-84-939639-0-3
Preu: 45 Eur. (a la Rocafort)
Llibre escrit en Euskera i castellà a la mateixa publicació, que repasa la historia del transport urbá de 125 anys de Donostia desde els tramvias de cavalls fins el nou tramvía, incluint els troleibusos i autobusos, alguns planos de las línias, i moltísimas fotografias.
D.BUS 125 URTE DONOSTIAKO TRANBIA KONPAINIA S.A.- 1886 TIK ZUREKIN BIDAIATZEN
(D.BUS 125 AÑOS COMPAÑIA DEL TRANVIA DE SAN SEBASTIAN S.A.-DESDE 1886 VIAJANDO CONTIGO)
autor: Juanjo Olaizola Elordi.
I.S.B.N.: 978-84-939639-0-3
Preu: 45 Eur. (a la Rocafort)
Llibre escrit en Euskera i castellà a la mateixa publicació, que repasa la historia del transport urbá de 125 anys de Donostia desde els tramvias de cavalls fins el nou tramvía, incluint els troleibusos i autobusos, alguns planos de las línias, i moltísimas fotografias.
http://www1.diba.cat/llibreria/lstDetal ... a&ID=50772
Catalunya. 50 elements d'arquitectura i enginyeria ferroviàries
PVP:23,8€
Autor/s: Olivé, J. [text], Chopo [fot.]
Suport: Paper
Tipus de publicació: Llibre
Col·lecció: Khroma ; 9
Editorial/s: Cossetània
Lloc: Valls
Any: 2012
Número d'edició: 1
Enquadernació: Cartoné
Pàgines: 119
Alçada i amplada: 23 x 25 cm.
Idioma/es: Català
ISBN: 978-84-15456-17-9
Un "tast", a http://www.cossetania.com/tasts/arquite ... viaria.pdf
Catalunya. 50 elements d'arquitectura i enginyeria ferroviàries
PVP:23,8€
Autor/s: Olivé, J. [text], Chopo [fot.]
Suport: Paper
Tipus de publicació: Llibre
Col·lecció: Khroma ; 9
Editorial/s: Cossetània
Lloc: Valls
Any: 2012
Número d'edició: 1
Enquadernació: Cartoné
Pàgines: 119
Alçada i amplada: 23 x 25 cm.
Idioma/es: Català
ISBN: 978-84-15456-17-9
Un "tast", a http://www.cossetania.com/tasts/arquite ... viaria.pdf
Avui al Consell Assessor han comentat que ahir van presentar a Sants el llibre "Funiculars i telefèrics de Montjuïc", d'en Ricard Fernández Valentí. A més, diuen que el llibre porta invitacions per anar al transbordador aeri del port! http://www.alibri.es/funiculars-i-telef ... uic-535101
FUNICULARS I TELÈFERICS DE MONTJUÏC
RICARD FERNÁNDEZ I VALENTÍ
La història dels funiculars i telefèrics de la muntanya de Montjuïc en una edició il·lustrada amb fotografies inèdites.
Testimoni mut de la història de la ciutat des dels seus inicis, al llarg del segle XX Montjuïc es va convertir en una porta d’accés a la modernització de Barcelona. Des del seu primer funicular, inaugurat arran de l’Exposició Internacional del 1929, fins als moderns mitjans que s’hi van implantar amb motiu dels Jocs Olímpics del 1992, els sistemes de transport per cable han tingut sempre un paper protagonista en la transformació de la muntanya i, de retruc, de la ciutat.
Aquesta obra explica i il·lustra la història dels funiculars, el transbordador aeri i el telefèric de Montjuïc des de l’origen fins als nostres dies. Gràcies a la introducció i a l’evolució d’aquests mitjans de transport, tant la societat barcelonina com els visitants de la ciutat han pogut conquerir cada vegada amb més facilitat el cim de Montjuïc i fer-se seva aquesta muntanya emblemàtica.
http://www.vienaeditorial.com/fitxers/F ... C3%8FC.pdf
RICARD FERNÁNDEZ I VALENTÍ
La història dels funiculars i telefèrics de la muntanya de Montjuïc en una edició il·lustrada amb fotografies inèdites.
Testimoni mut de la història de la ciutat des dels seus inicis, al llarg del segle XX Montjuïc es va convertir en una porta d’accés a la modernització de Barcelona. Des del seu primer funicular, inaugurat arran de l’Exposició Internacional del 1929, fins als moderns mitjans que s’hi van implantar amb motiu dels Jocs Olímpics del 1992, els sistemes de transport per cable han tingut sempre un paper protagonista en la transformació de la muntanya i, de retruc, de la ciutat.
Aquesta obra explica i il·lustra la història dels funiculars, el transbordador aeri i el telefèric de Montjuïc des de l’origen fins als nostres dies. Gràcies a la introducció i a l’evolució d’aquests mitjans de transport, tant la societat barcelonina com els visitants de la ciutat han pogut conquerir cada vegada amb més facilitat el cim de Montjuïc i fer-se seva aquesta muntanya emblemàtica.
http://www.vienaeditorial.com/fitxers/F ... C3%8FC.pdf
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5765
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
En Ricard va fer-ne la segona presentació, i primera amb el llibre ja a la venda, ahir a la tarda a la llibreria Alibri. Per tant, el llibre ja es pot comprar, al preu de 21,80 €. Molta bona presentació (tant ahir com a nivell de "característiques físiques") del llibre, i un contingut del qual no puc esperar sinó rigor.Oriolix ha escrit:FUNICULARS I TELÈFERICS DE MONTJUÏC
RICARD FERNÁNDEZ I VALENTÍ
La història dels funiculars i telefèrics de la muntanya de Montjuïc en una edició il·lustrada amb fotografies inèdites.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Això, més que llibre en sí, és part d'un llibre: els fascicles 10, 11 i 12 del llibre "L'Abans. Barcelona, Sant Andreu del Palomar, recull gràfic 1880-1976", dedicats als transports. Una delícia!!!!