Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quines estacions renovaries primer?

1) Barcelona-Plaça Catalunya (R1, R3, R4), amb connexió a metro Universitat (L1, L2)
24
18%
2) Ocata (R1), amb ascensors
1
1%
3) Tordera (R1), amb segona via
5
4%
4) Cardedeu (R2), amb noves marquesines
1
1%
5) Llinars del Vallès (R2), amb noves marquesines
1
1%
6) Palautordera (R2), amb noves marquesines
2
2%
7) Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7), amb ascensors i andanes altes
20
15%
8) Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
16
12%
9) Montcada-Ripollet (R3)
1
1%
10) Santa Perpètua de Mogoda (R3), l'actual de La Florida
2
2%
11) Balenyà-Tona-Seva (R3)
0
No hi ha cap vot
12) Sant Vicenç de Castellet (R4)
3
2%
13) Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4), perllongament d'andanes
16
12%
14) Centelles (R3)
0
No hi ha cap vot
15) Figaró (R3)
0
No hi ha cap vot
16) Vacarisses-Torreblanca (R3)
2
2%
17) Sant Sadurní d'Anoia (R4)
0
No hi ha cap vot
18) Vilafranca del Penedès (R4), nous accessos amb barreres tarifàries
5
4%
19) La Granada (R4)
0
No hi ha cap vot
20) L'Arboç (R4)
1
1%
21) El Vendrell (R4)
3
2%
22) Molins de Rei (R1/R4)
3
2%
23) Parets del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
24) Granollers-Canovelles (R3)
0
No hi ha cap vot
25) Les Franqueses del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
26) La Garriga (R3)
0
No hi ha cap vot
27) Martorell (R4/R8), amb millora del transbordament Rodalies/FGC
19
15%
28) Mollet-Sant Fost (R2/R8)
4
3%
29) Altres (expliqueu)
2
2%
 
Vots totals: 131
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23527
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Entrada Autor: metring » Dimecres 05/10/2011 13:16

http://www.maresme360.cat/1828/les-obre ... -2012.html

Les obres que es fan a cinc estacions de tren del Maresme s'acabaran a finals d'any o principis del 2012

Adif ha completat la reforma de 12 estacions maresmenques. La inversió total a la línia R1 ha estat de més de 51 milions d'euros.
05/10/2011 // Redacció

Les obres que es fan a cinc estacions de tren del Maresme (Pineda de Mar, Malgrat de Mar, Canet de Mar, Arenys de Mar, Premià de Mar) s'acabaran a finals d'aquest any o principis del 2012. Així ho ha comunicat el gestor d'infraestructures ferroviàries Adif que ha fet balanç en un comunicat del conjunt d'actuacions que s'han fet a la línia R1 de Rodalies. Al Maresme només quedarà pendent l'execució de les obres de l'estació de Sant Pol, un projecte paralitzat fins que l'Ajuntament i el govern de l'Estat no arribin a un acord.

En els últims mesos s'han completat les obres a les estacions de Montgat, Montgat Nord, Sant Andreu de Llavaneres, Mataró, El Masnou, Calella, Tordera, Cabrera-Vilassar, Vilassar de Mar, Ocata, Santa Susanna i Caldes d’Estrac.

Els treballs realitzats consisteixen en l’elevació i prolongació de les andanes, la modernització i construcció de passos entre andanes incloent ascensors, i la renovació o instal·lació d’escales fixes o mecàniques. La inversió total a la línia R1 de Rodalies ha estat de més de 51 milions d'euros.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 05/10/2011 13:33

metring ha escrit:La inversió total a la línia R1 de Rodalies ha estat de més de 51 milions d'euros.
I l'R4 de moment en reformes d'estacions zero patatero.Els usuaris d'aquesta línia,per renfe,rodalies i Adif no existim.Hem de ser tercermundistes i tenir una línia de tercera divisió amb estacions moltes d'elles amb estat lamentable.

Jo ja m'he fartat i els penso escriure a l'Adif i a Rodalies una queixa ben llarga.Ho sento,peró els d'Adif amb tant presumir que reformen estacions de Rodalies,peró als usuaris de l'R4 considero se'ls està discrimianant i fins i tot m'atreveria a dir,insultant.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 05/10/2011 14:33

Mako448 ha escrit:
metring ha escrit:La inversió total a la línia R1 de Rodalies ha estat de més de 51 milions d'euros.
I l'R4 de moment en reformes d'estacions zero patatero.Els usuaris d'aquesta línia,per renfe,rodalies i Adif no existim.Hem de ser tercermundistes i tenir una línia de tercera divisió amb estacions moltes d'elles amb estat lamentable.

Jo ja m'he fartat i els penso escriure a l'Adif i a Rodalies una queixa ben llarga.Ho sento,peró els d'Adif amb tant presumir que reformen estacions de Rodalies,peró als usuaris de l'R4 considero se'ls està discrimianant i fins i tot m'atreveria a dir,insultant.
Almenys teniu via doble, cosa que els de la R3 ni tenim....


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 05/10/2011 15:46

I bona part de l'R1 tampoc. No és això la nineta dels ulls d'una xarxa...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23527
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 05/10/2011 16:49

Vinga, no comencem amb "tu tens més que jo" i el de sempre, que Rodalies en general fa figa!

:mort



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 05/10/2011 18:15

metring ha escrit:Vinga, no comencem amb "tu tens més que jo" i el de sempre, que Rodalies en general fa figa!

:mort
Exacte, és el que volia fer veure, no ens hem de queixar d'una sola línia, sinó que la xarxa en general fa pena!


Salutacions,

Oriol

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 05/10/2011 18:20

Martorell, Castellbisbal, El Papiol, El Vendrell?
Mako448 ha escrit:
metring ha escrit:La inversió total a la línia R1 de Rodalies ha estat de més de 51 milions d'euros.
I l'R4 de moment en reformes d'estacions zero patatero.Els usuaris d'aquesta línia,per renfe,rodalies i Adif no existim.Hem de ser tercermundistes i tenir una línia de tercera divisió amb estacions moltes d'elles amb estat lamentable.

Jo ja m'he fartat i els penso escriure a l'Adif i a Rodalies una queixa ben llarga.Ho sento,peró els d'Adif amb tant presumir que reformen estacions de Rodalies,peró als usuaris de l'R4 considero se'ls està discrimianant i fins i tot m'atreveria a dir,insultant.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

iFercat
N7
N7
Entrades: 394

Entrada Autor: iFercat » Dimecres 05/10/2011 19:35

Guigui ha escrit:Però oi que són dels que reclamen soterrar aquell patrimoni tan preuat? Tot plegat, a banda de consideracions de compliment de la llei, a la qual obeeix l'adaptació a PMR de les estacions.

Sant Pol, quina hora és?
No entenc la frase pero com a vei habitual de sant pol que soc, mai he vist cap plataforma per soterrar el tren a sant pol...(si es al que et refereixes)

I estic totalment d'acord am el govern, sant pol te una fisionomia propia, on les andanes son un carrer mas, i tancarles es inviable. Apart dels ascensors i demes que no fan cap falta. El pas a nivell i poden pasar PMR sense cap problema.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23527
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 05/10/2011 19:37

M'alegro de trobar un veí de Sant Pol. Ens pots explicar les característiques del lloc per a que no calgui adaptar l'estació a PMR?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 05/10/2011 19:45

iFercat ha escrit:No entenc la frase pero com a vei habitual de sant pol que soc, mai he vist cap plataforma per soterrar el tren a sant pol...(si es al que et refereixes)
Al que em refereixo és l'actitud dels diferents municipis del Maresme quan els parlen del desdoblament de la línia. I, si no m'erro, Sant Pol no n'és cap excepció.

De debò que la conyeta del "Sant Pol, quina hora és?" pertany a unes èpoques passades de les quals semblo formar part i, en canvi, part de la humanitat ja no? Com hi ha món...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

iFercat
N7
N7
Entrades: 394

Entrada Autor: iFercat » Dimecres 05/10/2011 20:59

Guigui ha escrit:
iFercat ha escrit:No entenc la frase pero com a vei habitual de sant pol que soc, mai he vist cap plataforma per soterrar el tren a sant pol...(si es al que et refereixes)
Al que em refereixo és l'actitud dels diferents municipis del Maresme quan els parlen del desdoblament de la línia. I, si no m'erro, Sant Pol no n'és cap excepció.

De debò que la conyeta del "Sant Pol, quina hora és?" pertany a unes èpoques passades de les quals semblo formar part i, en canvi, part de la humanitat ja no? Com hi ha món...
Lo de que no he entes la frase, anava per la frase primera, la del soterrament (que no sabia si et referies a que sant pol vol que soterrin el ferrocarril o que) no a la famosa dita de sant pol, coneguda encara, portu tota la vida pasant findes i estius alli, t'aseguro que la tinc prou coneguda la dita aquesta (el rellotge de sol etc etc) :riure

Y una cosa es desdoblar la linea, l'altre molt diferent di que la soterrin l'actual, y sobre el tema del desdobalment, ja et dic jo que la majoria de gent del municipi no en te n'idea, ni la reclama am fermesa.

Lo de l'estacio a PMR, apart d'augmentar les andanes per els civies no es necesita mes, l'estacio esta al nivell de carrer, no hi han escales i per pasar a l'altre andana esta el pas a nivell, les andanes son mol estretes com per posar un pas subterrani i ames ascensors.

Imatge

Imatge



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 05/10/2011 21:05

iFercat ha escrit:I estic totalment d'acord am el govern, sant pol te una fisionomia propia, on les andanes son un carrer mas, i tancarles es inviable. Apart dels ascensors i demes que no fan cap falta. El pas a nivell i poden pasar PMR sense cap problema.
Fins que hi hagi una tragèdia, i llavors l'ajuntament tindrà l'excusa per exigir el trasllat i soterrament de la via. El pas per PMR en una estació de rodalia no hauria de fer-se a nivell, per seguretat de tots.

I segons aquest document de l'ajuntament de Sant Pol de Mar, la via doble no és necessària pel poble. Segurament, els veïns de Sant Pol que utilitzen el tren per moure's deuen estar ben contents de les freqüències que tenen i que estan condicionades per la via única...



iFercat
N7
N7
Entrades: 394

Entrada Autor: iFercat » Dimecres 05/10/2011 21:32

victorcasta ha escrit:
iFercat ha escrit:I estic totalment d'acord am el govern, sant pol te una fisionomia propia, on les andanes son un carrer mas, i tancarles es inviable. Apart dels ascensors i demes que no fan cap falta. El pas a nivell i poden pasar PMR sense cap problema.
Fins que hi hagi una tragèdia, i llavors l'ajuntament tindrà l'excusa per exigir el trasllat i soterrament de la via. El pas per PMR en una estació de rodalia no hauria de fer-se a nivell, per seguretat de tots.

I segons aquest document de l'ajuntament de Sant Pol de Mar, la via doble no és necessària pel poble. Segurament, els veïns de Sant Pol que utilitzen el tren per moure's deuen estar ben contents de les freqüències que tenen i que estan condicionades per la via única...
La desgracia passara si la gent creua am vermell, cosa que serà culpa seva, si la gent passa quan toca no pot aver-hi cap desgracia.

lo de la doble via no es el tema ara. Estem parlat d'un altre tema, el qual si visquéssiu alli entendríeu.



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dimecres 05/10/2011 21:45

La reforma de l'estació de Sant Pol serà de les més difícils, allà l'espai és molt petit i està tot molt concentrat, de fet gairebé totes les estacions de la R1 estan essent o han sigut reformades, menys aquesta i la d'Arenys de Mar que continuen intactes degut als problemes i complexitat de reforma. És difícil fer un pas subterrani allà, ja que el que hi ha a sota és només sorra i possiblement estigui per sota del nivell freàtic amb els problemes que comporta. Altra cosa és el tancament tarifari, causaria un gran impacte visual al poble, a part de que les andanes es fan servir com a carrer. Jo només vui una cosa: que la reforma almenys respecti l'edifici de viatgers i que no sigui enderrocat i substituït per un edifici fred i modern.

Crec que essent el lloc que és, la reforma mereix un tracte especial. Crec que ja seria suficient només apujant l'altura de les andanes, el pas es pot fer sense cap problema per l'actual pas a nivell.



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dijous 06/10/2011 11:20

Fa menys d'una hora, a Segur de Calafell, han tallat la famosa "torre" de Rodalies...

Imatge



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 07/10/2011 1:00

Sant Pol hauria de ser una excepció. Allà hi ha un pas a nivell que em recorda molt al de Ripoll, per estar situat just a la boca d'un túnel. Si a Ripoll tenim el riu Freser, a Sant Pol hi ha el mar, així que és impossible fer un pas inferior o superior per a vehicles, de tal manera que el pas a nivell és imprescindible. Tenint en compte això, que no es tracta d'una estació excessivament transitada, i que tots els trens hi efectuen parada (les velocitats són baixes), el canvi d'andana es pot realitzar perfectament a través del pas a nivell. El problema és la gent que se salta el semàfor del pas a nivell, sobretot a l'estiu per part de la gent que va o torna de la platja; els maquinistes ja ho saben i circulen pel túnel a poca velocitat.

Sobre el fet de tancar l'estació, no sé com ho volen fer... No m'agrada gens com ha quedat Montgat Nord, per exemple, i a Sant Pol provocarà un fort impacte visual, sobretot per als veïns de les cases que dónen a l'andana sentit Barcelona.



RogerHernan95
N5
N5
Entrades: 117
Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
Ubicació: Segur de Calafell

Entrada Autor: RogerHernan95 » Dimarts 18/10/2011 18:40

El diumenge dia 16 han començat a funcionar els nous ascensors de l'estació de Segur de Calafell, amb les andanes recrescudes desde feia força temps.
Oficialment, ja està adaptada a PMR :D



Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 223
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Entrada Autor: JPlanas » Dimarts 18/10/2011 19:32

RogerHernan95 ha escrit:El diumenge dia 16 han començat a funcionar els nous ascensors de l'estació de Segur de Calafell, amb les andanes recrescudes desde feia força temps.
Oficialment, ja està adaptada a PMR :D
Quina enveja mirar per la finestra quan vaig de Tarragona a Barcelona... A Tarragona escara s'ha de passar per sobre de les vies.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 18/10/2011 19:45

JPlanas ha escrit:A Tarragona escara s'ha de passar per sobre de les vies.
Perdó?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 223
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Entrada Autor: JPlanas » Dimarts 18/10/2011 20:07

Guigui ha escrit:
JPlanas ha escrit:A Tarragona escara s'ha de passar per sobre de les vies.
Perdó?
A Tarragona capital no hi ha ascensor, les persones que no poden anar per les escales han de passar per sobre de les vies per un gual allunyat, que fins fa un parell d'anys encara era de fusta.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”