Quan cal avisar dels retards?
Quan cal avisar dels retards?
A partir d'una observació realitzada sobre la informació dels retards a FGC i Renfe, obrim nou fil de debat. Què creieu? Fila FGC massa prim quan informa via canals corporatius de pràcticament qualsevol retard, encara que siguin 5 minuts? O és Renfe qui es deixa anar molt, no informant de cap retard inferior a 20 minuts?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Trobo que el correcte és avisar del retard a partir dels 5 minuts per megafonia, i dels 15 minuts per altres vies d'informació. Estant esperant el tren a l'andana d'una estació s'agraeix que t'informin de que el tren vindrà amb un lleu retard, encara que probablement després el pugui recuperar.
-
- N7
- Entrades: 458
- Facebook: pol.bielsa
- Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
- Contacta:
A Rodalies alguns cops n'anuncien de 10 minuts, però després n'acaba venint amb 20 minuts...
I quan l'anuncien, és quan al tren li queden 1-2 minuts en vindre...
Si s'anunciessin retards de 5 minuts als trens i estacions, Castellbisbal direcció Molins/Rubí seria un caos, ja què n'anunciarien cada dos per tres, ja què solen acumular segons el tren fins a 6 minuts de retard en el tram Martorell-Castellbisbal. Començaria a anunciar a partir de 10 minuts (tampoc és tant) mitjançant tots els medis (megafonia estacions, trens, web, SMS, i pel què he pogut veure un cop, els podrien anunciar també a les pantalles dels Civies, què així servirien d'alguna cosa més que no informar sempre les parades, que molta gent se les acaba sabent de memòria..

Si s'anunciessin retards de 5 minuts als trens i estacions, Castellbisbal direcció Molins/Rubí seria un caos, ja què n'anunciarien cada dos per tres, ja què solen acumular segons el tren fins a 6 minuts de retard en el tram Martorell-Castellbisbal. Començaria a anunciar a partir de 10 minuts (tampoc és tant) mitjançant tots els medis (megafonia estacions, trens, web, SMS, i pel què he pogut veure un cop, els podrien anunciar també a les pantalles dels Civies, què així servirien d'alguna cosa més que no informar sempre les parades, que molta gent se les acaba sabent de memòria..
És que quan hi ha un caos tan sistemàtic com a rodalia, la megafonia acaba confonent. En canvi, les pantalles ja farien el fet, com passa a molts països del nostre entorn.
El tema dels avisos sonors també és una qüestió cultural: al nostre país, estem massa acostumats a la contaminació acústica i semblem tenir pànic al silenci.
El tema dels avisos sonors també és una qüestió cultural: al nostre país, estem massa acostumats a la contaminació acústica i semblem tenir pànic al silenci.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Dentro de los trenes deberían avisar inmediatamente por megafonía aunque simplemente esté el tren parado en un semáforo porque hay uno delante u otro que tiene que pasar, no costaría nada y es algo que en países civilizados se hace.
En las estaciones, cualquier retraso debería anunciarse (Mal tiempo, congestión en el tráfico, actos vandálicos...) y simultáneamente a canales de internet.
Desde luego deberían invertir en mejoras de megafonía y señalización, a veces te quedas sordo, otras necesitas un sonotone, otras direcatamente no va. Lo de las pantallas de LEDs y televisores es una vergüenza.
También una unificación y poner orden a los avisos de próxima parada, no es normal que en Renfe te duermas escuchando la voz que anuncia la próxima parada, en este aspecto es muchísimo mejor FGC en todos los sentidos.
En las estaciones, cualquier retraso debería anunciarse (Mal tiempo, congestión en el tráfico, actos vandálicos...) y simultáneamente a canales de internet.
Desde luego deberían invertir en mejoras de megafonía y señalización, a veces te quedas sordo, otras necesitas un sonotone, otras direcatamente no va. Lo de las pantallas de LEDs y televisores es una vergüenza.
También una unificación y poner orden a los avisos de próxima parada, no es normal que en Renfe te duermas escuchando la voz que anuncia la próxima parada, en este aspecto es muchísimo mejor FGC en todos los sentidos.
Jo no crec que sigui necessari avisar per aturar-te davant d'un semàfor en vermell, potser caldria fer que la gent entengués que entre estacions es probable que qualsevol tren s'aturi a causa (i no per culpa, com diuen alguns) d'un semàfor vermell, i que no es tracti de que "la renfe va malament" o "el tren ja s'ha espatllat" entre d'altres tonteries que he escoltat en aquestes situacions, una mica de cultureta ferroviària no aniria pas malament.Nozomi ha escrit:Dentro de los trenes deberían avisar inmediatamente por megafonía aunque simplemente esté el tren parado en un semáforo porque hay uno delante u otro que tiene que pasar, no costaría nada y es algo que en países civilizados se hace.
Dir vergonya és quedar-se curt, la de diners que hem invertit en una modernització mal feta, i després ens l'intenten vendre amb la historia de sempre.Nozomi ha escrit:Desde luego deberían invertir en mejoras de megafonía y señalización, a veces te quedas sordo, otras necesitas un sonotone, otras direcatamente no va. Lo de las pantallas de LEDs y televisores es una vergüenza.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Precisament informar d'un semàfor en vermell faria que la gent se n'adonés de la complexitat del sistema ferroviari i que guanyés cultureta ferroviària. Són avisos molt curts de fer i que no tenen cost!Miquel ha escrit: Jo no crec que sigui necessari avisar per aturar-te davant d'un semàfor en vermell, potser caldria fer que la gent entengués que entre estacions es probable que qualsevol tren s'aturi a causa (i no per culpa, com diuen alguns) d'un semàfor vermell, i que no es tracti de que "la renfe va malament" o "el tren ja s'ha espatllat" entre d'altres tonteries que he escoltat en aquestes situacions, una mica de cultureta ferroviària no aniria pas malament.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Ara que hi ha monitors per tot arreu i que hi cap molta informació (a diferència dels rètols de LED's damunt les portes de les 447, per exemple), caldria informar inicialment de tots els retards superiors als 5 minuts. A mesura que aquests retards ja no s'anessin produint, caldria que fóssim un país normal on s'informés de tots els retards superiors a un minut. Tot això, únicament en monitors i panells informatius. Jo deixaria la megafonia només per a avisos de més transcendència, com interrupció del servei o retards de més de 15 minuts. Trobo que a les estacions hi ha un excés de soroll amb la megafonia i un dèficit d'informació brutal. Per exemple, a Blanes no s'anuncia de quina via sortirà el proper tren a Barcelona fins uns minuts abans, per megafonia. No costaria res, a les pantalles d'informació, posar:
Proper tren sentit L'Hospitalet a les hh:mm per la via xx
Proper tren sentit Massanet a les hh:mm per la via xx
El personal de l'estació s'estalviaria molta feina i la gent estaria molt més ben informada. És només una mostra de coses que es podrien fer si la «direcció» i els «tècnics que pensen» es dignessin a escoltar el treballador de «a peu» per saber quines mancances hi ha.
Salut
Proper tren sentit L'Hospitalet a les hh:mm per la via xx
Proper tren sentit Massanet a les hh:mm per la via xx
El personal de l'estació s'estalviaria molta feina i la gent estaria molt més ben informada. És només una mostra de coses que es podrien fer si la «direcció» i els «tècnics que pensen» es dignessin a escoltar el treballador de «a peu» per saber quines mancances hi ha.
Salut
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
No creguis... hi ha molta gent que entra a l'estació, consulta l'horari mural exposat a l'estació, i un cop esbrina a l'hora que passa el seu tren venen a la taquilla a preguntar a quina hora surt el següent tren... i en estacions que he estat d'informador i s'indica a les pantalles clarament destinació, hora i via de sortida igual: consulten a la pantalla i després et venen a tu a preguntar el que ja els hi ha dit la pantalla. Per no parlar de la gent que les ignora per sistema i va directament a taquilla perquè és incapaç d'entendre un horari (encara que els hi expliquis com es llegeix). I no estic parlant de gent gran, que encara ho entenc -per la manca d'escolaritat d'aquells anys, sense anar més lluny la meva àvia per part de mare només va anar a escola una setmana-, estic parlant de gent jove.genissimon ha escrit:El personal de l'estació s'estalviaria molta feina i la gent estaria molt més ben informada. És només una mostra de coses que es podrien fer si la «direcció» i els «tècnics que pensen» es dignessin a escoltar el treballador de «a peu» per saber quines mancances hi ha.
De tota manera, comparteixo totalment que cal millorar de manera urgent la informació que es dona a les estacions i que es racionalitzi l'ús que es fa de la megafonia.
Diria que en aquesta manca de voluntat/capacitat de llegir horaris, hi concorren dues coses: a més d'una pobríssima educació generalitzada, una desconfiança sistemàtica vers la informació publicada. I raons per aquesta darrera no en falten.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
En molts països, a les pantalles, hi ha dues columnes, en una apareix una l'hora de sortida segons l'horari, i en l'altra l'hora prevista. Com dieu, la megafonia a d'estar reservada a retards importants (més de 15 minuts).
En la imatge mostro la pantalla d'un tren que està arribant a l'estació de Salzburg, mostrant els enllaços amb altres trens i possibles retards. Ja seria massa arribar a Sants amb un MD i que la pantalleta del propi tren ens informés de la via i el possible retard de l'R2 que surt cap a Castelldefels.

En la imatge mostro la pantalla d'un tren que està arribant a l'estació de Salzburg, mostrant els enllaços amb altres trens i possibles retards. Ja seria massa arribar a Sants amb un MD i que la pantalleta del propi tren ens informés de la via i el possible retard de l'R2 que surt cap a Castelldefels.

Veient aquesta imatge... em quedo... sense paraules... 

És que el més trist és que això no hauria de ser excepcional, amb els mitjans actuals, hauria de ser el més normal del món aquí!!
Cosa que demostra, un cop més, que fardar de flotamamodennaduropa només els serveix per a marcar paquet, perquè altrament, no ho saben fer servir per a res més. Però tampoc es pot esperar d'uns troglodites que sàpiguen apreciar un menú gastronòmic.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.