http://blogmuseuferrocarril.com/2012/02 ... lo-zz-324/
Restaurat el cotxe saló ZZ-324
1 feb
El cotxe saló ZZ 324 va ser donat per Renfe al Museu del Ferrocarril de Catalunya l’any 1994 i transportat des de l’estació de Can Tunis, a Barcelona, on es trobava en situació d’abandonament, per a formar part de la col·lecció de vehicles.
Al Museu va rebre el número d’inventari 00050 i ha restat des de llavors sota la rotonda del dipòsit de locomotores. L’estiu de 2009 es va sotmetre a un procés de restauració consistent en un important treball de sanejament de xapa i pintura a la part exterior. A l’interior es va respectar la marqueteria, de gran bellesa, que es va netejar amb profunditat. També es va restaurar la tapisseria malmesa i es va substituir el circuit elèctric, adequant-lo als estàndards actuals.
Una mica d’història
Cotxe saló ZZ 324 - Museu del Ferrocarril de CatalunyaVa ser construït el 1928 als tallers de Carde y Escoriaza, a Zaragoza, com a coche salón-camas del Estado, i adscrit a la companyia MZA amb el nom d’ASW 24.
En la seva configuració original es feia servir pel desplaçament del personal de direcció de la antiga 5ª Zona de la Renfe durant les visites d’inspecció en l’àmbit de l’antiga demarcació zonal.
La construcció era l’habitual en aquests tipus de vehicles: bastidor metàl·lic que donava suport als òrgans de fre de buit, xoc i tracció, bogis tipus Wagons-lits, enllumenat elèctric i caixa de fusta folrada d’acer dolç i pintada de color verd.
La distribució interior està formada per un petit bany i un segon més complet, una cuina i saló menjador que es transforma en habitació de quatre llits a la nit, un departament de dos llits i un office. En la seva disposició diürna tenia capacitat per a catorze persones.
Té la particularitat, ideada per l’enginyer Fernando Reyes i que no va tenir continuació, de la disposició dels llits en forma de L amb uns departaments que són pràcticament quadrats.
ATENCIÓ: Ja podeu visitar el cotxe saló ZZ-324 els primers diumenges de mes al Museu!
(aquesta activitat es realitza en substitució de l’activitat “Vapor en viu” a causa de l’avaria de la locomotora de vapor “Mataró”)
Hora i data actual: Dijous 01/05/2025 6:03
Restaurat el cotxe saló ZZ-324
Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Torna a “Història del transport”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos