Renfe estudia suspendre trens hotel
Renfe estudia suspendre trens hotel
http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... manda.html
Renfe estudia suspender los trenes hotel por falta de demanda
Frecuentemente circulan con coches vacĂos, lo que hace perder mucho dinero a la empresa
EconomĂa | 25/05/2012 - 12:11h
Madrid (Efecom).- Renfe estudia dejar de operar los trenes hotel, especialmente los que circulan en rutas internacionales, debido a una importante caĂda de la demanda, ha señalado hoy el presidente de la operadora ferroviaria pĂşblica, Julio GĂłmez-Pomar.
La resta, a l'enllaç.
Renfe estudia suspender los trenes hotel por falta de demanda
Frecuentemente circulan con coches vacĂos, lo que hace perder mucho dinero a la empresa
EconomĂa | 25/05/2012 - 12:11h
Madrid (Efecom).- Renfe estudia dejar de operar los trenes hotel, especialmente los que circulan en rutas internacionales, debido a una importante caĂda de la demanda, ha señalado hoy el presidente de la operadora ferroviaria pĂşblica, Julio GĂłmez-Pomar.
La resta, a l'enllaç.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
L'Ăşnic per suspendre, la polĂtica de Renfe
Ara s'estranyen que facin serveis de luxe pensats per a la gent normal, i que la gent normal no vulgui pagar preus de luxe. Si, malgrat intents repetits i el maltractament continu, encara no s'han decidit a suprimir el Costa Brava, amb la teòrica competència ferotge de l'avió i l'AVE, per alguna cosa serà ...
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
- Sagrerenc
- N9

- Entrades: 1479
- Membre des de: 22 des. 2009, 16:17
- Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12
Re: Renfe estudia suspendre tens hotel
Doncs ara mateix els Trenhotel sĂłn els Ăşnics trens de Renfe que fan rutes internacionals, juntament amb el Talgo Mare Nostrum. Quin serĂ el segĂĽent pas? Suprimir els Trenhotel nacionals? A part dels que surten des de Barcelona (GalĂcia, AstĂşries, Granada) i de l'Estrella Costa Brava, ja no queda cap altre tren nocturn a Espanya, oi?
Re: Renfe estudia suspendre tens hotel
Que jo recordi hi ha un nocturn Madrid-Vigo/Corunya/Ferrol. El de Ferrol va via Valladolid-LeĂłn-Ponferrada, els altres per el directo de Zamora.Sagrerenc ha escrit:Doncs ara mateix els Trenhotel sĂłn els Ăşnics trens de Renfe que fan rutes internacionals, juntament amb el Talgo Mare Nostrum. Quin serĂ el segĂĽent pas? Suprimir els Trenhotel nacionals? A part dels que surten des de Barcelona (GalĂcia, AstĂşries, Granada) i de l'Estrella Costa Brava, ja no queda cap altre tren nocturn a Espanya, oi?
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Potencial mal aprofitat
Amb l'entrada en servei del TGV fins a Barcelona, els Elipsos segurament tindran els dies comptats. El que passa Ă©s que serveixen pĂşblics totalment diferents, ja que cap altre mitjĂ et permet ser al centre de Ginebra, TorĂ o ParĂs a primera hora (que aquĂ Ă©s primerĂssima, però allĂ ja Ă©s horari d'oficina) ni marxar-ne a Ăşltima.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
- Sagrerenc
- N9

- Entrades: 1479
- Membre des de: 22 des. 2009, 16:17
- Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12
Re: Renfe estudia suspendre tens hotel
Cert, m'havia oblidat dels Madrid-GalĂcia. Que per cert, el que va a Vigo continua fins a Pontevedra.UT596001 ha escrit:Que jo recordi hi ha un nocturn Madrid-Vigo/Corunya/Ferrol. El de Ferrol va via Valladolid-LeĂłn-Ponferrada, els altres per el directo de Zamora.Sagrerenc ha escrit:Doncs ara mateix els Trenhotel sĂłn els Ăşnics trens de Renfe que fan rutes internacionals, juntament amb el Talgo Mare Nostrum. Quin serĂ el segĂĽent pas? Suprimir els Trenhotel nacionals? A part dels que surten des de Barcelona (GalĂcia, AstĂşries, Granada) i de l'Estrella Costa Brava, ja no queda cap altre tren nocturn a Espanya, oi?
Madrid-Zamora-Ourense-|-Santiago-A Coruña
Madrid-Zamora-Ourense-|-Vigo-Pontevedra
Madrid-LeĂłn-Lugo-Ferrol
També queda el Estrella Picasso (Bilbao-Málaga) tot i que només circula esporà dicament (ponts, Setmana Santa...)
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7423
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Re: Renfe estudia suspendre tens hotel
Fa un temps vam anar a ParĂs. Jo volia fer la ruta amb el Trenhotel... però al final vaig desistir:
Tot plegat, un cúmul d'incompetència i sobretot ganes de que el producte NO funcioni. El que m'estranya no és que portin cotxes buits, el que m'estranya és que encara hi viatgi algú. Deuen ser gent que tenen pà nic a volar, perquè si no no m'ho explico.
- El bitllet em sortia el doble de car que anar-hi en avió. Només per aquesta raó, la cosa ja estava clara.
- No obstant, vaig intentar informar-me a través de la web d'Elipsos, i al final vaig abandonar ja que no s'entenia res i al final acabava donant errors.
- Vaig anar a taquilla i em van dir que no sabien si el tren circularia el dia que jo volia perquè farien obres. Això cinc o sis mesos abans del viatge.
- Quan hi vaig tornar un temps després, em van dir que el tren ja estava complet. Deurien faltar encara uns 3 mesos pel viatge i ja estava ple!!!! :S No s'ho creuen ni ells.
Tot plegat, un cúmul d'incompetència i sobretot ganes de que el producte NO funcioni. El que m'estranya no és que portin cotxes buits, el que m'estranya és que encara hi viatgi algú. Deuen ser gent que tenen pà nic a volar, perquè si no no m'ho explico.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- Sagrerenc
- N9

- Entrades: 1479
- Membre des de: 22 des. 2009, 16:17
- Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12
Re: Renfe estudia suspendre tens hotel
A mi em fa molta rĂ bia que el Trenhotel Barcelona-ParĂs no pari a Tolosa, sent l'Ăşnic tren que circula entre Barcelona i Tolosa. No us podeu imaginar la quantitat de gent que es mou habitualment entre aquestes dues ciutats, jo conec una quarantena de persones que ho fa almenys un cop al mes. Ara bĂ©, cal reconèixer que, encara que parĂ©s a Tolosa, l'horari d'aquest tren tampoc seria l'ideal, en direcciĂł nord passa per Tolosa poc abans de les 2 de la matinada i en direcciĂł sud passa a quarts de 3.
Re: Renfe estudia suspendre tens hotel
Una pregunta, alguien sabe si las 12 horas exactas de viaje son reales o artificiales, es decir, estiradas con paradas intermedias y velocidades menores de las posibles??
Por cierto, no habĂan renovado MUCHOS trenhotel hace poco? Y ahora resulta que no es rentable?
Por cierto (II), este fin de semana largo se me cruzĂł por la cabeza hacer una escapada a galicia (tengo familia allĂ) y tuve la genial idea de mirar ¨por si acaso¨ quĂ© oferta tenĂan los maravillosos trenhotel... Entre el precio y los horarios de otro planeta, si bcn-paris no es rentable, esto lo es??????
¨Flipo¨, la palabra española que más me gusta.
Saludos!
Por cierto, no habĂan renovado MUCHOS trenhotel hace poco? Y ahora resulta que no es rentable?
Por cierto (II), este fin de semana largo se me cruzĂł por la cabeza hacer una escapada a galicia (tengo familia allĂ) y tuve la genial idea de mirar ¨por si acaso¨ quĂ© oferta tenĂan los maravillosos trenhotel... Entre el precio y los horarios de otro planeta, si bcn-paris no es rentable, esto lo es??????
¨Flipo¨, la palabra española que más me gusta.
Saludos!
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Retard artificial
Almenys en el Pau Casals a Zuric, et puc assegurar que Ă©s aixĂ. Si et dic que, una vegada que el vaig agafar, va recuperar els 40 minuts de retard que duia a PerpinyĂ com aquell qui res...nicolas ha escrit:Una pregunta, alguien sabe si las 12 horas exactas de viaje son reales o artificiales, es decir, estiradas con paradas intermedias y velocidades menores de las posibles??
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Re: Renfe estudia suspendre tens hotel
Hola.
Els TH Elipsos son Talgo VI i a la xarxa ADIF podrien agafar els 180/200 km/h pero a la SNCF, sembla ser que estan "topats" degut al canvi d'ample i tenen limitacions per qĂĽestio de "frens". Estic d'acord amb que moltes vegades porten retards espectaculars i despres recuperan a l'arribada a BArcelona (especialment el TH de Zurich/Mila).
Si serveix de referencia el CORAIL/INTERCITES LUNEA Cerbère-Paris triga quasi el mateix que el TH BCN-Paris (recorreguts Cerbère-Paris identics) i aquest si que fa "aturades" llargues ( a Toulouse "empalma" amb el Tour Carol-Paris). Del TH s'hauria de treure el 20/30 minuts de canvi i sortida de Cerbère. Com no para a Narbonne, agafa un petit "by-pass" que sembla que vagi per una via dels anys 50/60.
Uns dels problemes potser es la "politica" de la SNCF de no fer aturades en cap estaciĂł de nit entre las 00.30 i les 5.00 h. que fa que estacions com Lyon, Valence, Avignon, o la mateixa Toulouse no siguin operatives.
Els TH Elipsos son Talgo VI i a la xarxa ADIF podrien agafar els 180/200 km/h pero a la SNCF, sembla ser que estan "topats" degut al canvi d'ample i tenen limitacions per qĂĽestio de "frens". Estic d'acord amb que moltes vegades porten retards espectaculars i despres recuperan a l'arribada a BArcelona (especialment el TH de Zurich/Mila).
Si serveix de referencia el CORAIL/INTERCITES LUNEA Cerbère-Paris triga quasi el mateix que el TH BCN-Paris (recorreguts Cerbère-Paris identics) i aquest si que fa "aturades" llargues ( a Toulouse "empalma" amb el Tour Carol-Paris). Del TH s'hauria de treure el 20/30 minuts de canvi i sortida de Cerbère. Com no para a Narbonne, agafa un petit "by-pass" que sembla que vagi per una via dels anys 50/60.
Uns dels problemes potser es la "politica" de la SNCF de no fer aturades en cap estaciĂł de nit entre las 00.30 i les 5.00 h. que fa que estacions com Lyon, Valence, Avignon, o la mateixa Toulouse no siguin operatives.
Re: Renfe estudia suspendre tens hotel
Bones, com estĂ aquest tema?
Volia fer un viatge familiar fins a Zürich a principis del Gener però a la plana web de la Renfe només es pot comprar fins a principis del Desembre ... sabeu si te quelcom a veure amb això que esteu parlant?
Si els hi pregunto en la taquilla de Girona segur que em diuen que no saben res, com sempre ... la veritat és que Renfe fà cilment guanyaria el premi de la pitjor companyia ferrovià ria de tota Europa occidental
Volia fer un viatge familiar fins a Zürich a principis del Gener però a la plana web de la Renfe només es pot comprar fins a principis del Desembre ... sabeu si te quelcom a veure amb això que esteu parlant?
Si els hi pregunto en la taquilla de Girona segur que em diuen que no saben res, com sempre ... la veritat és que Renfe fà cilment guanyaria el premi de la pitjor companyia ferrovià ria de tota Europa occidental
César l’ha editat per darrera vegada el dia: 11 nov. 2012, 16:28, en total s’ha editat 1 vegada.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Més de dos mesos d'antelació, res de res
En general, és habitual que no es puguin comprar bitllets amb més de dos mesos d'antelació. Fins i tot en temporades de molta demanda, com Nadal, pot haver entrat novembre i encara has d'esperar.
AixĂ doncs, per aquesta banda, "normalitat".
AixĂ doncs, per aquesta banda, "normalitat".
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Re: Renfe estudia suspendre trens hotel
A data d'avui es pot reservar fins el 5 o 6 de Desembre ... jo vull per la primera setmana del Gener... aquesta empresa no te nom, de veritat quin emprenyament, perquè ja tinc tot parlat i més o menys arreglat ... 
Re: Renfe estudia suspendre trens hotel
El pont de desembre serĂ l'ultim dia de circulaciĂł del TrenHotel Barcelona - Zurich/MilĂ . A les estaciones franceses ja hi ha la nota de elipsos.
El TrenHotel a Paris continua.
El TrenHotel a Paris continua.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
El melic hispĂ nic de Renfe
Almenys, haurien pogut tenir la decència d'esperar l'entrada en funcionament del servei Barcelona-Ginebra, que permetria enllaços amb Zuric cada hora i amb Milà cada dues.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
- trensmat
- N9

- Entrades: 1593
- Membre des de: 06 maig 2009, 17:10
- UbicaciĂł: MatarĂł(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Potencial mal aprofitat
Creo que deberian de alargar o de cambiar de origen el tren hotel Barcelona - Paris hasta Valencia cuando entre en servicio los trenes TGV, seria una buena conexiĂłn con Valencia y Francia, pero claro esto es un poco dificil de hacer.Guigui ha escrit:Amb l'entrada en servei del TGV fins a Barcelona, els Elipsos segurament tindran els dies comptats. El que passa Ă©s que serveixen pĂşblics totalment diferents, ja que cap altre mitjĂ et permet ser al centre de Ginebra, TorĂ o ParĂs a primera hora (que aquĂ Ă©s primerĂssima, però allĂ ja Ă©s horari d'oficina) ni marxar-ne a Ăşltima.
Re: Renfe estudia suspendre trens hotel
Lo curioso es que ni siquiera me sorprenda que en Francia haya llegado la información a los usuarios, y aqui no. Se lo tienen calladito, no vaya ser llegue alguien a decir que en Europa sà pueden ser rentables los trenes nocturnos, y que suprimir esto es matar buena parte de los trenes internacionales más importantes que quedan, que son muy pocos.davida ha escrit:El pont de desembre serà l'ultim dia de circulació del TrenHotel Barcelona - Zurich/Milà . A les estaciones franceses ja hi ha la nota de elipsos.
El TrenHotel a Paris continua.
Este paĂs y su operador ferroviario son cada dĂa más patĂ©ticos, trillones de km de alta velocidad y no se ha llegado ni a Francia, los talgos internacionales han ido cayendo uno tras otro, y ahora incluso el trenhotel a Zurich, que era la niña de mis ojos para viajar a Suiza. Creo que me retirarĂ© a llorar un rato.
Re: Renfe estudia suspendre trens hotel
Us puc confirmar que tant el personal d'estació de Zürich com en el Ginebra no s'expliquen la supressió. Fa cosa d'una setmana vaig ser-hi i vaig parlar amb tots dos. Em donaven (des de Ginebra) l'alternativa de viatjar de dia amb TGV a Lyon, i allà un altre TGV a Figueres, i llavors el MD d'enllaç (que els sortia en pantalla com a tren de llarg recorregut amb reserva obligatòria, com si fos un Corail per exemple). Per aquell dia mateix -vaig demanar-ho- quedaven algunes places en súper-reclinable, la resta era tot ple.
Re: Renfe estudia suspendre trens hotel
Un dels problemes del TH BCN-ZURICH es que el temps de recorregut s´ha allargat desde fa uns anys en mes de un parell de hores. Al principi per obres a França, despres per obres a Suissa, etc. etc. Finalment a Suissa el trajecte entre Geneve i Zurich el fa a una velocitat "espectacular" que fa que el passin fins i tots els "Rodalies". A mes a mes jo crec que a la SNCF no li "agradava" del tot aquest tren.
Es una pena. Arrivar a Suissa, enllaç amb trens a Munich i amb els RAILJET fins a Viena i Budapest. Quina llà stima.
Es una pena. Arrivar a Suissa, enllaç amb trens a Munich i amb els RAILJET fins a Viena i Budapest. Quina llà stima.






