Renfe estudia suspendre trens hotel
Renfe estudia suspendre trens hotel
http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... manda.html
Renfe estudia suspender los trenes hotel por falta de demanda
Frecuentemente circulan con coches vacíos, lo que hace perder mucho dinero a la empresa
Economía | 25/05/2012 - 12:11h
Madrid (Efecom).- Renfe estudia dejar de operar los trenes hotel, especialmente los que circulan en rutas internacionales, debido a una importante caída de la demanda, ha señalado hoy el presidente de la operadora ferroviaria pública, Julio Gómez-Pomar.
La resta, a l'enllaç.
Renfe estudia suspender los trenes hotel por falta de demanda
Frecuentemente circulan con coches vacíos, lo que hace perder mucho dinero a la empresa
Economía | 25/05/2012 - 12:11h
Madrid (Efecom).- Renfe estudia dejar de operar los trenes hotel, especialmente los que circulan en rutas internacionales, debido a una importante caída de la demanda, ha señalado hoy el presidente de la operadora ferroviaria pública, Julio Gómez-Pomar.
La resta, a l'enllaç.
Ara s'estranyen que facin serveis de luxe pensats per a la gent normal, i que la gent normal no vulgui pagar preus de luxe. Si, malgrat intents repetits i el maltractament continu, encara no s'han decidit a suprimir el Costa Brava, amb la teòrica competència ferotge de l'avió i l'AVE, per alguna cosa serà...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Doncs ara mateix els Trenhotel són els únics trens de Renfe que fan rutes internacionals, juntament amb el Talgo Mare Nostrum. Quin serà el següent pas? Suprimir els Trenhotel nacionals? A part dels que surten des de Barcelona (Galícia, Astúries, Granada) i de l'Estrella Costa Brava, ja no queda cap altre tren nocturn a Espanya, oi?
Que jo recordi hi ha un nocturn Madrid-Vigo/Corunya/Ferrol. El de Ferrol va via Valladolid-León-Ponferrada, els altres per el directo de Zamora.Sagrerenc ha escrit:Doncs ara mateix els Trenhotel són els únics trens de Renfe que fan rutes internacionals, juntament amb el Talgo Mare Nostrum. Quin serà el següent pas? Suprimir els Trenhotel nacionals? A part dels que surten des de Barcelona (Galícia, Astúries, Granada) i de l'Estrella Costa Brava, ja no queda cap altre tren nocturn a Espanya, oi?
Amb l'entrada en servei del TGV fins a Barcelona, els Elipsos segurament tindran els dies comptats. El que passa és que serveixen públics totalment diferents, ja que cap altre mitjà et permet ser al centre de Ginebra, Torí o París a primera hora (que aquí és primeríssima, però allí ja és horari d'oficina) ni marxar-ne a última.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Cert, m'havia oblidat dels Madrid-Galícia. Que per cert, el que va a Vigo continua fins a Pontevedra.UT596001 ha escrit:Que jo recordi hi ha un nocturn Madrid-Vigo/Corunya/Ferrol. El de Ferrol va via Valladolid-León-Ponferrada, els altres per el directo de Zamora.Sagrerenc ha escrit:Doncs ara mateix els Trenhotel són els únics trens de Renfe que fan rutes internacionals, juntament amb el Talgo Mare Nostrum. Quin serà el següent pas? Suprimir els Trenhotel nacionals? A part dels que surten des de Barcelona (Galícia, Astúries, Granada) i de l'Estrella Costa Brava, ja no queda cap altre tren nocturn a Espanya, oi?
Madrid-Zamora-Ourense-|-Santiago-A Coruña
Madrid-Zamora-Ourense-|-Vigo-Pontevedra
Madrid-León-Lugo-Ferrol
També queda el Estrella Picasso (Bilbao-Málaga) tot i que només circula esporàdicament (ponts, Setmana Santa...)
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Fa un temps vam anar a París. Jo volia fer la ruta amb el Trenhotel... però al final vaig desistir:
Tot plegat, un cúmul d'incompetència i sobretot ganes de que el producte NO funcioni. El que m'estranya no és que portin cotxes buits, el que m'estranya és que encara hi viatgi algú. Deuen ser gent que tenen pànic a volar, perquè si no no m'ho explico.
- El bitllet em sortia el doble de car que anar-hi en avió. Només per aquesta raó, la cosa ja estava clara.
- No obstant, vaig intentar informar-me a través de la web d'Elipsos, i al final vaig abandonar ja que no s'entenia res i al final acabava donant errors.
- Vaig anar a taquilla i em van dir que no sabien si el tren circularia el dia que jo volia perquè farien obres. Això cinc o sis mesos abans del viatge.
- Quan hi vaig tornar un temps després, em van dir que el tren ja estava complet. Deurien faltar encara uns 3 mesos pel viatge i ja estava ple!!!! :S No s'ho creuen ni ells.
Tot plegat, un cúmul d'incompetència i sobretot ganes de que el producte NO funcioni. El que m'estranya no és que portin cotxes buits, el que m'estranya és que encara hi viatgi algú. Deuen ser gent que tenen pànic a volar, perquè si no no m'ho explico.
A mi em fa molta ràbia que el Trenhotel Barcelona-París no pari a Tolosa, sent l'únic tren que circula entre Barcelona i Tolosa. No us podeu imaginar la quantitat de gent que es mou habitualment entre aquestes dues ciutats, jo conec una quarantena de persones que ho fa almenys un cop al mes. Ara bé, cal reconèixer que, encara que parés a Tolosa, l'horari d'aquest tren tampoc seria l'ideal, en direcció nord passa per Tolosa poc abans de les 2 de la matinada i en direcció sud passa a quarts de 3.
Una pregunta, alguien sabe si las 12 horas exactas de viaje son reales o artificiales, es decir, estiradas con paradas intermedias y velocidades menores de las posibles??
Por cierto, no habían renovado MUCHOS trenhotel hace poco? Y ahora resulta que no es rentable?
Por cierto (II), este fin de semana largo se me cruzó por la cabeza hacer una escapada a galicia (tengo familia allí) y tuve la genial idea de mirar ¨por si acaso¨ qué oferta tenían los maravillosos trenhotel... Entre el precio y los horarios de otro planeta, si bcn-paris no es rentable, esto lo es??????
¨Flipo¨, la palabra española que más me gusta.
Saludos!
Por cierto, no habían renovado MUCHOS trenhotel hace poco? Y ahora resulta que no es rentable?
Por cierto (II), este fin de semana largo se me cruzó por la cabeza hacer una escapada a galicia (tengo familia allí) y tuve la genial idea de mirar ¨por si acaso¨ qué oferta tenían los maravillosos trenhotel... Entre el precio y los horarios de otro planeta, si bcn-paris no es rentable, esto lo es??????
¨Flipo¨, la palabra española que más me gusta.
Saludos!
Almenys en el Pau Casals a Zuric, et puc assegurar que és així. Si et dic que, una vegada que el vaig agafar, va recuperar els 40 minuts de retard que duia a Perpinyà com aquell qui res...nicolas ha escrit:Una pregunta, alguien sabe si las 12 horas exactas de viaje son reales o artificiales, es decir, estiradas con paradas intermedias y velocidades menores de las posibles??
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Hola.
Els TH Elipsos son Talgo VI i a la xarxa ADIF podrien agafar els 180/200 km/h pero a la SNCF, sembla ser que estan "topats" degut al canvi d'ample i tenen limitacions per qüestio de "frens". Estic d'acord amb que moltes vegades porten retards espectaculars i despres recuperan a l'arribada a BArcelona (especialment el TH de Zurich/Mila).
Si serveix de referencia el CORAIL/INTERCITES LUNEA Cerbère-Paris triga quasi el mateix que el TH BCN-Paris (recorreguts Cerbère-Paris identics) i aquest si que fa "aturades" llargues ( a Toulouse "empalma" amb el Tour Carol-Paris). Del TH s'hauria de treure el 20/30 minuts de canvi i sortida de Cerbère. Com no para a Narbonne, agafa un petit "by-pass" que sembla que vagi per una via dels anys 50/60.
Uns dels problemes potser es la "politica" de la SNCF de no fer aturades en cap estació de nit entre las 00.30 i les 5.00 h. que fa que estacions com Lyon, Valence, Avignon, o la mateixa Toulouse no siguin operatives.
Els TH Elipsos son Talgo VI i a la xarxa ADIF podrien agafar els 180/200 km/h pero a la SNCF, sembla ser que estan "topats" degut al canvi d'ample i tenen limitacions per qüestio de "frens". Estic d'acord amb que moltes vegades porten retards espectaculars i despres recuperan a l'arribada a BArcelona (especialment el TH de Zurich/Mila).
Si serveix de referencia el CORAIL/INTERCITES LUNEA Cerbère-Paris triga quasi el mateix que el TH BCN-Paris (recorreguts Cerbère-Paris identics) i aquest si que fa "aturades" llargues ( a Toulouse "empalma" amb el Tour Carol-Paris). Del TH s'hauria de treure el 20/30 minuts de canvi i sortida de Cerbère. Com no para a Narbonne, agafa un petit "by-pass" que sembla que vagi per una via dels anys 50/60.
Uns dels problemes potser es la "politica" de la SNCF de no fer aturades en cap estació de nit entre las 00.30 i les 5.00 h. que fa que estacions com Lyon, Valence, Avignon, o la mateixa Toulouse no siguin operatives.
Bones, com està aquest tema?
Volia fer un viatge familiar fins a Zürich a principis del Gener però a la plana web de la Renfe només es pot comprar fins a principis del Desembre ... sabeu si te quelcom a veure amb això que esteu parlant?
Si els hi pregunto en la taquilla de Girona segur que em diuen que no saben res, com sempre ... la veritat és que Renfe fàcilment guanyaria el premi de la pitjor companyia ferroviària de tota Europa occidental
Volia fer un viatge familiar fins a Zürich a principis del Gener però a la plana web de la Renfe només es pot comprar fins a principis del Desembre ... sabeu si te quelcom a veure amb això que esteu parlant?
Si els hi pregunto en la taquilla de Girona segur que em diuen que no saben res, com sempre ... la veritat és que Renfe fàcilment guanyaria el premi de la pitjor companyia ferroviària de tota Europa occidental

César l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 11/11/2012 16:28, en total s’ha editat 1 vegada.
En general, és habitual que no es puguin comprar bitllets amb més de dos mesos d'antelació. Fins i tot en temporades de molta demanda, com Nadal, pot haver entrat novembre i encara has d'esperar.
Així doncs, per aquesta banda, "normalitat".
Així doncs, per aquesta banda, "normalitat".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
A data d'avui es pot reservar fins el 5 o 6 de Desembre ... jo vull per la primera setmana del Gener... aquesta empresa no te nom, de veritat quin emprenyament, perquè ja tinc tot parlat i més o menys arreglat ... 

El pont de desembre serà l'ultim dia de circulació del TrenHotel Barcelona - Zurich/Milà. A les estaciones franceses ja hi ha la nota de elipsos.
El TrenHotel a Paris continua.
El TrenHotel a Paris continua.
Almenys, haurien pogut tenir la decència d'esperar l'entrada en funcionament del servei Barcelona-Ginebra, que permetria enllaços amb Zuric cada hora i amb Milà cada dues.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- trensmat
- N9
- Entrades: 1593
- Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Creo que deberian de alargar o de cambiar de origen el tren hotel Barcelona - Paris hasta Valencia cuando entre en servicio los trenes TGV, seria una buena conexión con Valencia y Francia, pero claro esto es un poco dificil de hacer.Guigui ha escrit:Amb l'entrada en servei del TGV fins a Barcelona, els Elipsos segurament tindran els dies comptats. El que passa és que serveixen públics totalment diferents, ja que cap altre mitjà et permet ser al centre de Ginebra, Torí o París a primera hora (que aquí és primeríssima, però allí ja és horari d'oficina) ni marxar-ne a última.
Lo curioso es que ni siquiera me sorprenda que en Francia haya llegado la información a los usuarios, y aqui no. Se lo tienen calladito, no vaya ser llegue alguien a decir que en Europa sí pueden ser rentables los trenes nocturnos, y que suprimir esto es matar buena parte de los trenes internacionales más importantes que quedan, que son muy pocos.davida ha escrit:El pont de desembre serà l'ultim dia de circulació del TrenHotel Barcelona - Zurich/Milà. A les estaciones franceses ja hi ha la nota de elipsos.
El TrenHotel a Paris continua.
Este país y su operador ferroviario son cada día más patéticos, trillones de km de alta velocidad y no se ha llegado ni a Francia, los talgos internacionales han ido cayendo uno tras otro, y ahora incluso el trenhotel a Zurich, que era la niña de mis ojos para viajar a Suiza. Creo que me retiraré a llorar un rato.
Us puc confirmar que tant el personal d'estació de Zürich com en el Ginebra no s'expliquen la supressió. Fa cosa d'una setmana vaig ser-hi i vaig parlar amb tots dos. Em donaven (des de Ginebra) l'alternativa de viatjar de dia amb TGV a Lyon, i allà un altre TGV a Figueres, i llavors el MD d'enllaç (que els sortia en pantalla com a tren de llarg recorregut amb reserva obligatòria, com si fos un Corail per exemple). Per aquell dia mateix -vaig demanar-ho- quedaven algunes places en súper-reclinable, la resta era tot ple.
Un dels problemes del TH BCN-ZURICH es que el temps de recorregut s´ha allargat desde fa uns anys en mes de un parell de hores. Al principi per obres a França, despres per obres a Suissa, etc. etc. Finalment a Suissa el trajecte entre Geneve i Zurich el fa a una velocitat "espectacular" que fa que el passin fins i tots els "Rodalies". A mes a mes jo crec que a la SNCF no li "agradava" del tot aquest tren.
Es una pena. Arrivar a Suissa, enllaç amb trens a Munich i amb els RAILJET fins a Viena i Budapest. Quina llàstima.
Es una pena. Arrivar a Suissa, enllaç amb trens a Munich i amb els RAILJET fins a Viena i Budapest. Quina llàstima.
