més informació sobre el tema (i sobre molts d'altres interessantíssims) aquí: http://www.trensim.com/foro/viewtopic.p ... sc&start=0



Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 20:57
Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 22/03/2006 16:59
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 23/03/2006 10:40
Entrada Autor: Platanito » Dijous 23/03/2006 10:59
Es l'ascensor que el sr. Lesseps va ficar a casa seva.Ecomobisostrans ha escrit:Que es aixo de l'elevador de Lesseps?
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 25/03/2006 11:13
Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 25/03/2006 12:41
El problema seria en que perdries una quantitat de temps inmensa, ja que haries d'esperar al transbordador, pujar-hi, baixar/pujar, sortir...Ecomobisostrans ha escrit:Un muntacàrregues per trens seria fantàstic per superar certs desnivells, no? P.ex. a Cornellà-Centre diuen que la L5 no pot continuar perque va massa superficial, oi? Pues s'hi fot un montacarregues d'aquets que la faci baixar 30 o 40 metres o la distancia que faci falta i que continui a un nivell mes profund. Si algu hi enten del tema que em respongui si això seria possible per que jo no hi entenc gaire (per no dir gens)
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 28/03/2006 9:50
Entrada Autor: Platanito » Dimarts 28/03/2006 10:29
De cap manera!Ecomobisostrans ha escrit:I no es perd més temps si s'ha de fer un enllaç?
Entrada Autor: metring » Dimarts 28/03/2006 11:02
Platanito ha escrit:De cap manera!Ecomobisostrans ha escrit:I no es perd més temps si s'ha de fer un enllaç?
D'entrada, el consum d'un aparell d'aquest tipus encareix enormement la construcció de la línia. En el cas de Cornellà, l'única opció sensata és continuar el traçat en viaducte, abaixant la cota poc a poc, si m'apures enfonsant el tram final actual.
D'altra banda, em pregunto si és factible un elevador de les dimensions d'un tren, o bé s'hauria de fer amb capacitat per a un únic cotxe, com el de Lesseps. En aquest cas, s'han de separar, i en el cas dels remolcs a més a més s'han d'empènyer fins a situar-los al muntacàrregues.
Tot plegat, com ja es veu, és totalment irrealitzable per la seva complexitat, sobrecost de construcció, sobrecost de manteniment, i la molèstia per l'usuari, que sense dubte (tret que sigui membre d'aquest fòrum) preferirà haver de fer un transbord com el de Roquetes, Paral.lel (metro-funicular) o Peu del Funicular, amb ascensors d'alta capacitat, que no haver-se d'esperar un quart d'hora a que li desmuntin i li tornin a muntar el tren.
Un petit apunt final: si cada tren perd prop d'un quart d'hora per a fer un tros del recorregut de la línia, quina és la freqüència màxima admesa per aquesta línia?
Corol.lari: és preferible un enllaç L5-Aeromàgic del Llobregat a Cornellà que un muntacàrregues.
Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 28/03/2006 12:31
Un quart d'hora si disposem de dos muntacàrregues (un per sentit) o de mitja hora si només en disposem d'un...és a dir, una burrada de temps...abans millor fer un metro cremallera com el de Lyon...Platanito ha escrit:Un petit apunt final: si cada tren perd prop d'un quart d'hora per a fer un tros del recorregut de la línia, quina és la freqüència màxima admesa per aquesta línia?
Entrada Autor: Platanito » Dimarts 28/03/2006 16:24
Jo tampoc no ho sé, però el que es dedueix mirant un mapa de Cornellà és que l'únic lloc densament poblat cap a on es pot dur (i no més d'una estació) és cap a Cornellà-Riera, després d'arrasar tot el casc antic de Cornellà. Una segona opció factible és continuar paral.lela a la Renfe (en aquest cas no caldria viaducte) en direcció Sant Joan Despí.Loyster ha escrit:I si continuesin amb un viaducte de 40 milesimes de baixada/pujada, mes o menys per on es podria tornar a ficar el tunel sota terra (vull dir que mes o menys on aniria a caure aquell viaducte)![]()
Entrada Autor: Platanito » Dimarts 28/03/2006 16:36
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 29/03/2006 18:28
Alguna vegada he pensat que potser seria interessant que tots els trens sortissin de fàbrica amb la roda dentada del cremallera i nomes la fessin servir quan fa falta. D'aquesta manera si una línia de metro necessita superar un desnivell només faria falta posar-li un trosset de cremallera, anar mes lent un petit trajecte i problema solucionat. (Potser es una idea disparatada, no se...)aarongilp ha escrit:...abans millor fer un metro cremallera com el de Lyon...
Entrada Autor: Ferrovi » Dimecres 29/03/2006 19:08
Entrada Autor: Euler » Dimecres 29/03/2006 19:42
¿Cómo vas a hacer un viaducto de 3 ó 4 km sobre la carretera que va a Sant Boi?Ferrovi ha escrit:![]()
la solució de cornella centre per continuar la L5 seria fer un viaducte com el de la L9 a la zona franca, que continués recte sobre el tram i creues sense soterrarse per sobre del Llobregat i continuar a Sant Boi, per a aixo caldria refer totalment la estació de Cornellà Centre actual, per elevarla, i surti per asota de la plaça, pero per sobre del carrer, encara que un crewmallera, que passada!!!!!!!!!!, com a Lió, si aixo ja demano... - L7 al cim del tibidabo - L2 a l'aeroport pujant per Montjuic -...
Entrada Autor: Ferrovi » Dimecres 29/03/2006 21:23
Entrada Autor: metring » Dijous 30/03/2006 10:40
Perdona que et rectifiqui, però a partir d'abril sí que és molt possible que veiem 9000 a la línia 5 i a la 2, ja que estaran alguns trens en proves en aquestes línies perquè encara no hi ha cap tram de la línia 9 en funcionament (ja ho he dit en un altre tema, no recordo en quinFerrovi ha escrit: El montatge esta fet per mi, per aixo apunto .- es imaginació, mai veurem 9000 a la L5 -![]()
Entrada Autor: sortrens » Dijous 16/10/2014 2:37
Segueix en Peu fer un Viaducte per continuar allargant la L5?Ferrovi ha escrit:![]()
la solució de cornella centre per continuar la L5 seria fer un viaducte com el de la L9 a la zona franca, que continués recte sobre el tram i creues sense soterrarse per sobre del Llobregat i continuar a Sant Boi, per a aixo caldria refer totalment la estació de Cornellà Centre actual, per elevarla, i surti per asota de la plaça, pero per sobre del carrer, encara que un crewmallera, que passada!!!!!!!!!!, com a Lió, si aixo ja demano... - L7 al cim del tibidabo - L2 a l'aeroport pujant per Montjuic -...
Torna a “Història del transport”