Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Accident mortal de tren a Galícia
- raulitinbcn
- N8
- Entrades: 1172
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Ubicació: Barcelina
Re: Accident mortal de tren a Galícia
Algu sap quina composicio es? Numero de Rama
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2381
- Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
- Contacta:
Al canal 24h, imatges de la zona mitjançant Google Earth, i de la zona en obres abans d'obrir.
A laSexta, testimonis i imatges.
Això em recorda al primer cotxe d'una 447 que es va accidentar a Blanes o algun poble d'aquests, a la R1, que va estar un munt de temps als tallers de la Maquinista tapat amb una lona blava.
A laSexta, testimonis i imatges.
Mentrestant, si no poden tocar res, no poden restablir el servei. I si poden fer-ho, només per una via...gatvell ha escrit:SUposo que un cop el jutge ordeni que ja es pot retirar el tren, anirà a algún lloc on quedarà emmagatzemat durant un temps i d'allí al desguàs o bé per recanvis.
Això em recorda al primer cotxe d'una 447 que es va accidentar a Blanes o algun poble d'aquests, a la R1, que va estar un munt de temps als tallers de la Maquinista tapat amb una lona blava.
Alvia s151 (no sé si és això lo que et refereixes).raulitinbcn ha escrit:Algu sap quina composicio es? Numero de Rama
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2381
- Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
- Contacta:
Els mitjans de comunicació es creuen que el tren és el número de calca 151. I "s151" és la sèrie, no pas la calca, si ho tinc ben entès.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
No. El 151 és el número de tren, en aquest cas el de venda ja que de vegades no coincideix amb el de circulació (molt probable en aquest cas).
El tren era un de la sèrie 730.
El tren era un de la sèrie 730.
Ja anem cap als 80 morts, jo ja no sé què dir...
http://www.lavanguardia.com/sucesos/201 ... stela.html
http://www.lavanguardia.com/sucesos/201 ... stela.html
De LV:
08:11A las 9.30h, el Gobierno gallego dará a conocer un nuevo parte médico sobre los heridos y fallecidos en el accidente de tren de Santiago.
08:11A las 9.30h, el Gobierno gallego dará a conocer un nuevo parte médico sobre los heridos y fallecidos en el accidente de tren de Santiago.
laurafdezgl Laura Fernández 1 min
Según el #PdV de @telecincoes esta conversación podría ser del conductor del #AccidenteSantiago en marzo de 2012. pic.twitter.com/fKSWCx0hMT
Según el #PdV de @telecincoes esta conversación podría ser del conductor del #AccidenteSantiago en marzo de 2012. pic.twitter.com/fKSWCx0hMT
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5765
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Sí que ha trigat poc Telecinco a posar-se a l'alçada tristament habitual (no només en aquesta cadena, sinó en algunes altres històricament) del tractament informatiu de certes desgràcies.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Document d'Adif, enllaç penjat per la PTP:
Transport Públic @transportpublic 32s
Según doc.de red de Adif (p.63) el Ourense-Santiago está equipado con ERTMS, sistema que impide superar vel.máximas http://www.adif.es/ca_ES/conoceradif/do ... _mapas.pdf
Transport Públic @transportpublic 32s
Según doc.de red de Adif (p.63) el Ourense-Santiago está equipado con ERTMS, sistema que impide superar vel.máximas http://www.adif.es/ca_ES/conoceradif/do ... _mapas.pdf
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7072
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Resumint tot el que s'ha dit:
Situació del lloc:
La corba és el final de la línia d'alta velocitat, i està després de la sortida d'un túnel després de desenes de Km on es pot circular a 300 Km/h.
La corba només té sistema de protecció ASFA, el qual només protegeix de passar-se un semàfor en vermell. L'ASFA no fa res per controlar la velocitat si hi ha via lliure.
Causa de l'accident:
Excés de velocitat per part del maquinista, que no ha respectat la senyalització. El tren ha entrat a 190 Km/h en una corba a 80 Km/h.
Conclusions personals:
L'error humà sempre pot existir i per això existeixen els sistemes de seguretat. En aquest cas, el sistema de seguretat instal·lat a la corba és totalment inadequat i obsolet. El sistema ERTMS, abans de "deixar" el tren i passar a ASFA hauria d'assegurar-se que està circulant a una velocitat adequada, i més en una corba tant perillosa com aquesta. Per tant, l'ERTMS hauria d'haver-se instal·lat fins un tros després d'aquesta corba per assegurar que el tren no entre al tram ASFA sense control.
Per tant, error humà del maquinista i error humà dels que van dissenyar els sistemes de seguretat de la línia.
Situació del lloc:
La corba és el final de la línia d'alta velocitat, i està després de la sortida d'un túnel després de desenes de Km on es pot circular a 300 Km/h.
La corba només té sistema de protecció ASFA, el qual només protegeix de passar-se un semàfor en vermell. L'ASFA no fa res per controlar la velocitat si hi ha via lliure.
Causa de l'accident:
Excés de velocitat per part del maquinista, que no ha respectat la senyalització. El tren ha entrat a 190 Km/h en una corba a 80 Km/h.
Conclusions personals:
L'error humà sempre pot existir i per això existeixen els sistemes de seguretat. En aquest cas, el sistema de seguretat instal·lat a la corba és totalment inadequat i obsolet. El sistema ERTMS, abans de "deixar" el tren i passar a ASFA hauria d'assegurar-se que està circulant a una velocitat adequada, i més en una corba tant perillosa com aquesta. Per tant, l'ERTMS hauria d'haver-se instal·lat fins un tros després d'aquesta corba per assegurar que el tren no entre al tram ASFA sense control.
Per tant, error humà del maquinista i error humà dels que van dissenyar els sistemes de seguretat de la línia.
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5765
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Pel que estic veient als comentaris online de certs diaris, la suposada frase del maquinista "Qué le voy a hacer" (que en altres fonts apareix com a "Qué voy a hacer", la qual cosa unida al to amb que hagi estat dita, i evidentment també al context, canvia moltíssim el significat), magnificada pels mitjans d' "informació" en forma de titular (com si fos el més important), li pot estar creant un "judici públic accelerat" al maquinista.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7072
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Incorrecte.metring ha escrit:Document d'Adif, enllaç penjat per la PTP:
Transport Públic @transportpublic 32s
Según doc.de red de Adif (p.63) el Ourense-Santiago está equipado con ERTMS, sistema que impide superar vel.máximas http://www.adif.es/ca_ES/conoceradif/do ... _mapas.pdf
La corba té ASFA, no ERTMS.
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2381
- Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
- Contacta:
Als programes matinals d'Antena 3 i Telecinco estan fent una anàlisi (a la seva manera, clar) de l'accident.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3259
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Totalment d'acord. Si després de circular a velocitats de més de 200 Km/h s'ha de traçar un revolt a 80 Km/h és imperatiu que l'ERTMS supervisi aquests 80 abans de cedir el «control» del tren a l'ASFA.wefer ha escrit:Resumint tot el que s'ha dit:
Situació del lloc:
La corba és el final de la línia d'alta velocitat, i està després de la sortida d'un túnel després de desenes de Km on es pot circular a 300 Km/h.
La corba només té sistema de protecció ASFA, el qual només protegeix de passar-se un semàfor en vermell. L'ASFA no fa res per controlar la velocitat si hi ha via lliure.
Causa de l'accident:
Excés de velocitat per part del maquinista, que no ha respectat la senyalització. El tren ha entrat a 190 Km/h en una corba a 80 Km/h.
Conclusions personals:
L'error humà sempre pot existir i per això existeixen els sistemes de seguretat. En aquest cas, el sistema de seguretat instal·lat a la corba és totalment inadequat i obsolet. El sistema ERTMS, abans de "deixar" el tren i passar a ASFA hauria d'assegurar-se que està circulant a una velocitat adequada, i més en una corba tant perillosa com aquesta. Per tant, l'ERTMS hauria d'haver-se instal·lat fins un tros després d'aquesta corba per assegurar que el tren no entre al tram ASFA sense control.
Per tant, error humà del maquinista i error humà dels que van dissenyar els sistemes de seguretat de la línia.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Ara el president de la Xunta de Galícia està compareixent davant els mitjans, ho emeten a la 1a.
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2381
- Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
- Contacta:
Núñez Feijóo en roda de premsa en directe a diversos canals. Diu que s'està treballant en la identificació dels cadàvers, destaca la implicació dels veïns de la zona, dels més de 1000 donants de sang voluntaris, i una mica d'autobombo.
PD: Metring, hem escrit el missatge a la vegada...
PD: Metring, hem escrit el missatge a la vegada...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
http://www.20minutos.es/noticia/1880262 ... ortes-ugt/
El secretario de transportes de UGT: "Una tragedia así solo se produce si se dan varios fallos"
Un sistema de frenado no automático, la curva, la velocidad, un muro y el fallo humano pueden estar detrás de la tragedia, según Miguel Ángel Cilleros. El sindicato pide que se invierta más en tecnología para ganar seguridad. Al menos 77 fallecidos en un accidente de tren en Santiago de Compostela. ECO ® Midiendo actividad social ¿Qué es esto? 0 Me gusta No me gusta 0 email Compartir A. LARRAÑETA. 25.07.2013 - 09:56h "Es el día más negro del ferrocarril". Lo dice el secretario general de Transportes de UGT, Miguel Ángel Cilleros, mientras se asoma por un puente a la vía donde los operarios continúan sacando los vagones del Alvia Madrid-Ferrol descarrilados en la curva de entrada a Santiago de Compostela, accidente que ha causado al menos 77 fallecidos y más de 130 heridos. Cilleros está convencido de que "una catástrofe así se debe a varios fallos a la vez, no tiene una causa única", explica en referencia a las alusiones al exceso de velocidad, que parecen ser la principal hipótesis sobre los motivos del descarrilamiento. La tragedia no hubiera sido tan grande de haber ocurrido el descarrilamiento en un lugar diáfano Según las informaciones que maneja el sindicalista, aún no se habría podido abrir la caja negra del tren Alvia. "Hacía falta tensión para poder abrirla y el tren siniestrado no tenía. Ahora está en manos del juez, pero deben colocarla en otro tren de Coruña o Vigo para que vean qué pasó". A su juicio, todo apunta a "una concatenación de fallos y de posibles errores preventivos". Y enumera que la vía deja de estar protegida por el sistema de ERTMS de frenado automático solo cuatro kilómetros antes del tramo en el que ocurrió el accidente, donde estaba operativo un sistema llamado AZSA, que controla la velocidad mediante balizas en la vía pero que no frena automáticamente el tren. Así como la disminución de la velocidad máxima permitida de 200 km/hora a 80 km/hora en una distancia corta o el trazado en curva, que dice, "son factores determinantes". "Además, una vaguada separa la vía del muro y ahí quedaron encajonados los vagones... La tragedia no hubiera sido tan grande de haber ocurrido el descarrilamiento en un lugar diáfano". El fallo humano del maquinista también planea sobre la escena. Pero Cilleros asegura que Francisco José Garzón del Amo, el maquinista que también resultó herido, "no era una persona nueva, sino que conocía el trazado, hacía este recorrido de manera regular desde que fue inaugurado en 2011". Por último, y a pesar de reconocer que el sistema de protección AZSA digital es "seguro y fiable", el secretario general de UGT, cree que la tragedia debe servir para invertir "en tecnología" que evite situaciones como estas porque "hay métodos que te paran el tren".
Ver más en: http://www.20minutos.es/noticia/1880262 ... xts=467263
El secretario de transportes de UGT: "Una tragedia así solo se produce si se dan varios fallos"
Un sistema de frenado no automático, la curva, la velocidad, un muro y el fallo humano pueden estar detrás de la tragedia, según Miguel Ángel Cilleros. El sindicato pide que se invierta más en tecnología para ganar seguridad. Al menos 77 fallecidos en un accidente de tren en Santiago de Compostela. ECO ® Midiendo actividad social ¿Qué es esto? 0 Me gusta No me gusta 0 email Compartir A. LARRAÑETA. 25.07.2013 - 09:56h "Es el día más negro del ferrocarril". Lo dice el secretario general de Transportes de UGT, Miguel Ángel Cilleros, mientras se asoma por un puente a la vía donde los operarios continúan sacando los vagones del Alvia Madrid-Ferrol descarrilados en la curva de entrada a Santiago de Compostela, accidente que ha causado al menos 77 fallecidos y más de 130 heridos. Cilleros está convencido de que "una catástrofe así se debe a varios fallos a la vez, no tiene una causa única", explica en referencia a las alusiones al exceso de velocidad, que parecen ser la principal hipótesis sobre los motivos del descarrilamiento. La tragedia no hubiera sido tan grande de haber ocurrido el descarrilamiento en un lugar diáfano Según las informaciones que maneja el sindicalista, aún no se habría podido abrir la caja negra del tren Alvia. "Hacía falta tensión para poder abrirla y el tren siniestrado no tenía. Ahora está en manos del juez, pero deben colocarla en otro tren de Coruña o Vigo para que vean qué pasó". A su juicio, todo apunta a "una concatenación de fallos y de posibles errores preventivos". Y enumera que la vía deja de estar protegida por el sistema de ERTMS de frenado automático solo cuatro kilómetros antes del tramo en el que ocurrió el accidente, donde estaba operativo un sistema llamado AZSA, que controla la velocidad mediante balizas en la vía pero que no frena automáticamente el tren. Así como la disminución de la velocidad máxima permitida de 200 km/hora a 80 km/hora en una distancia corta o el trazado en curva, que dice, "son factores determinantes". "Además, una vaguada separa la vía del muro y ahí quedaron encajonados los vagones... La tragedia no hubiera sido tan grande de haber ocurrido el descarrilamiento en un lugar diáfano". El fallo humano del maquinista también planea sobre la escena. Pero Cilleros asegura que Francisco José Garzón del Amo, el maquinista que también resultó herido, "no era una persona nueva, sino que conocía el trazado, hacía este recorrido de manera regular desde que fue inaugurado en 2011". Por último, y a pesar de reconocer que el sistema de protección AZSA digital es "seguro y fiable", el secretario general de UGT, cree que la tragedia debe servir para invertir "en tecnología" que evite situaciones como estas porque "hay métodos que te paran el tren".
Ver más en: http://www.20minutos.es/noticia/1880262 ... xts=467263
D'aquestes sangoneres que no busquen altra cosa que el titular cridaner, no en faria ni cas. Per respecte a la veritat i per respecte a les víctimes.Adolescent barceloní ha escrit:Als programes matinals d'Antena 3 i Telecinco estan fent una anàlisi (a la seva manera, clar) de l'accident.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Juan Miguel Garrido @Juanmi_News 3 min
Pte. de Renfe informa a EFE que la línea ferroviaria donde se produjo el #AccidenteSantiago pasó 1 revisión ayer por la mañana.#ÁnimoGalicia
Sergi Ferré Tv @SergiFerre 2 min
ÚLTIMA HORA: Se eleva a 78 el número de fallecidos http://politica.elpais.com/politica/201 ... 66427.html … #AccidenteSantiago
Repiulat per transport.cat
Pte. de Renfe informa a EFE que la línea ferroviaria donde se produjo el #AccidenteSantiago pasó 1 revisión ayer por la mañana.#ÁnimoGalicia
Sergi Ferré Tv @SergiFerre 2 min
ÚLTIMA HORA: Se eleva a 78 el número de fallecidos http://politica.elpais.com/politica/201 ... 66427.html … #AccidenteSantiago
Repiulat per transport.cat