En el meu cas, aeroports utilitzats: 0 (mai he viatjat en avió

(bé, al de Barcelona hi he entrat per acomiadar gent i això, però no compta)
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 14:33
Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 01/08/2013 12:44
Entrada Autor: wefer » Dijous 01/08/2013 12:50
Com et poden fer pànic si mai n'has utilitzat cap?Adolescent barceloní ha escrit: que em fan pànic, els avions
Entrada Autor: raulitinbcn » Dijous 01/08/2013 13:45
Entrada Autor: alf_ » Dijous 01/08/2013 18:54
A mucha gente nos pasa que nos incomoda un poco la idea de tener diez mil metros de nada debajo del cigarro volador ese, y despues el suelo. Paranoias de esas...wefer ha escrit:Com et poden fer pànic si mai n'has utilitzat cap?Adolescent barceloní ha escrit: que em fan pànic, els avions
I suposo que ja saps allò de que és el transport més segur i tal.
A més, les vistes que tens des d'un avió no les pots tenir més que allà (només quan vola baix, és clar, si no només veus núvols o directament res. Recordo per exemple haver entrat a BCN venint de Madrid, de nit, de manera que des de la meva finestreta veia tota Barcelona il·luminada amb els carrers ben definits, i és una imatge que no s'oblida.
Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 01/08/2013 19:39
Aquí tens la resposta:wefer ha escrit:Com et poden fer pànic si mai n'has utilitzat cap?
A veure, jo en llocs molt alts (torre de Collserola i edificis alts) em marejo molt. Doncs imagina't en un avió, només de pensar-ho ja...alf_ ha escrit:A mucha gente nos pasa que nos incomoda un poco la idea de tener diez mil metros de nada debajo del cigarro volador ese, y despues el suelo. Paranoias de esas...
Entrada Autor: gatvell » Dijous 01/08/2013 19:50
Entrada Autor: Platanito » Dijous 01/08/2013 19:56
Jo no oblidaré mai el perfil en penombra del Montseny, amb una Barcelona en primer pla ja a les fosques i amb tots els llums encesos. O les vegades que he sobrevolat el Pirineu (tornant de Toulouse crec que vaig fotografiar *tot* el trajecte). O el Montblanc, a baix a la dreta, quan l'avió començava a baixar cap a Ginebra després d'haver sobrevolat el mar i haver entrat a França per sobre mateix del port de Marsella. O una impressionant sortida de la lluna plena sobre un mar de núvols justament a la meva finestreta, tornant de Paris aquesta setmana santa...wefer ha escrit:A més, les vistes que tens des d'un avió no les pots tenir més que allà (només quan vola baix, és clar, si no només veus núvols o directament res. Recordo per exemple haver entrat a BCN venint de Madrid, de nit, de manera que des de la meva finestreta veia tota Barcelona il·luminada amb els carrers ben definits, i és una imatge que no s'oblida.
Sí que es nota, però creu-me que val la pena. Al cap i a la fi, algun cop en la teva vida et tocarà volar, i com més gran siguis més patiràs (aquestes coses, com el sarampió i les paperes, s'han de passar de petit).Adolescent barceloní ha escrit:I després està el tema de que accelera molt ràpid. I això em passa inclús en el cotxe o el bus: si accelera d'imprevist o bruscament, o si hi ha una pujada/baixada gran i el cotxe va ràpid, em marejo. Imagina't en un avió... Dien que no es nota, però no me'n refio.
Entrada Autor: Guigui » Dijous 01/08/2013 20:09
Entrada Autor: wefer » Divendres 02/08/2013 10:32
FetGuigui ha escrit:Si voleu parlar de la por a volar, obriu un fil al respecte, però tornem a cenyir-nos al tema, si us plau.
Home, vist així tampoc sembla massa bona idea anar dins d'una llauna llençada a 300 Km/h sobre unes vies i que triga diversos kilòmetres a frenar, no sembla bona idea anar a 100 Km/h dins una altra llauna creuant-se de cara amb altres llaunes a 100 Km/h o anar amb un enginy de dues rodes sense estabilitat enmig del tràfic rodat. Per no parlar d'anar sobre un tros de ferro enmig de l'oceà!!alf_ ha escrit:A mucha gente nos pasa que nos incomoda un poco la idea de tener diez mil metros de nada debajo del cigarro volador ese, y despues el suelo. Paranoias de esas...
Entrada Autor: alf_ » Divendres 02/08/2013 10:54
Si, pero esa lata disparada a cientos de kilómetros hora tiene la diferencia de que va al ras del suelo. Piensa que tambien, si al piloto de avión le da un patatús (y de paso al copiloto idem) pues pasará lo que tiene que pasar, mientras que un tren simplemente se frena.wefer ha escrit:FetGuigui ha escrit:Si voleu parlar de la por a volar, obriu un fil al respecte, però tornem a cenyir-nos al tema, si us plau.![]()
Home, vist així tampoc sembla massa bona idea anar dins d'una llauna llençada a 300 Km/h sobre unes vies i que triga diversos kilòmetres a frenar, no sembla bona idea anar a 100 Km/h dins una altra llauna creuant-se de cara amb altres llaunes a 100 Km/h o anar amb un enginy de dues rodes sense estabilitat enmig del tràfic rodat. Per no parlar d'anar sobre un tros de ferro enmig de l'oceà!!alf_ ha escrit:A mucha gente nos pasa que nos incomoda un poco la idea de tener diez mil metros de nada debajo del cigarro volador ese, y despues el suelo. Paranoias de esas...
Si ens posem a pensar, no fem res
Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 02/08/2013 11:16
Entrada Autor: Ferry1ac1 » Diumenge 15/09/2013 17:03
Entrada Autor: Guigui » Diumenge 15/09/2013 17:23
Entrada Autor: Busman » Diumenge 15/09/2013 19:40
Entrada Autor: sagrering » Dilluns 16/09/2013 12:08
Entrada Autor: sagrering » Dilluns 16/09/2013 16:47
Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 27/03/2015 0:19
Entrada Autor: davroca5 » Divendres 27/03/2015 17:14
Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 27/03/2015 17:40
És una barreja d'efectes fisiològics i psicològics, doncs els inputs fisiològics (acceleració, la sensació d'elevació, etc) són processats al cervell, on la teva part psicològica els associa a sentiments i sensacions i per això el cos aleshores reacciona d'una forma o altra.Adolescent barceloní ha escrit:Derivat de http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 08#p244208, comentar que no sé per què tinc por a volar... Fa dos anys ja ho deia per aquí.
Sí, les altures em fan impressió (o mareig, depèn de com es digui), i les acceleracions fortes i de sobte també (un cotxe accelerant ràpid, per exemple); per tant, li sumes les dues coses i suposo que el resultat és aquest: por a volar.
No hi he anat mai, en avió, però és que veient els últims accidents (al fil enllaçat)... Ja sé que l'índex d'accidentalitat és molt baix (de fet ho demostreu), però tot i així continuo tenint-li por, segurament pel que comento.
Parlant de les impressions (el mareig amb acceleracions fortes, etc)... són efectes físics o psicològics?
Torna a “Aeri, marítim i altres”