Jo tampoc ho entenc. La setmana santa vaig estar a Londres i vaig fer servir el Docklands Light Railway, que és automàtic i sense mampares a les estacions, però vaig observar que tots els trens tenen una persona que sol donar al tren l'ordre de tancar les portes molt a l'estil dels antics caps de tren, a més quan el vaig fer servir a l'hora punta de la tarda inclús si ho consideraven convenient en alguns trams agafen la conducció manual del tren sense cap tipus de mania, tot i que no sé si és habitual però els viatgers no posaven cara de sorpresa en cap moment.Miquel ha escrit:Segueixo pensant que és un error que la línia s'aturi quan l'ATC peta, s'hauria de poder prestar el mateix servei de manera manual en aquests casos. Tant anar de pijets amb la línia que al final per llestos passen aquestes coses.
Retards, avaries i deficiències a TMB
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Aleshores com fan la resta de línies de metro on el motorista nomès controla lobertura i tancament de portes, és això cert?Granolleri ha escrit:Jo tampoc ho entenc. La setmana santa vaig estar a Londres i vaig fer servir el Docklands Light Railway, que és automàtic i sense mampares a les estacions, però vaig observar que tots els trens tenen una persona que sol donar al tren l'ordre de tancar les portes molt a l'estil dels antics caps de tren, a més quan el vaig fer servir a l'hora punta de la tarda inclús si ho consideraven convenient en alguns trams agafen la conducció manual del tren sense cap tipus de mania, tot i que no sé si és habitual però els viatgers no posaven cara de sorpresa en cap moment.Miquel ha escrit:Segueixo pensant que és un error que la línia s'aturi quan l'ATC peta, s'hauria de poder prestar el mateix servei de manera manual en aquests casos. Tant anar de pijets amb la línia que al final per llestos passen aquestes coses.
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
Directament, l'Underground funciona en mode manual en les hores punta. La conducció sempre és manual, però qui dóna l'ordre de sortida dels trens i qui avisa per megafonia del següent tren que ve és un operari que està al mig de l'andana. És per això que a l'hora punta sentireu tot el rato que algú xerra per megafonia mentre els trens van entrant. Bàsicament diu la direcció del següent tren i que la gent deixi passar i no es situi a la part de l'andana més a prop de les vies.albert28 ha escrit:Aleshores com fan la resta de línies de metro on el motorista nomès controla lobertura i tancament de portes, és això cert?Granolleri ha escrit:Jo tampoc ho entenc. La setmana santa vaig estar a Londres i vaig fer servir el Docklands Light Railway, que és automàtic i sense mampares a les estacions, però vaig observar que tots els trens tenen una persona que sol donar al tren l'ordre de tancar les portes molt a l'estil dels antics caps de tren, a més quan el vaig fer servir a l'hora punta de la tarda inclús si ho consideraven convenient en alguns trams agafen la conducció manual del tren sense cap tipus de mania, tot i que no sé si és habitual però els viatgers no posaven cara de sorpresa en cap moment.Miquel ha escrit:Segueixo pensant que és un error que la línia s'aturi quan l'ATC peta, s'hauria de poder prestar el mateix servei de manera manual en aquests casos. Tant anar de pijets amb la línia que al final per llestos passen aquestes coses.
En aquest video es pot observar perfectament el tema de la megafonia:
https://www.youtube.com/watch?v=nbV7CESh6pI
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Jo tinc entès que això no és el nivell d'automatització total, si no que se segueix operant amb ATO o un altre sistema de circulació automàtica.albert28 ha escrit:Aleshores com fan la resta de línies de metro on el motorista nomès controla lobertura i tancament de portes, és això cert?Granolleri ha escrit:Jo tampoc ho entenc. La setmana santa vaig estar a Londres i vaig fer servir el Docklands Light Railway, que és automàtic i sense mampares a les estacions, però vaig observar que tots els trens tenen una persona que sol donar al tren l'ordre de tancar les portes molt a l'estil dels antics caps de tren, a més quan el vaig fer servir a l'hora punta de la tarda inclús si ho consideraven convenient en alguns trams agafen la conducció manual del tren sense cap tipus de mania, tot i que no sé si és habitual però els viatgers no posaven cara de sorpresa en cap moment.Miquel ha escrit:Segueixo pensant que és un error que la línia s'aturi quan l'ATC peta, s'hauria de poder prestar el mateix servei de manera manual en aquests casos. Tant anar de pijets amb la línia que al final per llestos passen aquestes coses.
De fet, a Barcelona pot operar-se d'aquesta manera la L11, els trens de la sèrie 500 disposen a la zona de passatge d'unes botoneres per obrir i tancar portes i donar l'ordre d'arrancada de l'ATO sense tenir la necessitat d'estar a la cabina. A més, fa uns anys van incloure com un commutador, que si no recordo malament és per a canviar el mode de conducció automàtica. Aquest detallet no ha perdurat en les següents sèries de trens destinades a línies automàtiques (5000, 6000 i 9000), suposo que al no haver-se usat mai a L11 es deuria descartar.
El metro de Barcelona amb motoristes!
"Do not entry" ... es en serio?raulitinbcn ha escrit:

Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Sí, és seriós... el problema de l'ensenyament en aquest país, particularment de llengües estrangeres.Don Ramón ha escrit:"Do not entry" ... es en serio?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Desprès de restablir l'averia m'he passat per la L9 a veure com anava el servei. Segons comentava un TOLA que anava parlant amb una companya no hi havia tensió a la catenària, per tant, ni ATC, ni ATO, ni manual, ni interfons ni res de res
. Es queixava del protocol, ja que aplicant tot els protocols, etc han tardat un munt de temps i que s'hauria d'haver procedit més ràpidament ja que nos es podria restablir el sistema segons el protocols.
Per cert, els trens m'ha semblat que anaven més lents a la zona de Sagrera y cada tren hi havia un tècnic, suposo, que per si tornès a fallar el sistema poder solucinar-ho in situ.


Per cert, els trens m'ha semblat que anaven més lents a la zona de Sagrera y cada tren hi havia un tècnic, suposo, que per si tornès a fallar el sistema poder solucinar-ho in situ.
Hasta siempre serie 1000
-
- N6
- Entrades: 300
Pues claro que es en serio. SOTP DIFAMACIÓNDon Ramón ha escrit:"Do not entry" ... es en serio?raulitinbcn ha escrit:


En la línia 9 i 10 l'equip que supervisa les circulacions i l'equip que controla les circulacions és el mateix. Si falla el sistema no hi ha res que et protegeixi de no xocar contra un altre tren.Miquel ha escrit:Segueixo pensant que és un error que la línia s'aturi quan l'ATC peta, s'hauria de poder prestar el mateix servei de manera manual en aquests casos. Tant anar de pijets amb la línia que al final per llestos passen aquestes coses.
Doncs això s'hauria d'haver previst i tenir-ho en dos equips diferents per, en cas de fallada d'un, poder utilitzar l'equip de socors....xabuca ha escrit:En la línia 9 i 10 l'equip que supervisa les circulacions i l'equip que controla les circulacions és el mateix. Si falla el sistema no hi ha res que et protegeixi de no xocar contra un altre tren.Miquel ha escrit:Segueixo pensant que és un error que la línia s'aturi quan l'ATC peta, s'hauria de poder prestar el mateix servei de manera manual en aquests casos. Tant anar de pijets amb la línia que al final per llestos passen aquestes coses.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Esclar, ja que bàsicament la línia no disposa de cantons fixes i senyals lluminosos en cas que sigui necessari (incomprensible). Ara bé, que no hi hagi res que protegeixi de xocar un contra l'altre de manera informàtica no vol dir que no es pugui oferir un servei de mínims amb Blocatge Telefònic per exemple. Sempre serà millor que oferir el servei de bus alternatiu d'ahir...xabuca ha escrit:En la línia 9 i 10 l'equip que supervisa les circulacions i l'equip que controla les circulacions és el mateix. Si falla el sistema no hi ha res que et protegeixi de no xocar contra un altre tren.Miquel ha escrit:Segueixo pensant que és un error que la línia s'aturi quan l'ATC peta, s'hauria de poder prestar el mateix servei de manera manual en aquests casos. Tant anar de pijets amb la línia que al final per llestos passen aquestes coses.
De vegades oblidem que fins fa no gaire s'operava la xarxa amb uns elements de seguretat informàtics minsos o inexistents. I no per això s'ha estat circulant en perill de mort (exageració) quan no hi ha l'ATP o eventualment no funcionen els senyals com alguns intenten fer veure.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Ara que hi penso, estava programat un tall per obres de la L9/L10 per d'aquí a no massa.nestor ha escrit:Desprès de restablir l'averia m'he passat per la L9 a veure com anava el servei. Segons comentava un TOLA que anava parlant amb una companya no hi havia tensió a la catenària, per tant, ni ATC, ni ATO, ni manual, ni interfons ni res de res![]()
. Es queixava del protocol, ja que aplicant tot els protocols, etc han tardat un munt de temps i que s'hauria d'haver procedit més ràpidament ja que nos es podria restablir el sistema segons el protocols.
Per cert, els trens m'ha semblat que anaven més lents a la zona de Sagrera y cada tren hi havia un tècnic, suposo, que per si tornès a fallar el sistema poder solucinar-ho in situ.
Només seria per infrastructura, o també per superestructura?
I sí que és cert, que cada cop que hi ha una incidència grossa a la L9/L10, és més grossa que a les altres línies.
Desavantatges de l'automatització...
Això, amb la L9/L10 a mig gas, passi (que tampoc, però ara mateix dóna un servei que no és troncal del tot)...
Però quan el febrer la L9 obri entre Zona Universitària i Aeroport T1, si es munta un cacau d'aquests, la cosa ja pot ser important, perquè el sistema es controla tot des de Can Zam, tant a la pota nord, com a la pota sud.
I no vull ni pensar la que es muntarà quan obrin entre Zona Universitària i Sagrera...

- raulitinbcn
- N8
- Entrades: 1171
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Ubicació: Barcelina
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Home, no demanis molt que la tecnologia dels 400 és la que és!!wefer ha escrit:Termòmetre d'un 400 a Pl. Catalunya:
El que més m'ha agradat ha estat el led a sota de l'indicador L1.
A la següent estació ha tornat a funcionar normalment com si res.

El metro de Barcelona amb motoristes!
davroca5 ha escrit:Pero si es un 6000. Ens esteu prenent el pel?

Segur que és una prova d'en Wefer per veure si estàvem atents

El metro de Barcelona amb motoristes!