Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 26/06/2015 20:31

Realment creus que no hi hauria gent que aniria de Berga a Barcelona? Pots fer perfectament una línia així (de regionals, clar està), i amb parada a les poblacions més importants. Així ja cobreixes els viatgers que vulguin fer trajectes intermitjos. Que una línia vagi de A a B no vol dir que la gent hagi de fer aquest recorregut...La majoria de vegades també hi han recorreguts intermitjos. No tindria cap sentit deixar la línia a Martorell.

Per el que fa l'antic traçat del ferrocarril econòmic a Berga, hi ha una part que és irrecuperable, doncs ha quedat negada sota les aigües del pantà de la Baells.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 26/06/2015 21:07

oriolp13 ha escrit:Realment creus que no hi hauria gent que aniria de Berga a Barcelona? Pots fer perfectament una línia així (de regionals, clar està), i amb parada a les poblacions més importants. Així ja cobreixes els viatgers que vulguin fer trajectes intermitjos. Que una línia vagi de A a B no vol dir que la gent hagi de fer aquest recorregut...La majoria de vegades també hi han recorreguts intermitjos. No tindria cap sentit deixar la línia a Martorell.

Per el que fa l'antic traçat del ferrocarril econòmic a Berga, hi ha una part que és irrecuperable, doncs ha quedat negada sota les aigües del pantà de la Baells.
No ho crec, però me'n preocupa que proposi o es fasi alguna línia de tren i que no l'agafi ningú com l'AVE. :? :nose :cari



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 26/06/2015 21:54

Però ja t'has mirat mínimament els motius pels quals una LAV no és utilitzada sinó per una petita minoria de la població i una línia regional per força més gent, parlant en termes relatius?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Divendres 26/06/2015 22:29

Carlos González ha escrit: És veritat, però el que no entenc és perquè no ho podien haver-hi fet una línia de tren que no pas proposar una xarxa de tramvia (vull dir tram-tren)???, ara també es cert que un tren desde una distància entre Súria i Barcelona es té que a veure, en el sentit que sigui viable o la distància necessària. :|
No estoy familiarizado con los detalles del proyecto, pero generalmente esto de proponer un "tram-tren" viene de la dificultad de integrar una línea en un entorno urbanizado. Es difícil asumir, y más en este país donde un tren es una "molestia", que metan un derecho de vía por el medio del pueblo, pues un derecho de vía para ferrocarril es preferible que no tenga pasos a nivel, y que esté bien segregado. Esto inevitablemente genera un cierto "efecto barrera", que para nada es tan trágico como muchos pueblos y NIMBYs los pintan, pero en el fondo sí que significa que habrá un paso cada tantos metros, y que tendrá que ser un paso elevado o subterráneo. Un tren-tranvía es un sistema donde el tranvía circula como tal por la trama urbana, y obedece a los semáforos por lo que habrá cruces peatonales como si de una calle se tratara, pero fuera del pueblo en la vía ya segregada puede asumir velocidades propias de un tren.

Esto no es para nada un invento nuevo, el "tranvía interurbano" tradicional nace a principios del siglo XX, y alcanzó cierta popularidad, particularmente en EE.UU. donde su crecimiento fue tan explosivo como rápida su decadencia ante la emergencia de coches y autobuses. En Los Ángeles, que hoy en día curiosamente lo asociamos a una ciudad atravesada por tropecientas autovías y epítoma de la ciudad para coches, llegó a tener una red de tranvías interurbanos absolutamente espectacular, y donde se utilizaban tranvías de gran tamaño, que en el centro de las poblaciones iban por el medio de la calle, entre los coches y todo, y luego en los tramos segregados alcanzaban regularmente velocidades de hasta 150km/h (!!!), y funcionando con troles, no con pantógrafo.
De hecho, nuestro "Metro del Vallès" nació en su día como una especie de tranvía interurbano al estilo americano. Bajo iniciativa del estadounidense Dr. Frederick Stark Pearson se proyecta la prolongación del famoso Tren de Sarrià, que desde su electrificación en 1905 funcionaba como un tranvía, hasta Terrassa y Sabadell, y hasta se compraron vehículos americanos de la legendaria marca Brill, aunque equipados con pantógrafos y no troles como era habitual en EE.UU.

El concepto moderno del tren-tranvía nace en la ciudad alemana de Karlsruhe, según la cual se ha denominado el modelo de Karlsruhe, que consiste en tranvías aparentemente normales pero bitensión, que acceden a las líneas de tren convencionales y cogen ahí velocidades de más de 100km/h. Así, puedes tomar un tranvía en el centro del pueblo, que luego en lugar de transbordar al tren, se "convierte" en tren.
Es un planteamiento un poco distinto al del tram-tren que se propone para el Bages, porque el modelo Karlsruhe parte, digamos, de la idea de llevar los tranvías a la línea de tren para que funcionen como cercanías, mientras que aquí se trata más bien de llevar el tren a la zona urbana a modo de tranvía, para facilitar la integración a la trama urbana sin soterramiento, viaducto ni efecto barrera.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

marc_bcn_2
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: L1 Santa Coloma

Entrada Autor: marc_bcn_2 » Dijous 02/07/2015 12:35

Us porto una segona versió de la proposta que vaig fer per a una xarxa de Tram fa temps. Aquí la teniu:

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

T1: Av. Carrilet - Lesseps (o Jardinets de Gràcia)
T2: St. Martí de l'Erm - Pl. Sants
T3: Quatre Camins - Francesc Macià
T4: Estació de St. Adrià - Ernest Lluch
T5: WTC - Badalona Pompeu Fabra
T6: Catalunya - Cornellà Centre (prolongable al Baix Llobregat)
T7: Port de Badalona - Ferran (en dies de celebració acabaria a Jaume I)
T8: Pl. Sants - WTC
T9: Torribera - Ciutadella | Vila Olímpica
T10: Torribera - UAB



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 02/07/2015 15:41

marc_bcn_2 ha escrit:Us porto una segona versió de la proposta que vaig fer per a una xarxa de Tram fa temps. Aquí la teniu:

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

T1: Av. Carrilet - Lesseps (o Jardinets de Gràcia)
T2: St. Martí de l'Erm - Pl. Sants
T3: Quatre Camins - Francesc Macià
T4: Estació de St. Adrià - Ernest Lluch
T5: WTC - Badalona Pompeu Fabra
T6: Catalunya - Cornellà Centre (prolongable al Baix Llobregat)
T7: Port de Badalona - Ferran (en dies de celebració acabaria a Jaume I)
T8: Pl. Sants - WTC
T9: Torribera - Ciutadella | Vila Olímpica
T10: Torribera - UAB

On puc firmar?? :plas :plas només una coseta, Sant Gervasi s'escriu amb V, no amb B. :x


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 02/07/2015 18:08

marc_bcn_2 ha escrit:Us porto una segona versió de la proposta que vaig fer per a una xarxa de Tram fa temps. Aquí la teniu:

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

T1: Av. Carrilet - Lesseps (o Jardinets de Gràcia)
T2: St. Martí de l'Erm - Pl. Sants
T3: Quatre Camins - Francesc Macià
T4: Estació de St. Adrià - Ernest Lluch
T5: WTC - Badalona Pompeu Fabra
T6: Catalunya - Cornellà Centre (prolongable al Baix Llobregat)
T7: Port de Badalona - Ferran (en dies de celebració acabaria a Jaume I)
T8: Pl. Sants - WTC
T9: Torribera - Ciutadella | Vila Olímpica
T10: Torribera - UAB
Està bé la xarxa de TRAM que has dibuixat, m'agraden algunes línies que has proposat, però segueix fent la T2 volta desde Cornellà i penso que tindria que parar una línia fins a Bon Viatge passant pel tram que fa el tramvia de Sant Joan Despí i arribant fins a Montesa, en la meva opinió, només faria la T1 fins a Almeda i la T6 no m'acava de convença perquè ja n'hi han les línies d'autobús de TMB que son les línies 68 i 67 que fan el mateix recorregut o semblant. I crec que la T3 tindria que parar només a l'estació de Sant Feliu, ja que penso que la carretera de Laureà Miró per Sant Feliu-Molins de Rei, pugui ser un punt referent per els autobusos. Però en general, el mapa és collonut :ok
Carlos González l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 03/07/2015 13:19, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dijous 02/07/2015 19:38

marc_bcn_2 ha escrit:Us porto una segona versió de la proposta que vaig fer per a una xarxa de Tram fa temps. Aquí la teniu:

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

T1: Av. Carrilet - Lesseps (o Jardinets de Gràcia)
T2: St. Martí de l'Erm - Pl. Sants
T3: Quatre Camins - Francesc Macià
T4: Estació de St. Adrià - Ernest Lluch
T5: WTC - Badalona Pompeu Fabra
T6: Catalunya - Cornellà Centre (prolongable al Baix Llobregat)
T7: Port de Badalona - Ferran (en dies de celebració acabaria a Jaume I)
T8: Pl. Sants - WTC
T9: Torribera - Ciutadella | Vila Olímpica
T10: Torribera - UAB
Es una propuesta muy interesante, pero veo algunos detallitos:


Lo de la T3 y T4 me parece una redundancia de tenerlas solapadas, mejor juntarlas en una sola línea. Parecería absurdo prolongar el tranvía por la Diagonal para que siga habiendo una línea que termine en F. Macià. Aparte, ya esta bien una frecuencia homogénea para la línea "troncal" Quatre Camins-Est. Sant Adrià por Diagonal.

En lugar de la T5, el trayecto Glòries-Badalona por Gran Via lo mandaría luego por la Diagonal para dar penetración urbana. Podría morir en Ernest Lluch, o Pl. de Sants. En cambio mantendría una T4 similar a ahora, prolongada hasta WTC, y que podría lueguo subir hacia Gorg y Badalona, dejando la T3 que ya llegaría a Sant Adrià. Creo que esta T4 sería una línea más bien secundaria, no troncal, por tanto iría bien tener el itinerario troncal de la Diagonal cubierto por otra línea de más frecuencia, y esta otra suplemental, que vaya hacia el litoral.

La T1 ya puestos acabémosla en Bellvitge, así enlaza con Rodalies. Son pocos metros y hay calles anchas que lo permitirían sin problemas. Por el otro costado, la T1 la bajaría hasta Pl. Catalunya, Arc Triomf y WTC, sustituyendo en ese tramo la T8.

Las T7, T8 y T9 les movería un poco los itinerarios, la T9 la entraría por Gran Via y no Diagonal, como la T7, y luego hasta Pl. Catalunya por Arc de Triomf. La T8 la mandaría subir hacia Lesseps, haciendo un recorrido similar al de los buses 27 y 32 entre Sants y Lesseps.

El trayecto por Pl. Sant Jaume hasta Ferran no lo veo... me gusta mucho la idea de que por ahí pasara un tranvía, pero ni lo veo algo tan necesario, y un tanto complicado de hacer...

Quedarían entonces:
T1 Bellvitge-Cornellà-Diagonal-Pl. Catalunya-Arc de Triomf-Pg. Colom-WTC
T2 St. Marti de l'Erm-Sants, tal como la tienes puesta
T3, unida con T4, Quatre Camins-Diagonal-Est. Sant Adrià
T4 Port Badalona-Diagonal-Pg. Colom-WTC
T5 Badalona P.F.-Gran Via-Diagonal-Sants/Ernest Lluc
T6 Cornellà-Pl. Catalunya, tal cual
T7 no la haría
T8 Sants-Diagonal-Lesseps
T9 Torribera-Gran Via-Pl. Catalunya

No sé que te parecen estas modificaciones. Muy interesante tu propuesta igualmente.

Carlos González ha escrit:i la T6 no m'acava de convença perquè ja n'hi han les línies d'autobús de TMB que son les línies 68 i 67 que fan el mateix recorregut o semblant.
¿Cual es el problema? Pues se quitan esos buses y se sustituyen con el tranvía. Si se habla de poner un tranvía será porque las necesidades desbordan la capacidad del bus, justamente. Sino en ningún sitio del mundo habría necesidad de un tranvía, si hay la posibilidad de poner buses.
Para que quede bien claro, un tranvía no se pone ahí donde no hay otra cosa, se ponde donde hay demanda, y si eso significa quitar o cambiar los buses se quitan o se cambian. La decisión si bus o tranvía (o tren o Metro) no es para completar el abanico de transportes, sino por utilizar en todo momento la infraestructura o el servicio más adecuados.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 02/07/2015 19:58

Don Ramón ha escrit: ¿Cual es el problema? Pues se quitan esos buses y se sustituyen con el tranvía. Si se habla de poner un tranvía será porque las necesidades desbordan la capacidad del bus, justamente. Sino en ningún sitio del mundo habría necesidad de un tranvía, si hay la posibilidad de poner buses.
Para que quede bien claro, un tranvía no se pone ahí donde no hay otra cosa, se ponde donde hay demanda, y si eso significa quitar o cambiar los buses se quitan o se cambian. La decisión si bus o tranvía (o tren o Metro) no es para completar el abanico de transportes, sino por utilizar en todo momento la infraestructura o el servicio más adecuados.
¿Y entonces qué se harán esas líneas de buses? Eso me preocupa un poco, es más, esa línea que propone marc_bcn_2 de como puede ser la T6 no la veo, en mi opinión, cuándo ya están los buses estos que son el 67 y el 68. Ahora, también es cierto, que si hacen otro recorrido las líneas 67 y 68, entonces la T6 como lo ha hecho el marc_bcn_2, entonces sí que vería la línea.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4510
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 02/07/2015 20:42

Carlos González ha escrit:¿Y entonces qué se harán esas líneas de buses? Eso me preocupa un poco, es más, esa línea que propone marc_bcn_2 de como puede ser la T6 no la veo, en mi opinión, cuándo ya están los buses estos que son el 67 y el 68. Ahora, también es cierto, que si hacen otro recorrido las líneas 67 y 68, entonces la T6 como lo ha hecho el marc_bcn_2, entonces sí que vería la línea.
Pues se quita lo que más contamina, en este caso el autobús. Así se contribuye a la reducción del calentamiento global.



marc_bcn_2
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: L1 Santa Coloma

Entrada Autor: marc_bcn_2 » Divendres 03/07/2015 13:07

He fet un petit canvi amb tot el que m'heu dit: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing.

T1: Hospital de Bellvitge - Lesseps.
T2 i T3: Pl. Sants - Cornellà Centre - St. Martí de l'Erm (T2: Sentit Horari, T3: Sentit Antihorari).
T4: Quatre Camins - Estació de St. Adrià.
T6: Pl. Catalunya - Castelldefels Mar (Operada per FGC amb tren-tram; entre Cornellà i St. Boi aniria per les vies d'FGC).
T10: Operada amb tren-tram.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 03/07/2015 13:32

marc_bcn_2 ha escrit:He fet un petit canvi amb tot el que m'heu dit: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing.

T1: Hospital de Bellvitge - Lesseps.
T2 i T3: Pl. Sants - Cornellà Centre - St. Martí de l'Erm (T2: Sentit Horari, T3: Sentit Antihorari).
T4: Quatre Camins - Estació de St. Adrià.
T6: Pl. Catalunya - Castelldefels Mar (Operada per FGC amb tren-tram; entre Cornellà i St. Boi aniria per les vies d'FGC).
T10: Operada amb tren-tram.
Jjejejej, ara el mapa m'agrada més encara :ok, i més amb això de la T2 i T3, i m'agrada també la línia T10 (que ja estava en l'altre mapa) però jo treuria algunes parades, lo que no entenc gaire es el recorregut de la T4, sería massa llarga (opinió meva) i no veig clar fer la T6 per Castelldefels :nose , per mi, seria suficient fer un túnel (de tren) desde Cornellà a Castelldefels.



Khirareg
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Khirareg » Dissabte 04/07/2015 11:44

Es una proposta interessant, pero ha fet alguns trams on ja hi ha cobertura de transport public de masses com ara la via augusta.
Tampoc m'agrada el Tram que has fet que atravessa plaça st Jaume, no veig cap necessitat de crear una linea en aquella zona.

Cal dir que Altres propostes, com ara fer passar el tramvia per josep tarradelles o fins a plaça urquinaona em semblen força
acertades, degut a que poden donar lloc a estacions de transbord força interessants.



fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Diumenge 05/07/2015 16:52

Lo ideal es que el tram de jaume I - Sant Jaume es perllongués fins conectar amb la L3, tindria una mica més de sentit tot i que pels tipus de carrers es cert que es dificil, però no oblidem que això es seguir amb le pensament de que el "tram fa nossa" i si algú va trencar la idea en el passat de que els autobusos no podien anar ni pujar per certs barris, potser es hora de trencar altres idees preconcebudes.



marc_bcn_2
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: L1 Santa Coloma

Entrada Autor: marc_bcn_2 » Dilluns 06/07/2015 13:43

Nova L12 del Metro de Barcelona. Faria el mateix recorregut que la L1, però utilitzant els túnels d'ADIF. Només caldria fer un enllaç entre La Sagrera i Fabra i Puig.

Imatge



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 06/07/2015 14:16

marc_bcn_2 ha escrit:Nova L12 del Metro de Barcelona. Faria el mateix recorregut que la L1, però utilitzant els túnels d'ADIF. Només caldria fer un enllaç entre La Sagrera i Fabra i Puig.

Imatge
No li veig el sentit a la proposta :? . Quin sentit té si paren tots a quasi les magteixes estacions? (i en el tram que la "L12" va per els túnels d'ADIF fa un recorregut paral·lel a la L1)


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 06/07/2015 14:24

Se come todas las paradas con poca demanda, se salta las que tienen mucha, y usa el túnel de Rodalies que va completamente saturado. No lo veo, lo siento. Es como lo que en inglés se llama thru-service pero a la inversa: normalmente ese tipo de servicio hace un recorrido de/tipo Metro en el centro, y luego en la periferia siga como un cercanías. Básicamente como si mandaras trenes de la L1 desde L'Hospitalet hacia Molins de Rei o Martorell por la línea convencional, u otros posibles itinerarios.

Creo que hay un tema de diferencia de ancho de vía (uno es 1668mm el otro 1676, puede ser?), que los trenes de Metro no pueden circular más que con restricciones por las líneas convencionales. Y luego el tema de los andenes, claro.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2385
Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 06/07/2015 14:24

Tingues en compte que l'ample de la L1 i el d'Adif no és el mateix. Un és ample ibèric antic i l'altre és ample ibèric modern.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

marc_bcn_2
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: L1 Santa Coloma

Entrada Autor: marc_bcn_2 » Dilluns 06/07/2015 14:37

La meva intenció seria fer una mena de línia semidirecta que saltés unes parades a l'estil de les línies R50 o R60 d'FGC. Per aixó només tindría unes freqüències de 10 o més minuts. De totes formes, gràcies pels comentaris! ;)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 06/07/2015 14:53

El plantejament és bo, ja es va parlar en un fil fa anys sobre la saturació de la L1 i que faria falta duplicar les vies, clar que ara per ara, difícil...



Respon

Torna a “Propostes ferroviàries”