1672 mmDon Ramón ha escrit:Creo que hay un tema de diferencia de ancho de vía (uno es 1668mm el otro 1676, puede ser?), que los trenes de Metro no pueden circular más que con restricciones por las líneas convencionales. Y luego el tema de los andenes, claro.
Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
- trensmat
- N9
- Entrades: 1593
- Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Yo tengo una propuesta para ampliar la red de tranvías de Barcelona y ampliar la red de metro de Barcelona.
Propuestas para la red de tranvías de Barcelona:
T-7 Ciutadella V.O - Fabra i Puig - Ciutat Meridiana.
T-8 Estació de St Adrià - Bon Viatge (Diagonal).
T-9 Glories - Francesc Macia (Ronda del Mig).
T-10 Estació de Badalona - Montigala - Can Ruti (Gorg).
T-11 Cornella - Molins de Rei - Palleja FGC.
Propuestas para ampliar la red de metro de Barcelona.
Opción 1: ampliación de la L5 de Cornella Centre hasta Estadio Power 8.
Opción 2: ampliación de la L5 de Cornella Centre hasta Molins de Rei y Palleja FGC.
Ampliación de la L1 de Fondo hasta Montigala y Can Ruti.
Ampliación de la L11 hasta Montcada i Reixac conectando con todas las estaciones de Renfe de Montcada i Reixac.
Espero vuestras opiniones y críticas sobre estas propuestas.
Propuestas para la red de tranvías de Barcelona:
T-7 Ciutadella V.O - Fabra i Puig - Ciutat Meridiana.
T-8 Estació de St Adrià - Bon Viatge (Diagonal).
T-9 Glories - Francesc Macia (Ronda del Mig).
T-10 Estació de Badalona - Montigala - Can Ruti (Gorg).
T-11 Cornella - Molins de Rei - Palleja FGC.
Propuestas para ampliar la red de metro de Barcelona.
Opción 1: ampliación de la L5 de Cornella Centre hasta Estadio Power 8.
Opción 2: ampliación de la L5 de Cornella Centre hasta Molins de Rei y Palleja FGC.
Ampliación de la L1 de Fondo hasta Montigala y Can Ruti.
Ampliación de la L11 hasta Montcada i Reixac conectando con todas las estaciones de Renfe de Montcada i Reixac.
Espero vuestras opiniones y críticas sobre estas propuestas.
El final del fondo de saco de Cornellà está a pie de calle, o sea, que se tendría que hacer obras que consistan en rebajar las vías para que se pueda hacer un buen túnel. Vamos, eso creo yo, porque hubieron varios accidentes de trenes que no frenaron, se estamparon contra la pared.trensmat ha escrit:Propuestas para ampliar la red de metro de Barcelona.
Opción 1: ampliación de la L5 de Cornella Centre hasta Estadio Power 8.
Opción 2: ampliación de la L5 de Cornella Centre hasta Molins de Rei y Palleja FGC.
Ampliación de la L1 de Fondo hasta Montigala y Can Ruti.
Ampliación de la L11 hasta Montcada i Reixac conectando con todas las estaciones de Renfe de Montcada i Reixac.
Espero vuestras opiniones y críticas sobre estas propuestas.
La L1 está previsto ampliarla desde Fondo hasta el barrio de Lloreda con el de Montigalà (creo que la boca la harán por donde está el final de la B29, vamos, eso me dijeron), al barrio del Santo Cristo, el de Bufalà, hasta el centro de Badalona, enlazando con la línia 2 (en Badalona, Pompeu Fabra). También se tiene previsto prolongarla hasta la estación de la RENFE de Badalona.
También se quiere hacer una línea estilo línia 11, que vaya a Can Ruti. Ese proyecto se llamaba línia 13.
- trensmat
- N9
- Entrades: 1593
- Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Sobre las propuestas para ampliar la red de Tranvías de Barcelona que opinas.Renfe445 ha escrit:El final del fondo de saco de Cornellà está a pie de calle, o sea, que se tendría que hacer obras que consistan en rebajar las vías para que se pueda hacer un buen túnel. Vamos, eso creo yo, porque hubieron varios accidentes de trenes que no frenaron, se estamparon contra la pared.trensmat ha escrit:Propuestas para ampliar la red de metro de Barcelona.
Opción 1: ampliación de la L5 de Cornella Centre hasta Estadio Power 8.
Opción 2: ampliación de la L5 de Cornella Centre hasta Molins de Rei y Palleja FGC.
Ampliación de la L1 de Fondo hasta Montigala y Can Ruti.
Ampliación de la L11 hasta Montcada i Reixac conectando con todas las estaciones de Renfe de Montcada i Reixac.
Espero vuestras opiniones y críticas sobre estas propuestas.
La L1 está previsto ampliarla desde Fondo hasta el barrio de Lloreda con el de Montigalà (creo que la boca la harán por donde está el final de la B29, vamos, eso me dijeron), al barrio del Santo Cristo, el de Bufalà, hasta el centro de Badalona, enlazando con la línia 2 (en Badalona, Pompeu Fabra). También se tiene previsto prolongarla hasta la estación de la RENFE de Badalona.
También se quiere hacer una línea estilo línia 11, que vaya a Can Ruti. Ese proyecto se llamaba línia 13.
Ni idea.trensmat ha escrit:Sobre las propuestas para ampliar la red de Tranvías de Barcelona que opinas.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
No m'agrada la proposta

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
-
- N7
- Entrades: 323
- Ubicació: R1
La meva proposta de L12 aviam si us agrada i aviam com es pot millorar o si es util en algun sentit.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Aquesta proposta, pot ser com l'ampliació de la L11
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
No té gaire sentit ampliar la L11 (i encara menys fer una línia nova a partir de Can Cuiàs), ja que les Montcades tenen moltes estacions de Rodalies.
Salut!
#volemL9
#volemL9
-
- N7
- Entrades: 323
- Ubicació: R1
I les rodalies son del tot infalibles, mai hi ha problemes.
Evidentment què tenen problemes, com tots els transports. Això és un altre tema.fredebcnteatre ha escrit:I les rodalies son del tot infalibles, mai hi ha problemes.
A més, que si la gent vol agafar el metro, ho pot fer a Torre Baró. Es una parada o dos des de les Montcades.
Sincerament, a la L11 li veig més "futur" si s'amplia cap al sud fent una nova estació a Trinitat Nova. És podria crear un nou corredor vertical per Nou Barris i Sant Andreu. Tot i així, aquest perllongament tampoc el trobaria massa prioritari i necessari.
davroca5 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 06/07/2015 21:29, en total s’ha editat 2 vegades.
Salut!
#volemL9
#volemL9
¿Que clase de solución es meter un Metro nuevo de trinca en lugar arreglar las líneas de tren que hay?fredebcnteatre ha escrit:I les rodalies son del tot infalibles, mai hi ha problemes.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
-
- N7
- Entrades: 323
- Ubicació: R1
Para mí sin duda no es una solución, pero tal cómo está el tema y sabiendo que el Estado rara vez invierte en rodalies, en mejorarlas, o en mantenerlas o en lo que sea... ¿Cuanto tiempo vamos a esperar a que se arregle? Tal vez sea necesario ver que se puede hacer desde aquí, tal vez un metro no sirva de nada pero alguna solución hay que encontrar para la dependencia respecto a unas cercanías en las cuales se invierte demasiado poco para que sean óptimas.
Admito que L12 vendría a ser un parche. Pero, algo hay que hacer. ¿El que? Para eso estamos aquí para plantear ideas,algunas tal vez absurdas, otras, no lo suficiente buenas (como mi L12 que no deja de ser un parche) o genialidades cómo pueden ser algunas propuestas que por aquí se han compartido.
Admito que L12 vendría a ser un parche. Pero, algo hay que hacer. ¿El que? Para eso estamos aquí para plantear ideas,algunas tal vez absurdas, otras, no lo suficiente buenas (como mi L12 que no deja de ser un parche) o genialidades cómo pueden ser algunas propuestas que por aquí se han compartido.
Pero entonces por esta misma regla de tres deberíamos ampliar el metro hasta Granollers para hacerle competencia directa a Rodalies...fredebcnteatre ha escrit:Para mí sin duda no es una solución, pero tal cómo está el tema y sabiendo que el Estado rara vez invierte en rodalies, en mejorarlas, o en mantenerlas o en lo que sea... ¿Cuanto tiempo vamos a esperar a que se arregle? Tal vez sea necesario ver que se puede hacer desde aquí, tal vez un metro no sirva de nada pero alguna solución hay que encontrar para la dependencia respecto a unas cercanías en las cuales se invierte demasiado poco para que sean óptimas.
Admito que L12 vendría a ser un parche. Pero, algo hay que hacer. ¿El que? Para eso estamos aquí para plantear ideas,algunas tal vez absurdas, otras, no lo suficiente buenas (como mi L12 que no deja de ser un parche) o genialidades cómo pueden ser algunas propuestas que por aquí se han compartido.

Tal como dice Don Ramón, primero arreglemos lo que tenemos y si hace falta ampliar ya se hará.
Salut!
#volemL9
#volemL9
-
- N7
- Entrades: 323
- Ubicació: R1
Eso está claro: Arreglar lo que tenemos.
Pero... ¿Quién tiene la potestad para arreglarlo piensa hacerlo algún día? Esta es la gran cuestión. ¿Cómo arreglar rodalies si el Estado no desea invertir lo necesario para realizar esta tarea?
Pero... ¿Quién tiene la potestad para arreglarlo piensa hacerlo algún día? Esta es la gran cuestión. ¿Cómo arreglar rodalies si el Estado no desea invertir lo necesario para realizar esta tarea?
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Jo n'estic pensant en fer una xarxa ferroviària de noves línies suburbanes, i tinc algunes línies pensades i les ampliacions de les existens, algú me'n recomana un programa per fer línies indicant l'estació com un mapa de xarxa????
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2385
- Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
- Contacta:
Si domines el software de disseny, et recomanaria Inkscape o Adobe Illustrator. Inkscape és, per mi, molt més fàcil d'utilitzar. Per a gent que mai l'ha tocat, en un mes pot arribar a dominar el 75% de les funcions, i els muntatges queden molt bé.
O sinó, opció més senzilla: Google My Maps.
Nota:
Adobe Illustrator és de pagament.
Inkscape és la seva alternativa gratuïta, amb pràcticament totes les funcions d'Illustrator. Disponible en català, castellà, anglès...
Com a exemple. CartoMetro utilitza Inkscape: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
O sinó, opció més senzilla: Google My Maps.
Nota:
Adobe Illustrator és de pagament.
Inkscape és la seva alternativa gratuïta, amb pràcticament totes les funcions d'Illustrator. Disponible en català, castellà, anglès...
Com a exemple. CartoMetro utilitza Inkscape: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Moltes gràcies, el de Google My Maps ja ho sabia, però ho volia fer el mapa com una xarxa perquè els dibuixos que faig amb el Google Maps de com passen les vies no és ben bé la correcteAdolescent barceloní ha escrit:Si domines el software de disseny, et recomanaria Inkscape o Adobe Illustrator. Inkscape és, per mi, molt més fàcil d'utilitzar. Per a gent que mai l'ha tocat, en un mes pot arribar a dominar el 75% de les funcions, i els muntatges queden molt bé.
O sinó, opció més senzilla: Google My Maps.
Nota:
Adobe Illustrator és de pagament.
Inkscape és la seva alternativa gratuïta, amb pràcticament totes les funcions d'Illustrator. Disponible en català, castellà, anglès...
Com a exemple. CartoMetro utilitza Inkscape: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
-
- N7
- Entrades: 323
- Ubicació: R1
Lo que crec que busca en Carlos es fer termometres de línea.
Sense dubte potser es més pràctic que dibuixar les linees perquè mai realment passaran per on dibuixem les linees i al final no acaba d'ajudar massa a les propostes. A mi també m'agradaria saber fer termometres ben fets, però no s'em dona massa bé.
Sense dubte potser es més pràctic que dibuixar les linees perquè mai realment passaran per on dibuixem les linees i al final no acaba d'ajudar massa a les propostes. A mi també m'agradaria saber fer termometres ben fets, però no s'em dona massa bé.
Jo utilitzo el Adobe Illustrator i em va força bé, la veritat.