No m'he ofès, simplement cansa el ús abusiu que fas dels ad hominem. Sino t'agraden els meus arguments reba-te'ls, no ataquis el missatger

Va seguim parlant del tema

Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 20:53
Entrada Autor: tituscat » Dilluns 15/06/2015 21:02
Entrada Autor: ortegote » Dilluns 13/07/2015 20:54
Entrada Autor: wefer » Dilluns 13/07/2015 23:17
Ah, perfecte. Així si haig de fer 6 zones passo olímpicament d'agafar bitllet. Total, si m'enxampen la única cosa que hauré és pagar el bitllet que em correspon. La resta de viatges, paga la casa.ortegote ha escrit:Si se cobrara el importe maximo de la linea (ntiguamente se cobrara asi la sancion) todo cambiaria y se pasaria a pagar unos 10 euros a lo mucho
Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 14/07/2015 11:46
Totalment d'acord. Un sistema en què, si no t'enxampen, et surt gratis, i si t'enxampen et surt, com a molt, pel mateix preu que ja han pagat els viatgers que compleixen les normes, sembla una broma pesada.wefer ha escrit:Ah, perfecte. Així si haig de fer 6 zones passo olímpicament d'agafar bitllet. Total, si m'enxampen la única cosa que hauré és pagar el bitllet que em correspon. La resta de viatges, paga la casa.ortegote ha escrit:Si se cobrara el importe maximo de la linea (ntiguamente se cobrara asi la sancion) todo cambiaria y se pasaria a pagar unos 10 euros a lo mucho![]()
Entrada Autor: wefer » Dimarts 14/07/2015 12:30
Amb els cotxes abans només hi havia les multes econòmiques, i es va veure que no eren prou efectives perquè hi havia gent que preferia pagar-les que no pas obeir les normes, sobretot les persones adinerades. Per això es va inventar el carnet per punts.Khirareg ha escrit:La multa de 100 € es baixa, un conegut de la universitat s'ha colat durant tots els cursos, l'han agafat un o dos cops en tot l'any i la te jove de 2 zones val mes de 100 €, per tant negoci rodo per ell.
Entrada Autor: Sky » Dimarts 14/07/2015 12:31
Entrada Autor: ortegote » Dimarts 14/07/2015 19:26
Entrada Autor: raulitinbcn » Dimarts 14/07/2015 19:40
Si per alguna cosa es diu públic, no pots pas prohibir a ningú el seu ús. Recordo una resolució judicial de unes carteristes al metro de Barcelona que les prohibia entrar i va ser tombada.wefer ha escrit: Amb el transport públic es podria fer una cosa semblant: una sèrie de punts que una vegada els esgotis no puguis accedir al transport públic, i en cas de desacatament iniciar algun tipus de procés més greu, com accions penals
Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 14/07/2015 19:59
Conec a gent a qui li és molt rendible, això. I és una cosa que em posa de mala llet, ja que no veig just que jo pagui tots els desplaçaments mentre hi ha gent que no ho fa. Solució? Contractar revisors; si es fes, es recaudarien molts més diners de multes, cosa que permetria pagar els sous d'aquests revisors.Sky ha escrit:Exacte. Colar-se no ha de resultar rendible sota cap concepte.
És una bona idea... Però, dues coses: 1) si hi ha energúmens que "embruten" (per no dir el verb similar a pintar) els trens i els túnels i no els passa absolutament res (i això és més greu que cometre* frau), no veig a la Justícia aplicant aquesta llei...; 2) com es controlarien aquests "punts", serien aplicables a tot el domini públic?wefer ha escrit:Amb el transport públic es podria fer una cosa semblant: una sèrie de punts que una vegada els esgotis no puguis accedir al transport públic, i en cas de desacatament iniciar algun tipus de procés més greu, com accions penals
Si fas un mal ús de quelcom en domini públic, no et poden prohibir l'accés o ús? Discrepo, i se m'ocorren molts exemples off-topic per tombar-te l'argument.raulitinbcn ha escrit:Si per alguna cosa es diu públic, no pots pas prohibir a ningú el seu ús.
Amb això, què aconsegueixen? Que ho segueixin fent, ja que no tenen cap impediment penal per fer-ho. Mà dura en aquests casos també.raulitinbcn ha escrit:Recordo una resolució judicial de unes carteristes al metro de Barcelona que les prohibia entrar i va ser tombada.
Entrada Autor: Don Ramón » Dimarts 14/07/2015 20:08
Entrada Autor: wefer » Dimarts 14/07/2015 23:11
En això crec que tots hi estem totalment d'acord. I bàsicament d'això tracta aquest fil, de que en comptes d'atacar el problema d'arrel i posar més personal controlant, FGC s'ha inventat un sistema perquè els infractors es facin "selfies" i poca cosa més.ortegote ha escrit:Yo creo que la gente se ha habituado a que no hay revisores y por eso se sienten valientes de no pagar, ya que no existe miedo a que te pillen.
I tant que es pot prohibir a algú accedir a un espai públic. Sempre que l'autoritat ho consideri pertinent.raulitinbcn ha escrit:Si per alguna cosa es diu públic, no pots pas prohibir a ningú el seu ús. Recordo una resolució judicial de unes carteristes al metro de Barcelona que les prohibia entrar i va ser tombada.wefer ha escrit: Amb el transport públic es podria fer una cosa semblant: una sèrie de punts que una vegada els esgotis no puguis accedir al transport públic, i en cas de desacatament iniciar algun tipus de procés més greu, com accions penals
Poden anar a peu, en bici, en taxi...Don Ramón ha escrit:Yo creo que un problema con prohibir el acceso al transporte público por cualquier motivo es que niegas el derecho al transporte,
Aquí ningú necessita cap reinserció per aquestes coses. La única cosa que cal és que els "jetas" aprenguin que qui la fa la paga. Així de senzill, no li busquem els tres peus al gat.Don Ramón ha escrit:eso hace mucho más difícil que esa persona pueda reinsertarse.
Entrada Autor: Don Ramón » Dimecres 15/07/2015 10:38
Que los jetas aprendan que quien la hace la paga, no es por nada, pero es la definición de "reinserción". Como tu dices, que aprendan. La pregunta es, que método es mejor para conseguir ese fin. Me queda claro que en España pensamos siempre que azotar al culpable es la mejor manera de solucionar los problemas, insistir en que uno tiene razón y el otro no, y zanjar ahí la discusión, como si las leyes de la naturaleza fueran a obedecer al que tiene razón. Es por ejemplo lo que ha hecho el gobierno central con Catalunya con el tema de la independencia. Me parece francamente hipócrita que nos moleste cuando se nos trata de esa manera, pero que luego aceptemos tratar a otros de esa manera, aunque se trate de los jetas incívicos. Por mucho que alguien sea un jeta incívico, yo no me siento en el derecho de faltarle a la dignidad, porque eso es lo que nos diferencia a la gente decente de la indecente, y las penas pensadas como castigo y no como reeducación me parecen indignas. Podrás decir que le busco tres pies al gato (mientras que implícitamente me das la razónwefer ha escrit:Aquí ningú necessita cap reinserció per aquestes coses. La única cosa que cal és que els "jetas" aprenguin que qui la fa la paga. Així de senzill, no li busquem els tres peus al gat.Don Ramón ha escrit:eso hace mucho más difícil que esa persona pueda reinsertarse.
Entrada Autor: metring » Dimarts 21/06/2016 18:16
Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”