Trens LD de Renfe (Excepte AVE)
Trens LD de Renfe (Excepte AVE)
Hola a tots,
Enceto aquest tema per parlar dels Trens de Llarga Distancia de Renfe per parlar dels serveis que encara funcionen, dels desapareguts i per parlar de possibles nous serveis.
La veritat que llegint en l'entrada del Costa Brava s'ha parlat dels LD com que guanyaven a l'avió i la veritat tinc dubtes de quants trens d'aquest tipus queden a la Renfe que no siguin AVE.
Crec que seran pocs els trens de LD amb material convencional tant diürns com nocturns, encara que si hi han serveis amb ALVIES, ALARIS i els EUROMEDS que són de LD.
Animo a qui tingui Informació dels serveis de LD, exceptuant l'AVE que publiqui en aquest post.
Gràcies.
Enceto aquest tema per parlar dels Trens de Llarga Distancia de Renfe per parlar dels serveis que encara funcionen, dels desapareguts i per parlar de possibles nous serveis.
La veritat que llegint en l'entrada del Costa Brava s'ha parlat dels LD com que guanyaven a l'avió i la veritat tinc dubtes de quants trens d'aquest tipus queden a la Renfe que no siguin AVE.
Crec que seran pocs els trens de LD amb material convencional tant diürns com nocturns, encara que si hi han serveis amb ALVIES, ALARIS i els EUROMEDS que són de LD.
Animo a qui tingui Informació dels serveis de LD, exceptuant l'AVE que publiqui en aquest post.
Gràcies.
Els Serveis actuals de LD Nocturn amb material Talgo Tren Hotel són els Següents:
Espanya:
Madrid - A Coruña - Pontevedra - Ferrol "Rias Gallegas"
Barcelona - Granada "Alhambra"
Barcelona - A Coruña - Vigo "Galicia"
Internacional:
Madrid - Lisboa "Lusitania"
Els Serveis ALTARIA amb material Locomotora + Cotxes Talgo són els Següents:
Madrid - Algeciras
Madrid - Granada
Madrid - Murcia - Cartagena
Els Serveis ALVIA que es fan amb trens S120, S130 i S730 són els Següents:
Alicante - A Coruña
Alicante - Gijón
Alicante - Santander
Alicante - Vigo - Pontevedra
Madrid - A Coruña
Madrid - Alicante
Madrid - Bilbao
Madrid - Cádiz
Madrid - Gijón
Madrid - Huelva
Madrid - Logroño
Madrid - Pamplona
Madrid - Santander
Madrid - San Sebastián - Irún
Madrid - Valencia - Castellón
Madrid - Vigo - Pontevedra
Madrid - Vitoria
Barcelona - A Coruña
Barcelona - Bilbao
Barcelona - Gijón
Barcelona - Irun
Barcelona - Pamplona
Barcelona - Vigo
I els EUROMED amb trens S130
Barcelona - Valencia - Alicante
Espanya:
Madrid - A Coruña - Pontevedra - Ferrol "Rias Gallegas"
Barcelona - Granada "Alhambra"
Barcelona - A Coruña - Vigo "Galicia"
Internacional:
Madrid - Lisboa "Lusitania"
Els Serveis ALTARIA amb material Locomotora + Cotxes Talgo són els Següents:
Madrid - Algeciras
Madrid - Granada
Madrid - Murcia - Cartagena
Els Serveis ALVIA que es fan amb trens S120, S130 i S730 són els Següents:
Alicante - A Coruña
Alicante - Gijón
Alicante - Santander
Alicante - Vigo - Pontevedra
Madrid - A Coruña
Madrid - Alicante
Madrid - Bilbao
Madrid - Cádiz
Madrid - Gijón
Madrid - Huelva
Madrid - Logroño
Madrid - Pamplona
Madrid - Santander
Madrid - San Sebastián - Irún
Madrid - Valencia - Castellón
Madrid - Vigo - Pontevedra
Madrid - Vitoria
Barcelona - A Coruña
Barcelona - Bilbao
Barcelona - Gijón
Barcelona - Irun
Barcelona - Pamplona
Barcelona - Vigo
I els EUROMED amb trens S130
Barcelona - Valencia - Alicante
ortegote l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 13/08/2015 21:16, en total s’ha editat 1 vegada.
Els Alaris fa temps que estan apartats a Sevilla, València i Xàtiva.
Puc parlar dels serveis del Corredor Mediterrani, que és el que més conec. El TH Alhambra (Barcelona - Granada), que es va suprimir temporalment el passat dia 3, tornarà a prestar servei el 21 de setembre molt possiblement. Els Euromed Barcelona - València/Alacant es fan tots amb els trens de la sèrie 130, excepte el 01472 (València-J. S. 07:26 - Barcelona-Sants 10:35) i el 01571 (Barcelona-Sants 17:30 - València-J. S. 20:39) que són els únics que finalitzen el recorregut a Sants i no a l'Estació de França.
Els serveis que es serveixen amb material Talgo són els propis Talgo (òbviament) i els Intercity Barcelona - València i viceversa que circulen divendres i diumenges.
També hi havia un Intercity (no sé si segueix en actiu) Barcelona - Alacant amb parades a Tarragona i Xàtiva que crec recordar que es servia amb cotxes convencionals.
Puc parlar dels serveis del Corredor Mediterrani, que és el que més conec. El TH Alhambra (Barcelona - Granada), que es va suprimir temporalment el passat dia 3, tornarà a prestar servei el 21 de setembre molt possiblement. Els Euromed Barcelona - València/Alacant es fan tots amb els trens de la sèrie 130, excepte el 01472 (València-J. S. 07:26 - Barcelona-Sants 10:35) i el 01571 (Barcelona-Sants 17:30 - València-J. S. 20:39) que són els únics que finalitzen el recorregut a Sants i no a l'Estació de França.
Els serveis que es serveixen amb material Talgo són els propis Talgo (òbviament) i els Intercity Barcelona - València i viceversa que circulen divendres i diumenges.
També hi havia un Intercity (no sé si segueix en actiu) Barcelona - Alacant amb parades a Tarragona i Xàtiva que crec recordar que es servia amb cotxes convencionals.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
He editat la llista i he posat més serveis que hi han actualment.fgc113 ha escrit:Els Alaris fa temps que estan apartats a Sevilla, València i Xàtiva.
Puc parlar dels serveis del Corredor Mediterrani, que és el que més conec. El TH Alhambra (Barcelona - Granada), que es va suprimir temporalment el passat dia 3, tornarà a prestar servei el 21 de setembre molt possiblement. Els Euromed Barcelona - València/Alacant es fan tots amb els trens de la sèrie 130, excepte el 01472 (València-J. S. 07:26 - Barcelona-Sants 10:35) i el 01571 (Barcelona-Sants 17:30 - València-J. S. 20:39) que són els únics que finalitzen el recorregut a Sants i no a l'Estació de França.
Els serveis que es serveixen amb material Talgo són els propis Talgo (òbviament) i els Intercity Barcelona - València i viceversa que circulen divendres i diumenges.
També hi havia un Intercity (no sé si segueix en actiu) Barcelona - Alacant amb parades a Tarragona i Xàtiva que crec recordar que es servia amb cotxes convencionals.
Salutacions.
Serveis ARCO.
Van començar servei l'any 2001 amb locomotores i cotxes de les series 10000 remodelats i aptes per 200km/h per vies convencionals i van ser suprimits l'any 2013.
Els seus recorreguts van ser:
ARCO Port Bou - Barcelona . Valencià - Alacant - Múrcia de l'any 2001 a l'any 2008 suprimit per un ALARIS S490 que només feia de Barcelona - Alacant
ARCO Camino de Santiago Coruña - Vigo - Ourense - Monforte de Lemos - Miranda de Ebro - Bilbao - Irun Comença servei l'any 2008 i li fan canvis el 2012 i ara es diu Intercity
ARCO Coruña - Monforte de Lemos any 2008 per supressió del Diürn Coruña - Barcelona per fer enllaç al ALVIA Lugo - Barcelona, l'ARCO és suprimit el 2011 per l'inauguració de la línia d'alta Velocitat i arribada dels trens elèctrics a la Coruña.
ARCO García Lorca Barcelona - Sevilla - Màlaga - Badajoz - Almeria - Granada fins a l'Agost 2011 a Badajoz - Granada - Almeria al setembre de 2011 se suprimeix per un ALARIS S490
Van començar servei l'any 2001 amb locomotores i cotxes de les series 10000 remodelats i aptes per 200km/h per vies convencionals i van ser suprimits l'any 2013.
Els seus recorreguts van ser:
ARCO Port Bou - Barcelona . Valencià - Alacant - Múrcia de l'any 2001 a l'any 2008 suprimit per un ALARIS S490 que només feia de Barcelona - Alacant
ARCO Camino de Santiago Coruña - Vigo - Ourense - Monforte de Lemos - Miranda de Ebro - Bilbao - Irun Comença servei l'any 2008 i li fan canvis el 2012 i ara es diu Intercity
ARCO Coruña - Monforte de Lemos any 2008 per supressió del Diürn Coruña - Barcelona per fer enllaç al ALVIA Lugo - Barcelona, l'ARCO és suprimit el 2011 per l'inauguració de la línia d'alta Velocitat i arribada dels trens elèctrics a la Coruña.
ARCO García Lorca Barcelona - Sevilla - Màlaga - Badajoz - Almeria - Granada fins a l'Agost 2011 a Badajoz - Granada - Almeria al setembre de 2011 se suprimeix per un ALARIS S490
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
L'antic servei de l'Arco García Lorca, que després va ser substituït per un automotor de la sèrie 490 "Alaris", actualment es un Talgo, el conegut Talgo "Torre del Oro", Barcelona - Sevilla. També hi ha el tren 01111, que segons l'època de l'any es presta amb material convencional, cotxes sèrie 2000, antigament Arco, però que normalment circula amb material Talgo VI. Antigament era un servei servit amb material de la sèrie 490 "Alaris".
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
A dia d'avui, els únics serveis que es fan amb cotxes convencionals crec que són:
- Intercity Coruña/Vigo-Bilbo/Hendaya: amb material 2000.
- MD Madrid-Avila: amb material 10000, afegit al Trenhotel Madrid-Lisboa.
Tinc el dubte del Intercity Madrid-Valencia que es feia amb 2000, i no se si ha canviat de material.
- Intercity Coruña/Vigo-Bilbo/Hendaya: amb material 2000.
- MD Madrid-Avila: amb material 10000, afegit al Trenhotel Madrid-Lisboa.
Tinc el dubte del Intercity Madrid-Valencia que es feia amb 2000, i no se si ha canviat de material.
Es feia amb 252+2000, després amb 121, amb 252+Talgo i els últims dies amb 130.sag470 ha escrit: Tinc el dubte del Intercity Madrid-Valencia que es feia amb 2000, i no se si ha canviat de material.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
- UT440_132M
- N10
- Entrades: 3988
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Em sembla que es realitza amb un automotor s.121.sag470 ha escrit:A dia d'avui, els únics serveis que es fan amb cotxes convencionals crec que són:
Tinc el dubte del Intercity Madrid-Valencia que es feia amb 2000, i no se si ha canviat de material.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
No, es fa amb una branca de Talgo, però per falta de locomotores 252 aquests dies el cobreix un 130.UT440_132M ha escrit:Em sembla que es realitza amb un automotor s.121.sag470 ha escrit:A dia d'avui, els únics serveis que es fan amb cotxes convencionals crec que són:
Tinc el dubte del Intercity Madrid-Valencia que es feia amb 2000, i no se si ha canviat de material.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
A la web de trenscat.cat també hi ha informació.
Ara bé, esta dividida entre els trens que van per la LAV fins a Saragossa http://www.trenscat.com/lav/lav21_ct.html

i els que van per vies convencionals http://www.trenscat.com/renfe/renfellarga_ct.html

Nota: Imatges linkades directament de http://www.trenscat.cat/
Ara bé, esta dividida entre els trens que van per la LAV fins a Saragossa http://www.trenscat.com/lav/lav21_ct.html

i els que van per vies convencionals http://www.trenscat.com/renfe/renfellarga_ct.html

Nota: Imatges linkades directament de http://www.trenscat.cat/
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
Aunque ese último plano ya está desfasado, al ya no existir el Estrella que es la línea que va de Barcelona a Madrid por Zaragoza. En cambio ahora hay un Regional Exprés que hace ese mismo recorrido, aunque no cuenta como LD, claro... 

Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- genissimon
- N10
- Entrades: 3369
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Et refereixes al «Transmesetario»? (Maquinistilla dixit)
Aquell Regional Exprés de més de 600 Kms que rarament arriba a l'hora.
Salut !!
Aquell Regional Exprés de més de 600 Kms que rarament arriba a l'hora.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Es la abuela mórbidamente obesa de todos los regionales
En su defensa, a Madrid sí llega con un poco más de puntualidad que a Barcelona, donde está el cuello de botella de la línea del Garraf.

En su defensa, a Madrid sí llega con un poco más de puntualidad que a Barcelona, donde está el cuello de botella de la línea del Garraf.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Tampoco existe el Alvia Barcelona - Madrid por Valencia.Don Ramón ha escrit:Aunque ese último plano ya está desfasado, al ya no existir el Estrella que es la línea que va de Barcelona a Madrid por Zaragoza. En cambio ahora hay un Regional Exprés que hace ese mismo recorrido, aunque no cuenta como LD, claro...
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
- trensmat
- N9
- Entrades: 1593
- Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Te olvidas de los Alvia:ortegote ha escrit:Els Serveis actuals de LD Nocturn amb material Talgo Tren Hotel són els Següents:
Espanya:
Madrid - A Coruña - Pontevedra - Ferrol "Rias Gallegas"
Barcelona - Granada "Alhambra"
Barcelona - A Coruña - Vigo "Galicia"
Internacional:
Madrid - Lisboa "Lusitania"
Els Serveis ALTARIA amb material Locomotora + Cotxes Talgo són els Següents:
Madrid - Algeciras
Madrid - Granada
Madrid - Murcia - Cartagena
Els Serveis ALVIA que es fan amb trens S120, S130 i S730 són els Següents:
Alicante - A Coruña
Alicante - Gijón
Alicante - Santander
Alicante - Vigo - Pontevedra
Madrid - A Coruña
Madrid - Alicante
Madrid - Bilbao
Madrid - Cádiz
Madrid - Gijón
Madrid - Huelva
Madrid - Logroño
Madrid - Pamplona
Madrid - Santander
Madrid - San Sebastián - Irún
Madrid - Valencia - Castellón
Madrid - Vigo - Pontevedra
Madrid - Vitoria
Barcelona - A Coruña
Barcelona - Bilbao
Barcelona - Gijón
Barcelona - Irun
Barcelona - Pamplona
Barcelona - Vigo
I els EUROMED amb trens S130
Barcelona - Valencia - Alicante
Barcelona - Valencia - Albacete - Madrid Atocha.
Madrid - Valencia - Castellón - Vinaros.
Castellón - Valencia - Madrid - Santander.
Circulaba por Cuenca pero ya no existetrensmat ha escrit: Te olvidas de los Alvia:
Barcelona - Valencia - Albacete - Madrid Atocha.
Va a Gijón, no a Santander. En verano se amplía a Oropesa.tremsmat ha escrit: Castellón - Valencia - Madrid - Santander.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
- trensmat
- N9
- Entrades: 1593
- Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
fgc113 ha escrit:Circulaba por Cuenca pero ya no existetrensmat ha escrit: Te olvidas de los Alvia:
Barcelona - Valencia - Albacete - Madrid Atocha.
Va a Gijón, no a Santander. En verano se amplía a Oropesa.tremsmat ha escrit: Castellón - Valencia - Madrid - Santander.
Ok no lo sabia.
Yo tengo una propuesta para cuando habrán el correrdor del mediterráneo, es un Alvia Valencia - Castellón - Lleida - Zaragoza - Bilbao aprovechando el ramal que conecta el CM y la línea Camp de Tarragona - Lleida.
Des de Bilbao ho veig difícil fins que no hi hagi Y vasca.
Però des de Saragossa dóna-ho per fet, i inclús fer-lo arribar a Múrcia.
Almenys Saragossa - València serà bastant més ràpid per Cambrils que per Teruel
Però des de Saragossa dóna-ho per fet, i inclús fer-lo arribar a Múrcia.
Almenys Saragossa - València serà bastant més ràpid per Cambrils que per Teruel
Lo cual con gran seguridad significará el cierre de la línea entre Sagunto y Teruel, quien sabe si entre Zaragoza y Teruel también. Vaya despropósito de país, tenemos lo que nos merecemos.albe6 ha escrit:Des de Bilbao ho veig difícil fins que no hi hagi Y vasca.
Però des de Saragossa dóna-ho per fet, i inclús fer-lo arribar a Múrcia.
Almenys Saragossa - València serà bastant més ràpid per Cambrils que per Teruel

Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol