Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Hi esteu d'acord en el traçat alternatiu que volen fer?

No, la xarxa s'ha d'unir per la Diagonal, la unió natural
103
75%
No, però tampoc aniria malament per un altre lloc
11
8%
Si, ben pensat, és millor un carrer alternatiu, massa complicat amb tanta circulació de cotxes i altres motius
5
4%
Per mi, que els tramvies es quedin com estan
4
3%
Millor, una línia de metro per unir els dos tramvies
10
7%
Altres (expliqueu)
4
3%
 
Vots totals: 137
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Mollet i Castefa tenien serveis de TMB?

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 03/10/2015 17:29

davida ha escrit:Tmb fa els serveis urbans de Montcada i Cornellà i historicament ha tingut serveis de Mollet a Castelldefels.
Encara té la 102 que va a Cerdanyola del Vallès.
Què??? A Mollet i Castelldefels havien tingut serveis de TMB???? això no ho sabia (no és conya)



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 864
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dissabte 03/10/2015 17:53

Què??? A Mollet i Castelldefels havien tingut serveis de TMB???? això no ho sabia (no és conya
Aquets serveis van ser heredats a la fusió de l'empresa "Urbas" Urbanizaciones y Transportes S.A.i TMB als anys 70.

Las línies eran : MO Pl. Tetuán- Mollet (actualment operada per Sagalés), TM Pl. Tetuàn-Montcada (amb variacions l'actual 96 de TMB), UC Pl. Universitat-Castelldefels Platja (per autovia) i T11 Pl. Universitat-Castelldefels (Las Botigues) aquestas dues actualment operadas per Monh L-94 i L-95. la T11 nomès funcionava a l'estiu i era una concessió de Renfe.

I perdó per el off topic.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 03/10/2015 18:27

Parlem del tramvia per la Diagonal, si us plau.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Dissabte 03/10/2015 20:20

Bé, la unió lògica i fàcil dels tramvies és per la Diagonal, l'únic problema que hi veuria seria la reforma exprés que Trias va fer i que ara mateix fa que sigui complicadet fer el traçat entre Francesc Macià i Joan Carles I.



Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dissabte 03/10/2015 21:34

Que el carril bus/taxi sigui ocupat pel tramvia.

Opció econòmica, lògica, d'aplicació en no pocs casos relativament propers a Barcelona (Montpellier, Lió, Ginebra, Freiburg im Breisgau...), fa senzill realitzar actuacions en el tram Francesc Macià-Joan Carles I, no té efectes colaterals negatius que afectin al vehicle privat ni al vianant.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 03/10/2015 21:40

Envio una imatge que m'he trobat a internet de com seria el tram de la Diagonal, és a dir, quines estacions serien
Fitxers adjunts
futures_parades_tramvia_diagonal.gif
futures_parades_tramvia_diagonal.gif (20.14 KiB) Visualitzat 6447 cops



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Diumenge 04/10/2015 1:55

Carlos González ha escrit:Envio una imatge que m'he trobat a internet de com seria el tram de la Diagonal, és a dir, quines estacions serien
Aquest termòmetre no és oficial, és una creació que va fer la PTP ja fa la tira de temps.

Ara que mostraves precisament això, jo la parada de "Jardinets de Gràcia" la canviaria per Diagonal-Provença.



mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Diumenge 04/10/2015 10:43

Ganz ha escrit:Que el carril bus/taxi sigui ocupat pel tramvia. [...], fa senzill realitzar actuacions en el tram Francesc Macià-Joan Carles I, no té efectes colaterals negatius que afectin al vehicle privat ni al vianant.
Però sí que afecta negativament al servei de taxi, tot i que podria utilitzar el carril de servei.
Carlos González ha escrit:Envio una imatge que m'he trobat a internet de com seria el tram de la Diagonal, és a dir, quines estacions serienImatge
A mi em sembla que hi ha massa poca distància entre Francesc Macià i Casanova i (potser) massa entre aquesta i Jardinets.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Diumenge 04/10/2015 11:25

mpn90 ha escrit:
Carlos González ha escrit:Envio una imatge que m'he trobat a internet de com seria el tram de la Diagonal, és a dir, quines estacions serienImatge
A mi em sembla que hi ha massa poca distància entre Francesc Macià i Casanova i (potser) massa entre aquesta i Jardinets.
Jo crec que també, la parada Casanova podria estar entre Muntaner i Aribau. Un nom podria ser Aribau, perquè Muntaner és la parada dels FGC que queda lluny.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Diumenge 04/10/2015 17:38

oriolp13 ha escrit:Crec que TRAM ha fet una gestió prou correcta com per què no es vulgui que siguin ells qui gestionin la futura xarxa.

Per fi l'Ajuntament es posa les piles en aquest tema (però d'altra banda, a aquesta gent que governa, els diria que fossin una mica més llargs de mires, que no tot lo privat vol dir corrupció i servei dolent, i TRAM n'és un exemple).
La cosa no és que hagi fet o no una gestió correcta, que l'ha feta. Sinó que n'hi ha, com jo, que considera que els serveis bàsics, com en aquest cas el transport, els ha de prestar una empresa pública sense ànim de lucre.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 04/10/2015 17:43

Renfe451 ha escrit: Ara que mostraves precisament això, jo la parada de "Jardinets de Gràcia" la canviaria per Diagonal-Provença.
Jo canviaria el nom de l'estació d'FGC "Provença" per "Diagonal", de fet, totes les estacions de RENFE i FGC penso que es tindrien que dir igual (però això és un altre tema)

La futura parada de TRAM de "Jardinets de Gràcia" li diria només "Diagonal"



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 04/10/2015 19:00

Carlos González ha escrit:
Renfe451 ha escrit: Ara que mostraves precisament això, jo la parada de "Jardinets de Gràcia" la canviaria per Diagonal-Provença.
Jo canviaria el nom de l'estació d'FGC "Provença" per "Diagonal", de fet, totes les estacions de RENFE i FGC penso que es tindrien que dir igual (però això és un altre tema)

La futura parada de TRAM de "Jardinets de Gràcia" li diria només "Diagonal"
Provença és un nom que tothom relaciona amb aquella parada, a més que té més història, i una certa mítica (això ja és una cosa personal). En canvi, Diagonal pot ser qualsevol estació de la diagonal. Jo crec que la que s'hauria de canviar és la de la L5, tot i que no em fa res que tinguin noms diferents mentres s'especifiqui bé que hi ha correspondència, és més, a vegades són més concrets dos noms diferents i un enllaç, que un sol nom per estacions separades 1000 metres.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

mpn90
N5
N5
Entrades: 110

Entrada Autor: mpn90 » Diumenge 04/10/2015 19:03

Carlos González ha escrit:
Renfe451 ha escrit: Ara que mostraves precisament això, jo la parada de "Jardinets de Gràcia" la canviaria per Diagonal-Provença.
Jo canviaria el nom de l'estació d'FGC "Provença" per "Diagonal", de fet, totes les estacions de RENFE i FGC penso que es tindrien que dir igual (però això és un altre tema)

La futura parada de TRAM de "Jardinets de Gràcia" li diria només "Diagonal"
No em sembla malament que l'estació de FGC es digui Diagonal, però que la de Tram s'ho digui és molt poc lògic, tenint en compte que la ressegueix, ara bé, potser "Jardinets de Gràcia" és massa llarg, i la solució senzilla seria dir-li Joan Carles I, però com que la Colau s'ha decidit a retirar nomenclatura borbònica...

D'altra banda he llegit alguns posts que parlen sobre una futura ampliació i crec que n'hi hauria algunes d'interessants, especialment arribar a Sants des de Francesc Macià (sense descartar que pogués arribar per Paral·lel i Pg. de Colom fins a la Ciutadella, malgrat no sé fins a quin punt pot tenir demanada), i arribar al centre de la ciutat des de Glòries fins a Urquinaona o Plaça Catalunya (i després pujar fins a Joan Carles I, per exemple), però aquesta última no tinc clar el traçat, ja que per una banda em sembla bé passar per Alí Bei, però per altra un servei que anés des de Renfe Pg. de Gràcia fins a la UPF també ho trobaria beneficiós. També tinc en ment el traçat Pg de Gràcia - Via Laietana - Estació de França (o endinsar-se a la Barceloneta).



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dijous 08/10/2015 13:11

I perquè no anomenar la parada del TRAM de prop de la parada de Metro Diagonal, anomenar-la Passeig de Gràcia ? :nose



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2240

Entrada Autor: albert28 » Dijous 08/10/2015 13:19

uriol108 ha escrit:I perquè no anomenar la parada del TRAM de prop de la parada de Metro Diagonal, anomenar-la Passeig de Gràcia ? :nose
Confondria encara més amb el maleit transbord de la L2-L3-L4-Renfe



Lluis  
N6
N6
Entrades: 222
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dijous 08/10/2015 14:56

I que tal dir-ne "Palau Robert"?


"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 08/10/2015 15:23

Palau Robert estaria bé per al tram i la L3, però denomina un punt massa específic, que queda més lluny de la L5 i encara més d'FGC. No oblidem que es tracta d'un intercanviador, i que el criteri a mantenir (tot i que l'ATM no ho faci sempre) és la unitat en la denominació, a més d'un nom fàcil de recordar (i, per tant, com més breu millor). Per entendre'ns, "Palau Robert" seria tan poc adequat com l'invent d'FGC de posar a Provença l'afegitó oficiós de "La Pedrera", tot confonent la precisió topogràfica del transport públic amb una promoció turística que no ve a compte per res.

Per tot això, el millor nom que se m'acut és, precisament, Diagonal. Si algú en troba un altre que compleixi els criteris que indico més amunt, benvingut sigui.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 08/10/2015 15:40

Personalment optaria per una de les tres fent que tot l'intercanviador tingués el mateix nom.
- Diagonal Centre
- Diagonal | Provença
- Diagonal - Rambla de Catalunya


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 08/10/2015 15:48

Miquel ha escrit:Personalment optaria per una de les tres fent que tot l'intercanviador tingués el mateix nom.
- Diagonal Centre
- Diagonal | Provença
- Diagonal - Rambla de Catalunya
Jo em decanto clarament per la segona.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 08/10/2015 15:52

Canviant una mica el tema, algú sap explicar per què, si en un principi la gestió del tramvia l'havia de fer TMB, per què es va privatitzar? Apart, en Trias fa poc despotricava de la privatitzacio, quan tal i com després li van recordar des de la PTP, va ser CIU qui ho va fer :)



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”